Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Myjki ultradźwiękowe są dedykowane do m. in. mycia elektroniki. Jak macie dużą, to możecie wrzucić płytę główną od komputera lub telewizora i nie powinno się nic złego stać. Tylko uwaga ! Alkohol izopropylowy (IPA) a nie zwykły spiryt (C2H5OH). Ten drugi jest higroskopijny, zostawia plamy, smugi...

UWAGA ! Nie wolno pić ! IPA truje trochę podobnie do metylowego !

Edytowane przez mz56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensory, to dolna część. Okienko z drutem i diodą. Tamtędy przepływa powietrze jak przepływka jest włożona na miejsce - w kolektorze ssącym. Elektronika, to górna część i nie musi być myta. Chociaż mam dziwne przekonanie, że cała wrzucona do myjki, też by przeżyła. Choć ustawienie w pionie ułatwia czyszczenie "drucika".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nie masz racji. Drut jest podgrzewany przez elektronikę i jego temperatura, chłodzonego przez przepływające powietrze, jest wskazówką ile powietrza leci przez kolektor. Pomiar rezystancji. Pomijając Kanthal, z reguły rezystancja przewodnika rośnie wraz ze wzrostem temperatury. Dioda koryguje wskazania idące do CPU w zależności od temperatury zewnętrznej, a więc gęstości tegoż powietrza. Tylko dwa elementy wystawione na wiatr w kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2021 o 15:27, mz56 napisał:

Wydaje mi się, że nie masz racji. Drut jest podgrzewany przez elektronikę i jego temperatura, chłodzonego przez przepływające powietrze, jest wskazówką ile powietrza leci przez kolektor. Pomiar rezystancji. Pomijając Kanthal, z reguły rezystancja przewodnika rośnie wraz ze wzrostem temperatury. Dioda koryguje wskazania idące do CPU w zależności od temperatury zewnętrznej, a więc gęstości tegoż powietrza. Tylko dwa elementy wystawione na wiatr w kolektorze.

Nie wydaje Ci się :) , ale tak to oczywiście w dużym uproszczeniu  działa !  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, rutra80 napisał:

Ale to jest mierzone przez rezystory w środku przepływki a nie na drucie w okienku.

Hmmm to w GT czy FXT do 01 , to gdzie jest ten " drucik" ?  :biglol: a też mają przepływkę ;) . Podpowiadam... nie mają :) . Mylisz czujnik temp. zewn. z  miernikiem masy pow. jedne auta mają drugie nie. 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja mylę tylko mz56. Mówimy o Denso używanych w FXT SG i podobnych konstrukcjach - tam "drucik" to czujnik temp. zewn. a miernik masy pow. jest zabudowany/niewidoczny.
To jakby działał czujnik przepływu powietrza skoro nie ma kontaktu z powietrzem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, ewemarkam napisał:

To czekaj z co jest w okienku prostokątnym a co w tym oczku na dole?
Czy mówimy o innym przepływomierzu?28bb1f7e7c28b2b0fa2b408b13c34963.jpg

W tym przepływomierzu jest jeszcze dwa rezystory w kanale powyżej otworu. Tzw. Hot-wire mierzący przepływ jest w środku. Ten rezystor na wierzchu jest od temperatury powietrza. Rutra ma tutaj rację. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, skwaro napisał:

W tym przepływomierzu jest jeszcze dwa rezystory w kanale powyżej otworu. Tzw. Hot-wire mierzący przepływ jest w środku. Ten rezystor na wierzchu jest od temperatury powietrza. Rutra ma tutaj rację. 

To jest oczywiste, ale @mz56 miał rację co do zasady działania przepływomierza które kwestionował rutra, w Subaru było wiele rozwiązań, przepływomierz z czujnikiem temp. dolotowej, bez czujnika, bez przepływomierza, a nawet w niektórych modelach po 99> rolę "przepływomierza" przejmowała pierwsza sonda szerokopasmowa 5-cio przewodowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, carfit napisał:

To jest oczywiste, ale @mz56 miał rację co do zasady działania przepływomierza które kwestionował rutra, w Subaru było wiele rozwiązań, przepływomierz z czujnikiem temp. dolotowej, bez czujnika, bez przepływomierza, a nawet w niektórych modelach po 99> rolę "przepływomierza" przejmowała pierwsza sonda szerokopasmowa 5-cio przewodowa :)

Mi się wydaje że panowie się po prostu nie dogadali. Bo @mz56jak najbardziej dobrze opisał zasadę działania, a @rutra80tylko zakwestionował miejsce, w którym w tej przepływce jest robiony pomiar przepływu. A co do samego sposobu pomiaru to temat rzeka... 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poparcie. Siedzę w elektronice 40 lat i najczęściej wiem co mówię. Jak nie wiem, to staram się nie odzywać. Rezystory, gdzieś w obudowie, mogą robić za elementy mostka pomiarowego, i dlatego są schowane. Tylko elementy wystawione na przepływ powietrza w kolektorze mogą coś określić/zmierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka z RC 06, to długa wypustka do kolektora dolotowego, równolegle dioda i obok drucik. Ten najważniejszy. Elektronika zamknięta w puszce u góry. Mostki pomiarowe są bardzo wrażliwe na temperaturę. Dlatego pozostałe elementy mostka, są bardzo blisko siebie. Ale nie decydują, tylko równoważą mostek. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rutra80. Miałbyś rację, gdybyśmy rozmawiali o tym samym. Przepływka w RC06 ma bezpośrednio na przelocie diodę od temperatury i (chyba) platynowy drut od pomiaru przepływu. Zanieczyszczenie tego drucika od pyłków przelatujących przez filtr powietrza to powód stawania na nosie. Oblepiony śmieciem, nie widzi prawidłowej ilości powietrza a więc zubaża mieszankę. Stąd cofanie zapłonu. Może Carfit mnie poprze ?

Chyba wpieprzyłem się trochę. Przepraszam,

ujawnienie tajemnic.

Edytowane przez mz56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mz56 ja się mogę wypowiadać tylko o przepływce takiej jak widzisz powyżej na fotkach ewemarkam i skwaro bo innych nie znam. Ten drucik z kropelką co tam widzisz nie bierze udziału w pomiarze ilości powietrza, to tylko termometr mierzący temperaturę powietrza w dolocie.

Rezystory mierzące przepływ powietrza są w tej przepływce w środku rurki, niewidoczne.

Nie wiem jak w innych przepływkach, są różne konstrukcje, MAF'a w ogóle nie musi być, niektóre auta mają tylko MAP, a gaźnikowe nawet tego nie mają :D itd itp - temat faktycznie rzeka.

No i nie podważam tego co napisałeś o zasadzie działania przepływomierzy ani że jesteś porządnym inżynierem starej daty :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki i pozdrawiam. :)

ewemarkam pokazał podobną przepływkę. Ta kulka po lewej stronie to dioda od pomiaru temperatury. W centrum przelotu, okrągłe okienko, to ten słynny element od pomiaru ilości powietrza. U mnie, w 2,0 RC jest tylko jedno okienko i obydwa elementy siedzą obok siebie. Ot taka modyfikacja.

Edytowane przez mz56
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...