Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, jak w innych. W RC06 pierwsze mycie przy ok. 60 kkm, drugie przy ok. 120 kkm. Obecnie ok. 180 kkm i żadnych objawów cofania zapłonu. Może dlatego, że często jeździ poza Warszawą ? Albo za tydzień zadzwoni: Tato. siada na nosie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak w innych. W RC06 pierwsze mycie przy ok. 60 kkm, drugie przy ok. 120 kkm. Obecnie ok. 180 kkm i żadnych objawów cofania zapłonu. Może dlatego, że często jeździ poza Warszawą ? Albo za tydzień zadzwoni: Tato. siada na nosie !

Co do telewizji, to tarcza Nipkowa, czy później ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witajcie, nie dawno stałem się posiadaczem imprezy GH RS 2007 rok, cóż mogę napisać widząc to co się dzieje, szybko wrócił bym do starego prostego silnika w aucie z lat 90 lub końca 80, tutaj wróciła moja "niechęć" do nowszych rozwiązań w silnikach które są po prostu przekombinowane i nawymyślane nie wiadomo po co no ale zdecydowałem się kupić wreszcie wymarzone Subaru i dać sobie spokój ze złomkami pełnymi rdzy więc do rzeczy... nie wiem czy dobrze rozumiem źródło problemu i dlatego proszę o pomoc, jeśli dobrze zrozumiałem to w silniku ej204 czujnik spalania stukowego zbyt wrażliwie reaguje na hałas? zaworów zmiennych faz rozrządu ? i trzeba wprowadzić modyfikacje w ecu by słabiej na to reagował? wtedy silnik będzie pracował jak trzeba? jeśli coś źle zrozumiałem proszę o dokładne wytłumaczenie mi jaki jest w końcu ostateczny problem w tym silniku i jak doprowadzić to do ładu by działało jak trzeba.

 

Ponadto mam kilka pytań:

 

Od jakich obrotów działają zmienne fazy rozrządu ? (wiem że warto sprawdzić zawory zmiennych faz czy wgl są sprawne)

Zastanawiałem się również jakie paliwo tak na prawdę powinno się lać do tego silnika bo mam już mętlik w głowie (na stronie Mapteca twierdzą że mapa jest pod 98)

jak to jest z tym egr w tym silniku? lepiej się pozbyć ? jak to zrobić? (pompy wtórnego powietrza chyba już się ktoś pozbył o ile była)

Czy to normalne że te silniki dosyć wolno spadają z obrotów? w porównaniu do R4? zauważyłem to dosyć wyraźnie w swoim egzemplarzu szczególnie podczas zmiany biegi z 1 na 2

 

p.s czyściłem przepływomierz IPĄ pod ciśnieniem, fakt był mocno zabrudzony, po założeniu miałem wrażenie że sytuacja sie poprawiła ale po przejechaniu 100km czuję że znów zaczyna sie coś dziać, obstawiam że na pewno nie zaszkodziło wyczyszczenie przepływki ale pewnie główny wpływ na chwilową poprawę miało odłączenie akumulatora na kilka godzin. Ogólnie mam wrażenie że auto i tak nie zachowuję sie jak na 150KM przystało, to nie przedni napęd wiem, swoje również waży no ale...

 

Przepraszam za może trochę chaotycznie napisanego posta.

 

Czekam na wyczerpujące odpowiedzi

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie pomocnicze: problem występuje odkąd się znacie po zakupie czy na przykład pojawił się po ostatniej wymianie oleju?

 

Poprawa po czyszczeniu przepustnicy wynikała z odłączenia aku i zresetowania kompa jak sam wywnioskowałeś.

 

Co zrobić z tym fantem?

1. Wymienić stukowca na nowy OEM. Pomoże na jakiś czas albo i nie ;) W każdym razie podejmowanie dalszych kroków bez 100% sprawnego czujnika jest bezsensowne

2. Zastosować Gary's fix, żeby odfiltrować sygnały, które czujnik fałszywie interpretuje jako stuki: https://forum.subaru.pl/topic/13812-garys-fix-by-bergen/

albo

3. Zapodać nowy soft w Mapteku (tak, jest wystrojony pod 98, bo wyższa liczba oktanowa zmniejsza ilość spalania stukowego, także lanie 98 do baku też może zmniejszyć skalę zjawiska)

ewentualnie 

4. Odsunąć czujnik lub zmienić miejsce mocowania, ale to nie jest szczególnie polecane, ponieważ prawdziwe spalanie stukowe zostanie zignorowane przez ECU

ostatecznie 

5. Sprzedać, kupić turbo

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam miesiąc, problem z tym zjawiskiem mam od początku, doprecyzuję jednak że po przeczyszczeniu przepływki jednak jest lepiej ale może zaraz znów wróci do tego samego mocniejszego zamulania, bo od tego zabiegu przejechałem 100km i coś już powoli znów zaczynam czuć, tak czy inaczej ogólnie mam wrażenie że mógł by jechać lepiej może powinienem też sprawdzić te zawory od zmiennych faz? chętnie mogę spróbować wymienić stukowca, bardzo chętnie pojechał bym do krakowa by rozwiązać sprawę ale najpierw chętnie dowiedział bym się czego tak na prawde dotyczy problem i jakie czary wywołuje nowy "soft", jestem z Lublina więc do Krakowa mam troche daleko, pomyślałem że gdybym potrafił wytłumaczyć dokładnie problem lokalnym tunerom tj zakładowi który zajmuję się mapowaniem itp tuningiem (hamownia) to ktoś by to ogarnął.

 

5 punkt mi się również podoba ale niestety ledwo kupiłem ta wersję, więc na turbo pewnie nie było by mnie stać no i chyba nie tylko ej204 miały ten problem? w silnikach z turbo tego nie ma? 

 

czyli rozumiem że tylko paliwo 98? w książce jest napisane 95 lub wyższe, chciałem jeszcze spróbować v-power 95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Krzychudea napisał:

najpierw chętnie dowiedział bym się czego tak na prawde dotyczy problem i jakie czary wywołuje nowy "soft"

 

Problem polega na stosowaniu korekt przez ECU ze względu na otrzymywane fałszywe sygnały o spalaniu stukowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień jak chłopaki mówią na nowy czujnik spalania stukowego (OEM). 
Przepustnice wyczyść, odłącz AKU, wlej 98 i zrób jakąś trase - przepal go.

Wtedy ECU będzie się przyuczał sie pod 98. 

Jednak zanim wymienisz czujnik wyczyść jego podłożę aby było bez "nagaru".

Czyszczenie przepływki może pomóc ale niekoniecznie - zależy jaki przebieg masz auta. Z informacji mi wiadomych to takie "urządzenie" ma przewidywana sprawność do 180.000KM. Z tym różnie bywa.

Ja zrobiłem tak:
- Czyszczenie przepustnicy
- Nowa przepływka
- Nowy czujnik spalania (akurat go przesunąłem ciut dalej czyli na obudowe skrzyni)
- Wlałem też płyn Millers'a(SHOT) do czyszczenia wtrysków (niby też dodaje 2-3oktany) 
- Reset ECU - FreeSSM i Clean Memory zrobić

zrobiłem to z 5k KM temu i póki co jest spokój :) Oczywiście jak kupiłem to też nowe świece wsadziłem i zrobiłem regulację zaworów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi,

 

eh spróbuję zacząć od najprostszych rzeczy które i tak warto zrobić, rozwiązania z opornikami i przekładaniem czujnika sobie odpuszczę bo nie wiem czy jest sens się bawić już bym by ktoś zajął się komputerem i to ogarną.

 

zajrzę do świec... poprzedni właściciel twierdził że były wymieniane, rozbiorę przepustnicę, zaleje tą magiczną buteleczkę do czyszczenia wtrysków pewnie nie zaszkodzi, spróbuję ogarnąć Roomridera na komputerze z systemem 32 bit

(freeSSM mi nie działa, zakładałem już temat na ten temat : o chyba że mam wadliwy kabel)

chętnie bym pobrał logi które mógł bym komuś przedstawić by się wypowiedział czy może coś nie działa jak potrzeba, mam na myśli np zawory zmiennych faz rozrządu, ma ktoś wiedze czy da się to wyczytać z logów?

 

Auto ma już 250kkm najechane więc obstawiam że przepływka musiała być wymieniana chociaż kto wie...

 

w planach też mam zmianę oleju (obecny ma niby przejechane jakieś 5kkm) też zastanawiam się jaki wlać? myślałem nad 5w40 ale chyba zostanę przy 5w30 tak jak mówi książka, ktoś coś doradzi w temacie oleju?

 

jeżeli chodzi o kwestię paliwa to nie rozumiem trochę co ma dać 98 oktanów skoro te stuki tak na prawdę nie występują tylko czujnik je błędnie wychwytuje ? z tego co zrozumiałem... no ale ok, jak już wyżej pisałem np na stronie nie-ASO gdzie opisana jest ofeta rozwiązania problemu twierdzą że auto jest "w pełni wykorzystywane pod 98"

 

czy we wszystkich silnikach boxerach są czujniki spalania stukowego? nawet tych z lat 90? czy ten silnik jest jakoś odrobine bardziej na to narażony i taki czujnik być musi? kiedyś nie było takich cudów techniki w silnikach i jakoś jeździły

 

gdybym go na jakiś krótki czas odłączył i zobaczył jak będzie, wyskoczy check?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie wszystkie silniki na wielowtrysku od początku lat '90 posiadają czujniki stuku a nawet 2 w silniku 4 cyl.

Stare silniki VW golfa czy Passata B3, B4 mają taki czujnik a te silniki są wieczne i po wielu latach mocniejsze niż wyjechały

z fabryki. To projektanci softu dali du.. z obawy przed rozpadnięciem się lichnej konstrukcji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Gustaf napisał:

Prawie wszystkie silniki na wielowtrysku od początku lat '90 posiadają czujniki stuku a nawet 2 w silniku 4 cyl.

Stare silniki VW golfa czy Passata B3, B4 mają taki czujnik a te silniki są wieczne i po wielu latach mocniejsze niż wyjechały

z fabryki. To projektanci softu dali du.. z obawy przed rozpadnięciem się lichnej konstrukcji...

rozumiem, to wymienić pierw stukowca ? jak będzie to samo to zostaje remap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z śledzenia dalej szeroko tematu zastanawia mnie... czy w mniejszym stopniu problem dotyczył aut po 2008 roku np z 2011? może podmiana komputera na "młodszy" rozwiązała by problem może jednak po cichu zostały wprowadzone jakieś zmiany o których uzytkownicy nie wiedzieli? 

 

dodatkowo: czy komuś pomogła wymiana wtryskiwaczy? bo takie też zauważyłem przypadki

 

szkoda że już mało osób udziela się w tej sprawie, zapewne duża część sprzedała auta i po prostu dała sobie spokój, a inni rozwiązali problem albo tak jeżdżą nie wiem...

 

p.s wiem wiem, zrobie najpierw rzeczy o których była mowa, po prostu odrobinę mam obawy czy nie wywale kasy na darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sytuacja się jakoś sama unormowała.

Jedno jest stałe latem w temperaturach powyżej 27 stopni, problem się pojawia, jeśli używam klimy pojawia się szybko...

Chłodniejszą porą jest w miarę OK, ale nie ma tu porównania do normalnego samochodu...

Dalej jest to jakieś dziwne i mało płynne działanie silnika.

 

Wiem że nie pomaga regulacja zaworów, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy itp

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, artaa napisał:

U mnie sytuacja się jakoś sama unormowała.

Jedno jest stałe latem w temperaturach powyżej 27 stopni, problem się pojawia, jeśli używam klimy pojawia się szybko...

Chłodniejszą porą jest w miarę OK, ale nie ma tu porównania do normalnego samochodu...

Dalej jest to jakieś dziwne i mało płynne działanie silnika.

 

Wiem że nie pomaga regulacja zaworów, wymiana świec, czyszczenie przepustnicy itp

nie próbowałeś/aś przejechać się z tym do jakiegoś tunera? lub zmienić stukowca?

 

ja się trochę obawiam że wywalę z 3-4 tysiące PLN minimum żeby było normalnie, i trochę się bije z myślami czy jednak nie sprzedać, ale szkoda by było bo tym autem mi się na prawdę świetnie jeździ,

 

wrxa raczej sobie odpuszczę... i nawet o tym nie myślę, jestem za biedny i mógł bym na to nie wyrobić.

Edytowane przez Krzychudea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kupionego lata temu (gdy problem się pojawił) OEM stukowca, którego nawet w ramach testów przykręciłem na skrzyni i trochę tak jeździłem, było ciut lepiej ale nie dobrze...

 

Generalnie skłaniam się do wersji że program ECU jest zjebany i nie radzi sobie ze zużyciem samochodu.

Dodatkowo sam ECU jest wersją lite, Ci co rozbierali przekazali że nawet filtrów na wejściach nie ma...

Był wątek gdzie kolega Czort z Zamościa dał auto NA z takim ECU do przeprogramowania w sprawie zaworów powietrza wtórnego i wg jego warsztatu zrobili to jak w Turbo czyli kabelkiem - to by oznaczało że są najlepsi na świecie. 

Post z 1 marca 2022

Może warto z nimi pogadać też w sprawie mulenia?

Edytowane przez artaa
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałem u siebie tej pompy i nie znalazłem, ktoś ja musiał już kiedyś wywalić albo jestem ślepy, błędów na kompie żadnych sprawdzałem takim "komputerem standalone" (choć mam problem z podłączeniem auta kabelkiem vag kkl - na żadnym programie nie przechodzi testu połączenia, chyba po prostu kupiłem wadliwy kabel)

 

jak będę wymieniał stukowca to zerknę jak to tam jest zaślepione, podobno warto też pozbyć się egr...

 

tak czy inaczej czy jeszcze inaczej, jak już się pogodzę z długą drogą i być może kosztowną ogarnięcia tego fajnego auta które się tak zjebało :( to na pewno znajdę jakiegoś magika który mi pomoże czy to w sprawie remapu czy od strony "poprawy elektroniki" (mam nadzieje) albo pojadę do tego Poznania i załatwią sprawę o ile jeszcze to robią...

 

Dzięki za podsunięcie tematu i pomysłu, jestem wdzięczny za każdy pomysł i sugestię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, morosek napisał:

prawdopodobnie masz kabel na chipset CH340 - bullshit. 
Jedynie chipset FTDI będzie się łączyć przy Subaru.

ooo, a zakładałem temat na ten temat :p i nikt o tym nie wspomniał, czy mógł byś proszę polecić/pomóc znależć jakiś kabel z tym Chipsetem? podesłać link na alledrogo.pl albo innego sklepu, schemat do polutowania etc 

Edytowane przez Krzychudea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałem u siebie tej pompy i nie znalazłem, ktoś ja musiał już kiedyś wywalić albo jestem ślepy, błędów na kompie żadnych sprawdzałem takim "komputerem standalone" (choć mam problem z podłączeniem auta kabelkiem vag kkl - na żadnym programie nie przechodzi testu połączenia, chyba po prostu kupiłem wadliwy kabel)
 
jak będę wymieniał stukowca to zerknę jak to tam jest zaślepione, podobno warto też pozbyć się egr...
 
tak czy inaczej czy jeszcze inaczej, jak już się pogodzę z długą drogą i być może kosztowną ogarnięcia tego fajnego auta które się tak zjebało  to na pewno znajdę jakiegoś magika który mi pomoże czy to w sprawie remapu czy od strony "poprawy elektroniki" (mam nadzieje) albo pojadę do tego Poznania i załatwią sprawę o ile jeszcze to robią...
 
Dzięki za podsunięcie tematu i pomysłu, jestem wdzięczny za każdy pomysł i sugestię

mozesz nie miec pompy. mialem osobiscie forka SH 2.0 z EJ20FL, jak i jezdzilem impreza GH z tym silnikiem, ktore jej nie mialy :)
akurat najwidoczniej w tym dokladnie momencie produkcji auta spelnialy normy bez nich ;)
jeden problem mniej :)
ale to zupelnie co innego niz slynne zamulanie niestety...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już chyba napisano o muleniu. Oczywiście o tym spowodowanym fałszywym spalaniem stukowym.

Poprawka @Sasha_A80 pozwala 'zaleczyć' przypadłość ale nie oznacza, że nie zadzwoni jakaś osłona wokół silnika i problem wróci.

W FB20 jest to samo. Generalnie wszystko już poprzykręcałem, podłożyłem gąbkę itd. i jest bardzo dobrze. Ale co jakiś czas jednak przymula i wtedy trzeba przeczekać. Lub szukać co tym razem ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Mój ej20 też mulił, wymieniłem masę rzeczy i od roku problemu nie ma.


A ja podkleiłem wygłuszenie maski i też problem znikł. Aż do dnia jak odezwały się osłony pod podłogą. Podkleiłem… aż do dnia jak zadzwoniła atrapa… ;) 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...