Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

rutra80, dlaczego nie potrafisz przyjąć nauki ? Napisałem, że pomiar jest realizowany w przelocie. Nie w schowanych elementach. Są różne rozwiązania. W RC06, wina to tylko zabrudzenia tegoż "drucika" w kolektorze ssącym. Myłem przy ok. 65 000 km, myłem przy ok. 125 000 km i jest ok. !  Ponadto, ta dioda, od pomiaru temperatury, też zabrudzona, błędnie określa pomiar temperatury. Więc zdaniem przepływki, gęstość powietrza, a więc temperatura może być inna. Dlatego silniki RC 06, 2 l, są najbardziej podatne na "stawanie dęba". Ćwiczyłem, córka jeździ bez żadnych problemów od kilkudziesięciu tysięcy ! Jak będziesz miał moje doświadczenie w elektronice, to pogadamy. Akurat odchodzę na emeryturę z TV Polsat. W pewnym sensie zbudowałem tę telewizję, 28 lat w jednej firmie, i pracowałem cały czas jako dyrektor w pionie techniki. Czasami, po nocach, bardziaj jako serwisant. Fakt, często jako v-ce dyrektor. Ale ten, który wprowadzał Avida, Grass Walleya czy Sony... Te przepływki są dla mnie tak skomplikowane, jak pierwsza z brzegu przetwornica DC/DC, zasilacz, czy klawisz zamiast z diodą, to z napisami generowanymi w oprogramowaniu miksera. Kiedyś były żarówki do wymiany co kilkanaście godzin. Jestem po Polibudzie z Warszawy.

Dziękuję za uznaniowy kapelusz, ale prosiłbym Cię o trochę więcej zastanowienia nad upieraniem się nad własnym przekonaniem. Czasami posłuchaj bardziej doświadczonych, i czasami wiedzących lepiej lub więcej. :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rutra80, dlaczego nie potrafisz przyjąć nauki ? Napisałem, że pomiar jest realizowany w przelocie. Nie w schowanych elementach. Są różne rozwiązania. W RC06, wina to tylko zabrudzenia tegoż "drucika" w kolektorze ssącym. Myłem przy ok. 65 000 km, myłem przy ok. 125 000 km i jest ok. !  Ponadto, ta dioda, od pomiaru temperatury, też zabrudzona, błędnie określa pomiar temperatury. Więc zdaniem przepływki, gęstość powietrza, a więc temperatura może być inna. Dlatego silniki RC 06, 2 l, są najbardziej podatne na "stawanie dęba". Ćwiczyłem, córka jeździ bez żadnych problemów od kilkudziesięciu tysięcy ! Jak będziesz miał moje doświadczenie w elektronice, to pogadamy. Akurat odchodzę na emeryturę z TV Polsat. W pewnym sensie zbudowałem tę telewizję, 28 lat w jednej firmie, i pracowałem cały czas jako dyrektor w pionie techniki. Czasami, po nocach, bardziaj jako serwisant. Fakt, często jako v-ce dyrektor. Ale ten, który wprowadzał Avida, Grass Walleya czy Sony... Te przepływki są dla mnie tak skomplikowane, jak pierwsza z brzegu przetwornica DC/DC, zasilacz, czy klawisz zamiast z diodą, to z napisami generowanymi w oprogramowaniu miksera. Kiedyś były żarówki do wymiany co kilkanaście godzin. Jestem po Polibudzie z Warszawy.

Dziękuję za uznaniowy kapelusz, ale prosiłbym Cię o trochę więcej zastanowienia nad upieraniem się nad własnym przekonaniem. Czasami posłuchaj bardziej doświadczonych, i czasami wiedzących lepiej lub więcej. :).

Nie mam pojęcia, dlaczego ten post został powtórzony !

rutra80, mam nadzieję, że ten przydługi wywód Cię nie uraził ? Nie miałem nic złego na myśli ! Pozdrawiam :).

Edytowane przez mz56
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mz56 z offtopowych ciekawostek wspomnę Ci że z tego samego naboru koncesji na nadawanie z którego ruszył Polsat, koncesję dostała też Polonia 1 i ...mój ojciec. Tyle że my na TV regionalną. Niestety zaczęli się nami interesować smutni panowie i odpuściliśmy temat...

Mieliśmy ze sobą małą grupkę znajomych inżynierów dzięki którym miało to być realizowane, także domyślam się jak na początku Twoja praca wyglądała - ciesz się że dożyłeś emerytury z taką pionierską nerwówką ;)

Ja jako że od małego siedziałem w komputerach miałem być zaangażowany w te tematy - planowane było używanie Amig do wielu rzeczy. Ponoć na początku logo Polsatu było wyświetlane na Amidze z genlockiem :D

Ech, co by było gdyby było...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Amiga po przeróbce. O ile pamiętam oryginalna dawała chyba 24 ramki. Po wymianie któregoś ze scalaków była kompatybilna z 25 Hz interlace czyli 50 półobrazów na sekundę. Ale ostatnie wejścia Amigi były w czołówkach i tyłówkach serialu bodajże "W labiryncie" produkowanego przez Interpress. Start Polsatu z Warszawy, to już był jakiś najprostszy broadcastowy still-store kluczowany prostym mikserem Sony.

Wtedy, oszołomiony perspektywą zbudowania czegoś, nie liczyłem na ulgi. Miałem już dużo doświadczenia z TVP, Szwajcarii i prywatnej firmy producenckiej. Wręcz byłem zadowolony, że coś buduję ! Te nieprzespane noce zaowocowały. Musisz przyznać, że dzisiaj to potężna firma. Wszakże nie wiem, czy to nie off topic. :upside-down-face_1f643-small:

Edytowane przez mz56
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nas jeszcze nie zbanowali, to dopiszę. Po powrocie ze Szwajcarii miałem pełne poparcie finansowe. Coca Cola, BBC, RTSI.... Zbudujemy Ci wszstko, czego potrzebujesz, ale załatw zezwolenia. Mam takie ładne segregatory, tysiące stron, a w nich: to nie jest spawa Krajowe Rady Radia i Telewizji. Takie prośby trzeba kierować do Radiokomitetu.  Radiokomitet pisał że nie jest władny i należy pisać do MSW. MSW odpisało, że to nie ich teren i należy pisać do krajowej Rady Radia i TV. Trzy obroty tych pism i miałem dość. Było pewnie zarezerwowane 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My dostaliśmy koncesję regionalną bez żadnych pleców. Nawet w PZPR ani Solidarności nie byliśmy ;) Grupa wariatów, porządna dokumentacja, komisja z Markiewiczem i pykło. Finansowo miał być zaangażowany Mostostal.

Możliwie że coś się wymskło spod kontroli bo potem nas grzecznie spacyfikowano...

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Markiewicz później pracował jako taksówkarz. Jeżeli myślimy o tej samej osobie, to moim zdaniem jeden z najprzyzwoitszych ludzi jakich spotkałem. Wyroki "góry" są niezbadane. Kilka lat minęło aby wrócił na poprzednie miejsce.

Edytowane przez mz56
Literówka.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

That means that EGR is faulty OR the owner disabled EGR in improper way and did not set Readiness monitors as completed.

If you do not mix EGR with a secondary air system that many owners do.

Edytowane przez Sasha_A80
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sasha_A80 napisał:

That means that EGR is faulty OR the owner disabled EGR in improper way and did not set Readiness monitors as completed.

If you do not mix EGR with a secondary air system that many owners do.

So how, could i check, is it faulty or disabled? And.. If faulty, should i still disable it? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.05.2021 o 10:31, Sasha_A80 napisał:

I use to disable EGR.

If the valve is not completely closed at idle it should be blocked after that. 

 

What errors or readiness monitors not completed are reported by diagnostics ?

If i remember correctly, there was something wrong egr and cats. But remember, it's only car scanner, so.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, andriu napisał:

Gdyby ktoś potrzebował EQU to mam do Legacy V ( chyba do innych też pasuje). Ja kupiłem od Sashy gdyż nie chciałem unieruchamiać auta na ten czas. 

A uchylił byś rąbka tajemnicy ile taka przyjemność cię wyniosła. I jak autko się zachowuje po wymianie kompa? Odczułeś może, że lepiej jedzie czy chodziło tylko o zamulanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sasha_A80 ma 100 % racji. Nie mylmy pompy powietrza z EGR ! EGR pracuje cały czas, nie tylko po rozruchu, i jego zadaniem jest dostarczanie części spalin do dolotu. W momentach, kiedy silnik jest mniej obciążony. Pozwala to podobno na redukcję NOx i podobnych. Z zaworem EGR miotałem się w nissanie. Nierówne jałowe, dziwnie się zbierał... Tenże zawór pracuje cały czas w spalinach. Rozbierałem, na ile to się dało, myłem różnymi środkami i nie dał się doczyścić ! Zacinał się i niestety pozostawał momentami uchylony. Trafiłem w Słomczynie na powypadkowy gaźnik, kupiłem za 100 PLN taką dziwną część przyczepioną z boku i szybko się wyniosłem. Podobno gaźnik był zamówiony przez kogoś. Jak ręką odjął. Samochód zaczął niedomagać przy ok. 160 kkm. Po zamontowaniu nowego zaworu przelatał 230 kkm (po sprzedaży koledze) i nie wariował. To EGR to chyba Exhaust Gas Recycling. Jeżeli mój angielski zbłądził, to przepraszam.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru used reasonable ignition timing for enabled EGR operation up to about 2005.

The drawback is that after EGR valve\pipes have been clogged the engine needs the next grade fuel RON92>RON95>RON98.

Cleaned EGR valve\pipes\heads\pistons have restored the engine shape.

Jammed EGR valve finally destroyed idling and part throttle operation.

 

Later Subaru stopped ignition advancing under EGR operation. 

Most probably due to the need to cancel EGR system service.

 

The low end part throttle torque was remarkably lost for high grade gasoline as a result.

Full throttle operation was still fine.

 

Edytowane przez Sasha_A80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sie, ze jeszcze w Foresterze jest to samo ECU ale na mysli mialem akurat rownorzedne Legacy.

ostatnio rozmawialem z pewna firma z poznania ;), to mowili ze w tych ecu jest roznica nawet w tym czy MT czy AT w kontekscie wylaczania ekologii... ale moze Sasha jakos inaczej to robi ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...