Jump to content

mz56

Użytkownik
  • Content Count

    947
  • Joined

  • Last visited

About mz56

  • Rank
    ..:: Profi ::..
  • Birthday 03/03/1956

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    W-wa
  • Auto
    WRX STI 08, Golf 1,2 firma. Moment obrotowy-nie dotyczy.

Recent Profile Visitors

672 profile views
  1. Nawet nówka sztuka prosto z Japonii może mieć wadę. Np. powieszona szczotka. Jakiś wtręt z obcego materiału, korozja po pięciu latach pobytu w wilgotnym magazynie i gotowe. W cuda nie należy za bardzo wierzyć. Sprawdzaj co możesz, czego nie możesz, oddaj do innego fachmana. To są naprawdę dość proste konstrukcje. Jeżeli masz dobre masy, to np. może padła któraś z diód. Przeciętny alternator to prądnica prądu zmiennego, trójfazowa. Po wylocie jednego mostka robi się dwufazowa, po wylocie drugiego jednofazowa. Co oznacza wydajność prądową na poziomie 2/3 nominalnej lub 1/3 nominalnej. Do sprawdzenia oscyloskopem. Krzywa usterek w czasie pokazuje największą awaryjność w początkowym okresie użytkowania, później jest dobrze a pod koniec przewidywanego czasu życia znowu gwałtownie idzie w górę. Mogę powiedzieć coś innego. U mnie w firmie codziennie idzie od 200 do 1000 baterii AA czyli R6 na śmietnik. Mikroporty, SQN i podobne, zlecenia... Dlaczego baterie, zwykłe, nie alkaliczne, kupowane za granicą, mogą pracować np. w pilotach, trzy lata po okresie przydatności do użytku, a Varta Industrial, oczywiście alkaline, potrafi wylać się na 6 lat wcześniej ???!!! Przed końcem terminu przydatności do użytku ? Akurat zaczynam wojnę z dostawcą. To chyba podobnie jak z legendarnymi proszkami do prania. Prawie nigdy nie masz gwarancji, że kupiony przez Ciebie element nie jest odrzutem z produkcji. Oczywiście nie chciałem obrazić ASO, bo tam się przez prawie 14 lat nigdy nie zawiodłem, ale poza nimi, ten nasz polski rynek jest naprawdę zupełnie WOLNY !
  2. mz56

    Akumulatory w subaru

    Aby długość kabelków wydała. Rzadko kiedy udaje się odwrócić akumulator. Mówię oczywiście o montowanym seryjnie pod maską.
  3. Zacząłbym od sprawdzenia szczotek i komutatora alternatora. Wygląda na słabą wydajność prądową. Pasek dobrze napięty ?
  4. mz56

    cham na drodze

    Gourmet, dla mnie o tyle zdziwienie, że żadnej próby zwrócenia uwagi. Zamiast powiedzieć przez okno, że jej / dziecku / mężowi przeszkadza hałas, od razu na dół i z łapami do konfrontacji. Przecież od razu bym się wyniósł. Była 10:00 ! Ponieważ jestem "niespotykanie spokojnym człowiekiem", do bitki nie doszło. I to MÓJ sukces. Natomiast przestaję się dziwić, że coraz częściej gnojki startują z łapami zamiast próbować się porozumieć za pomocą języka. Wychowałem się na ul. Noakowskiego w Warszawie. Taka druga jak Brzeska na Pradze. Połowa to wyrokowcy. Takiego chamstwa nie było. A mieszkałem tam 43 lata.
  5. mz56

    cham na drodze

    Nie wiedziałem gdzie to wkleić. Ale chyba tu najbardziej. Chamstwo jest wszechogólne. Dzisiaj rano, wracałem z pracy, taksówką, wysiadłem na sąsiednim osiedlu, zobaczyłem pięknego psiaka, bawił się ze mną. Piszczał z radości. Za moment wylazła kobitka, która stwierdziła, że mnie zabije. Drugie piętro w sąsiednim bloku. Przyszła, faktycznie dużej wagi, jak na kobitkę. Jak jej zaproponowałem że dam jej w pycho uciekła. Po chwili zatrudniła męża. Ten bluzgał. Jak mu zaproponowałem zejście do mnie, schował się w domu. ODPUSZCZAMY debilom, choć oni mają większy wpływ
  6. mz56

    ile wam pali ?

    Ja tylko delikatnie przypominam. W wózkach typu STI nie wolno walczyć o jak najmniejsze zużycie paliwa Owszem macie paliwa, prosta droga, cały czas 90 km/h, bez zwalniania, może dojść do 8,9 l/100 km. W normalnym ruchu miejskim ok. 13 l/1. Szarźujemy. 14 do 18 itrów. Tor, nie wspomnę, Zużycie paliwa, to tylko ochrona silnka przwd destrukuj
  7. Good luck ! Vertical position, lake in inhaust, no mechanical parts. Do not touch it. It's also important to clean diode wchich control temperatre of inhaust air. Probably it will be 2/3 to 3/4 of height this sensor. No more. If it was helpfull, give me some information. Once more best regards. U Was Misza.
  8. Sasha_A80, I'm lucky man. First time i cleaned airflow meter when I had about 60 - 65 kkm. It was enought to 150 kkm. Three weeks ago, I cleaned second time. Now, my dotter made near 1000 km, and everithing is O.K. ! She driveing everyday. Last week twice 70 km one way. 280 with outside 30 celsjus degree. I hope for next 50 - 80 kkm it's enought. In my Hawk (it's local name of this version) this is only "regular maintenance". Dirty airflow - motor stopping between 2300 - 3000 rpm. Due local tax, insurance…, my dotter have 50% of this, and I have next 50 %. See my procedure of cleaning. It's like as procedure of cleaning very dirty electronics parts. I dont know name of this in English. It's a cane with mechanical generator which produce about 60 - 70 kHz frequency. You need IPA - isoprophyl alcohole to fill it. next is simple. 6 - 7 minuts, brake with hand shake, and next 6 - 7 minuts. If you know it, I'm sorry. I don't want be a genius. IPA is important, because normal alcohol, ethyl, like C2H5OH, is "higroskopy". After cleaning, you have next white……… no name…… In polish SYF. White syf. Stil dirty.
  9. I'm talking about RC 2,0 MY 06, not STI 08. Engine: EJ204LS8LB. Best regards. My STI - EJ 257 was gone near two years ago. 111200 km. Bad gasoline in Bulgarien - 3rd piston was dessapired. Now, i have new engine, made by experience man. Now I have about 12900 km. Oil consumption 0,2 l/7,5 kkm (Millers CFS 10W60 NT+), power like "devil", twice in Germany over 230 km/h, no problems. Maybe little to noisy, but pistons are from Mahle. Thank you for important information about 251/257 series. I hope, this information will be important for someone els. NOT FOR ME !
  10. Debili jest pełno. Kiedyś, dawno temu, mówiono o sygnalizowaniu zamiaru skrętu, chociażby ręką. Rowerowiec jedzie równolegle z samochodem, ma do wyboru: jechać prosto lub skręcić pod kątem prostym. Skręca w lewo bez żadnego uprzedzenia. Kierowca jest geniuszem, daje w heble i zatrzymuje się 0,5 m przed pacjentem. Ja byłem pieszym w okolicach przejścia. Tenże powoźnik roweru zsiada, szarpie za klamkę samochodu i bluzga. Zamiast podziękować za uratowanie życia ! Wtrąciłem się z "lekką mordą". Wystartował do mnie, kask, rękawiczki, silikony, ale mu chyba rura lekko zmiękła. Do mojego dziadkowego (tak, już skończyłem 63 lata) 105 kg wagi i 182 wzrostu, odsunął się na bezpieczną odległość. Ale bluzgał dalej. Pan Kolarz. Akurat na pętli (Warszawa, Szczęśliwicka, Drawska, Dickensa) Wysiadał Pan Policjant po służbie, ale w pełnym umundurowaniu. Bardzo fajny policaj. To wyszło w późniejszej rozmowie. Na jego widok, a Pan policaj bardzo się zainteresował kolarzem bluzgającym na wszystkich i grożącym, że zrobi tu porządek, pan kolarz wskoczył na rower i tyle go widzieliśmy.
  11. STI 08, Lanos. Spaliło tłok i urwało korbowód. Silnik do śmieci. Kiepska benzyna, zapchało wtrysk. Awaria pod Sofią, 90 km/h, 27 stopni na zewnątrz. Czyli zero do przyczyn. Przed cholernym tankowaniem, obleciałem całą Hiszpanię z trasami po drodze, nawet nie czknął. Poleciał trzeci. Teraz mam nowy silnik, zakuty i też nie mam gwarancji, że przy złym paliwie wydoli. Ale będzie się starał. Po autostradach niemieckich, 200 -230 kmh, wziął 0,2 na 3000 km.
  12. Mam cichą nadzieję, że na następne 50 - 70 kkm będzie spokój.
  13. Temat jakby umarł. Boję się, że z powodu pięknej pogody a nie ustąpienia paskudnych objawów u wszystkich. Z uporem maniaka twierdzę, że przepływka to główny element podający do kompa informację o ilości zassanego powietrza. Komp na tej podstawie oblicza dawkę paliwa. I tu jest problem. Przybrudzony drucik, ten podgrzewany w mostku, nie widzi właściwej ilości zasysanego powietrza. Zaniża wartość a co za tym idzie, komp podaje za małe wartości dawek paliwa. Mieszanka staje się uboga, a wszystkie tego konsekwencje znamy. Spalanie stukowe, brak odpowiedniego chłodzenia cylindra...
  14. I było celowe. Stosując "bezwzględny brak zaufania", nie wjechałbym na zielonym na skrzyżowanie. A może samochód po mojej prawej w tym momencie ruszy - na czerwonym ? W każdym razie przepis jest taki trochę jak glista zrobiona z kauczuku. Wszędzie się da zastosować / przykleić. Ruch drogowy powinien praktycznie ustać.
  15. Obiecywałem, że się wyłączę z tej dyskusji. Ale nie dotrzymuję słowa. To jak z postanowieniami noworocznymi. Zgadzam się z hak64, że obecna interpretacja jest po Jego stronie. Lecz dalej nie rozumiem, dlaczego, w sytuacji, kiedy ktoś świadomie łamie przepisy ruchu drogowego czego efektem jest kolizja, jest absolutnie niewinny. Przecież obydwaj powinni zachować "ograniczony brak zaufania..." ? Ten z prawej też powinien unikać kolizji ? Ale jest zupełnie niewinny ?!
×
×
  • Create New...