Knurek1111 Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 3 godziny temu, rutra80 napisał: Martwiłbym się raczej że patent Sashy nie jest do końca jasny i tak naprawdę do końca nie wiadomo czy nie odbija się w jakimś stopniu na żywotności silnika. Wszelkie majstrowanie ze stukiem miałoby ręce i nogi tylko wtedy, jeśli ktoś by sprawdził że po modach faktycznie wykrywane są wszystkie stuki, oraz że są wprowadzane odpowiednie korekty im zapobiegające. Jasne można zmodyfikować soft żeby nie słyszał stuków lub ich nie korygował (albo nie słyszał wszystkich lub słabiej je korygował), auto będzie fajnie jeździć, pytanie o ile skraca się jego żywot... Modyfikacja w wersji podstawowej polega na ograniczeniu od góry nastaw dla AVCS. I najczęściej to wystarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 (edytowane) Knurek w moim ssaku nie ma AVCS a miewa muła. Edytowane 4 Listopada 2019 przez rutra80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 (edytowane) W dniu 3.11.2019 o 10:19, polter_83 napisał: Po remapie tempomat działa ale tylko do 128km/h. Na 1000% nie było tak wcześniej. Jak dla mnie te 128 to czyta jak mile co daje w km/h 207 czy max prędkość dopuszczalną przez producenta dla Legacy IV 2.0 NA, ale nie-ASO nie widzi żadnego problemu. Nie że to coś pomoże, ale 128 to w informatyce okrągła liczba (2^7) - wygląda jakby zmienna przechowująca prędkość była ograniczona do 7 bitów Może zarezerwowali bit na wartości ujemne. Możesz sprawdzić czy na wstecznym też masz ograniczenie do -128? Edytowane 4 Listopada 2019 przez rutra80 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rosaskc Opublikowano 4 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2019 (edytowane) . Edytowane 4 Listopada 2019 przez rosaskc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 Nie że to coś pomoże, ale 128 to w informatyce okrągła liczba (2^7) - wygląda jakby zmienna przechowująca prędkość była ograniczona do 7 bitów Może zarezerwowali bit na wartości ujemne. Możesz sprawdzić czy na wstecznym też masz ograniczenie do -128? Jeśli to miał być żart to śmieszny jak nasze kabarety. Przed zmianą tempomat działał bez zarzutu, a po zmianie do 128km/h?Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 8 godzin temu, rutra80 napisał: Knurek w moim ssaku nie ma AVCS a miewa muła. A to całkiem inny muł niż ten o którym mowa w tym wątku. Choć gdzieś wyżej Sasha podawał możliwe przyczyny w silnikach bez AVCS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutra80 Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 Wątek ma już prawie dekadę kiedy chyba 99% rynku 2.0 N/A to było SOHC bez AVCS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 Nie masz żadnej blokady !!!! Jeśli robiłeś to w Poznaniu , i jest jakiś problem , to nic się martw , zrobimy to za free . jeśli jest problem po stronie softu Ok, dzięki za info.W takim razie proszę o małe wyjaśnienie.Rozumiem, że Map tek/ i Wy (specjalnie pisze osobno bo jak widzę nie-Aso to nie mogę zdzierżyć) możecie chcieć bronić swojej własności intelektualnej w postaci rozwiązania programowego dla dławienia silnika.Żaden inny serwis nie będzie w stanie zmienić i odczytać mapy silnika - ok.A jak wygląda sprawa z kasowaniem błędów, odczytem parametrów...?Chodzi mi o to co może zrobić inny serwis, który nie ma ecuteka.Btw Byłem u was przed wakacjami z inną sprawą a że mi się spieszyło to tempomat był nie ruszony, ale spokojnie jeszcze to ogarniemy.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 2 godziny temu, polter_83 napisał: Żaden inny serwis nie będzie w stanie zmienić i odczytać mapy silnika - ok. A jak wygląda sprawa z kasowaniem błędów, odczytem parametrów...? Chodzi mi o to co może zrobić inny serwis, który nie ma ecuteka. @polter_83 dla Ciebie jako użytkownika nic sie nie zmienia , każdy serwis może zmienić , odczytać mapę , wgrać itd. O ile ma odpowiedni sprzęt i więdzę . Kasowanie , odczyt , login , nie ulegaja żadnym zmianą , wszystko jest jak do tej pory , ECU nie jest blokowany w żaden sposób, i powtarzam jeszcze raz , nie jest to robione za pomocą ecutek-a 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polter_83 Opublikowano 5 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2019 @polter_83 dla Ciebie jako użytkownika nic sie nie zmienia , każdy serwis może zmienić , odczytać mapę , wgrać itd. O ile ma odpowiedni sprzęt i więdzę . Kasowanie , odczyt , login , nie ulegaja żadnym zmianą , wszystko jest jak do tej pory , ECU nie jest blokowany w żaden sposób, i powtarzam jeszcze raz , nie jest to robione za pomocą ecutek-a Ok, dziękuję za informację.Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 To by oznaczało, że problem, a praktycznie jego przyczyna jest różna, w zależności od CPU, producenta, wersji oprogramowania. Efekt za każdym razem taki sam ! Cuda ! Przypominam, że u mnie wgrywanie najnowszych wersji oprogramowania nic nie pomogło. Mycie przepływki za pierwszym razem na ok. następne 60 kkm, drugie do teraz, czyli ok. 155 kkm. Chodzi jak burza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Może daty produkcji coś wyjaśnią ? Montowane elementy ? Były mój, połowa mojej córy, ten co mu mycie przepływki pomaga, to chyba grudzień 2005, z rejestracją styczeń 2006. Czyli z pierwszej serii Hawk . Jeżeli się lekko pomyliłem to przepraszam, ale dowód rejestracyjny ma moja córa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2019 Miałem mulącą imprezę EJ20 i mulącego XV FB20. Muliły inaczej - w imprezie było to gwałtowne, prawie z szarpnięciem i jednoczesnym spadkiem kąta zapłonu. W XV natomiast przez cały zakres obrotów, im wyżej tym coraz bardziej odczuwalne. W imprezie pomógł Sasha. W XV okazało się, że dzwoni wygłuszenie maski (i drażni stukowca). Po podłożeniu piankowej taśmy naokoło samochód śmiga już od trzech tygodni... Więc jak widać różnice pomiędzy samochodami mogą być zasadnicze a muł podobny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 W dniu 3.11.2019 o 19:24, Pan Dziedzic napisał: Czy komputer F2 z forestera 99 też można " ulepszyć " ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 2 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 Dziedzic napisz do Sashy zapytanie i się dowiesz. On robi różne rzeczy na odległość - stroi doładowane Subaru, mi modyfikował mapę w Spec B. Ma olbrzymią wiedzę, doświadczenie i bardzo szczegółowo tłumaczy co i jak. Po długiej wymianie maili jestem przekonany, że ryzyka uszkodzenia silnika większego niż przy modyfikacjach na miejscu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 A czy mógłbyś w moim imieniu ? Biegle władam tylko jęz. Polskim a i też nie zawsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasha_A80 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 (edytowane) As to my experience I have never seen those ecu's modified/reflashed. Moreover I am not sure there is a need to reflash those cars. Verify O2sensor voltage while driving. This is the only thing you may check yourself without an obsolete SSM1 scanner. Edytowane 3 Grudnia 2019 przez Sasha_A80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2019 A czy mógłbyś w moim imieniu ? Biegle władam tylko jęz. Polskim a i też nie zawsze. Podmienialeś sterownik już? Ponoć można je podmieniać bez konieczności programowania immo. Mowa o tych jak Twój i mój, montowane na silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 4 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2019 Nie, nic nie podmieniałem. Masz taki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2019 No niestety nie. Po wakacjach niewiele brakło i bym kupił. Ale nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tinuviel Opublikowano 5 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 W dniu 2.12.2019 o 17:19, dr.elich napisał: Dziedzic napisz do Sashy zapytanie i się dowiesz. On robi różne rzeczy na odległość - stroi doładowane Subaru, mi modyfikował mapę w Spec B. Ma olbrzymią wiedzę, doświadczenie i bardzo szczegółowo tłumaczy co i jak. Po długiej wymianie maili jestem przekonany, że ryzyka uszkodzenia silnika większego niż przy modyfikacjach na miejscu nie ma. sorry za offtop ale... co tam w specu można z 3.0 NA pomodzić? o.O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 5 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 Jak to Sasha określił, przystosować mapę do wschodnioeuropejskiego paliwa. Oraz uwzględnić LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasha_A80 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 (edytowane) I have never seen EZ30 that may run more than 50 kkm on LPG here in Russia. Nevertheless it is claimed that LPG compatible EZ30 engines were manufactured and probably sold in the Europe. Edytowane 5 Grudnia 2019 przez Sasha_A80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 5 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2019 Tak, Sasha odradzał rozwiązanie EZ30 + LPG, ale takie auto już kupiłem, zresztą jest po swapie na silnik importowany z Japonii z tego co mi wiadomo (w starym panewka się obróciła). Generalnie Sasha powiedział, że warto, więc zrobiliśmy mapę. Pewnie sam lepiej to wyjaśni jeśli jesteś zainteresowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuti411 Opublikowano 11 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2020 Witam nie wiem czy był wstawiany link z kolejnym rozwiązaniem problemu ale podsyłam dla przypomnienia. http://subaru.nie-ASO.pl/pl/nowosci/subaru_na_2_0_ecu_hitachi?fbclid=IwAR2-L61udidBsheM7evtF7Qj6tL_1V-0bGnnFSf1pLz1OwJaL_jx0S7HK24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się