Skocz do zawartości

Dławienie 2.0 N/A - 2-3 tys RPM. Coś nowego?


lewen

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, markus22100 napisał:

Jeśli można zapytać to ile taka usługa się ceni u poszczególnych dobrodziei. Bo przymierzam się również na taką operację bo już mnie zaczyna irytować ta dziura. 

Ja dzis pod OBD podpiłąłem i wyszło ze mam w ogole stary soft D1584EC0T, także wgram nowszy i zobacze czy cos to da. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternatively a spare ecu may be sourced in Russia and a ready to go solution may be sent.

Final tune according to the local fuel is done remotely if needed.

There is also a lot of spares in Poland at hand of my customers.

Edytowane przez Sasha_A80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Engine mechanical noise is rising due to aging.

The knock detection algorithm is calibrated for a factory new engine and has a drawback for noisy engine operation.

Subaru staff knows this problem from about 2006. And makes EJ204\EJ20F engine ecu calibrations applicable just for 3-5 years old engines.

There are no software updates after warranty period.

You are welcome to buy a new car after that period.

 

Within a warranty useless "engine combustion chamber cleaning" is recommended.

 

It is black marketing from my personal point of view.

All Ladies Do It. (C)

 

No one EJ204 engine was sold in USA. Thus there is no ground for VW alike scandal..

Edytowane przez Sasha_A80
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVCS timing should be verified by logging at the hot engine.

95-98% cases are usually related to overheated oil vavles.

Most often new oil valves solve the problem.

Sometimes camshaft sprockets or oil channels are to be serviced.

Faulty position sensors will cause CELs, usually not directly pointing to the sensors or may prevent engine starting.  

Edytowane przez Sasha_A80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My 2.5XT has no hesitation but knocks on low load & RPM. My AVCS is out of sync and sometimes advances to 50 degrees even though my stock map never requests more than 40. Mechanics say they inspected the valves and see nothing wrong with them, and that AVCS wheels must be damaged if they advance more than the map requests...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95% that your mechanic is wrong.

There is no evident problem with oil valves at room temperature conditions.

Solenoid coils are starting to block solenoid cores moving at 85-100C temperature degree.

Log your car riding from 50C coolant to 90-95-100C coolant and compare VVT angles sync\following to your current tune.

Edytowane przez Sasha_A80
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVCS doesn't engage until coolant reaches 60C.

Then it's out of sync no matter if warm or hot. The sync is better on high RPM, I hope there's no oil pressure problem on low RPM...

I'll try to replace oil valves. Thank you.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, rutra80 napisał:

AVCS doesn't engage until coolant reaches 60C.

Then it's out of sync no matter if warm or hot. The sync is better on high RPM, I hope there's no oil pressure problem on low RPM...

I'll try to replace oil valves. Thank you.

W pierwszej kolejności sprawdź czy w śrubach mocujących węże olejowe do zaworów masz filterki oleju. Jak są zapchane to taki będzie efekt. Koła rozrządu zazwyczaj uszkadzają mechanicy, którzy nie mają pojęcia jak poprawnie blokować koła przy odkręcaniu czy dokręcaniu. Jak zablokujesz koło nie specjalnym kluczem tylko za zęby to łamie się w środku koła pin blokujący zakres pracy i koło zaczyna wychodzić poza zakres i ta strona cały czas będzie szaleć. Więc to też może być u Ciebie przyczyna jak przy kołach było coś robione. 

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2021 o 00:03, Sasha_A80 napisał:

Engine mechanical noise is rising due to aging.

The knock detection algorithm is calibrated for a factory new engine and has a drawback for noisy engine operation.

 

Good point.

Before you dismantle half of the engine, please also check for rattling plastic panels, covers, sound deadening panels (!) etc. around the engine. I recently fixed a 'hesitant' FB20 by better mounting the underbody plastic panels and a rattling hood panel. 2h job all togehter ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwaro napisał:

W pierwszej kolejności sprawdź czy w śrubach mocujących węże olejowe do zaworów masz filterki oleju. Jak są zapchane to taki będzie efekt. Koła rozrządu zazwyczaj uszkadzają mechanicy, którzy nie mają pojęcia jak poprawnie blokować koła przy odkręcaniu czy dokręcaniu. Jak zablokujesz koło nie specjalnym kluczem tylko za zęby to łamie się w środku koła pin blokujący zakres pracy i koło zaczyna wychodzić poza zakres i ta strona cały czas będzie szaleć. Więc to też może być u Ciebie przyczyna jak przy kołach było coś robione. 

Przy samych kołach nic. Można to uszkodzić przy wymianie rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, rutra80 napisał:

Przy samych kołach nic. Można to uszkodzić przy wymianie rozrządu?

Jak koła nie były zdejmowane to raczej nie. Wymieniałeś przy okazji uszczelniacze wałków albo osłony wewnętrzne? Bo do tego trzeba zdjąć koła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak pisałem, w pierwszej kolejności sprawdź sitka w śrubach. Może są przytkane i koła nie dostają właściwego ciśnienia oleju. Sprawdź jeszcze pracę zaworów w logach. A jak tu będzie ok to obstawiam uszkodzone koła... 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nikt nie sprawdza mojej metody. Ok. 60 kkm pierwsze czkania. RC06. Wymiana softu nie pomogła. IPA i myjka ultradźwiękowa. Dwukrotnie. Żadne spraye. Pomogło do ok. 130 kkm. Powtórka operacji i na razie spokój. Już szykuję IPA na okolice 190 kkm, aby znowu umyć. Drobinki przelatują przez filtr i osadzają się na przepływce. W Warszawie wychodzi na to, że trzeba umyć co jakieś 60 kkm. Typowe nurkowanie. Ja mu w gaz a on prawie zgasł. Opóźnienie zapłonu do oporu. Po umyciu nowy samochód. Córa ma teraz ok. 170 kkm i nie zgłasza tego objawu. Poprzednio od razu przyleciała przerażona. Wyprzedzam, a on stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mz56 napisał:

Jakoś nikt nie sprawdza mojej metody. Ok. 60 kkm pierwsze czkania. RC06. Wymiana softu nie pomogła. IPA i myjka ultradźwiękowa. Dwukrotnie. Żadne spraye. Pomogło do ok. 130 kkm. Powtórka operacji i na razie spokój. Już szykuję IPA na okolice 190 kkm, aby znowu umyć. Drobinki przelatują przez filtr i osadzają się na przepływce. W Warszawie wychodzi na to, że trzeba umyć co jakieś 60 kkm. Typowe nurkowanie. Ja mu w gaz a on prawie zgasł. Opóźnienie zapłonu do oporu. Po umyciu nowy samochód. Córa ma teraz ok. 170 kkm i nie zgłasza tego objawu. Poprzednio od razu przyleciała przerażona. Wyprzedzam, a on stop.

Powiem Ci szczerze że już prawie kupiłem myjkę bo mam 2 przepływki które z czasem nabierają coraz większych korekt na + na jałowym i na - w ogniu i spray nic nie daje, ale boję się trochę że przy myciu zmoczy się elektronika przepływki i potem ECU oberwie... Skłaniam się więc ku nowemu zamiennikowi Denso za trzy stówki czyli tyle ile kosztuje przyzwoita myjka...

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci szczerze że już prawie kupiłem myjkę bo mam 2 przepływki które z czasem nabierają coraz większych korekt na + na jałowym i na - w ogniu i spray nic nie daje, ale boję się trochę że przy myciu zmoczy się elektronika przepływki i potem ECU oberwie... Skłaniam się więc ku nowemu zamiennikowi Denso za trzy stówki czyli tyle ile kosztuje przyzwoita myjka...
Alkohol nie przewodzi prądu. Nie myjesz tego w wodzie tylko i izoprpanolu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak np. jakiś kondensator naciągnie cieczy to klops...
Całe te przepływki zanurzacie jak myjecie?
Nie wiem ale w przeplywce raczej nie będzie elektrolitów. Raczej wszystko SMD. Często elementy są zalane czymś wewnątrz swojej obudowy. Ale nie musisz zanurzać całej, tylko to co wykonuje pomiar.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...