Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym założyć sobie jakieś ciekawe końcówki wydechu - teraz mam całość przygotowaną przez Polmostrow, bo mi OEM wydech dwa lata temu powiedział "papa". Wszystko zostało załatwione forumową pocztą pantoflową i stałem się posiadaczem zestawu z nierdzewki - ile to lepsze od standardowej wersji - nie wiem, czas pokaże - ale końcówki są dość ubogie - na wyjściu z tłumika około 50mm, same końcówki to 60, albo 70mm. Chciałbym cos większego, ale nie wiem w jakie wartości celować? OEM miały taki fajny owalny kształt...sporo jest też opcji okrągłych i takie podwójne też są. Dwie końcówki wychodzące z tłumika zawsze mi się podobały, ale nie wiem czy to trochę nie "wiocha" (bo przecież ostatecznie na podejściu do tłumika mamy Y i pojedynczą rurkę + może straty na wydajności).

 

Doradźcie coś plz :P , najlepiej chyba z gamy Ultera, bo ich ceny nie są zaporowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kudlatypawelek napisał:

Chciałbym założyć sobie jakieś ciekawe końcówki wydechu - teraz mam całość przygotowaną przez Polmostrow, bo mi OEM wydech dwa lata temu powiedział "papa". Wszystko zostało załatwione forumową pocztą pantoflową i stałem się posiadaczem zestawu z nierdzewki - ile to lepsze od standardowej wersji - nie wiem, czas pokaże - ale końcówki są dość ubogie - na wyjściu z tłumika około 50mm, same końcówki to 60, albo 70mm. Chciałbym cos większego, ale nie wiem w jakie wartości celować? OEM miały taki fajny owalny kształt...sporo jest też opcji okrągłych i takie podwójne też są. Dwie końcówki wychodzące z tłumika zawsze mi się podobały, ale nie wiem czy to trochę nie "wiocha" (bo przecież ostatecznie na podejściu do tłumika mamy Y i pojedynczą rurkę + może straty na wydajności).

 

Doradźcie coś plz :P , najlepiej chyba z gamy Ultera, bo ich ceny nie są zaporowe ;)

 

A nie chcesz jakiś jdmowych od @Oczkoo15? Jest z czego wybierać a nierdzewki po latach wyglądają nadal zacnie. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tinuviel napisał:
3 godziny temu, kudlatypawelek napisał:

Chciałbym cos większego, ale nie wiem w jakie wartości celować? OEM miały taki fajny owalny kształt...sporo jest też opcji okrągłych i takie podwójne też są. Dwie końcówki wychodzące z tłumika zawsze mi się podobały

 

A nie chcesz jakiś jdmowych od @Oczkoo15? Jest z czego wybierać a nierdzewki po latach wyglądają nadal zacnie. 

Polecam się :hi: Załatwię jakie trzeba, wybór spory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mogę i chcieć, ale ja tam zupełnie nie wiem w co celować, stąd pytanie tutaj na forum ;). No i to ma być z jednej strony miłe dla oka, ale też i stosunkowo niedrogie, w końcu to tylko taki dodatek, do w sumie zwykłego wydechu, który cały kosztował chyba poniżej 800 stówek :D. Z tego co zmierzyłem to na wyjściu z tłumika jest jakieś 50mm, tyle mogę powiedzieć na początek @Oczkoo15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa niewielka, acz problematyczna - może mi wybaczycie wtargnięcie do świata b prestiżu :oops:

 

Mam u siebie z tyłu zaciski z B speca. Potrzebuję do jednego blaszki montażowe klocka. Kupują jednak po modelu (czyli najpewniej zwykłym h6) są za małe. Pytanie więc.. Macie może jakiś numer części lub po prostu namiar na takowe, pasujące blaszki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa niewielka, acz problematyczna - może mi wybaczycie wtargnięcie do świata b prestiżu :oops:
 
Mam u siebie z tyłu zaciski z B speca. Potrzebuję do jednego blaszki montażowe klocka. Kupują jednak po modelu (czyli najpewniej zwykłym h6) są za małe. Pytanie więc.. Macie może jakiś numer części lub po prostu namiar na takowe, pasujące blaszki? 
Każde legacy h6 chyba miało takie same zaciski. W obk h6 są mniejsze.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Danko napisał:

@Dzixdto z czego wynikać może problem? :wacko:już dwa lub trzy komplety nie pasowały

może ktoś Ci podmienił wcześniej ten zacisk na inny. W Legacy tylne często się zapiekają jak piny nie serwisowane i często kończy się wymianą. Próbowałeś blaszki z zacisku tylnego od outbacka bądż 2.0/2.5? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, K12DLA napisał:

może ktoś Ci podmienił wcześniej ten zacisk na inny. W Legacy tylne często się zapiekają jak piny nie serwisowane i często kończy się wymianą. Próbowałeś blaszki z zacisku tylnego od outbacka bądż 2.0/2.5? 

Zaciski kupiłem do swapa tu na forum, więc taka opcja raczej odpada. No i wchodzą na tarczę 290, więc.. No. A blaszki, które dostaję są za małe (za wąskie w stosunku do jarzma, jak i tarczy). Mam na myśli to, że gdyby tak było, to pewnie tarcza okazałaby się za duża. Chyba, ze się mylę? :biglol:

Edytowane przez Danko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Danko napisał:

Sprawa niewielka, acz problematyczna - może mi wybaczycie wtargnięcie do świata b prestiżu :oops:

 

Mam u siebie z tyłu zaciski z B speca. Potrzebuję do jednego blaszki montażowe klocka. Kupują jednak po modelu (czyli najpewniej zwykłym h6) są za małe. Pytanie więc.. Macie może jakiś numer części lub po prostu namiar na takowe, pasujące blaszki? 

Wg serwisówki to powinny być blaszki o nr 26632AE000. Wysyłam Ci linka na PW ;)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie jak to jest ze specowymi amorami? Uszkodził mi się prawy, kupiłem ładną używkę bo nowych prawych nie było ale była uszkodzona. Kupiłem więc nowy prawy gdy stały się dostępne na allegro, jedyny dostępny lewy natomiast się sprzedał i nawet u producenta nie są dostępne. Ktoś się orientuje czy to chwilowe czy tych amorów już nie będzie?
Ostatecznie lewy wysłałem do regeneracji do zerkopolu ale wolałbym mieć oba nowe pomimo ceny 800 PLN za sztukę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, dr.elich said:

Słuchajcie jak to jest ze specowymi amorami? Uszkodził mi się prawy, kupiłem ładną używkę bo nowych prawych nie było ale była uszkodzona. Kupiłem więc nowy prawy gdy stały się dostępne na allegro, jedyny dostępny lewy natomiast się sprzedał i nawet u producenta nie są dostępne. Ktoś się orientuje czy to chwilowe czy tych amorów już nie będzie?
Ostatecznie lewy wysłałem do regeneracji do zerkopolu ale wolałbym mieć oba nowe pomimo ceny 800 PLN za sztukę
 

 

Problemy z dostępnością są od kilku lat. Ja jak wymieniałem to czekałem na komplet ze 2-3 miesiące, bo cały czas były niedostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dr.elich napisał:

Słuchajcie jak to jest ze specowymi amorami? Uszkodził mi się prawy, kupiłem ładną używkę bo nowych prawych nie było ale była uszkodzona. Kupiłem więc nowy prawy gdy stały się dostępne na allegro, jedyny dostępny lewy natomiast się sprzedał i nawet u producenta nie są dostępne. Ktoś się orientuje czy to chwilowe czy tych amorów już nie będzie?
Ostatecznie lewy wysłałem do regeneracji do zerkopolu ale wolałbym mieć oba nowe pomimo ceny 800 PLN za sztukę
 

Zapytaj tutaj o amory

 

https://www.intraxracing.nl/en

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż chłodnicy od diesla dla zainteresowanych. Niestety nie aż tak p&p jak by się chciało.

 

B - benzyna, D - diesel.


Różnice w wentylatorach. Benzyna ma dodatkowy moduł wentylatorów, którego nie ma w dieslu. 
1.thumb.jpg.fb60a603c677bfc2f593ce5a5d40f397.jpg

 

Łebki śrub mocujących silnik wentylatora są inne. Gwinty takie same.

2.thumb.jpg.1c703bf1dfb7a708370742eeef54d44a.jpg

 

Wywierciłem łebki. Reszta kombinerkami elegancko się odkręca. Użyłem śrub od wentylatorów z diesla.

3.thumb.jpg.fbf968beda3dbb387c67ea7dbaf858da.jpg

 

Rozstaw śrub silnika wentylatora jest inny. Wiertlem poszerzyłem otwory. Lutownicą stopiłem przeszkadzający plastik. Lepiej było by stoczyć podkładkę śruby z jednej strony, ale nie miałem czym.

Benzynowy wentylator ociera delikatnie, więc pilnikiem zdjąłem trochę materiału w miejscu zaznaczonym niebieskimi strzałkami.

4.thumb.jpg.aee10b061225f06e19a72cf81c721b2a.jpg

 

Pilnikiem podciąłem jedno ramie obudowy od strony pasażera.

5.thumb.jpg.4a86b903746eb315f1aa3328e92a1b26.jpg

 

Jeśli dobrze rozkminiłem, to moduł wentylatorów jest chłodzony powietrzem zaciąganym z komory silnika (obok chłodnicy). Bo po co chłodzić silnik, chłodźmy moduł wentylatorów :D

Więc wyciąłem część mocowania z benzynowej obudowy i dałem podobnie na obudowie od diesla.

10.thumb.jpg.b8710af98d3a06f469e6dec526b4ef42.jpg

 

11.thumb.jpg.6567f1c73c92938aebb030c3e96efecf.jpg

 

Zbiorniczki są inne. W benzynowym zbiorniczku ścianka od strony silnika jest wyprofilowana pod pokrywę rozrządu. Więc zostawiłem zbiorniczek od benzyny. Wypusty na dole też są w innych miejscach - benzynowy na dole dotyka silnika.

6.thumb.jpg.66fefee9a3418f99627b75eaaed32c58.jpg

 

Odciąłem wypust na dole. I oczywiście zrobiłem dziurę :) Więc odciąłem od zbiornika z diesla i stopiłem lutownicą zakrywając dziurę. Sprawdziłem wrzątkiem - niby trzyma :) 

Wypust od benzynowego zbiorniczka przykleiłem Poxipolem tak żeby zbiorniczek nie dotykał silnika.

7.thumb.jpg.c1e31d3bb1e437328ca85312ea92b72d.jpg

 

Z dwóch węży zrobiłem jeden. Przejściówka 40mm bez podcinania wewnętrznej krawędzi węża nie wchodzi. Albo nie mam siły w rękach :) 

8.thumb.jpg.2c5639eefcd761125d9f099953854e7f.jpg

 

9.thumb.jpg.924f984566befeb527c4dd78a908a7df.jpg

 

Roboty na 4-5 wieczorów z ciągłymi przymiarkami na samochodzie.
Składając wszystko do kupy wsadziłem chłodnice razem z wentylatorami. Nie ma miejsca na montaż/demontaż wentylatorów, jeśli chłodnica już zamontowana. Od strony pasażera może by się jeszcze dało, ale od strony kierowcy to nie wiedzę takiej możliwości. Nawet sam zbiorniczek chyba nie da się wsadzić/zdjąć.  

Podobno górny wąż chłodnicy (od strony kierowcy) w polifcie jest inny. Na aukcji allegro jest informacja, że numer 45161AG020 (przedlift) jest dla modeli do 2005 roku. Więc temat do sprawdzenia.

  • Super! 2
  • Dzięki! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Max 84 napisał:
11 godzin temu, taxus napisał:
El doopa, właśnie zauważyłem w Specu jacuzzi w zbiorniczku wyrównawczym :facepalm:

Jaki masz przebieg ?

144 tysiące, ale przy 138 poprzedni właściciel wymieniał silnik, bo padła panewka. Ponoć ten nowy miał zbliżony przebieg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

144 tysiące, ale przy 138 poprzedni właściciel wymieniał silnik, bo padła panewka. Ponoć ten nowy miał zbliżony przebieg. 
Jeśli to będzie dla Ciebie pocieszenie to ja w listopadzie robiłem UPG w H6.
Pełna regeneracja głowic, ORI im uszczelniacze zaworowe, regulacja zaworów, planowanie głowic, wszystkie części ORI nowe węże, nowa chłodnica, kupa roboty wszystko skręcone i złożone zgodnie z serwisówką.
Huhane dmuchane nie upalane i UPG wyszło trzy tygodnie temu znowu.
Pewnie blok krzywy a sprawdzałem, albo jakieś mikropęknięcia.
Tak że moja przygoda z H6 się kończy, wraz z tym egzemplarzem.
Ale i tak czapki z głów wg licznika auto ma 496k nalotu. I przynajmniej raz już było UPG robione ale niestety przez jakiegoś Janusza bo była tylko jedna głowicą zdejmowana i chińskie uszczelki założone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...