Jump to content
Than_Junior

Spec.B grupa operacyjna

Recommended Posts

Spec.B to samochod wyjatkowy. I nie chodzi tu tylko o aspekty techniczne, prowadzenie, wyglad. Wiele osob nie wie o jego istnieniu, dla wiekszosci Legacy to jest silnik 2.0 (D), niezawodne rodzinne autko, nie za brzydkie, nie za ladne. Ale gdy za nazwa modelu pojawiaja sie te charakterystyczne dodatkowe literki, obraz sie diametralnie zmienia :twisted:

 

Jaki by nie byl powod kupna, czy chodzi o kompromis miedzy zwyklym Legacy a Impreza WRX/STI , czy o chec poruszania sie cichociemnym killerem - na forum pojawia sie coraz wiecej wlascicieli tej wersji. Zapraszam wiec tychze do udzielania sie w tym watku - w celu wymiany doswiadczen, otrzymiana/udzielnia porad, organizowania spotkan? :)

 

 

Na poczatek moze warto by bylo, zeby sie wszyscy posiadacze zglosili i napisali, dlaczego wybor padl na SB :)

 

 

 

U mnie bylo proste:

 

Mialem sporo podrozowac po autostradach w roznych krajach, czesto z duza iloscia bagazu. Samochod mial byc mozliwie najbezpieczniejszy, a jednoczesnie dawac frajde z jazdy. Co przemawialo za Spec.B:

 

:arrow: S-AWD, VDC, poduszki powietrzne, 5 gwiazdek w testach zderzeniowych

:arrow: zawias Bilstein, sportowe wspomaganie, wyglad

 

Jak tylko samochod pojawil sie pod domem, powoli zaczela powstawac wizja efektu koncowego - samochodu, ktory by mi sie w 100% podobal. Na dzien dzisiejszy Sniezka jest bliska osiagniecia takiego stanu: delikatnie przyciemnione szyby, zmieniony grill, czarne felgi i inne drobne duperele ;) Tak na prawde brakuje tylko wydechu Prodrive. Osoby topic o moim aucie oczywiscie istnieje: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

 

Jeszcze raz zapraszam! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgłaszam się. Kupiłem, bo akurat było ogłoszenie na forum :wink:

 

A rozwijając temat: szukałem czegość 200 KM+, rwd lub awd. Jako, że dla odmiany chciałem wolnego ssaka, wrx i sti nie bardzo mnie pociągały wtedy. Chodziłem wokół e-46 3.0, ale na chodzeniu się skończyło. Auto miało w miarę pojemne i komfortowe. Wśród rozważanych kandydatów w ogóle nie było Legacy. Do czasu. Zobaczyłem ogłoszenie, poczytałem, pomyślałem i doznałem olśnienia. Jest wypas, jest wolnossak, są osiągi, cztery łapy chętne do współpracy. Wszedłem w to :smile:

Oto Brzydalek (czułe określenie nadane przez moją lepszą połowę):

Wersja letnia:

9ff0dabc84a9ac04m.jpg

Wersja zimowa:

55c822cd632ed441m.jpg

 

Aha, bym zapomniał. Jednym z warunków było to, aby nowe auto nie było łatwe w modyfikacji (takie zabezpieczenie przed nadmiernym opróżnianiem skarbonki :grin:). Skończyło się więc na rozpórce, lepszych hamulcach i nowym komplecie obuwia na zimę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko dopisać się :-)

 

Powód zakupu był prosty, szukałem subaraka - zaraziłem się w SJS (specjalnie dali mi się przejachać STI), auto musiało mieć powyżej 200KM, rodzinny bagażnik, wygląd i dźwięk cywila. Na początku szukałem Legacy GT (turbo), ale po lekturze forum i opinii o 2,5T wybór padł na spec.B

 

Jak wymienię hamulce i kupię 17" na zimę to będzie prawie ideał.

 

P.S. Przy okazji podziękowania dla warp9, za cenne wskazówki :-) BTW czy rozpórka sporo zmieniła?

 

Pozdrawiam,

mc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na początku szukałem Legacy GT (turbo), ale po lekturze forum i opinii o 2,5T wybór padł na spec.B

Gwoli ścisłości - spec. B występuje też silnikiem 2.5 turbo - np. w US.

P.S. Przy okazji podziękowania dla warp9, za cenne wskazówki :-) BTW czy rozpórka sporo zmieniła?

Nie ma za co. Rozpórka jest tylko jedna, a wiadomo, że działać to zaczyna przy większej ilości, jeśli chodzi o poprawę prowadzenia. Główne zadanie to utrzymanie sztywności budy dłużej. Działa :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gwoli ścisłości - spec. B występuje też silnikiem 2.5 turbo - np. w US.

 

tak wiem, ale spec.B z 2,5T pojawiło się stosunkowo niedawno, ja szukałem MY05

 

Główne zadanie to utrzymanie sztywności budy dłużej. Działa

 

Rozumiem, że skorzystałeś z usług "tego" ;) zakładu i tam ją założyłeś?

 

Pozdrawiam,

mc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że skorzystałeś z usług "tego" ;) zakładu i tam ją założyłeś?

Tak, przed zakupem przymierzałem Compo i ATS. ATS nie podobały mi się - szprychy, minimalnie wystawały poza błotnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...............

 

Jak wymienię hamulce i kupię 17" na zimę to będzie prawie ideał.

.........

 

przepraszam, że troszkę off, jeszcze nie jestem właścicielem Spec B. ale mam nadzieję, że to będzie moje kolejne auto (póki co 2.0 bez D :) )

 

z tego co wiem Spec B. różni się od pozostałych Legacy:

-skrzynią

-zawiasem

-hamulcami

 

czy hamulce w Spec B są słabe? dlaczego planujesz wymianę?

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

pabork, zapraszamy ;) Nigdzie nie jest napisane, ze wlasciciele innych aut sa wykluczeni z udzialu!

 

Do roznic warto dodac inne wspomaganie ukladu kierowniczego (charakterem bardziej zblizone do STI). W przypadku rocznikow >=2007 inne zderzaki. :)

 

Jesli chodzi o hamulce, to ja nie narzekam, choc slyszalem ze dla tych z ciezka prawa noga i diabelkiem na ramieniu szepczacym "szybciej, szybciej" sa troszke za ... normalne ;)

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgłaszam się :wink:

 

Kupiłem SpecB z kilku powodów:

 

1. Mam 2m wzrostu i w nim się mieszczę ( bardzo pomaga regulacja kierownicy w obu płaszczyznach - ale to dopiero w MY08)

2. Byłem akurat na wakacjach za wielką wodą i potrzebowałem auta na 3 tyg - wymyśliłem sobie że zamiast wypożyczać auto poprostu je kupię.

3. Dolar w czerwcu/lipcu 2008 kosztował tyle ile kosztował :mrgreen:

4. Zawsze chciałem mieć to auto.

5. A co do silników 3.0 a 2.5 GT - to ja wolę mieć wiatrak pod maską.

6. 2.5 GT wygląda bardzo podobnie do wersji diesel i kilku kierowników innych marek już się pomyliło :mrgreen:

 

<a  href=e32525e19152fcca.jpg' alt='e32525e19152f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego Spec B – ponieważ urzekła mnie jego historia :wink: .

 

Moja przygoda mentalna z zamiarem kupna tego konkretnego modelu zaczęła się już w 2005 roku kiedy to postanowiłem iż mój kolejny samochód to Legacy, a ponieważ miałem w niedługim czasie zostać ojcem :grin: była to wersja SW. Pierwszy samochód jaki oglądałem był to salonowy model 2.0. lecz szybko doszedłem do wniosku iż jak na mój charakter będzie znacznie za słaby, a że wówczas Spec B był poza moim zasięgiem finansowym zacząłem szukać czegoś z rynku wtórnego. Warunki były dwa wersja SW i manualna skrzynia biegów. Szybko się okazało iż samochodów spełniających moje wymagania za wiele nie ma na rynku. Z jednym nawet 2,5 turbo udałem się na diagnozę do warsztatu, ale mili panowie z serwisu szybko mi ten pomysł z głowy wybili, to że samochód był po wypadku to nic ale sposób jego naprawy dawał sporo do życzenia.

 

I tak rozstałem się z myślą zakupu wymarzonego auta na 3 lata :sad: . Na wiosnę tego roku okazało się iż samochód którym w między czasie się poruszałem ma „wady prawne”, więc rozpocząłem ponowne poszukiwania tego jedynego jakże nie powtarzalnego.

Z jednej strony brat atakował mnie abym kupił A6, lecz ten samochód wydał się nader pospolity, z drugiej nowy Accord – tylko że jemu brakowało tego czegoś.

 

I znów postanowiłem się wybrać do salonu Subaru z postanowieniem jednej słusznej marki. Jakie było zdziwienie Raju :shock: gdy powiedziałem iż borykam się pomiędzy wersją 2.0D a 3.0 Spec B. - jego zdziwienia nie zapomnę do dziś. Po kilkuminutowej rozmowie na temat walorów jednego i drugiego auta oraz test drive-ie Outback-iem w wersji 2.0D postanowiłem ............. pojechać na urlop i przetrawić wszystkie za i przeciw.

 

Po powrocie z impetem ruszyłem do salonu zamówić swoje jakże wymarzone Legacy Spec B. Moja lepsza połowa dała tylko przykaz - musi być czarny i mieć czarny środek. :twisted:

Co zdecydowało że właśnie to będzie Legacy Spec B SW

- po pierwsze linia tego samochodu dla mnie jest po prostu idealna pomimo 5 lat jest cały czas świeża, niektórzy twierdzą że lifting Legacy przez te lata to tak jakby zachwycać się ruchami skrzydeł motyla na łące :mrgreen:

- silnik z manualną skrzynią biegów czego nie ma przy normalnej wersji 3.0r,

- zawieszenie wszyscy odradzają że jest za twarde na nasze warunki a ja taki charakter właśnie sobie cenię,

- no i gadżet dla mnie nie ziemski SI Drive :wink: .

 

Czy był jakiś minus tego że wybrałem akurat ten samochód, tak był i jest jeden wielki minus tego samochodu – CZAS, jeśli chcesz mieć taki samochód w takiej a nie innej specyfikacji musisz się ubezpieczyć w cierpliwość od 5 do 6 miesięcy. Duuuuuuużo czasu na myślenie, katalog przewertowany milion razy, siedzenie na forum i szukanie szczegółowych informacji technicznych odnośnie tego modelu i zastanawianie się czy oby nie popełniło się błędu – myślę że nie, a obawy będą rozwiane gdy dostanę kluczyki. :twisted:

 

Pewnie wiele spośród was czyta to z pewnym bananem na ustach, że można się tak zniewolić przez kawałek blachy. Powiem tak, bogaty jest każdy kto ma cel i dąży aby go osiągnąć, biedny ten który w życiu nie ma celu.

 

Zostało jeszcze 3 miesiące na odbiór samochodu, w między czasie nie omieszkam pewnie przewertować całej historii Spec B, aby udowodnić że jest coś więcej aniżeli Impreza STI.

PZDR :wink:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

..w moim wypadku spec.B to można powiedzieć - trochę przypadek :!:

Podpisałem umowę na nowa Mazdę 6 MPS w salonie w Katowicach (Mazda-Dyga), samochód niezły, dobry silnik, b.dobre osiagi, wyposażenie bardzo O.K., napęd na "cztery łapy" ale brakowało mu coś... :mrgreen:

U A.Kopra wykonałem jazdę próbna Legacy 2.0 manual, było spokojnie, ale szybko w zakrętach ale bez emocji na prostej. U Dukiewicza dowiedziałem się o spec.B i face-liftingu we wrześniu 2006 r., pomyślałem poczekam 3 m-ce. Zaryzykowałemem i zamówiłem auto, w którym nie siedziałem wcześniej w "nowym" środku. Nie przepadam za automatami, wersja spec. mi odpawiadała osiagami, trochę mniej spalanie :evil: , SI-DRIVE - przydatny bajer :razz: , nawigacja, zawieszenie Bilstein etc.

Kiedy odbierałem auto czułem ogromne samozadowolenia z dobrze podjętej decyzji.... :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy hamulce w Spec B są słabe? dlaczego planujesz wymianę?

 

Tak jak Ci odpowiedział Than_Junior, w spec.B jest BBK, ale ja należę do osób, które scharakteryzował już kolega ;-) Jeśli chcesz opóźniać hamowanie musisz być pewny, że hebel się nie zagrzeje - mi się już to kilka razy udało... i to jest niewątpliwy minus tego samochodu.

warp9, znalazł już rozwiązanie - przy najbliższym przeglądzie będzie upgrade.

 

Jeśli wybrałeś 6MT to będziesz zachwycony - ja uwielbiam, krótkie skrzynie :-)

 

Z każdym kilometrem coraz bardziej lubię ten samochód... i muszę się przyznać, że jest to pierwsze auto, w którym jeszcze nie zbadałem Vmax - jest piekielnie szybkie :twisted:

 

Pozdrawiam,

mc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos upgrade`u hamulców :)

To jest SpecB - właściciel generalnie fajnie go zrobił.

 

 

<a  href=6232df8c050499b0m.jpg' alt='6232df8c0504

Share this post


Link to post
Share on other sites
Apropos upgrade`u hamulców

To jest SpecB - właściciel generalnie fajnie go zrobił.

 

Ostatnio na allegro było jedno spec.B (czerwone MY05) z hamulcami z Prodrive - rozmawiałem z właścicielem - koszt hamulców ~9k PLN do tego musiały być felgi od Prodrive kolejne $$. Nie wiem jaki jest efekt końcowy, ale opcja zastosowana przez warp9, jest znacznie tańsza i można stosować oryginalne 18" - ścieżka do 17" też jest już przetarta :-)

 

Pozdrawiam,

mc

Share this post


Link to post
Share on other sites

mc, o Vmax juz pisalem nieraz i nie dwa na forum :twisted:

 

Zbadany przez ojca i mnie w Spec.B manual to 256 wg GPS. Automat jeszcze nie obczajony, ale bedzie szybszy :!:

 

Odciecie jest zaprogramowane przy 290 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja co prawda nie należę niestety do szczęśliwców posiadających takie fajne auto jak spec B, ale mam do Was 2 pytania:

1. Czy różncia w osiągach pomiędzy zwykłym legacy, a spec B wynika tylko i wyłacznie z ręcznej skrzyni, która ma inaczej dobrane przełożenia?

2. Jak kształtuje się spalanie w trybie miejskim i na trasie?

 

Pozdrawiam i mam nadzieję, że może kiedyś do Was dołączę..... :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Czy różncia w osiągach pomiędzy zwykłym legacy, a spec B wynika tylko i wyłacznie z ręcznej skrzyni, która ma inaczej dobrane przełożenia?

 

Nie mam porównania z innym Legacy, ale w kielcach nie było szybszego WRX'a a STI był szybszy o niecałe 4 sekundy na małym torze.

 

2. Jak kształtuje się spalanie w trybie miejskim i na trasie?

 

Bez SI (takiego nie posiadam) - w mieście między 12-17l, w trasie raz udało mi sie zejść do 9,8l/100. Niestety to auto prowokuje do używania prawej nogi :-)

 

Pozdrawiam,

mc

 

[ Dodano: Czw Lis 20, 2008 11:47 am ]

mc, o Vmax juz pisalem nieraz i nie dwa na forum

 

wiem i czytałem Twoje wypowiedzi. Napisałem tylko, że ja nie przetestowałem Vmax - może starzeje się ;-) - nie miałem okazji przejechać się autostradą...

 

Pozdrawiam,

mc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę Legacym 2,0 od sierpnia 2006. O spec B wiedziałem juz wcześniej ale był poza zasięgiem. Zwykły legaś daje radę ostro na zakrętach aż strach pomyśleć jak Bilstainy się sprawują.

Nigdy nie jeżdziłem Spec B bo nie miałem okazji ale chętnie bym porównał obie wersje.

Najbardziej intryguje mnie silnik i jego dynamika. Czy jest dynamiczny. Katalogowe 7 s do setki nie powala.

Dodam tylko że w między czasie zaczołem śmigać też STI.

 

Przy codziennej podróży brakuje mi strasznie momentu obrotowego na trasie.

 

Jak to jest ze spec B ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
lepszych hamulcach
a jaki zestaw teraz masz ?

Proszę bardzo:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#686975

Piąty post od dołu.

Bzyk, krzywa momentu jest dość płaska, dostępność od samego dołu - jeździ się bardzo przyjemnie, czy w mieście czy w trasie.

2894_5mg.jpg

No replacement for displacement jak to mówią.

Na dodatek przy ok. 3800 rpm jest taki mały "kopniaczek" , prawie jak VTEC :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy na prostej jesteś w stanie powalczyć z WRX, 230 konnym ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy na prostej jesteś w stanie powalczyć z WRX, 230 konnym ?

Nie miałem okazji. Ale myślę, że byłoby blisko (ze wskazaniem na WRX - masa, masa), wiele zależałoby od umiejętności kierowników.

Ale komfortem,wyposażeniem i ładownością bym z niego wiatrak zrobił :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na dodatek przy ok. 3800 rpm jest taki mały "kopniaczek" , prawie jak VTEC

 

Właśnie miałem o tym napisać... prawie jakbyś miał dwa samochody do 3500 masz dynamiczny "miejsowóz", a powyżej baaardzo fajny samochód :-)

 

Nie miałem okazji. Ale myślę, że byłoby blisko (ze wskazaniem na WRX - masa, masa), wiele zależałoby od umiejętności kierowników.

 

Na prostej raczej WRX... do pierwszego zakrętu... a raczej wyjścia z niego :-)

 

Katalogowe 7 s do setki nie powala.

 

to fakt... a to głównie dlatego, że 100km/h osiąga na 3-cim biegu, fakt faktem do sprintu się nie nadaje.

 

Pozdrawiam,

mc

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja jestem ciekaw jak przebiega krzywa przy Si Drive w trybie inteligent, czy rzeczywiści jest taki muł że małe miejskie auto np. Smart robi z nim co chce??

Czy w ogóle ktoś hamował silnik w różnych trybach??

 

[ Dodano: Czw Lis 20, 2008 3:31 pm ]

to fakt... a to głównie dlatego, że 100km/h osiąga na 3-cim biegu, fakt faktem do sprintu się nie nadaje.
A dla porównania w Imprezie STI przełożenia są takie same, czy krótsze??

Share this post


Link to post
Share on other sites
A dla porównania w Imprezie STI przełożenia są takie same, czy krótsze??

 

spec B:

I 3.635

II 2.235

III 1.521

IV 1.13

V 0.891

VI 0.707

F 3.9

R 3.545

 

STI:

I 3.636

II 2.375

III 1.761

IV 1.346

V 0.971

VI 0.756

F 3.9

R 3.545

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...