Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

57 minut temu, Bartosz-B napisał:

łańcuch ci hałasował czy co mu się stało że wymieniasz?

lepiej sprawdź luzy zaworowe

Coś właśnie tam słychać na rozgrzanym silniku, dźwięk niemetaliczny a bardziej jakby plastikowy. Trzeba zajrzeć i posprawdzać elementy rozrządu, to od razu się wymieni cały komplet bo nie wiem kiedy poprzedni wlasciciel i czy w ogóle wymieniał. Pracuje równo, nie faluje, nie traci mocy ale coś terkocze :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kjens napisał:

Coś właśnie tam słychać na rozgrzanym silniku, dźwięk niemetaliczny a bardziej jakby plastikowy. Trzeba zajrzeć i posprawdzać elementy rozrządu, to od razu się wymieni cały komplet bo nie wiem kiedy poprzedni wlasciciel i czy w ogóle wymieniał. Pracuje równo, nie faluje, nie traci mocy ale coś terkocze :huh:

Kompletny rozrząd to niewielu raczej wymieniało i nie ma co się dziwić jeśli poprzedni właściciel tego nie zrobił.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Wracając do tematu chłodnicy "wody" w H6.

Sprawa która Mnie również nurtuje, bo jestem zmuszony wymienić chłodnicę w Mojej 3.0 H6.

Czy rozważaliście montaż chłodnicy od Legacy/Outback 2.0 DIESEL?

Wiem że, ludzie którzy przerabiają diesle na benzynę, zostawiają chłodnice po dieslach.

Jednak jakoś ona tam pasuje.

Niestety nie miałem w "ręku" tej chłodnicy, i ciekawi Mnie czy są duże rozbieżności w konstrukcji tej chłodnicy w stosunku do tej z H6.

Z tego co się już dowiedziałem po przeprowadzonym "śledztwie", to:

-chłodnica od 2.0D jest grubsza o 10mm

-króćce do węży są w tych samych miejscach (do dokładnego sprawdzenia)

-średnice króćców są tej samej średnicy (do dokładnego sprawdzenia)

-niestety dolny króciec jest pod kątem (odchodzi na zewnątrz)

 

Na dniach będę być może miał taką chłodnicę, więc przedstawię dokładne spostrzeżenia.

 

A może ktoś z Was już dotykał tej sprawy i powie więcej na ten temat?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, MacGregor napisał:

Wracając do tematu chłodnicy "wody" w H6.

Sprawa która Mnie również nurtuje, bo jestem zmuszony wymienić chłodnicę w Mojej 3.0 H6.

Czy rozważaliście montaż chłodnicy od Legacy/Outback 2.0 DIESEL?

Wiem że, ludzie którzy przerabiają diesle na benzynę, zostawiają chłodnice po dieslach.

Jednak jakoś ona tam pasuje.

Niestety nie miałem w "ręku" tej chłodnicy, i ciekawi Mnie czy są duże rozbieżności w konstrukcji tej chłodnicy w stosunku do tej z H6.

Z tego co się już dowiedziałem po przeprowadzonym "śledztwie", to:

-chłodnica od 2.0D jest grubsza o 10mm

-króćce do węży są w tych samych miejscach (do dokładnego sprawdzenia)

-średnice króćców są tej samej średnicy (do dokładnego sprawdzenia)

-niestety dolny króciec jest pod kątem (odchodzi na zewnątrz)

 

Na dniach będę być może miał taką chłodnicę, więc przedstawię dokładne spostrzeżenia.

 

A może ktoś z Was już dotykał tej sprawy i powie więcej na ten temat?

 

 

 

 

Właśnie to przerabiam i jest tak :

 

Chłodnica jest faktycznie grubsza i pasuje w mocowania. wyjście na dole jest w innym kierunku więc trzeba tam lekko przerobić wąż, to co nie pasuje to wentylatory a w zasadzie ta obudowa - ma inne miejsca mocowania. Trzeba wsadzić obudowę wentylatorów z diesla, same wentylatory natomiast mogą zostać bo są podobno takie same. 

 

Nie jest więc to w pełni kompatybilny mod ale do zrobienia i łatwiej niż z customowymi chłodnicami bo te mają inna liczbę wejść na górze. 

 

Ja jeszcze nie mam u siebie tej z diesla bo właśnie wentylatory nie pasowały ale mam nadzieję że za tydzień dwa już będzie na miejscu. 

  • Super! 1
  • Dzięki! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2021 o 10:25, MacGregor napisał:

Wracając do tematu chłodnicy "wody" w H6.

Sprawa która Mnie również nurtuje, bo jestem zmuszony wymienić chłodnicę w Mojej 3.0 H6.

Czy rozważaliście montaż chłodnicy od Legacy/Outback 2.0 DIESEL?

Wiem że, ludzie którzy przerabiają diesle na benzynę, zostawiają chłodnice po dieslach.

Jednak jakoś ona tam pasuje.

Niestety nie miałem w "ręku" tej chłodnicy, i ciekawi Mnie czy są duże rozbieżności w konstrukcji tej chłodnicy w stosunku do tej z H6.

Z tego co się już dowiedziałem po przeprowadzonym "śledztwie", to:

-chłodnica od 2.0D jest grubsza o 10mm

-króćce do węży są w tych samych miejscach (do dokładnego sprawdzenia)

-średnice króćców są tej samej średnicy (do dokładnego sprawdzenia)

-niestety dolny króciec jest pod kątem (odchodzi na zewnątrz)

 

Na dniach będę być może miał taką chłodnicę, więc przedstawię dokładne spostrzeżenia.

 

A może ktoś z Was już dotykał tej sprawy i powie więcej na ten temat?

 

 

Będę wymieniał płyn to wymontuję chłodnicę i porównam, bo mam chłodnicę od diesla. Ciekawy pomysł.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2021 o 10:48, Tinuviel napisał:

wyjście na dole jest w innym kierunku więc trzeba tam lekko przerobić wąż

Co dokładnie z tym wężem trzeba zrobić? 
Ogólnie brzmi obiecująco. Do tego termostat MotoRad 294-77k (podobno dalej się otwiera) i będzie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, dr.elich napisał:

Słuchajcie czy ktoś z Was wie gdzie można kupić od ręki Bilsteiny na przód do Speca? Jeden umnie strzelił przy wymianie sprężyny.

Względnie, może ktoś ma ładne używki na sprzedaż ?

Rzuć okiem tutaj:

https://www.czesci-subaru.pl/amortyzatory-bilstein-kpl-pt-subaru-legacy-spec-b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, thomson0073 napisał:

Co do chłodnic, to nie lepiej zainwestować i kupić chociażby TurboWorksa? 
Mam u siebie w 2.5 Turbo i jest potężna różnica względem serii, nie tylko w grubości ale też temperaturze oleju. 

 

Lepiej tylko że TurboWorks czy inne mishimoto mają jedno wejście na wąż na górze a w H6 są dwa (nie pytaj od czego i dlaczego dwa - nie wiem) więc trzeba by dospawać dodatkowe wejście a do tego wtedy trzeba już kombinować z jakimiś niskoprofilowymi wentylatorami bo seryjne się już nie zmieszczą. 

  • Super! 2
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, thomson0073 napisał:

Może da się to jakoś przerobić? Zamiast spawać chłodnicę, może jest jakieś rozwiązanie z wężami? :huh:

 

Też nad tym myślałem, żeby zrobić taki trójnik i wpuścić w jedno wejście w chłodnicy ale nigdzie w necie nie znalazłem żeby ktoś tak robił i mechanik którego o to pytałem był dość sceptyczny co do takiego rozwiązania. Nie mniej jednak może by działał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do chłodnic, to nie lepiej zainwestować i kupić chociażby TurboWorksa? 
Mam u siebie w 2.5 Turbo i jest potężna różnica względem serii, nie tylko w grubości ale też temperaturze oleju. 
Skoro pasuje od diesla z małymi przeróbkami to warto ten trop sprawdzić.
Pewnie jak ktoś ma dużo pieniędzy to można zrobić na zamówienie chłodnicę. Tylko pewnie koszt wyższy niż turboworks i przeróbki.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden powrót do tematu 3.0 H6 z chłodnicą z 2.0 Diesel.

Znalazłem na internetach chłodnicę od diesla z Legacy/Outback'a po 2009.

I co zauważyłem:

- dolny króciec, ma wyjście proste jak chłodnicy z H6, i też średnica 40mm.

- ale górny króciec ten od korka wlewu, jest bardziej oddalony od niego (korka)

 

Pytanie czy rurka ta krótsza nie załamie-zagnie się i czy starczy na długość?

Ta druga też jest bardziej w górze, ale tu myślę że problemu nie będzie.

 

Załączam grafiki chłodnic Nissens'a, dla porównania różnic, pooglądałem na zdjęciach rzeczone chłodnice i mogę spokojnie stwierdzić że grafiki są realne:

 

2.0D po 2009,

2.0D-od2009.jpg

 

2.0D do 2009

2.0D-do2009.jpg.c777cc249860cbfdc0b41382a496f359.jpg

 

3.0 H6

3.0-H6.jpg.cc3369c34421a4b1599c66cb5c6fecc2.jpg

 

Edytowane przez MacGregor
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...