Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, szukałem w tym temacie ale nie ma konkretów. Da się do h6 wrzucić jakąś większą chłodnicę bez rzeźby? Nie mogę znaleźć czegoś dedykowanego. 
Też szukałem, kopałem, nawet już chciałem kombinować i przerobić uniwersalną aluminiową z pewnego sklepu internetowego ale odpuściłem.
Auto było potrzebne i wymiana wypadła w największe mrozy.
Szkoda że nie można kupić u nas nic dedykowanego.
Trzeba się będzie przyjrzeć tematowi, bo kupiłem Koyo a tam grubość rdzenia 16 mm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Mnobody napisał:

Bez rzeźby raczej nie.

Jak masz MT, to chłodnica od GT 36-40mm (Mishimoto, Koyorad, może ktoś jeszcze produkuje). Trzeba dospawać dodatkowy króciec na górze. Wymagane płytsze wentylatory. Seryjne albo całkiem się nie mieszczą albo ocierają o silnik (dawno się interesowałem tematem, już nie pamiętam dokładnie). Także płyta aluminiowa do zamocowania wentylatorów (tak jak na zdjęciach wrzuconych przez @Oczkoo15). Sterownik wentylatorów chyba seryjny, ale niech ktoś potwierdzi.

Jak masz AT, to w Rosji produkują chłodnice pod AT 40mm. Są też 26mm (w tym wypadku raczej seryjne wentylatory się zmieszczą). Ale za dużo zabawy ze sprowadzaniem i jakość raczej średnia.

Ciekaw jestem ile by kosztowało zrobienie takiej chłodnicy od zera, chyba są firmy oferujące takie usługi.

 

MT. Do czego ten dodatkowy króciec? 

 

7 minut temu, Max 84 napisał:

Też szukałem, kopałem, nawet już chciałem kombinować i przerobić uniwersalną aluminiową z pewnego sklepu internetowego ale odpuściłem.
Auto było potrzebne i wymiana wypadła w największe mrozy.
Szkoda że nie można kupić u nas nic dedykowanego.
Trzeba się będzie przyjrzeć tematowi, bo kupiłem Koyo a tam grubość rdzenia 16 mm emoji3525.png

 

właśnie szkoda. Do tego w necie jest taki bałagan że pod numerem OEM chłodnicy wyskakują tak różne rzeczy że ja już nie jestem pewien jak seryjna wygląda a która to niby jest to do GTka.

 

Znalazłem info że chłodnice z GTków to te same co w Imprazach

Znalazłem info że fizycznie chłodnica z GTka wchodzi do H6 Plug&play (pomijając wentylatory)

Znalazłem info że wchodzi ale trzeb dospawać króciec

Znalazłem info że jedna i ta sama chłodnica Mishimoto pasuje do speca do gtka, i do STI z 2015 i do xv 1.6

Znalazłem info że do Legacy 2005 (jakiegoś -nie wiem jakiego) wchodzi chłodnica Mishimoto od WRXa/STI 2008->2019

 

Oczywiście na zdjęciach każda trochę inna : ] 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dużo szukałem i tak jak piszesz na każdym zdjęciu chłodnica wygląda innaczej.
Dospawać sam króciec to nie problem, ale bałem się różnić w wymiarach zewnętrznych żeby nie trzeba było ruszać rdzenia.
Przyjdzie taki dzień, że ktoś w końcu rzuci pierwszy kamień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Tinuviel napisał:

 

MT. Do czego ten dodatkowy króciec? 

 

 

właśnie szkoda. Do tego w necie jest taki bałagan że pod numerem OEM chłodnicy wyskakują tak różne rzeczy że ja już nie jestem pewien jak seryjna wygląda a która to niby jest to do GTka.

 

Znalazłem info że chłodnice z GTków to te same co w Imprazach

Znalazłem info że fizycznie chłodnica z GTka wchodzi do H6 Plug&play (pomijając wentylatory)

Znalazłem info że wchodzi ale trzeb dospawać króciec

Znalazłem info że jedna i ta sama chłodnica Mishimoto pasuje do speca do gtka, i do STI z 2015 i do xv 1.6

Znalazłem info że do Legacy 2005 (jakiegoś -nie wiem jakiego) wchodzi chłodnica Mishimoto od WRXa/STI 2008->2019

 

Oczywiście na zdjęciach każda trochę inna : ] 

Do GT jest chłodnica taka jak do STI 08-14 i raczej nie będzie pasować p&p do H6. H6 ma na górze chłodnicy dwa duże króćce a GT jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Bonless napisał:

Do GT jest chłodnica taka jak do STI 08-14 i raczej nie będzie pasować p&p do H6. H6 ma na górze chłodnicy dwa duże króćce a GT jeden.

 

 

radd.thumb.png.10e8062e2cf40dba37005642dd203c0b.png

 

ach, rozumiem chyba, chodzi o to wejście zaznaczone na czerwono? Uwaga będzie głupie pytanie, tego nie można połączyć przez trójniki? (czyli dwa węże do jednego wejścia w chłodnicy) : ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry/ dobry wieczór :)

 

Jako świeży użytkownik Speca ( i jeszcze Imprezy) chciałem tylko się zameldować i napisać, że czytam od początku wątek. Obecnie jestem na stronie 60 i wciąga jak najlepsza książka :D Śledzę losy bohaterów i ich Subarek, przeżywam z nimi radość po zakupie i smutki po stratach. Obserwuję jak od czasu do czasu wbije ktoś z zapytaniem, na które odpowiedź padała już kilka razy wiele stron do tyłu i sam w myślach odpowiadam "poszukaj, było sto razy" :lol:      Przede wszystkim jednak wątek jest prawdziwym kompedium wiedzy. Przeczytałem instrukcję obsługi auta ale dopiero tu się dowiaduje istotnych rzeczy a przede mną jeszcze 100 stron! Każdemu kto planuje kupić lub niedawno kupił Speca i wpadł na tą stronę wątku serdecznie polecam nie zniechęcać się i pomalutku przekopać się przez wszystkie strony:thumbup:    Pozdrawiam specowiczów i wracam do lektury :)

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kjens napisał:

Dzień dobry/ dobry wieczór :)

 

Jako świeży użytkownik Speca ( i jeszcze Imprezy) chciałem tylko się zameldować i napisać, że czytam od początku wątek. Obecnie jestem na stronie 60 i wciąga jak najlepsza książka :D Śledzę losy bohaterów i ich Subarek, przeżywam z nimi radość po zakupie i smutki po stratach. Obserwuję jak od czasu do czasu wbije ktoś z zapytaniem, na które odpowiedź padała już kilka razy wiele stron do tyłu i sam w myślach odpowiadam "poszukaj, było sto razy" :lol:      Przede wszystkim jednak wątek jest prawdziwym kompedium wiedzy. Przeczytałem instrukcję obsługi auta ale dopiero tu się dowiaduje istotnych rzeczy a przede mną jeszcze 100 stron! Każdemu kto planuje kupić lub niedawno kupił Speca i wpadł na tą stronę wątku serdecznie polecam nie zniechęcać się i pomalutku przekopać się przez wszystkie strony:thumbup:    Pozdrawiam specowiczów i wracam do lektury :)

Poprosimy o opis i zdjęcia Twego egzemplarza :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Subaryn to szarak pospolity. 2008 rok, automat. Póki co stoi u mechanika na wymianę rozrządu (250k km), przetoczenie tarcz, wymianę oleju w skrzyni itd. ale trochę pojeździłem i frajda jest że hej. Po przesiadce z Imprezy 2.0 więc hurraoptymizm zrozumiały:)

Fotki póki co mam jeszcze sprzed rejestracji ale obcykam lepiej jak odbiorę z warsztatu:D

 

DSC_1221.JPG

DSC_1220.JPG

DSC_1223.JPG

DSC_1222.JPG

DSC_1224.JPG

DSC_1218.JPG

DSC_1219.JPG

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, exit napisał:

Witaj bliźniaku;) Dobry wybór:thumbup:

863C700B-B572-46DD-8030-72759C69E4B5.jpeg

Najlepszy :thumbup: Twój jednak widzę, że odziedziczył lepsze geny (grill) :)

 

Orientuje się ktoś może jaki współczynnik przejrzystości mają szyby? Chciałbym wszystkie przyciemnić do maksymalnej możliwej wartości przednich bocznych ale już są chyba fabrycznie przydymione? Spec od oklejania na oko ocenił, że już się nie da ale miernika nie miał :facepalm: Jeśli temat był poruszany to jeszcze nie doczytałem B)

 

Zastanawia mnie też przyspieszenie 0-100. Mierzone aplikacją przez GPS telefonu więc pewnie przekłamane bo wyszło książkowe z manuala, no i tylko jeden pomiar. Przyjrzę się temu dokładniej niebawem :ph34r:

 

 

 

 

 

Screenshot_20210314-085908.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się przywitam
Jestem posiadaczem od 3 tyg 2.0 gt spec.B tuned by STI już w wersji LHD.
Z samochodu jestem mega zadowolony, tym bardziej ze przez ponad 8 lat jeździłem 2.0R, które też uwielbiałem. W speca się muszę wjezdzic, szybciej skręca, przyspiesza i hamuje, no i szybciej tez bak opróżnia. Ze zmian w stosunku do serii ma założone zawieszenie teina z centralka edfc active, które naprawdę wymiata, jednak już zaczyna trochę męczyć i zastanawiam się nad powrotem do serii to jest różowych sprężyn STI i amorów B6/B8. Co sądzicie?
e1fce05008eb1a42f52d1d2e596dc4fa.jpg

  • Super! 10
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie ja się swoim Specem nie pochwaliłem <_<, a śmigam nim od grudnia zeszłego roku. Rocznik 2005, Manuel, aktualnie 141 tys. przebiegu i gaziutek na pokładzie:

IMG20201227123527.thumb.jpg.ae9a540092bd307a2841b73199160dd1.jpg

IMG20210104182109.thumb.jpg.6e95ff2d5e381f3ac394010917a7314a.jpg

 

Przy okazji, po jakim czasie i dystansie macie w swoich Specach temperaturę silnika, bo u siebie zauważyłem, że niezależnie czy jest -5, 0, czy +5, to do osiągnięcia temperatury potrzebuje około 3,5 kilometra (8-10 minut jazdy, niezależnie czy na gazie, czy na benzynie). Mniej więcej po kilometrze wskazówka mija ćwiartkę wskaźnika (około 55 stopni na torque). Planuję wymianę termostatu. 

Edytowane przez taxus
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, czekker napisał:

A co to za wysyp sedanów..?

Przecież wiadomo, że kombi najładniejsze ;):biglol:

 

Ja w dalszym ciągu uważam, że sedan jest głupi, ale coś mnie podkusiło, aby jechać 450 km z Warszawy do Złotoryi po to cudo :biglol:, rozum w takich momentach wyłączam, serce przejmuje władzę :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, taxus napisał:

Ja w dalszym ciągu uważam, że sedan jest głupi, ale coś mnie podkusiło, aby jechać 450 km z Warszawy do Złotoryi po to cudo :biglol:, rozum w takich momentach wyłączam, serce przejmuje władzę :biglol:

Bo sedan jest dla romantyków a kombi dla pozytywistów :OO:

  • Super! 3
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



W sumie ja się swoim Specem nie pochwaliłem <_ a nim od grudnia zesz roku. rocznik manuel aktualnie tys. przebiegu i gaziutek na pok>IMG20201227123527.thumb.jpg.ae9a540092bd307a2841b73199160dd1.jpg
IMG20210104182109.thumb.jpg.6e95ff2d5e381f3ac394010917a7314a.jpg
 
Przy okazji, po jakim czasie i dystansie macie w swoich Specach temperaturę silnika, bo u siebie zauważyłem, że niezależnie czy jest -5, 0, czy +5, to do osiągnięcia temperatury potrzebuje około 3,5 kilometra (8-10 minut jazdy, niezależnie czy na gazie, czy na benzynie). Mniej więcej po kilometrze wskazówka mija ćwiartkę wskaźnika (około 55 stopni na torque). Planuję wymianę termostatu. 


Ja mam po 5km już wskazówkę na normalnym położeniu. Ok 5 minut jazdy. Więc chyba tttm.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dzixd napisał:

Ja mam po 5km już wskazówkę na normalnym położeniu. Ok 5 minut jazdy. Więc chyba tttm.

Ja mam przyzwyczajenie z GC i GD, które miałem z 2 litrowymi ssakami, a które to jakoś szybciej się rozgrzewały. Nawet gruzmazda z 1.6 ma temperaturę po niecałych 2 km :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przyzwyczajenie z GC i GD, które miałem z 2 litrowymi ssakami, a które to jakoś szybciej się rozgrzewały. Nawet gruzmazda z 1.6 ma temperaturę po niecałych 2 km :biglol:
Większy silnik to może dłużej się nagrzewa.
20 letnie 1.9 TDI się nagrzewa minimum 10-15km
:biglol:

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dzixd napisał:

Większy silnik to może dłużej się nagrzewa.
20 letnie 1.9 TDI się nagrzewa minimum 10-15km
:biglol:

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu
 

Hmm swap na 1.9 TDI :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm swap na 1.9 TDI :biglol:
Absolutnie. Z samochodu lepszego od Subaru grzech wyciągać taki wspaniały silnik :mrgreen:

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2021 o 20:05, Mnobody napisał:

Co to za amorki, może Tein Flex Z? Dało by radę opinię właściciela uzyskać o tych amorkach?

Tak, Tein Flex Z.

Właściciel zadowolony, lepiej się prowadzi, trochę stabilniejszy, ale dosyć miękki. 

Ogólnie wszystko ok, można polecić ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2021 o 00:30, kjens napisał:

Póki co stoi u mechanika na wymianę rozrządu (250k km),

 

 

 

 

 

 

 

 

łańcuch ci hałasował czy co mu się stało że wymieniasz?

lepiej sprawdź luzy zaworowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...