Skocz do zawartości

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ostatnim Motorze jest rzetelny i obiektywny test samochodów z napędem 4x4.  :facepalm:

 

Porównują m.in. nowe audi i bmw z 11 letnim Outbackiem, który (wraz z nową Hondą CRV)  nie zaliczył testu rolek. Autorzy podejrzewają, że być może to przypadłość tego konkretnego egzemplarza. Jaki jest sens takiego porównania, poza marketingowym?

 

Co ciekawe Audi z torsenami też nie zaliczyło części testu. Wygrało BMW. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jaki jest sens takiego porównania, poza marketingowym?   Co ciekawe Audi z torsenami też nie zaliczyło części testu. Wygrało BMW.
 

 

 

jaki wynik miało Audi "na Haldexie" ?   ;)

 

 

niestety całkowita, łatwo sterowalna blokada w systemach "dopinanych" to niewątpliwie ich zaleta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim Motorze jest rzetelny i obiektywny test samochodów z napędem 4x4.  :facepalm:

 

Porównują m.in. nowe audi i bmw z 11 letnim Outbackiem, który (wraz z nową Hondą CRV)  nie zaliczył testu rolek. Autorzy podejrzewają, że być może to przypadłość tego konkretnego egzemplarza. Jaki jest sens takiego porównania, poza marketingowym?

 

Co ciekawe Audi z torsenami też nie zaliczyło części testu. Wygrało BMW. :D

 

Jak to z testem "rolkowym" pokazuje ułomności napędów w dość ekstremalnych warunkach tzn. przy dużej różnicy przyczepności kół (a to są napędy w większości przypadków drogowe).  Szkoda że nie było w teście  np. SH-AWD Hondy. Może i marketing, ale warto wiedzieć jakie ograniczenia ma napęd.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

SH-AWD daje radę, czy jest ślisko czy śnieg, sprawdzone w Legendzie :)

Ten napęd występuje tylko w Hondzie Legend - chyba że się mylę

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

Legend i niektóre modele Acura (TDX, MDX, ZDX) 

hmm, nie czytałem ale outback z 2005 miał chyba "pełny" stały napęd na 4 koła ... Nie wiem tylko czy miał tylny dyfyrencjał ... jeśli tak to czego mógł "nie zaliczyć" na rolkach ?? chyba, że coś mieszam ...

 

Widocznie wiskoza w centralnym dyferencjale za słabo spina napęd.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli to faktycznie mogła być kwestia "zużytego" egzemplarza ;-)

 

kupiłem (topisemko), przeczytałem ... no i kurcze niefajnie to wyszło ...

A przecież tyle jest filmików w sieci pokazujących "przewagę" Subaru na rolkach włąsnie .

Czy to możliwe, że po latach wiskoza traci swoją "moc" i przenosi za mało siły na obciążone koło ? Czy to "standard" czy jednostkowy przypadek, jakieś uszkodzenie badanego egzemplarza ?

Teoretycznie wynik powinien bardziej przypominać ten który uzyskała Toyota Land Cruiser z tego testu ...

 

Aż mnie kusi żeby sprawdzić jak to jest u mnie ... Może ktoś ma "dojście" do takich rolek i potestowalibyśmy nasze autka ? Taka lista różnych roczników, odmian napędów (różnice pomiędzy autoamatem a manualem w starszych wersjach były) mogłaby być ciekawa ...

A może Dyrekcja się wypowie ;-) ?

Edytowane przez vonda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A przecież tyle jest filmików w sieci pokazujących "przewagę" Subaru na rolkach włąsnie .
 

 

"przewagę" ale jakie Subaru tam używają - automat 


 

 

Teoretycznie wynik powinien bardziej przypominać ten który uzyskała Toyota Land Cruiser z tego testu ...
 

 

czemu miałby być podobny do Land Cruiser-a ?

 

 

zaznaczam nie czytałem artykułu nie wiem jakie miejsca zajęły poszczególne auta, natomiast centralny otwarty dyfer blokowany wiskozą to chyba najgorsze z rozwiązań "terenowych"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A przecież tyle jest filmików w sieci pokazujących "przewagę" Subaru na rolkach włąsnie .
 

 

"przewagę" ale jakie Subaru tam używają - automat 

 

 

Teoretycznie wynik powinien bardziej przypominać ten który uzyskała Toyota Land Cruiser z tego testu ...
 

 

czemu miałby być podobny do Land Cruiser-a ?

 

 

zaznaczam nie czytałem artykułu nie wiem jakie miejsca zajęły poszczególne auta, natomiast centralny otwarty dyfer blokowany wiskozą to chyba najgorsze z rozwiązań "terenowych"

 

automat ma "lepszy" napęd ? o kurcze, zawsze mi się wydawało, że odwrotnie ... ale w sumie nie znam się ...

 

Z ta Toyotą to faktycznie za duży "skrót myślowy" ;-) Chodziło mi o to, ze subaru z blokada centralneo i tylnego dyfyrencjału też powinno ruszyć z rolek ułożonych pod 2 kołami lewymi (bądź prawymi) i pod 3 kołami - pod warunkiem, że będą to koła przedne i jedno tylne. W związku z brakiem blokady na przedniej osi nie ma szans w przypadku rolek pod osią tylną i jednym kołem przednim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...