Skocz do zawartości

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

Co do samochodów z USA. Niedawno miałem okazję przejechać się amerykańskim OBK z tego samego rocznika co mój (2015), z takim samym silnikiem i  z takim samym przebiegiem (niecałe 30 000 km). Na pierwszy rzut oka te samochody są niemal identyczne, jednak im dłużej oglądałem, tym znalazłem więcej różnic. Niektóre oczywiste (oświetlenie, radio, relingi) a inne mniej. 

Tym, co mnie najbardziej uderzyło, to różnica w poziomie głośności w kabinie. W wersji z USA silnik jest o wiele bardziej słyszalny, o innej barwie - wręcz głośny i natarczywy. Nie wiem z czego to wynika - prawdopodobnie to kwestia słabszego fabrycznego wygłuszenia. Tak czy inaczej bardzo negatywnie wpływa to na komfort i odbiór całego samochodu w czasie jazdy.

 

Co do Legacy z ogłoszenia (zresztą dokładnie tak samo, jak w  OBK, którym jeździłem), to ten egzemplarz nie ma jednego kluczowego elementu w który wyposażone są samochody (Outbacki) z Europy a mianowicie Eyesight. Co za tym idzie nie ma raczej aktywnego tempomatu. Poza tym - o ile faktycznie ma światła mijania w technologii LED, to w Europie powinien mieć spryskiwacze i samopoziomowanie. Jak to w autach z USA brakuje tylnego światła przeciwmgłowego oraz bocznych kierunkowskazów, radio odbiera tylko niektóre krajowe częstotliwości. Nie ma także możliwości zmiany trybów pracy silnika / skrzyni biegów - ta opcja też standardowo występującego w europejskich Outbackach. 

Edytowane przez spawalniczy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bardzo ciekawym teście systemów aktywnego bezpieczeństwa wygrywa EyeSight!

 

Subaru Outback - 435 pkt.

System (dwie kamery) jest seryjnym wyposażeniem w przypadku samochodów z bezstopniową skrzynią biegów Lineatronic. 

Dorosły idący przejściem dla pieszych (60 km/h): 89 proc.
Dorosły stojący na drodze (60 km/h): 100 proc.
Dziecko wychodzące zza zaparkowanego samochodu (50 km/h): 46 proc.
Rowerzysta jadący w poprzek ulicy (40 km/h): 0 proc.
Noc. Dorosły w kamizelce odblaskowej idący przejściem dla pieszych (45 km/h): 100 proc.
Noc. Dorosły w ciemnym ubraniu idący przejściem dla pieszych (45 km/h): 100 proc. 

Źródło: ADAC 

http://moto.wp.pl/gid,18470157,img,18470236,page,7,title,Test-systemow-zapobiegajacych-zderzeniom,galeriazdjecie.html

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noc. Dorosły w kamizelce odblaskowej idący przejściem dla pieszych (45 km/h): 100 proc.

Noc. Dorosły w ciemnym ubraniu idący przejściem dla pieszych (45 km/h): 100 proc.

Świetne wyniki Subaru w dwóch powyższych kategoriach (po 100%). W mojej ocenie najważniejszych. Brawo FHI ! BMW, Mercedes, Volvo ... po 0%. Audi trochę lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezultaty w poszczególnych kategoriach określone zostały procentowo:

  • 100 proc. to całkowite uniknięcie kolizji.
  • 50 proc. to zredukowanie prędkości, z jaką dochodzi do kontaktu.
  • 25 proc. to ostrzeżenie kierowcy lub zredukowanie prędkości o mniej niż 3 km/h.
  • 0 proc. to brak reakcji systemu. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

W ubiegłym roku w Polsce na drogach zginęło ponad 900 pieszych ( ok 1/3 wszystkich ofiar ruchu drogowego ).

Większość wypadków z pieszymi miała miejsce po zmroku ...

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzieliście to z ostatniego Motoru? Subaru ma najwyższą marżę operacyjną ze wszystkich marek (17,5%), przed Porsche, Toyotą i BMW oraz drugi najwyższy zysk na sztuce auta po Porsche. Ogólnie dobrze sobie radzą.

To przez brak rabatów w Polsce?  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Swego czasu ,  VW nie  wyposażał Tiguan, w skrzynię automatyczna w modelach z zwiększonym momentem. Powód .... nie dawali radę.

 

o której skrzyni mowa ?

 

bo były problemy z DSG z suchymi sprzęgłami natomiast ta z mokrymi może pancerna nie jest ale bez problemu sobie radzi z fabrycznymi jak i "niefabrycznymi" momentami 

 

Pisałem o tej pierwszej . Montowanej dawniej do silników diesla max 140 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Najbrzydsze auta świata wg. czytelników Top Gear. W rankingu Subaru Impreza Casa Blanca z lat 1999-2000 . Powstało tylko 5000 szt.


Jeszcze jedno zdjęcie z tyłu. Swoją drogą to ciekawe ilu forumowiczów chciałoby mieć takie cacko w garażu ? 

post-13707-0-96266500-1473579854_thumb.jpg

post-13707-0-84561600-1473581048.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

W najnowszym Motorze jest ranking niezawodności: Subaru na 5. miejscu. Pierwsze 4 miejsca: same Japońce.

Komentarz redakcji znowu szczypie SBD nazywając go "wpadką"...

 

Zdrówka

Luke

Nie tak dawno w rankingach niezawodności Subaru było na pierwszym miejscu...

 

Wysłano z Xperia Z3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni numer AutoMoto 10/2016 - artykuł pt. "Wielki przegląd klasy średniej - 29 modeli, polecane wersje, dane techniczne, typowe problemy, sytuacja rynkowa"

Jednym z omawianych jest SUBARU Legacy 2003-2008.

Uwaga o fatalnym silniku 2.0D się pojawia, ale z ciekawostek - w tabeli z cenami omawianych samochodów - ceny rynkowe Legacy 2.0D z lat 2003-2008 :yahoo:

W sumie zupełnie nieźle się trzyma - średnio 1 tys wyżej niż benzyna z tego samego rocznika :)

 

Zuchy :)

Ciekawe czy Dyrekcja a nawet samo FHI wiedzą że ten silnik był w tych latach już oferowany :)

Człowiek całe życie czegoś się uczy i dowiaduje :)

tylko patrzeć jak Interia i Motor zrobią "przedruki" - w końcu to ten sam koncern ...

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale co za ciekawostka? SBD był pakowany do Legacy IV od marca 2008. pewnie też stąd lepsza średnia cena tych modeli, bo są tylko z 2008, a średnią cenę aut benzynowych uśrednili z całego okresu 2003-2008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale co za ciekawostka? SBD był pakowany do Legacy IV od marca 2008. pewnie też stąd lepsza średnia cena tych modeli, bo są tylko z 2008, a średnią cenę aut benzynowych uśrednili z całego okresu 2003-2008

Hmmm ... Jakby tu powiedzieć ... Podawanie ceny Legacy 2.0D z roczników 2003 - 2007 to jednak chyba abstrakcja ...

Świadczy to słabo o autorze tej publikacji .

 

Ceny podane w tabeli :

 

2.0 benzyna :

2003 - 17500

2004 - 18500

2005 - 19500

2006 - 23000

2007 - 24000

2008 - 26000

 

2.0 D :

2003 - 18500

2004 - 19500

2005 - 20500

2006 - 24000

2007 - 25000

2008 - 27000

Edytowane przez MForbi
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...