polak900 Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Widziałem testy xdrive nie ma co tego porównywać do napędu stałego Subaru z manualna skrzynia Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Celem stosowania boksera jest położenie środka ciężkości Czy są dostępne gdzieś jakieś konkretne cyfry na jakiej wysokości znajduje się środek ciężkości silnika subaru (np. Legacy, Imprezy czy jakiegokolwiek innego modelu) oraz wysokość środka ciężkości całego samochodu? Próbowałem coś znaleźć w czeluściach internetu ale bez sukcesu. Chciałbym wiedzieć o jakich konkretnie różnicach mowa w stosunku do porównywalnych samochodów z silnikiem rzędowym czy V. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Celem stosowania boksera jest położenie środka ciężkości Czy są dostępne gdzieś jakieś konkretne cyfry na jakiej wysokości znajduje się środek ciężkości silnika subaru (np. Legacy, Imprezy czy jakiegokolwiek innego modelu) oraz wysokość środka ciężkości całego samochodu? Próbowałem coś znaleźć w czeluściach internetu ale bez sukcesu. Chciałbym wiedzieć o jakich konkretnie różnicach mowa w stosunku do porównywalnych samochodów z silnikiem rzędowym czy V. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk najciekawiej to kwestia ułożenia silnika wygląda w BRZ-cie tam jest on niemalże na przedniej osi pojazdu ale tam sprawa jest łatwiejsza bo nie trzeba napędzać przedniej osi, gdy trzeba to zrobić cały silnik trzeba wysunąć znacznie przed nią tak żeby półosie ze skrzyni trafiły w piasty przednich kół do tego instalacja boxera wymusza pewna szerokość podłużnic a to ma wpływ na wielkość auta 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Celem stosowania boksera jest położenie środka ciężkości Czy są dostępne gdzieś jakieś konkretne cyfry na jakiej wysokości znajduje się środek ciężkości silnika subaru (np. Legacy, Imprezy czy jakiegokolwiek innego modelu) oraz wysokość środka ciężkości całego samochodu? Próbowałem coś znaleźć w czeluściach internetu ale bez sukcesu. Chciałbym wiedzieć o jakich konkretnie różnicach mowa w stosunku do porównywalnych samochodów z silnikiem rzędowym czy V. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk http://autoweek.com/article/car-reviews/we-drive-2013-subaru-brz-subaru-takes-shot-building-pure-sports-car "the BRZ boasts a center of gravity of 18.1 inches to give it one of the lowest centers of gravity on a production car anywhere" Jeśli dobrze pamietam, jest to najniższy środek ciężkości ze wszystkich seryjnie produkowanych samochodów, ex aequo z Porsche Boxster... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 "the BRZ boasts a center of gravity of 18.1 inches to give it one of the lowest centers of gravity on a production car anywhere" Jeśli dobrze pamietam, jest to najniższy środek ciężkości ze wszystkich seryjnie produkowanych samochodów, ex aequo z Porsche Boxster... Jest jeszcze Toyota GT86 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) Właśnie dlatego pytam o konkretne dane bo też mam wrażenie, że sprowadza się to głównie do sloganów marketingowych.Przykładowo wspomniany tutaj BRZ ma środek ciężkości na podobnej wysokości co nowa MX5. Niektóre źródła podają nawet że mazda ma środek ciężkości na wysokości około 17.6 cala.Można tutaj dyskutować że to cabrio itd. dlatego chciałbym znać jakieś dane dla Imprezy czy Legacy.Np. dane pojawiające się w sieci na temat STi i Evo mówią że środek ciężkości w obu jest na wysokości około 19.5 cala. Ale na ile to prawdziwe to trudno ocenić.Mam świadomość że sam silnik (słupek) jako taki będzie miał niższy środek ciężkości od np. jednostki rzędowej jednak na rzeczywistą wysokość środka ciężkości ma wpływ cała masa innych rzeczy.Do tego czy:- różnica np. 1-2 cm robi jakąś kolosalną różnicę w samochodzie rodzinnym?- co ma w tym przypadku większy wpływ na prowadzenie, wysokość czy pozycja wzdłużna środka ciężkości?Może się okazać np. że to co zyskaliśmy na obniżonym środku ciężkości to straciliśmy na tym, że silnik wisi daleko przed przednią osią i samochód ryje przodem.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Może się okazać np. że to co zyskaliśmy na obniżonym środku ciężkości to straciliśmy na tym, że silnik wisi daleko przed przednią osią i samochód ryje przodem. dokładnie to samo przychodzi mi do głowy można by było boxera cofnąć ale wtedy zaistniała by potrzeba żeby go podnieść tak aby pod nim zmieścić oś przednią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 4x4 Off-Road.pl w dziale używane "pozytywna" prezentacja OBK 2009-2014 (obok Audi A6 Allroad oraz Volvo XC70) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Ale napęd Subaru kiepski jest przecież Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Nie zapominajmy, ze obnizenie srodka ciezkosci jest niekoniecznie celem samym w sobie, bo im nizej jest on polozony, tym mniejsze sa przechyly karoserii np. w zakretach. A to znowu skutkuje tym, ze mozna zastosowac bardziej komfortowe zawieszenie (bardziej miekko zestrojone, slabsze stabilizatory), zeby uzyskac to samo prowadzenie jak w przypadku samochodu z wyzej polozonym srodkiem ciezkosci. Może się okazać np. że to co zyskaliśmy na obniżonym środku ciężkości to straciliśmy na tym, że silnik wisi daleko przed przednią osią i samochód ryje przodem. ryje przodem? Chyba nie jezdziles STI 15 albo BRZ? Czasy podsterownych Subaru naleza do przeszlosci! Dodatkowym atutem, rzadko wspominanym, jest pasywne bezpieczenstwo: niezaleznie od tego, czy zderzamy sie z przeszkoda cala powierzchnia frontowa, czy tylko jego czescia, blok silnika "wsuwa" sie pod kabine pasazerska. Swietne wyniki w crash testach nie biora sie z nikad. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) Nie zapominajmy, ze obnizenie srodka ciezkosci jest niekoniecznie celem samym w sobie, bo im nizej jest on polozony, tym mniejsze sa przechyly karoserii np. w zakretach. A to znowu skutkuje tym, ze mozna zastosowac bardziej komfortowe zawieszenie (bardziej miekko zestrojone, slabsze stabilizatory), zeby uzyskac to samo prowadzenie jak w przypadku samochodu z wyzej polozonym srodkiem ciezkosci. Może się okazać np. że to co zyskaliśmy na obniżonym środku ciężkości to straciliśmy na tym, że silnik wisi daleko przed przednią osią i samochód ryje przodem.ryje przodem? Chyba nie jezdziles STI 15 albo BRZ? Czasy podsterownych Subaru naleza do przeszlosci! Mam wątpliwości czy różnica 1-2 cm będzie się przekładała na zauważalne różnice w wychyleniu nadwozia BRZ to jakby insza inszość a nowy STi podpiera się Torque Vectoringiem do tego przy całej swoje zajefajności kręci podobne czasy na torze jak sporo starsze Evo do którego jest porównywany (i tak, jeździłem i BRZ'etem i STi, oba mi się podobały/podobają jak się prowadzą, chciałbym je mieć ale nie widzę żeby prowadziły się jakoś specjalnie wybitnie). Za to mam na codzień OBK'a, w którym jeżeli są jakiekolwiek korzyści z napędu 4x4 czy niskiego środka ciężkości, to zostały one przyćmione przez fabryczne opony kartoflaki. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Za to mam na codzień OBK'a, w którym jeżeli są jakiekolwiek korzyści z napędu 4x4 czy niskiego środka ciężkości, to zostały one przyćmione przez fabryczne opony kartoflaki. Zmień felunek i opony a zobaczysz/poczujesz różnicę Potwierdzam, na seryjnych obręczach i kapciach ten samochód nie wykorzystuje swojego potencjału, ale... jak wyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opony, geometrię, zawias to sobie w każdym samochodzie można zmienić. Subaru używa hasła "confidence in motion" a sprzedaje samochód na kartoflaku, który ni jak nie wzbudza we mnie zaufania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opony, geometrię, zawias to sobie w każdym samochodzie można zmienić. Subaru używa hasła "confidence in motion" a sprzedaje samochód na kartoflaku, który ni jak nie wzbudza we mnie zaufania. To sprzedaj Subaru i nie marudź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 (edytowane) A czy jak sprzedam to w ten sposób dowiem się gdzie jest ten środek ciężkości? A może inne marki w materiałach prasowych podają bardziej "prawdę" Subaru fajne jest ale uważam, że w żaden sposób nie jest wybitne, bez względu na to jak bardzo PR'owcy będą zaklinali rzeczywistość. Ponad przeciętne owszem, ale nie jakieś Bóg wie jakie specjalne. Edytowane 2 Kwietnia 2016 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 (edytowane) @@matros1, ale przeciez ten zarzut mozna postawic kazdej firmie... wiadomo, ze beda wychwalac swoje i ze duzo prawdy jest w tym co mowia, ale niewatpliwie kazdy troche przesadza, wystarczy sobie przeczytac pierwszy z brzegu opis, na przyklad nowego Fiata Spider: http://www.fiat.com/124-spider/performance "with its longitudinal front engine and rear-wheel-drive mechanical layout, Fiat 124 Spider has a perfect weight distribution to secure exceptional dynamic performance" "a state-of-the-art engine delivering 140HP and 240Nm of torque for excellent performance" "double wishbone front suspension and multilink rear suspension: razor sharp response on bends, perfect road holding and peerless stability" Prawdziwa roznica polega na tym, ze tutaj tak twierdza, nie podpierajac sie zadnymi wyjatkowymi faktami, podczas gdy w Subaru argumenty sa bardziej wiarygodne, bo za nimi stoja wlasnie konkretne techniczne rozwiazania, wyrozniajace je na tle konkurencji. I niewatpliwie masz racje, ze czesc kierowcow nie wyczuje roznicy, a zdecydowana wiekszosc - jesli wyczuje - to nie bedzie w stanie powiedziec, dlaczego tak jest. Dla mnie liczy sie jedno: jezdzilem juz wieloma samochodami, w tym rowniez bardzo drogimi. I Subaru gra zdecydowanie w gornej lidze jesli chodzi o prowadzenie, ostatnimi czasy nawet jeszcze znacznie sie poprawiajac I czy ten srodek ciezkosci jest faktycznie nizszy niz o konkurentow czy nie, to mnie to szczerze mowiac nie interesuje, bo przeciez porownywanie jego polozenia w dwoch calkowicie roznych samochodach, to porownywanie gruszek z jablkami Jedyne co mozna twierdzic z pewnoscia, to ze bokser daje RELATYWNIE nizszy srodek ciezkosci. PS: Car & Driver twierdzili, ze beda mierzyc wysokosc srodka: http://www.caranddriver.com/features/new-car-and-driver-center-of-gravity-height-and-variable-slalom-tests-feature Ale choc dostepne sa dokladne skany protokolow ich testow, to jakos nie dotrzymuja obietnicy i we wszystkich pole "CoG" jest puste... http://media.caranddriver.com/files/2015-mitsubishi-lancer-evolution-final-edition2015-mitsubishi-lancer-evolution-final-edition-test-sheet.pdf http://media.caranddriver.com/files/2016-bmw-m22016-bmw-m2-road-test-test-sheet.pdf http://media.caranddriver.com/files/2016-lexus-gs350-f-sport-test-review-car-and-driver2016lexusgs350fsporttracksheet.pdf http://media.caranddriver.com/files/2016-audi-tts2016-audi-tts-march-2016.pdf http://media.caranddriver.com/files/2016-bmw-x1-xdrive28i2016-bmw-x1-xdrive28i-instrumented-test.pdf Edytowane 2 Kwietnia 2016 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Widziałem ale to nie jest to Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 (edytowane) Każdy chwali swoje. Z mojego doświadczenia z Forkiem 2.0t powiem tak: milion razy bardziej wolałbym aby silnik nie chlał oleju jak stary żul, nie miał piston-slapa niż miał środek ciężkości o parę cm niżej. Tak więc marketing, marketing i jeszcze raz marketing - poparty może w 0.5% rzeczywistym zastosowaniem. Na podobnej zasadzie można opisywać silnik wankla: mały, prosty, sprawny, super się wkręca a pominąć fakt, że bardzo ciężko tłok uszczelnić albo, że wyłamuje pierścienie. Subaru zawsze darzyłem dużą sympatią (rajdy, Legacy turbo, itp.), ale po Forku sobie odpuściłem i jedynie Levorg/OBK 2.0DIT by mnie przekonały aby spróbować ponownie. Edytowane 2 Kwietnia 2016 przez RoadRunner 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Każdy chwali swoje. Z mojego doświadczenia z Forkiem 2.0t powiem tak: milion razy bardziej wolałbym aby silnik nie chlał oleju jak stary żul, nie miał piston-slapa niż miał środek ciężkości o parę cm niżej. Tak więc marketing, marketing i jeszcze raz marketing - poparty może w 0.5% rzeczywistym zastosowaniem. Na podobnej zasadzie można opisywać silnik wankla: mały, prosty, sprawny, super się wkręca a pominąć fakt, że bardzo ciężko tłok uszczelnić albo, że wyłamuje pierścienie. Subaru zawsze darzyłem dużą sympatią (rajdy, Legacy turbo, itp.), ale po Forku sobie odpuściłem i jedynie Levorg/OBK 2.0DIT by mnie przekonały aby spróbować ponownie. Bardzo skrótowo i nie do końca na temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Celem stosowania boksera jest położenie środka ciężkości Czy są dostępne gdzieś jakieś konkretne cyfry na jakiej wysokości znajduje się środek ciężkości silnika subaru (np. Legacy, Imprezy czy jakiegokolwiek innego modelu) oraz wysokość środka ciężkości całego samochodu? Próbowałem coś znaleźć w czeluściach internetu ale bez sukcesu. Chciałbym wiedzieć o jakich konkretnie różnicach mowa w stosunku do porównywalnych samochodów z silnikiem rzędowym czy V. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmajgel Opublikowano 9 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2016 dzis w zakupie kontrolowanym legacy 2.0 165KM z gazem wygrał odcinek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 https://youtu.be/vZEl6hiunq4?t=1m48s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 to "tylko" kwestia prędkości czy coś mu się porobiło z zawieszeniem/hamulcami/oponą ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Prędkość była ok tylko zakręt za ciasny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się