Skocz do zawartości

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

Celem stosowania boksera jest położenie środka ciężkości

Czy są dostępne gdzieś jakieś konkretne cyfry na jakiej wysokości znajduje się środek ciężkości silnika subaru (np. Legacy, Imprezy czy jakiegokolwiek innego modelu) oraz wysokość środka ciężkości całego samochodu?

 

Próbowałem coś znaleźć w czeluściach internetu ale bez sukcesu. Chciałbym wiedzieć o jakich konkretnie różnicach mowa w stosunku do porównywalnych samochodów z silnikiem rzędowym czy V.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Celem stosowania boksera jest położenie środka ciężkości

Czy są dostępne gdzieś jakieś konkretne cyfry na jakiej wysokości znajduje się środek ciężkości silnika subaru (np. Legacy, Imprezy czy jakiegokolwiek innego modelu) oraz wysokość środka ciężkości całego samochodu?

 

Próbowałem coś znaleźć w czeluściach internetu ale bez sukcesu. Chciałbym wiedzieć o jakich konkretnie różnicach mowa w stosunku do porównywalnych samochodów z silnikiem rzędowym czy V.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

najciekawiej to kwestia ułożenia silnika wygląda w BRZ-cie tam jest on niemalże na przedniej osi pojazdu 

 

BRZBody_0031.jpg

8cc727001a20a596c5aa60909c0025b2.jpg

 

ale tam sprawa jest łatwiejsza bo nie trzeba napędzać przedniej osi, gdy trzeba to zrobić cały silnik trzeba wysunąć znacznie przed nią tak żeby półosie ze skrzyni trafiły w piasty przednich kół 

 

do tego instalacja boxera wymusza pewna szerokość podłużnic a to ma wpływ na wielkość auta 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Celem stosowania boksera jest położenie środka ciężkości

Czy są dostępne gdzieś jakieś konkretne cyfry na jakiej wysokości znajduje się środek ciężkości silnika subaru (np. Legacy, Imprezy czy jakiegokolwiek innego modelu) oraz wysokość środka ciężkości całego samochodu?

Próbowałem coś znaleźć w czeluściach internetu ale bez sukcesu. Chciałbym wiedzieć o jakich konkretnie różnicach mowa w stosunku do porównywalnych samochodów z silnikiem rzędowym czy V.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

http://autoweek.com/article/car-reviews/we-drive-2013-subaru-brz-subaru-takes-shot-building-pure-sports-car

 

"the BRZ boasts a center of gravity of 18.1 inches to give it one of the lowest centers of gravity on a production car anywhere"

 

Jeśli dobrze pamietam, jest to najniższy środek ciężkości ze wszystkich seryjnie produkowanych samochodów, ex aequo z Porsche Boxster...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"the BRZ boasts a center of gravity of 18.1 inches to give it one of the lowest centers of gravity on a production car anywhere"

 

Jeśli dobrze pamietam, jest to najniższy środek ciężkości ze wszystkich seryjnie produkowanych samochodów, ex aequo z Porsche Boxster...

Jest jeszcze Toyota GT86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego pytam o konkretne dane bo też mam wrażenie, że sprowadza się to głównie do sloganów marketingowych.
Przykładowo wspomniany tutaj BRZ ma środek ciężkości na podobnej wysokości co nowa MX5. Niektóre źródła podają nawet że mazda ma środek ciężkości na wysokości około 17.6 cala.
Można tutaj dyskutować że to cabrio itd. dlatego chciałbym znać jakieś dane dla Imprezy czy Legacy.
Np. dane pojawiające się w sieci na temat STi i Evo mówią że środek ciężkości w obu jest na wysokości około 19.5 cala. Ale na ile to prawdziwe to trudno ocenić.

Mam świadomość że sam silnik (słupek) jako taki będzie miał niższy środek ciężkości od np. jednostki rzędowej jednak na rzeczywistą wysokość środka ciężkości ma wpływ cała masa innych rzeczy.
Do tego czy:
- różnica np. 1-2 cm robi jakąś kolosalną różnicę w samochodzie rodzinnym?
- co ma w tym przypadku większy wpływ na prowadzenie, wysokość czy pozycja wzdłużna środka ciężkości?
Może się okazać np. że to co zyskaliśmy na obniżonym środku ciężkości to straciliśmy na tym, że silnik wisi daleko przed przednią osią i samochód ryje przodem.





Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może się okazać np. że to co zyskaliśmy na obniżonym środku ciężkości to straciliśmy na tym, że silnik wisi daleko przed przednią osią i samochód ryje przodem.
 

 

dokładnie to samo przychodzi mi do głowy  

 

można by było boxera cofnąć ale wtedy zaistniała by potrzeba żeby go podnieść tak aby pod nim zmieścić oś przednią 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy, ze obnizenie srodka ciezkosci jest niekoniecznie celem samym w sobie, bo im nizej jest on polozony, tym mniejsze sa przechyly karoserii np. w zakretach. A to znowu skutkuje tym, ze mozna zastosowac bardziej komfortowe zawieszenie (bardziej miekko zestrojone, slabsze stabilizatory), zeby uzyskac to samo prowadzenie jak w przypadku samochodu z wyzej polozonym srodkiem ciezkosci.

 

 

 

Może się okazać np. że to co zyskaliśmy na obniżonym środku ciężkości to straciliśmy na tym, że silnik wisi daleko przed przednią osią i samochód ryje przodem.

 

ryje przodem? ;) Chyba nie jezdziles STI 15 albo BRZ? Czasy podsterownych Subaru naleza do przeszlosci! 

 

Dodatkowym atutem, rzadko wspominanym, jest pasywne bezpieczenstwo: niezaleznie od tego, czy zderzamy sie z przeszkoda cala powierzchnia frontowa, czy tylko jego czescia, blok silnika "wsuwa" sie pod kabine pasazerska. Swietne wyniki w crash testach nie biora sie z nikad.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajmy, ze obnizenie srodka ciezkosci jest niekoniecznie celem samym w sobie, bo im nizej jest on polozony, tym mniejsze sa przechyly karoserii np. w zakretach. A to znowu skutkuje tym, ze mozna zastosowac bardziej komfortowe zawieszenie (bardziej miekko zestrojone, slabsze stabilizatory), zeby uzyskac to samo prowadzenie jak w przypadku samochodu z wyzej polozonym srodkiem ciezkosci.

 

Może się okazać np. że to co zyskaliśmy na obniżonym środku ciężkości to straciliśmy na tym, że silnik wisi daleko przed przednią osią i samochód ryje przodem.

ryje przodem? ;) Chyba nie jezdziles STI 15 albo BRZ? Czasy podsterownych Subaru naleza do przeszlosci!

 

Mam wątpliwości czy różnica 1-2 cm będzie się przekładała na zauważalne różnice w wychyleniu nadwozia ;)

 

BRZ to jakby insza inszość a nowy STi podpiera się Torque Vectoringiem do tego przy całej swoje zajefajności kręci podobne czasy na torze jak sporo starsze Evo do którego jest porównywany (i tak, jeździłem i BRZ'etem i STi, oba mi się podobały/podobają jak się prowadzą, chciałbym je mieć ale nie widzę żeby prowadziły się jakoś specjalnie wybitnie).

 

Za to mam na codzień OBK'a, w którym jeżeli są jakiekolwiek korzyści z napędu 4x4 czy niskiego środka ciężkości, to zostały one przyćmione przez fabryczne opony kartoflaki.

 

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Za to mam na codzień OBK'a, w którym jeżeli są jakiekolwiek korzyści z napędu 4x4 czy niskiego środka ciężkości, to zostały one przyćmione przez fabryczne opony kartoflaki.

Zmień felunek i opony a zobaczysz/poczujesz różnicę :P 

Potwierdzam, na seryjnych obręczach i kapciach ten samochód nie wykorzystuje swojego potencjału, ale... jak wyżej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony, geometrię, zawias to sobie w każdym samochodzie można zmienić. Subaru używa hasła "confidence in motion"  a sprzedaje samochód na kartoflaku, który ni jak nie wzbudza we mnie zaufania. 

To sprzedaj Subaru i nie marudź B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jak sprzedam to w ten sposób dowiem się gdzie jest ten środek ciężkości? A może inne marki w materiałach prasowych podają bardziej "prawdę" ;)

 

Subaru fajne jest ale uważam, że w żaden sposób nie jest wybitne, bez względu na to jak bardzo PR'owcy będą zaklinali rzeczywistość. Ponad przeciętne owszem, ale nie jakieś Bóg wie jakie specjalne. 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@matros1, ale przeciez ten zarzut mozna postawic kazdej firmie... wiadomo, ze beda wychwalac swoje i ze duzo prawdy jest w tym co mowia, ale niewatpliwie kazdy troche przesadza, wystarczy sobie przeczytac pierwszy z brzegu opis, na przyklad nowego Fiata Spider:

 

http://www.fiat.com/124-spider/performance

 

"with its longitudinal front engine and rear-wheel-drive mechanical layout, Fiat 124 Spider has a perfect weight distribution to secure exceptional dynamic performance"

 

"a state-of-the-art engine delivering 140HP and 240Nm of torque for excellent performance"

 

"double wishbone front suspension and multilink rear suspension: razor sharp response on bends, perfect road holding and peerless stability"

 

;) Prawdziwa roznica polega na tym, ze tutaj tak twierdza, nie podpierajac sie zadnymi wyjatkowymi faktami, podczas gdy w Subaru argumenty sa bardziej wiarygodne, bo za nimi stoja wlasnie konkretne techniczne rozwiazania, wyrozniajace je na tle konkurencji. I niewatpliwie masz racje, ze czesc kierowcow nie wyczuje roznicy, a zdecydowana wiekszosc - jesli wyczuje - to nie bedzie w stanie powiedziec, dlaczego tak jest. Dla mnie liczy sie jedno: jezdzilem juz wieloma samochodami, w tym rowniez bardzo drogimi. I Subaru gra zdecydowanie w gornej lidze jesli chodzi o prowadzenie, ostatnimi czasy nawet jeszcze znacznie sie poprawiajac :) I czy ten srodek ciezkosci jest faktycznie nizszy niz o konkurentow czy nie, to mnie to szczerze mowiac nie interesuje, bo przeciez porownywanie jego polozenia w dwoch calkowicie roznych samochodach, to porownywanie gruszek z jablkami :idea: Jedyne co mozna twierdzic z pewnoscia, to ze bokser daje RELATYWNIE nizszy srodek ciezkosci.

 

 

PS:

Car & Driver twierdzili, ze beda mierzyc wysokosc srodka: http://www.caranddriver.com/features/new-car-and-driver-center-of-gravity-height-and-variable-slalom-tests-feature 

 

Ale choc dostepne sa dokladne skany protokolow ich testow, to jakos nie dotrzymuja obietnicy i we wszystkich pole "CoG" jest puste... :rolleyes:

 

http://media.caranddriver.com/files/2015-mitsubishi-lancer-evolution-final-edition2015-mitsubishi-lancer-evolution-final-edition-test-sheet.pdf

 

http://media.caranddriver.com/files/2016-bmw-m22016-bmw-m2-road-test-test-sheet.pdf

 

http://media.caranddriver.com/files/2016-lexus-gs350-f-sport-test-review-car-and-driver2016lexusgs350fsporttracksheet.pdf

 

http://media.caranddriver.com/files/2016-audi-tts2016-audi-tts-march-2016.pdf

 

http://media.caranddriver.com/files/2016-bmw-x1-xdrive28i2016-bmw-x1-xdrive28i-instrumented-test.pdf

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy chwali swoje. Z mojego doświadczenia z  Forkiem 2.0t powiem tak: milion razy bardziej wolałbym aby silnik nie chlał oleju jak stary żul, nie miał piston-slapa niż miał środek ciężkości o parę cm niżej. 

 

Tak więc marketing, marketing i jeszcze raz marketing - poparty może w 0.5% rzeczywistym zastosowaniem. Na podobnej zasadzie można opisywać silnik wankla: mały, prosty, sprawny, super się wkręca a pominąć fakt, że bardzo ciężko tłok uszczelnić albo, że wyłamuje pierścienie. 

 

Subaru zawsze darzyłem dużą sympatią (rajdy, Legacy turbo, itp.), ale po Forku sobie odpuściłem i jedynie Levorg/OBK 2.0DIT by mnie przekonały aby spróbować ponownie.

Edytowane przez RoadRunner
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy chwali swoje. Z mojego doświadczenia z  Forkiem 2.0t powiem tak: milion razy bardziej wolałbym aby silnik nie chlał oleju jak stary żul, nie miał piston-slapa niż miał środek ciężkości o parę cm niżej. 

 

Tak więc marketing, marketing i jeszcze raz marketing - poparty może w 0.5% rzeczywistym zastosowaniem. Na podobnej zasadzie można opisywać silnik wankla: mały, prosty, sprawny, super się wkręca a pominąć fakt, że bardzo ciężko tłok uszczelnić albo, że wyłamuje pierścienie. 

 

Subaru zawsze darzyłem dużą sympatią (rajdy, Legacy turbo, itp.), ale po Forku sobie odpuściłem i jedynie Levorg/OBK 2.0DIT by mnie przekonały aby spróbować ponownie.

Bardzo skrótowo i nie do końca na temat B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Celem stosowania boksera jest położenie środka ciężkości

Czy są dostępne gdzieś jakieś konkretne cyfry na jakiej wysokości znajduje się środek ciężkości silnika subaru (np. Legacy, Imprezy czy jakiegokolwiek innego modelu) oraz wysokość środka ciężkości całego samochodu?

 

Próbowałem coś znaleźć w czeluściach internetu ale bez sukcesu. Chciałbym wiedzieć o jakich konkretnie różnicach mowa w stosunku do porównywalnych samochodów z silnikiem rzędowym czy V.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...