Skocz do zawartości

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

Spore szanse że niewiele z tego zostanie w nowym modelu:

 

http://www.worldcarfans.com/1160225104388/2017-subaru-impreza-hatchback-spied-during-final-testing/highphotos

 

I coś z czym na podstawie tych szpiegowskich fotek się zgadzam:

And once again, I can already see, Subaru has veered way off from the concept they showed of a hatchback compared to what is peeking out from the camo on this car. Subaru really seems to have designing issues when it comes to translating show cars to production cars. Lexus as of late, and other companies have been successfully bringing the production models out that mimic the show car versions fairly well. I just shake my head and write off any Subaru show car I see because I know it will never be a reality from them. And it's a shame

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spore szanse że niewiele z tego zostanie w nowym modelu:

 

http://www.worldcarfans.com/1160225104388/2017-subaru-impreza-hatchback-spied-during-final-testing/highphotos

 

I coś z czym na podstawie tych szpiegowskich fotek się zgadzam:

And once again, I can already see, Subaru has veered way off from the concept they showed of a hatchback compared to what is peeking out from the camo on this car. Subaru really seems to have designing issues when it comes to translating show cars to production cars. Lexus as of late, and other companies have been successfully bringing the production models out that mimic the show car versions fairly well. I just shake my head and write off any Subaru show car I see because I know it will never be a reality from them. And it's a shame

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Niestety ale to bolesna prawda. Oby takie scenariusze nie stały się tradycją, jednak póki co na to wygląda. Concepty Outbacka i STI też są nieporównywalnie ładniesze, ciekawsze i wyjątkowe w porównaniu z mdłymi wersjami produkcyjnymi. Faktycznie przejście od conceptu do produktu to cos nad czym FHI powinno popracować. Oczywiste jest, że w samochodach ekspozycyjnych stosuje sie wiele rozwiazań niemożliwych do stosowania w ruchu drogowym jednak ewidentnie inne firmy radzą sobie z tym i wygląd wersji produkcyjnych niue rozczarowuje tak bardzo.

Jest światełko w tunelu - Levorg się udał, oby to nie był wyjątek potwierdzajacy regułę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojojoj...

 

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,opel-z-subaru-zderzyly-sie-na-moscie-siekierkowskim,195681.html

 

Porównanie zniszczeń w Oplu i w Forku to niezły szok. Opel pewnie "bezwypadkowy" wcześniej. Co za masakra - cud, że nikomu się nic nie stało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Reklama dobra dla laika motoryzacyjnego, jak ktos sie troche orientuje, zwlaszcza o subaru - to juz taka dobra nie jest

nie widzę w tej reklamie nic złego, gdzieś jest podana nieprawda?

 

1. Silniki rzędowe i widlaste i trudności ich wyważenia, kultury pracy i bokser jako prawie ideał, jeśli ktoś się orientuje to R6 i V12 są najlepiej wyważonymi silnikami.

2. Oprocz zalet, silnik bokser ma tez wady, jak choćby skomplikowany i dający większy opór rozrząd, 2 głowice, itp

3. Symetryczne ulozenie silnika w osi pojazdu, a V-ka wzdłużnie nie jest symetrycznie ułożona?

4. Ostatnie modele i stały napęd realizowany podobnie jak u konkurencji (Haldex) i mowa o natychmiastowym przekładaniu momentu obrotowego

5. Ogolna wyjatkowosc i niesamowitosc rozwiazan (wielowahaczowe zawieszenie, AWD, itp)

 

Czy w subaru z 4 cylindrowym silnikiem mozna postawic monete na kolektorze czy innym elemencie silnika w czasie jego pracy i bedzie ona stala?

 

Jeszcze zliteratury fachowej http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-article-BSL4-0014-0016/c/httpwww_bg_utp_edu_plartwybrane20problemy20inzynierskie2011gwiazdaszafraniec.pdf

 

"Podsumowując stwierdzi należy, że silnik typu bokser wykazuje typowe wady silnika rzędowego,

będąc jednocześnie bardziej złożonym pod względem konstrukcyjnym(na przykład w silniku tym

występuje konieczność stosowania dwóch głowic)."

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Silniki rzędowe i widlaste i trudności ich wyważenia, kultury pracy i bokser jako prawie ideał, jeśli ktoś się orientuje to R6 i V12 są najlepiej wyważonymi silnikami

Problem w tym, że zarówno R6 jak i V12 są po prostu za długie do naszego systemu napędu.

Ponadto każdy silnik ma jakieś wady ( tu wibracje R6 ):

Inline 6 normally has crank throws at 120° phase shift to each other with two pistons at about equal distance to the center of the engine (#1 and #6 cylinders, #2 and #5, #3 and #4) always moving together, which results in superb plane balance on reciprocating mass (4.) and rotating mass (6.) in addition to the perfect phase balances 3.5.13. and 15.. Combined with the overlapping torque generation at every 120° of crankshaft rotation, it often results in a very smooth engine at idle. However, the piston pairs that move together tend to make secondary imbalance strong at high rpm, and the long length configuration can be a cause for crankshaft and camshaft torsional vibration, often requiring a torsional damper.

 

 

Oprocz zalet, silnik bokser ma tez wady, jak choćby skomplikowany i dający większy opór rozrząd, 2 głowice, itp

To jest oczywiste. Celem stosowania boksera jest położenie środka ciężkości i symetria układu napędowego.

 

 

Symetryczne ulozenie silnika w osi pojazdu, a V-ka wzdłużnie nie jest symetrycznie ułożona?

Jest. Ale jest też wyższy , w przypadku V6 dłuższy, w przypadku V4 większe wibracje, a konstrukcyjnie podobnie skomplikowany ( 2 głowice ) ... co powyżej wymienia Pan jako wadę boksera ...    

 

 

Ostatnie modele i stały napęd realizowany podobnie jak u konkurencji (Haldex) i mowa o natychmiastowym przekładaniu momentu obrotowego

Nie. Mowa nie jest o "przekładaniu" momentu, lecz o stałym napędzie. Istotnie pryncypialnie systemy są podobne. Tyle, że ich zastosowanie jest inne ...

 

 

"Podsumowując stwierdzi należy, że silnik typu bokser wykazuje typowe wady silnika rzędowego, będąc jednocześnie bardziej złożonym pod względem konstrukcyjnym(na przykład w silniku tym występuje konieczność stosowania dwóch głowic).

Powyższe stwierdzenie dotyczy wyłącznie tematu opracowania, czyli obciążeń występujących na wale korbowym.

Cytowanie bez uwzględnienia tematyki opracowania może łatwo wprowadzić czytelnika w błąd ( a to zapewne nie było Pańskim celem :) ).

 

Pozdrowienia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

"Podsumowując stwierdzi należy, że silnik typu bokser wykazuje typowe wady silnika rzędowego, będąc jednocześnie bardziej złożonym pod względem konstrukcyjnym(na przykład w silniku tym występuje konieczność stosowania dwóch głowic).

Powyższe stwierdzenie dotyczy wyłącznie tematu opracowania, czyli obciążeń występujących na wale korbowym.

Cytowanie bez uwzględnienia tematyki opracowania może łatwo wprowadzić czytelnika w błąd ( a to zapewne nie było Pańskim celem :) ).

 

Pozdrowienia

 

Dyrekcja jak zwykle rzeczowo, brawo. Co do ostatniego, to przyznam nie czytalem opracowania, szukalem innego artykulu o charakterystyce silnikow ze wzgledu na ich konstrukcje (ktory kiedy czytalem).

Nie znalazlem go, za to natrafilem na to opracowanie jako wynik w wysszukiwarce. Wpadlo mi w oko koncowe podsumowanie tego artykulu. Jak dla mnie reklama ma wydzwiek, ze subaru dzieki swojej konstrukcji zawpenia unikalne/nie osiagalne dla innych wlasciwosci jezdne. Z czym sie nie moge zgodzic, bmw x-driwe z R6, audi quattro (torsen) z v6, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...