Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Wszyscy wiemy, ze E-boxer to auto idealne :)

Prawie idealne. Generalnie tego typu auta pasują na autostrady jak siodło do (za przeproszeniem) świni. Tak więc jeśli mieszkamy gdzieś na obrzeżach aglomeracji, mamy domek z trudnym dojazdem, potem krajówką w korku do centrum - do przodu - stop, do przodu - stop, auto jest idealne. Jeśli poza tym lubisz wjechać w lekki teren - nad jezioro na ryby, z rowerami, czy na narty biegowe - tym bardziej ideał. Jeśli wieziesz dzieci w fotelikach - ideał, dużo miejsca, łatwe wsiadanie, drzwi otwierają się prawie do 90 stopni. W tej cenie auto z wielkim, panoramicznym oknem dachowym, z olbrzymią przestrzenią nad głową, fantastycznie wyposażone i bardzo wysoko zawieszone to wzór praktyczności. Tylko jedno ale - takie auto, bardzo wysokie i bardzo wysoko zawieszone niezależnie od jednostki napędowej będzie bardzo mało ekonomiczne na autostradzie. Mieszkam w Gdańsku i moje wyjazdy w góry po autostradzie (o zagranicy na razie nie piszę aby nie zapeszyć) raczej nie nastrajają do dalszego użytkowania auta typu SUV. Gdybym mieszkał w Krakowie - to nie byłoby problemu, czy to Pieniny, czy nawet Innsubruck - nie ma prostego, 600 km odcinka na którym można rozwinąć skrzydła. 

Przyznam się, że w Forku XT najbardziej dobijało mnie to spalanie. Jak jechałem z Gdańska na południe, to się to dało odczuć, poranno - pusta A1, włączałem 140 km. i miałem 12 l/100 km. Teraz w OBK po osiągnięciu 140 włączam ręczną skrzynię, wrzucam 7 nadbieg i mam 9,6 l./100 km. Nie chodzi mi to o to że silnik bez turbo, czy inne zachwyty, tylko po prostu jeden fakt - jeśli dużo jeździmy w trasie, to SUV jest przerostem formy nad treścią. Tak na marginesie - aktualne ceny OBK na wyprzedażach są bardzo zbliżone do cen nowego Forka, więc mój dylemat nie miał podtekstu finansowego.

 

P.S. Mocy żal, ale małżonka robi swoim autkiem 40 tys. przez 8 lat i myślę że przy takich przebiegach jakiś szybki miejski elektryk chyba się pojawi... 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dzik44 napisał:
6 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

z E-boxera , żona będzie zadowolona  :D

Taka zamiana nie wchodzi w grę.., ona jeździ, ale to ja (na szczęście..;))decyduję czym..

Jak kiedyś doczekam nowego Forestera lub OBK z mocnym silnikiem i osiągami to pewnie zamienię, ale póki co niestety nie mam na co...

A i FXT sprawuje się jak trzeba..:)

 

No to nie dowiemy się czy żona z E-boxera byłaby zadowolona :) Może warto , w ramach jakiegoś święta , czy coś , żeby decydent pozwolił  żonie przejechać się , w ramach np. jazdy próbnej , jakimś innym autem :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Andrzej Koper napisał:

No to nie dowiemy się czy żona z E-boxera byłaby zadowolona :) Może warto , w ramach jakiegoś święta , czy coś , żeby decydent pozwolił  żonie przejechać się , w ramach np. jazdy próbnej , jakimś innym autem :D 

Układ mamy taki:

Ja wybieram auto, a ona nim jeździ, nie marudzi i nie sprawdza innych aut, a ja w zamian za to tankuję co wybrałem  i nie sprawdzam innych kandydatek  na nową żonę..;)

Póki co to się sprawdza.., więc po co kombinować..:D

  • Haha 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

i tu jest dziwna sprawa , bo narzekający na przyspieszenia E-boxera , podają spalanie np. XT na poziomie 8-9 l/100 , H6 podobnie.;) Jeździłem paroma XT , H6 i STI też.... i chyba było w nich coś nie tak ,  bo mi zawsze koło 14 l/100 wychodziło a czasem więcej  :facepalm:

Bo nie wszyscy użytkownicy XT ruszają spod świateł na pełnej mocy po to by na następnych hamować z piskiem. Z mocy korzysta się wtedy, gdy jest potrzebna np. by sprawnie przyspieszyć od 80 km/h. W mieście można się relaksować jazda w tempie E-boxera, z jednym plusem: żeby poruszać się równie dynamicznie jak e-boxer nie trzeba silnika kręcić wyżej niż 2 tys obr i panuje miła cisza, a nie błagający o litość ryk kręconego do 5 tys słabeusza.

 

12 godzin temu, radiolog napisał:

bo 80% użytkowników jakich widuje w Krakowie z nalepka XT jedzie wolniej niż cała reszta

Bo oni nie muszą niczego udowadniać. Jadą zrelaksowani nie doktoryzują się w temacie: poprawne operowanie gazem w celu uzyskania maksymalnych osiągów zespołu napędowego z CVT .

W XT CVT musi być zepsuta bo działa bardzo prosto: mocniej wciśniesz  mocniej przyspieszasz. :yahoo:

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Jaca68 napisał:

Bo nie wszyscy użytkownicy XT ruszają spod świateł na pełnej mocy po to by na następnych hamować z piskiem. Z mocy korzysta się wtedy, gdy jest potrzebna np. by sprawnie przyspieszyć od 80 km/h. W mieście można się relaksować jazda w tempie E-boxera, z jednym plusem: żeby poruszać się równie dynamicznie jak e-boxer nie trzeba silnika kręcić wyżej niż 2 tys obr i panuje miła cisza, a nie błagający o litość ryk kręconego do 5 tys słabeusza.

 

Bo oni nie muszą niczego udowadniać. Jadą zrelaksowani nie doktoryzują się w temacie: poprawne operowanie gazem w celu uzyskania maksymalnych osiągów zespołu napędowego z CVT .

W XT CVT musi być zepsuta bo działa bardzo prosto: mocniej wciśniesz  mocniej przyspieszasz. :yahoo:

Dobrze mowi, polac mu ! :D 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Andrzej Koper napisał:

 

do czasu kiedy  panewka się nie odezwie...:D

Czyżby Pan sugerował że Subaru wypuściło wadliwe oprogramowanie skrzyń CVT w modelu XT skutkiem czego  spokojna jazda skutkuje awarią panewki ?

Poproszę o szczegóły. Będzie akcja naprawcza?  :thumbup:

  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 

jedynie na forum , coś tam próbują udowodnić :D

To nie my udowadniamy, to nam się udowadnia że E-Boxer jest subiektywnie dynamiczny i XV z silnikiem 1.6 nie odstaje od tego z silnikiem 2.0. :biglol:

Mam nadzieje że wyniku ter wirusowej histerii, UE zniesie lub opóźni wprowadzanie limitów CO2 i wrócą auta z normalnymi silnikami.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Jaca68 napisał:

Poproszę o szczegóły. Będzie akcja naprawcza?  :thumbup:

 

a już coś słychać  :)

 

24 minuty temu, Jaca68 napisał:

To nie my udowadniamy, to nam się udowadnia że E-Boxer jest subiektywnie dynamiczny i XV z silnikiem 1.6 nie odstaje od tego z silnikiem 2.0. :biglol:

 

E-boxer jest wystarczająco dynamiczny jak na obowiązujące przepisy drogowe a XV 1.6 do +- 100 km/godz praktycznie nie odstaje od 2.0  :)  Jeżeli się nie przekracza 2 tyś obrotów to wszystko jedno jakim Pan się porusza :D a moc silnika , w takim przypadku , może jedynie polepszać samopoczucie, podobnie jak  maseczki co mają chronić przed koronawirusem :D

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

a już coś słychać  :)

 

 

E-boxer jest wystarczająco dynamiczny jak na obowiązujące przepisy drogowe a XV 1.6 do +- 100 km/godz praktycznie nie odstaje od 2.0  :)  Jeżeli się nie przekracza 2 tyś obrotów to wszystko jedno jakim Pan się porusza :D a moc silnika , w takim przypadku , może jedynie polepszać samopoczucie, podobnie jak  maseczki co mają chronić przed koronawirusem :D

Panie Andrzeju, z całym szacunkiem... takimi wpisami jak dla mnie skutecznie Pan podważa powagę marki. Rozumiem, że forum do końca poważne nie jest i jest tu wiele uszczypliwości, ale sugerowanie, że starszej generacji auta, które Pan jako dealer marki sprzedawał, są wadliwe jest co najmniej zaskakujące. Żadna z osób, którą poszukuje czegoś więcej niż „subiektywnej” dynamiki na dzień dzisiejszy i tak nie ma z czego wybierać w ofercie marki w PL. Przekonywanie, że każdy, kto szuka auta z większą mocą i osiągami robi to wyłącznie po to, by polepszyć swoje samopoczucie z ust osoby, która o motoryzacji powinna wiedzieć, z racji doświadczeń, więcej niż ktokolwiek z nas, również dziwi. To trochę tak, jakby chciał Pan przekonywać, że nocleg u Pana w motelu to jest to samo co nocleg w hotelu sieci Mariott - i tu i tam można się wyspać (choć w dzisiejszych czasach to ani tu ani tam - odcięcia przychodu z działalności szczerze Panu współczuję). 

Wypowiedzi co do maseczek nie skomentuję, tutaj nie musi Pan mieć wiedzy i ekspertyzy, o to trudno mieć pretensje. 

Tak z ciekawości... myśli Pan, że swoimi wpisami poprawia Pan wizerunek marki i działa długofalowo na jej korzyść? Czy może jest to bez znaczenia?

Niezmiennie pozdrawiam i życzę dużo zdrowia oraz sukcesów biznesowych w tych trudnych dla nas wszystkich czasach. :)

 

Edytowane przez Tsunetomo
  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@radiolog ... "Nie wiem komu w nowym foresterze zegary walą po oczach, wystarczy przestawić z kropeczki na beleczkę i już nie jara, a w pełnym słońcu jak jest w trybie świateł dziennych to i tak działa na full."

No właśnie nie wystarcza. Zmniejszaj jak chcesz na jaka beleczke chcesz. Wylaczasz zapłon i dostajesz maksymalnym podświetleniem zegarów po oczach. Jeśli jeździsz w nocy jest to strasznie upierdliwe.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę tak, jakby chciał Pan przekonywać, że nocleg u Pana w motelu to jest to samo co nocleg w hotelu sieci Mariott - i tu i tam można się wyspać

 

 

Jeżeli porównujesz wygodę, komfort i dostęp do funkcji w 2 motelach, to e-forek czyli niby ten motelik przewyższa ten Mariott (oczywiście nie porównujemy do maserati czy innych hi-class.

 

Ale Tobie chyba chodziło o szybkość zap.....nia kelnerów między stolikami, to fakt x XT zap....ją szybciej, ale e-forek ma wystarczająco mocy do 99% jego zastosowań, ten 1% jest nieistotny aż tak.

Jak mam forka dla tego jak się go prowadzi, a nie jak szybko startuje spod świateł do setki.

 

Ktoś kto opiera opinie o e-boxerze na podstawie wpisów z sieci, lub półgodzinnej jazdy nie jest obiektywny i tyle.

 

Nikogo nikt nie zmusza do kupowania i jeżdżenia czymś co mu nie pasuje ,ale obrzydzanie z zasady, podobnie jak obrzydzanie sbd jest nieuzasadnione.

 

 

Zaraz jadę testować e-forka na krętych i pagórkowatych , dziurawych drogach, raport po powrocie

 

@radiolog ... "Nie wiem komu w nowym foresterze zegary walą po oczach, wystarczy przestawić z kropeczki na beleczkę i już nie jara, a w pełnym słońcu jak jest w trybie świateł dziennych to i tak działa na full."

 

No właśnie nie wystarcza. Zmniejszaj jak chcesz na jaka beleczke chcesz. Wylaczasz zapłon i dostajesz maksymalnym podświetleniem zegarów po oczach. Jeśli jeździsz w nocy jest to strasznie upierdliwe.

 

 

Nie zauważyłem, może nie patrzę na zegary jak wysiadam , co innego jak wsiadam

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, radiolog napisał:

 

Jeżeli porównujesz wygodę, komfort i dostęp do funkcji w 2 motelach, to e-forek czyli niby ten motelik przewyższa ten Mariott (oczywiście nie porównujemy do maserati czy innych hi-class.

 

Ale Tobie chyba chodziło o szybkość zap.....nia kelnerów między stolikami, to fakt x XT zap....ją szybciej, ale e-forek ma wystarczająco mocy do 99% jego zastosowań, ten 1% jest nieistotny aż tak.

Jak mam forka dla tego jak się go prowadzi, a nie jak szybko startuje spod świateł do setki.

 

Ktoś kto opiera opinie o e-boxerze na podstawie wpisów z sieci, lub półgodzinnej jazdy nie jest obiektywny i tyle.

 

Nikogo nikt nie zmusza do kupowania i jeżdżenia czymś co mu nie pasuje ,ale obrzydzanie z zasady, podobnie jak obrzydzanie sbd jest nieuzasadnione.

 

 

Zaraz jadę testować e-forka na krętych i pagórkowatych , dziurawych drogach, raport po powrocie

 

 

 

 

Nie zauważyłem, może nie patrzę na zegary jak wysiadam , co innego jak wsiadam

Takiego fanboja jak Ty każda marka może pozazdrościć :) 

O co mi chodzi to chyba w swoim zaślepieniu i przekonaniu o wiedzy absolutnej nigdy nie zrozumiesz. Na pewno nie o to, o czym wykropkowując bluzgi tak poetycko próbowałeś napisać. Ale rozumiem, że to taki styl, żeby podkreślić dosadność wypowiedzi? 

I nie wiem jakim cudem wyczytałeś, że ja tu coś obrzydzam?

Niezmiennie życzę zdrowia i niczym nie zmąconej radości z posiadanych przedmiotów :)

 

 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepszym recenzentem e boxera będzie rynek, czyli statystyki sprzedaży tego modelu na tle konkurencji ....

świat się zmienia i nigdy nie będzie tak jak było.... zaufanie i wierność do danej marki może okazać się z jednej strony mitem przeszłości ..ale z drugiej

na tle rysującego się kryzysu  Subaru może okazać się trafnym wyborem jeśli odpuści sobie płodzenie kolejnych mega liftingów swych modeli , skupiając się na dopracowaniu tego, co już jest ...np. skutecznych hamulcy,  mniej zawodnej elektroniki, lepszego wyciszenia nadwozia, bardziej odpornego lakieru, lepszej jakości materiałów wykończeniowych

tym bardziej, że Subaru nie stawiało na floty, które w dobie obecnych zmian świata (mniej nabijania kilometrów, mniej konsumpcjonizmu, więcej pracy zdalnej, więcej myślenia zanim coś zrobimy czy kupimy etc..) będą w tarapatach

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, emdzy napisał:

No właśnie nie wystarcza. Zmniejszaj jak chcesz na jaka beleczke chcesz. Wylaczasz zapłon i dostajesz maksymalnym podświetleniem zegarów po oczach. Jeśli jeździsz w nocy jest to strasznie upierdliwe.

Eee.., tam zraz upierdliwe, to na pewno jest przemyślane działanie producenta mające zdecydowanie wyrwać kierowcę ze słodkiego letargu prowadzenia E-boxera i dające mu do zrozumienia że wchodzi już do twardej rzeczywistości...;)

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tadeo napisał:

Subaru może okazać się trafnym wyborem jeśli odpuści sobie płodzenie kolejnych mega liftingów swych modeli , skupiając się na dopracowaniu tego, co już jest ...np. skutecznych hamulcy,  mniej zawodnej elektroniki, lepszego wyciszenia nadwozia, bardziej odpornego lakieru, lepszej jakości materiałów wykończeniowych

Noo..,jestem za.  Czyli tak - jak poprawią w E-boxerze:

-hamulce,

-osiągi

-dadzą mocniejszy silnik,

-większy zbiornik paliwa,

-lepszy lakier,

i jeszcze kilka innych "drobiazgów" to całkiem możliwe że ja  też rozważę jazdę próbną.. Czemu nie..?:)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Wypowiedzi co do maseczek nie skomentuję, tutaj nie musi Pan mieć wiedzy i ekspertyzy, o to trudno mieć pretensje. 

 

https://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pogoda/swiat,27/who-maseczki-sluza-przede-wszystkim-do-ochrony-osob-zakazonych,316391,1,0.html

https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedziec,koronawirus--who-podkreslilo-swoje-stanowisko-na-temat-noszenia-masek,artykul,24181537.html

 

3 godziny temu, Tsunetomo napisał:

. To trochę tak, jakby chciał Pan przekonywać, że nocleg u Pana w motelu to jest to samo co nocleg w hotelu sieci Mariott - i tu i tam można się wyspać (choć w dzisiejszych czasach to ani tu ani tam - odcięcia przychodu z działalności szczerze Panu współczuję). 

 

Już kilka razy , poruszał Pan , oczywiście ze współczuciem , moje prywatne sprawy . Rozumiem , że jest Pan szczerze zmartwiony , chciałby Pan mi pomóc i stąd to zatroskanie o mnie , moją firmę , no i oczywiście o sprzedaż Subaru w Polsce :) Oczywiście mógłbym , z zatroskaniem , udzielić Panu kilku podobnych rad ( świat jest mały :D) , ale nie będę tego robił bo to mogłoby być źle odebrane przez forumowiczów  , pozostanę  przy swoim "postrzeganiu świata" i tego forum , życząc Panu sukcesów zawodowych i zadowolenia z nowego , szybkiego! Volvo :)

Edytowane przez Andrzej Koper
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Dzik44 napisał:

Noo..,jestem za.  Czyli tak - jak poprawią w E-boxerze:

-hamulce,

-osiągi

-dadzą mocniejszy silnik,

-większy zbiornik paliwa,

-lepszy lakier,

i jeszcze kilka innych "drobiazgów" to całkiem możliwe że ja  też rozważę jazdę próbną.. Czemu nie..?:)

 

ale nie przekraczając 2 tys obrotów....:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Panie Andrzeju, z całym szacunkiem... takimi wpisami jak dla mnie skutecznie Pan podważa powagę marki. Rozumiem, że forum do końca poważne nie jest i jest tu wiele uszczypliwości, ale sugerowanie, że starszej generacji auta, które Pan jako dealer marki sprzedawał, są wadliwe jest co najmniej zaskakujące. Żadna z osób, którą poszukuje czegoś więcej niż „subiektywnej” dynamiki na dzień dzisiejszy i tak nie ma z czego wybierać w ofercie marki w PL. Przekonywanie, że każdy, kto szuka auta z większą mocą i osiągami robi to wyłącznie po to, by polepszyć swoje samopoczucie z ust osoby, która o motoryzacji powinna wiedzieć, z racji doświadczeń, więcej niż ktokolwiek z nas, również dziwi. To trochę tak, jakby chciał Pan przekonywać, że nocleg u Pana w motelu to jest to samo co nocleg w hotelu sieci Mariott - i tu i tam można się wyspać (choć w dzisiejszych czasach to ani tu ani tam - odcięcia przychodu z działalności szczerze Panu współczuję). 

Wypowiedzi co do maseczek nie skomentuję, tutaj nie musi Pan mieć wiedzy i ekspertyzy, o to trudno mieć pretensje. 

Tak z ciekawości... myśli Pan, że swoimi wpisami poprawia Pan wizerunek marki i działa długofalowo na jej korzyść? Czy może jest to bez znaczenia?

Niezmiennie pozdrawiam i życzę dużo zdrowia oraz sukcesów biznesowych w tych trudnych dla nas wszystkich czasach. :)

 

 

mym skromny zdaniem czasami nocleg w małym moteliku daje większą frajdę niż w ***** korpo hotelu....

frajda jest jeszcze większa jeśli motel firmuje facet  swym nazwiskiem i to nazwiskiem rodzącym  pozytywne skojarzenia

a do tego śniadanko z widokiem na subaru :-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym się różni lakier na subaru od lakieru na mercedesie, czy innym samochodzie, technologia jest ta sama

Nie widzę aż takiej zalety wielkiego baku, stacji jest od metra, No chyba ze jedziemy w totalne bezdroża to może mieć znaczenie, jak ktoś lubi jechac jednym ciągiem i bez sikania to może też.

W Gorcach e-forek radzi sobie bez zadyszki, jedyne co to jazda na rempomacie bardzo słabo ładuje baterie, aby to hulalo trzeba operować gazem i hamulcem ręcznie .
Natomiast hamowanie silnikiem w porównaniu do sbd jest słabe

Tempomat w ustawieniu standard często zbyt gazuje, chyba trzeba sprawdzić ustawienie eco lub comfort

IMG_1425.jpg
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
z ciekawości 
 
jak szybko przybywa baterii trakcyjnej na dłuższym zjeździe ?

Prąd szybko wchodzi, ale i schodzi
Na dłuższym zjeździe naładuje się szybko
Mogłaby być mocniejsza bateria niż ta co obecnie, bo na autostradzie szybko zejdzie do 0

Generalnie trzeba się tego nauczyć , żeby ciagle wykorzystywać silnik spalinowy z ładowaniem i wspomaganie elektryczne, ale jest to do opanowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Lisek napisał:

Dobrze mowi, polac mu ! :D

Z tym CVT w FXT też coś takiego było, że jak się odpowiednio wcisnęło, to szedł do przodu jak zły, a jak się wcisnęło bardzo mocno, to po prostu szedł normalnie, zostawiając wszystkich za plecami:) Moim zdaniem Subaru zrobiło jedną rzecz fantastyczną, tylko nie byli konsekwentni, to znaczy wersję XT przenieśli do OBK, ale nie wprowadzili go na rynek EU. Efekt taki jak z tą randką co się w połowie udała - ja przyszedłem...

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...