Skocz do zawartości

E-Boxer


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, kokos napisał:

Mnie się jednak udało takową jazdę testową  odbyć na dystansie krótszym niż zalecany przez Pana dystans 500 km

 Niech się Pan skupi :facepalm:....Ja nie zalecałem nigdzie jazdy testowej o długości 500 km :)  500 km , dotyczyło informacji forumowicza o jego pierwszych doświadczeniach jak umiejętnie wykorzystywać  skrzynię CVT ( jak zwykle , niesłusznie wyśmiane przez "profesorów" z forum ;))

ps. bardzo się cieszę , że się Panu udało odbyć....:)

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do e-boxera, adaptacyjny tempomat jednak najbardziej optymalnie działa na 2 belkach w mieście i 3 na autobahnie, w ostatniej fazie przed pełnym zatrzymaniem najlepiej przejąć hamowanie , przy automacie zbyt duża przerwa do poprzedzającego pojazdu, nawet przy jednej belce.

Odnośnie wynajmu na weekend , a może dwa, żeby niby się przekonać na tak lub nie, czy auto pasuje czy nie to wystarczy godzinna jazda, albo coś spasuje od razu, albo nie i szukam dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem w tym wątku opinie, że niektórymi silnikami trzeba "umieć jeździć", "umiejętnie operować gazem" itp. Może mi ktoś wytłumaczyć praktycznie jak mam jeździć, żeby więcej wycisnąć z mojego 2.0 D  w manualu? Zawsze myślałem, że w każdym samochodzie im mocniej się wciśnie pedał gazu tym lepiej auto przyspiesza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 Niech się Pan skupi :facepalm:....Ja nie zalecałem nigdzie jazdy testowej o długości 500 km :)  500 km , dotyczyło informacji forumowicza o jego pierwszych doświadczeniach jak umiejętnie wykorzystywać  skrzynię CVT ( jak zwykle , niesłusznie wyśmiane przez "profesorów" z forum ;))

ps. bardzo się cieszę , że się Panu udało odbyć....:)

Profesorów powiada Pan. .... :D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MarcinW napisał:

Zauważyłem w tym wątku opinie, że niektórymi silnikami trzeba "umieć jeździć", "umiejętnie operować gazem" itp. Może mi ktoś wytłumaczyć praktycznie jak mam jeździć, żeby więcej wycisnąć z mojego 2.0 D  w manualu? Zawsze myślałem, że w każdym samochodzie im mocniej się wciśnie pedał gazu tym lepiej auto przyspiesza...

„Umiejętne operowanie gazem” dotyczy Subaru z CVT. ;)

2.0 D w manualu przyśpiesza normalnie, czyli im mocniej wciskasz pedał tym szybciej się napędza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Michał W. napisał:

„Umiejętne operowanie gazem” dotyczy Subaru z CVT. ;)

2.0 D w manualu przyśpiesza normalnie, czyli im mocniej wciskasz pedał tym szybciej się napędza.

 

no tak się dzieje, jak masz odpowiedni bieg zapięty, bo na 6 przy 60 km/h, ani się nie napędza, ani nie przyśpiesza, tylko moża co najwyżej wał ukręcić, albo rozwalić dwumasę.

w CVT najlepiej napędza się przy niepełnym wciskaniu w podłogę i aby obroty były między 3 a 4 krpm.

 

Za to jak bajecznie wjeżdza się na wysoki krawężnik z włączonym x-mode

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, radiolog napisał:

Za to jak bajecznie wjeżdza się na wysoki krawężnik z włączonym x-mode

You made my day :)

Dzis sprawdzę czy Volvo w trybie „off road” podjeżdża pod krawężnik bardziej bajecznie niż bez tego trybu ;)

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, radiolog napisał:

no tak się dzieje, jak masz odpowiedni bieg zapięty

To oczywiste jest nawet dla początkującego kierowcy i nie wydaje mi się by forumowicz @MarcinW nie wiedział tak podstawowych rzeczy, że mając skrzynie manualną należy nią należycie operować by efektywnie przyśpieszać. :P

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Michał W. napisał:

To oczywiste jest nawet dla początkującego kierowcy i nie wydaje mi się by forumowicz @MarcinW nie wiedział tak podstawowych rzeczy, że mając skrzynie manualną należy nią należycie operować by efektywnie przyśpieszać. :P

 W dobie podpowiadaczy jaki bieg zapiąć, eco drivingu i zaleceń unijnych, to nie jest takie oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MarcinW napisał:

Zauważyłem w tym wątku opinie, że niektórymi silnikami trzeba "umieć jeździć", "umiejętnie operować gazem" itp. Może mi ktoś wytłumaczyć praktycznie jak mam jeździć, żeby więcej wycisnąć z mojego 2.0 D  w manualu? Zawsze myślałem, że w każdym samochodzie im mocniej się wciśnie pedał gazu tym lepiej auto przyspiesza...

Jak będziesz miał auto z CVT to zaczniesz doktoryzować się w temacie. Póki co, nie zaprzątaj sobie niepotrzebnie głowy :)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radiolog napisał:

A wracając do e-boxera, adaptacyjny tempomat jednak najbardziej optymalnie działa na 2 belkach w mieście i 3 na autobahnie, w ostatniej fazie przed pełnym zatrzymaniem najlepiej przejąć hamowanie , przy automacie zbyt duża przerwa do poprzedzającego pojazdu, nawet przy jednej belce.

Odnośnie wynajmu na weekend , a może dwa, żeby niby się przekonać na tak lub nie, czy auto pasuje czy nie to wystarczy godzinna jazda, albo coś spasuje od razu, albo nie i szukam dalej.

Kurka jeśli spędzam z samochodem więcej czasu niż z żoną to chyba jednak wolałbym się nieco dłużej poznać :D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz pytanie do znawców CVT, czy jakiekolwiek znaczenie dla bezawaryjnej obsługi skrzyni ma przejście w tryb P, poprzez wcześniejsze zapięcie parkingu postojowego, następnie tryb N, sekundowa zwłoka i dopiero P?

Czy wciśnięcie parkingu postojowego dopiero na końcu , przed zgaszeniem silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, radiolog napisał:

A teraz pytanie do znawców CVT, czy jakiekolwiek znaczenie dla bezawaryjnej obsługi skrzyni ma przejście w tryb P, poprzez wcześniejsze zapięcie parkingu postojowego, następnie tryb N, sekundowa zwłoka i dopiero P?

Czy wciśnięcie parkingu postojowego dopiero na końcu , przed zgaszeniem silnika?

U mnie procedura jest nieco prostsza: Zatrzymanie auta i hamulec (nożny) w podłogę. Potem skrzynia na P, zaciągnięcie ręcznego i jak złapie (co czuć pod butem) to zwalniam nożny. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, radiolog napisał:

A teraz pytanie do znawców CVT, czy jakiekolwiek znaczenie dla bezawaryjnej obsługi skrzyni ma przejście w tryb P, poprzez wcześniejsze zapięcie parkingu postojowego, następnie tryb N, sekundowa zwłoka i dopiero P?

Ja stosuję ten zabieg na wzniesieniach. Łatwiej potem rozłączyć mechaniczną blokadę parkingową (tryb "P"). Auto opiera się na hamulcu postojowym, a nie na tej blokadzie. Zwłaszcza jest to odczuwalne w Imprezie GH z 4EAT. Bardzo ciężko zmienić z "P" na "RND" na wzniesieniu, jeśli auto oparło się na blokadzie. Myślę, że może mieć to wpływ na żywotność pewnych elementów (blokady parkingowej), a może też całej skrzyni (opiłki?).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, radiolog napisał:
6 godzin temu, Michał W. napisał:

„Umiejętne operowanie gazem” dotyczy Subaru z CVT. ;)

2.0 D w manualu przyśpiesza normalnie, czyli im mocniej wciskasz pedał tym szybciej się napędza.

 

no tak się dzieje, jak masz odpowiedni bieg zapięty, bo na 6 przy 60 km/h, ani się nie napędza, ani nie przyśpiesza, tylko moża co najwyżej wał ukręcić, albo rozwalić dwumasę.

w CVT najlepiej napędza się przy niepełnym wciskaniu w podłogę i aby obroty były między 3 a 4 krpm.

 

Za to jak bajecznie wjeżdza się na wysoki krawężnik z włączonym x-mode

 

To może sobie coś podłożyć pod pedał gazu? tak, żeby jednak maksymalne przyspieszenie było przy wciśnięciu pedału do oporu :) Ja tak mam w moim Outbacku w manualu oraz w drugim aucie z ośmiobiegowym automatem....polecam!

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To może sobie coś podłożyć pod pedał gazu? tak, żeby jednak maksymalne przyspieszenie było przy wciśnięciu pedału do oporu  Ja tak mam w moim Outbacku w manualu oraz w drugim aucie z ośmiobiegowym automatem....polecam!

Automat automatowi nierówny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, radiolog napisał:


Automat automatowi nierówny

ok, nie twierdzę, że nie. Kumpel ma CVT z 2014 r. i im lepiej chce przyspieszyć tym mocniej wciska pedał gazu. Jak już dojdzie "do dechy" to już lepiej nie przyspieszy. Proste jak budowa cepa...myślałem, że teraz też tak jest

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarcinW napisał:

ok, nie twierdzę, że nie. Kumpel ma CVT z 2014 r. i im lepiej chce przyspieszyć tym mocniej wciska pedał gazu. Jak już dojdzie "do dechy" to już lepiej nie przyspieszy. Proste jak budowa cepa...myślałem, że teraz też tak jest

W CVT też można zredukować, identycznie jak w 4EAT. Rzadko bo rzadko, ale sporadycznie stosuję zamiast buta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarcinW napisał:

ok, nie twierdzę, że nie. Kumpel ma CVT z 2014 r. i im lepiej chce przyspieszyć tym mocniej wciska pedał gazu. Jak już dojdzie "do dechy" to już lepiej nie przyspieszy. Proste jak budowa cepa...myślałem, że teraz też tak jest

Bo widzisz... nie masz o tym pojęcia, bo nie jesteś Profesorem ani nawet Docentem z zakresu obsługi nad wyraz skomplikowanych skrzyni biegów CVT w nowoczesnych Subaru ;)

Znajdziesz tu kilka osób, które chętnie pomogą. Może i adresem do dobrego podologa podratują :) 

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie I w e-boxerze . łopatki nie chcą specjalnie działać.

W trybie S rzadziej , o ile w ogóle przechodzi w tryb EV

 

jak ktoś lubi ryk/wycie, to niech wciska do oporu, ale płynniej przyśpiesza w niższym zakresie prędkości obrotowej, gdzie pomaga silnik elektryczny, jest to wyczuwalne i kropka.

Natomiast specjaliści, co ponoć dawno temu pozbyli się Subaru wiedzą najlepiej, pewnie to z tych weekendowych testów za 350 zł

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie czy to tylko w moim foresterze lakier jest taki delikatny czy to taka przypadłość marki. Auto 3 miesięczne a już ma sporo drobnych rysek .... mam wrażenie jak by powstawały od samego patrzenia... Jak zabezpieczanie lakier? Jakieś powłoki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Grzesiek89 napisał:

A ja mam takie pytanie czy to tylko w moim foresterze lakier jest taki delikatny czy to taka przypadłość marki. Auto 3 miesięczne a już ma sporo drobnych rysek .... mam wrażenie jak by powstawały od samego patrzenia... Jak zabezpieczanie lakier? Jakieś powłoki?

Taki urok nowoczesnych ekologicznych lakierów. ;)

Ja w moim Forku SJ jeszcze przed odbiorem zamówiłem ceramikę na całe auto i jest to jakieś zabezpieczenie ale w następnym aucie chyba zrobię folię.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...