Andrzej Koper Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Godzinę temu, kokos napisał: Mnie się jednak udało takową jazdę testową odbyć na dystansie krótszym niż zalecany przez Pana dystans 500 km Niech się Pan skupi ....Ja nie zalecałem nigdzie jazdy testowej o długości 500 km 500 km , dotyczyło informacji forumowicza o jego pierwszych doświadczeniach jak umiejętnie wykorzystywać skrzynię CVT ( jak zwykle , niesłusznie wyśmiane przez "profesorów" z forum ) ps. bardzo się cieszę , że się Panu udało odbyć.... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 A wracając do e-boxera, adaptacyjny tempomat jednak najbardziej optymalnie działa na 2 belkach w mieście i 3 na autobahnie, w ostatniej fazie przed pełnym zatrzymaniem najlepiej przejąć hamowanie , przy automacie zbyt duża przerwa do poprzedzającego pojazdu, nawet przy jednej belce.Odnośnie wynajmu na weekend , a może dwa, żeby niby się przekonać na tak lub nie, czy auto pasuje czy nie to wystarczy godzinna jazda, albo coś spasuje od razu, albo nie i szukam dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinW Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Zauważyłem w tym wątku opinie, że niektórymi silnikami trzeba "umieć jeździć", "umiejętnie operować gazem" itp. Może mi ktoś wytłumaczyć praktycznie jak mam jeździć, żeby więcej wycisnąć z mojego 2.0 D w manualu? Zawsze myślałem, że w każdym samochodzie im mocniej się wciśnie pedał gazu tym lepiej auto przyspiesza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 8 godzin temu, Andrzej Koper napisał: Niech się Pan skupi ....Ja nie zalecałem nigdzie jazdy testowej o długości 500 km 500 km , dotyczyło informacji forumowicza o jego pierwszych doświadczeniach jak umiejętnie wykorzystywać skrzynię CVT ( jak zwykle , niesłusznie wyśmiane przez "profesorów" z forum ) ps. bardzo się cieszę , że się Panu udało odbyć.... Profesorów powiada Pan. .... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 2 minuty temu, MarcinW napisał: Zauważyłem w tym wątku opinie, że niektórymi silnikami trzeba "umieć jeździć", "umiejętnie operować gazem" itp. Może mi ktoś wytłumaczyć praktycznie jak mam jeździć, żeby więcej wycisnąć z mojego 2.0 D w manualu? Zawsze myślałem, że w każdym samochodzie im mocniej się wciśnie pedał gazu tym lepiej auto przyspiesza... „Umiejętne operowanie gazem” dotyczy Subaru z CVT. 2.0 D w manualu przyśpiesza normalnie, czyli im mocniej wciskasz pedał tym szybciej się napędza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 27 minut temu, Michał W. napisał: „Umiejętne operowanie gazem” dotyczy Subaru z CVT. 2.0 D w manualu przyśpiesza normalnie, czyli im mocniej wciskasz pedał tym szybciej się napędza. no tak się dzieje, jak masz odpowiedni bieg zapięty, bo na 6 przy 60 km/h, ani się nie napędza, ani nie przyśpiesza, tylko moża co najwyżej wał ukręcić, albo rozwalić dwumasę. w CVT najlepiej napędza się przy niepełnym wciskaniu w podłogę i aby obroty były między 3 a 4 krpm. Za to jak bajecznie wjeżdza się na wysoki krawężnik z włączonym x-mode 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 4 minuty temu, radiolog napisał: Za to jak bajecznie wjeżdza się na wysoki krawężnik z włączonym x-mode You made my day Dzis sprawdzę czy Volvo w trybie „off road” podjeżdża pod krawężnik bardziej bajecznie niż bez tego trybu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 33 minuty temu, radiolog napisał: no tak się dzieje, jak masz odpowiedni bieg zapięty To oczywiste jest nawet dla początkującego kierowcy i nie wydaje mi się by forumowicz @MarcinW nie wiedział tak podstawowych rzeczy, że mając skrzynie manualną należy nią należycie operować by efektywnie przyśpieszać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 2 minuty temu, Michał W. napisał: To oczywiste jest nawet dla początkującego kierowcy i nie wydaje mi się by forumowicz @MarcinW nie wiedział tak podstawowych rzeczy, że mając skrzynie manualną należy nią należycie operować by efektywnie przyśpieszać. W dobie podpowiadaczy jaki bieg zapiąć, eco drivingu i zaleceń unijnych, to nie jest takie oczywiste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Godzinę temu, MarcinW napisał: Zauważyłem w tym wątku opinie, że niektórymi silnikami trzeba "umieć jeździć", "umiejętnie operować gazem" itp. Może mi ktoś wytłumaczyć praktycznie jak mam jeździć, żeby więcej wycisnąć z mojego 2.0 D w manualu? Zawsze myślałem, że w każdym samochodzie im mocniej się wciśnie pedał gazu tym lepiej auto przyspiesza... Jak będziesz miał auto z CVT to zaczniesz doktoryzować się w temacie. Póki co, nie zaprzątaj sobie niepotrzebnie głowy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 2 godziny temu, radiolog napisał: A wracając do e-boxera, adaptacyjny tempomat jednak najbardziej optymalnie działa na 2 belkach w mieście i 3 na autobahnie, w ostatniej fazie przed pełnym zatrzymaniem najlepiej przejąć hamowanie , przy automacie zbyt duża przerwa do poprzedzającego pojazdu, nawet przy jednej belce. Odnośnie wynajmu na weekend , a może dwa, żeby niby się przekonać na tak lub nie, czy auto pasuje czy nie to wystarczy godzinna jazda, albo coś spasuje od razu, albo nie i szukam dalej. Kurka jeśli spędzam z samochodem więcej czasu niż z żoną to chyba jednak wolałbym się nieco dłużej poznać 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 A teraz pytanie do znawców CVT, czy jakiekolwiek znaczenie dla bezawaryjnej obsługi skrzyni ma przejście w tryb P, poprzez wcześniejsze zapięcie parkingu postojowego, następnie tryb N, sekundowa zwłoka i dopiero P? Czy wciśnięcie parkingu postojowego dopiero na końcu , przed zgaszeniem silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 6 minut temu, radiolog napisał: A teraz pytanie do znawców CVT, czy jakiekolwiek znaczenie dla bezawaryjnej obsługi skrzyni ma przejście w tryb P, poprzez wcześniejsze zapięcie parkingu postojowego, następnie tryb N, sekundowa zwłoka i dopiero P? Czy wciśnięcie parkingu postojowego dopiero na końcu , przed zgaszeniem silnika? U mnie procedura jest nieco prostsza: Zatrzymanie auta i hamulec (nożny) w podłogę. Potem skrzynia na P, zaciągnięcie ręcznego i jak złapie (co czuć pod butem) to zwalniam nożny. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 42 minuty temu, radiolog napisał: A teraz pytanie do znawców CVT, czy jakiekolwiek znaczenie dla bezawaryjnej obsługi skrzyni ma przejście w tryb P, poprzez wcześniejsze zapięcie parkingu postojowego, następnie tryb N, sekundowa zwłoka i dopiero P? Ja stosuję ten zabieg na wzniesieniach. Łatwiej potem rozłączyć mechaniczną blokadę parkingową (tryb "P"). Auto opiera się na hamulcu postojowym, a nie na tej blokadzie. Zwłaszcza jest to odczuwalne w Imprezie GH z 4EAT. Bardzo ciężko zmienić z "P" na "RND" na wzniesieniu, jeśli auto oparło się na blokadzie. Myślę, że może mieć to wpływ na żywotność pewnych elementów (blokady parkingowej), a może też całej skrzyni (opiłki?). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Chyba najlepiej jednak tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 7 minut temu, radiolog napisał: Chyba najlepiej jednak tak: Przy mojej procedurze nie ma tego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinW Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 5 godzin temu, radiolog napisał: 6 godzin temu, Michał W. napisał: „Umiejętne operowanie gazem” dotyczy Subaru z CVT. 2.0 D w manualu przyśpiesza normalnie, czyli im mocniej wciskasz pedał tym szybciej się napędza. no tak się dzieje, jak masz odpowiedni bieg zapięty, bo na 6 przy 60 km/h, ani się nie napędza, ani nie przyśpiesza, tylko moża co najwyżej wał ukręcić, albo rozwalić dwumasę. w CVT najlepiej napędza się przy niepełnym wciskaniu w podłogę i aby obroty były między 3 a 4 krpm. Za to jak bajecznie wjeżdza się na wysoki krawężnik z włączonym x-mode To może sobie coś podłożyć pod pedał gazu? tak, żeby jednak maksymalne przyspieszenie było przy wciśnięciu pedału do oporu Ja tak mam w moim Outbacku w manualu oraz w drugim aucie z ośmiobiegowym automatem....polecam! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 To może sobie coś podłożyć pod pedał gazu? tak, żeby jednak maksymalne przyspieszenie było przy wciśnięciu pedału do oporu Ja tak mam w moim Outbacku w manualu oraz w drugim aucie z ośmiobiegowym automatem....polecam! Automat automatowi nierówny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinW Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 1 minutę temu, radiolog napisał: Automat automatowi nierówny ok, nie twierdzę, że nie. Kumpel ma CVT z 2014 r. i im lepiej chce przyspieszyć tym mocniej wciska pedał gazu. Jak już dojdzie "do dechy" to już lepiej nie przyspieszy. Proste jak budowa cepa...myślałem, że teraz też tak jest 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Ja w FXT nie mam żadnych uwag do CVT.., idzie jak zły i żeby jakoś "cywilnie i poprawnie" się przemieszczać to wręcz muszę zdejmować nogę z gazu a nie dociskać.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 2 godziny temu, MarcinW napisał: ok, nie twierdzę, że nie. Kumpel ma CVT z 2014 r. i im lepiej chce przyspieszyć tym mocniej wciska pedał gazu. Jak już dojdzie "do dechy" to już lepiej nie przyspieszy. Proste jak budowa cepa...myślałem, że teraz też tak jest W CVT też można zredukować, identycznie jak w 4EAT. Rzadko bo rzadko, ale sporadycznie stosuję zamiast buta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 2 godziny temu, MarcinW napisał: ok, nie twierdzę, że nie. Kumpel ma CVT z 2014 r. i im lepiej chce przyspieszyć tym mocniej wciska pedał gazu. Jak już dojdzie "do dechy" to już lepiej nie przyspieszy. Proste jak budowa cepa...myślałem, że teraz też tak jest Bo widzisz... nie masz o tym pojęcia, bo nie jesteś Profesorem ani nawet Docentem z zakresu obsługi nad wyraz skomplikowanych skrzyni biegów CVT w nowoczesnych Subaru Znajdziesz tu kilka osób, które chętnie pomogą. Może i adresem do dobrego podologa podratują 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radiolog Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 W trybie I w e-boxerze . łopatki nie chcą specjalnie działać. W trybie S rzadziej , o ile w ogóle przechodzi w tryb EV jak ktoś lubi ryk/wycie, to niech wciska do oporu, ale płynniej przyśpiesza w niższym zakresie prędkości obrotowej, gdzie pomaga silnik elektryczny, jest to wyczuwalne i kropka. Natomiast specjaliści, co ponoć dawno temu pozbyli się Subaru wiedzą najlepiej, pewnie to z tych weekendowych testów za 350 zł 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek89 Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 A ja mam takie pytanie czy to tylko w moim foresterze lakier jest taki delikatny czy to taka przypadłość marki. Auto 3 miesięczne a już ma sporo drobnych rysek .... mam wrażenie jak by powstawały od samego patrzenia... Jak zabezpieczanie lakier? Jakieś powłoki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 4 minuty temu, Grzesiek89 napisał: A ja mam takie pytanie czy to tylko w moim foresterze lakier jest taki delikatny czy to taka przypadłość marki. Auto 3 miesięczne a już ma sporo drobnych rysek .... mam wrażenie jak by powstawały od samego patrzenia... Jak zabezpieczanie lakier? Jakieś powłoki? Taki urok nowoczesnych ekologicznych lakierów. Ja w moim Forku SJ jeszcze przed odbiorem zamówiłem ceramikę na całe auto i jest to jakieś zabezpieczenie ale w następnym aucie chyba zrobię folię. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się