Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

jest popyt - jest podaż. 

To takie błędne koło! Ludzie tyrają po 12h żeby kupić auto, kupują a producent podnosi cenę auta bo są chętni i kupują. Jakby jakąś zmowę klientów wprowadzić, że przez pół roku nikt SUVA żadnej marki nie kupi to ceny by spadły o połowę.

Tak samo zresztą z typowo elektrycznymi autami. Pierwszy z brzegu przykład znana marka, model LEAF cena 150-170 tys PLN w zależności od wersji, gdzie wersja oznacza TYLKO wystrój w środku. Auto de facto powinno kosztować góra 60, no może 80 tys. bo nie ma ani całego układu napedowego opartego na paliwie (mam na myśli wszystko wraz z zasilaniem) a zamiast sa w sumie dość tanie układy elektryczne i ogniwa (koszt ogniw max 20 tys - i to tych bardzo pojemnych). To tylko zmowa producentów, że auto elektryczne tyle kosztuje, a juz wiadomo Tesla za pół miliona to juz szczyt wszystkiego! Skrytykujcie mnie teraz ale tak racjonalnie myśląc to niewiele się mogę mylić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nazwałbym tego zmową rynkową. Najzwyczajniej reguluje to rybek. Jeśli nie ma zainteresowania na dany produkt trzeba obniżyć cenę lub liczyć się z brakiem sprzedaży i szukać źródła dochodu w innym miejscu które skompensuje tą stratę. Tez uważam ze elektryki mają z czapy ceny ale do tej pory myślałem ze to elekt dofinansowania jakie można  dostać w innych krajach + czuwające lobby paliwowe aby za dużo elektryków nie jeździło po drogach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Blixten napisał:

Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne.

Naprawdę mam wielki sentyment do Subaru, ale co to za rękodzieło chałupnicze w konsoli środkowej. Pany i Panewy no bez jaj, przecież to MASAKRA JAKAŚ.

 

809549616_20190712_144025(1).thumb.jpg.d0bda5acc8c554da2cf10b8b68a7a707.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MaMis napisał:

Nie nazwałbym tego zmową rynkową. Najzwyczajniej reguluje to rybek. Jeśli nie ma zainteresowania na dany produkt trzeba obniżyć cenę lub liczyć się z brakiem sprzedaży i szukać źródła dochodu w innym miejscu które skompensuje tą stratę. Tez uważam ze elektryki mają z czapy ceny ale do tej pory myślałem ze to elekt dofinansowania jakie można  dostać w innych krajach + czuwające lobby paliwowe aby za dużo elektryków nie jeździło po drogach. 

 

oczywiście przesadzam bo "zmowa" oznaczałoby że zawarto jakiś pakt poza plecami klientów ale to takie prowokacyjne sformułowanie :D 

Wg mnie przyczyna tkwi własnie w tym lobby paliwowym bo czy ktoś kupowałby auto do jeżdzenia w zasadzie po mieście za 100tys. z silnikiem tyle co karton mleka i to jeszcze z koniecznością tankowania, przeglądów, wymiany oleju gdyby miał do wyboru elektryka za 60-80 tys., którego by zatankował na 400km za 10 zł. a przegląd? No sorry nie ma co wymieniać!

Byłem w chinach - tam jest to lobby paliwowe duzo mniejsze a podaż energii elektrycznej dużo wiekszy. I w zasadzie na ulicach Pekinu to tylko duże samochody są spalinowe i to coraz mniej. Możecie mi wierzyć lub nie ale 99% jedno-i trójśladów to elektryki, tyle tesli ile widziałem w Pekinie w tydzień nie widziałem przez ostatnie 10 lat w całej Polsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mechanik napisał:

Naprawdę mam wielki sentyment do Subaru, ale co to za rękodzieło chałupnicze w konsoli środkowej. Pany i Panewy no bez jaj, przecież to MASAKRA JAKAŚ.

 

 

troche przypomina autka z lat 90-tych, pmietacie fita 126p? to bardzo podobne coś. Może to o jakiś sentyment chodzi! :D  :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Karas napisał:

jak zwykle w Subaru. Auto testowe mające pokazać klientom nowy model i zachęcic i z dziura w kokpicie :facepalm::facepalm:

Pertynowi do testów tez brudne auto wyslali ;) W innych markach nie do pomyslenia

A do tego ktoś w sytuacji nadmiaru miejsca wstawił ekran niżej - no ergonomii ZERO. Tak aby z za kierownicy gapić się w ten beznadziejny schowek, nawet bez jakiejś klapki.

Kolega w warsztacie by sam to lepiej zrobił, powaga. 

Swoją drogą, kto się zgodził żeby to COŚ wstawić do auta demonstracyjnego najnowszej generacji, która defacto mocą nie powala więc przekonać ma wnętrzem,które to ponoć weszło w klasę premium...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Siemek napisał:

To jest jakaś dziwna stacja, na żadnym dostępnym zdjęciu w necie nie znalazłem takiego tworu, wszędzie jest pełna stacja z ekranem bez żadnej dziury nad ekranem.

To jest auto z rynku chińskiego - tam się wszystko rządzi swoimi prawami. Na nasz będzie taka jak widać na zdjęciach z USA - czyli podobne do tej z XV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Meteor napisał:

To tylko zmowa producentów, że auto elektryczne tyle kosztuje, a juz wiadomo Tesla za pół miliona to juz szczyt wszystkiego! Skrytykujcie mnie teraz ale tak racjonalnie myśląc to niewiele się mogę mylić.

A możesz i wiele ;) Gdzie koszty inwestycji, opracowania i wdrożenia technologii, projektu, wybudowania lub przystosowania fabryk itd, itp. Ktoś musi za to zapłacić. Taki przykład:

 

„Jednak liczba nie wygląda już tak optymistycznie, jeżeli wierzyć informacjom podawanym przez Manager Magazin. Pismo twierdzi, że stworzenie Audi e-tron kosztowało 2 miliardy euro (równowartość 8,6 miliarda złotych) i że kwota zwróci się dopiero wtedy, gdy zostanie sprzedanych 600 tysięcy egzemplarzy auta.”

Edytowane przez Zyzol
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Siemek napisał:

 

To jest jakaś dziwna stacja, na żadnym dostępnym zdjęciu w necie nie znalazłem takiego tworu, wszędzie jest pełna stacja z ekranem bez żadnej dziury nad ekranem.

Załączone zdjęcie ma za niską rozdzielczość i nie widzę nazwy firmy tej stacji. Być może to KENWOOD. @Blixten zobacz na swoim oryginalnym zdjęciu to może da się rozszyfrować firmę.

Myślę, że w regularnej sprzedaży MY20 takowych ekranów nie zobaczymy.

 

Tak, to Kenwood, ale wg zapewnień nie docelowy. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa z tym demo. Na zdjęciach z Wrocławskiego ASO był inny egzemplarz.

 

Są dwa, biały i czarny. Oba na niemieckich blachach z EB(oxer) w numerze:) Kenwood nie jest docelowy więc bez paniki. Zakładam że będzie podobnie jak w XV.

9dc861a0b048e8b18d9c41bd05dd2a18.jpg&key=6b739bbad33efa300829a59990142adbe15de16e3f26f9e4f146fe5288a25b30e9c84c7f666a126397ead0e27bef06bb.jpg&key=ecfb8f2c7897dd642535fa2ed0c8c1fbabc73d1cf557bbe4046cb3af2b46d979

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Blixten napisał:

Silnik ten sam co w XV 2,0 + silnik elektryczny. Dodatkowe Nm ale i większa masa. Przyśpiesza dopiero w trybie ‘S’ na kierownicy, ogromna szkoda, że nie ma XT.

 

A jedzie to jakoś w ogóle w tym trybie S? Np. w porównaniu do XV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie bardzo udany projekt. Problem będą mieli ci którzy będą oczekiwać od niego czegoś ekstra w porównaniu do XV w sensie wystroju wnętrza. Legacy wewnątrz jest bardziej luksusowy. 

Edytowane przez MaMis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, GREGG napisał:

Te "chromowania" wokół lamp przeciwmgielnych z przodu to jakaś makabra, ale pewnie się chińczykom podoba... 

Też uważam, że chrom wokół grilla ok, ale wokół lamp przeciwmgielnych to trochę za słodko. Za to lusterka wyglądały fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Tsunetomo napisał:

No takie porobiły się ceny aut... Mazda cx5 2,5 kosztuje podobnie. Rav4 tez. 

Mazda może być nawet droższa ale przy silniki 2,5 masz 194 km i 258 Nm dodatkowo to chyba inna półka jeśli chodzi o materiały i jakość wykonania. 

Rav 4 przy 2.0 173 km będzie tańsza, hybryda 2.5 z 218 km będzie w cenie Forka. Konkurencja jest mega - nie będzie miał łatwego startu z tymi osiągami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, GREGG napisał:

 

A jedzie to jakoś w ogóle w tym trybie S? Np. w porównaniu do XV?

Tylko w tym trybie jakoś jedzie. W porównaniu do XV w mojej ocenie nieco gorzej. 

Miałem wrażenie, że po dodaniu gazu silnik dużo szybciej redukuje bieg i wchodzi na wysokie obroty niż w XV, ale co ciekawe, jednocześnie mialem wrażenie, że silnik jest lepiej wyciszony niż u nas. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...