Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

A ja wracajac do tematu watku, zamiast XV na powaznie rozwazam mazde cx-30. Owszem, przeswit jest mniejszy, naped tez nie ten co SAWD, ale wyglad dla mnie jest nie do pobicia, wnetrze i materialy podobno tak dobre jak w nowej 3-ce, wyciszenie tez na wysokim poziomie. No i jest szansa na bezawaryjnosc (do tej pory mialem 3 mazdy i zadnych powaznych problemow, rudej ani grama, ale moze dlatego, ze to nie byly bite ulepy, tylko nówki). Silnik 2.0 122 KM rakieta nie bedzie, ale po pierwsze jest juz jakis czas na rynku i nic sie znim nie dzieje, a przy tym mało pali, a po drugie kwestia braku duzej mocy na tym forum juz chyba przestaje byc czyms dyskwalfikujacym:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, peteres napisał:

 Silnik 2.0 122 KM rakieta nie bedzie, ale po pierwsze jest juz jakis czas na rynku i nic sie znim nie dzieje, a przy tym mało pali, a po drugie kwestia braku duzej mocy na tym forum juz chyba przestaje byc czyms dyskwalfikujacym:P

Ja tam mazdy lubie, nawet mam Mazde Protege5 z 2002 roku, ale dziwne jest dla mnie to ze po tych 17-stu latach silnik 2.0 produkuje 120KM jak w 2002 roku produkowal 131KM.  Jedyny minus Mazdy dla mnie to male bagazniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, peteres napisał:

Silnik 2.0 122 KM rakieta nie bedzie,

Trzeba poczekać na Skyactiv x. Chociaż tutaj jest pewne ryzyko związane z niesprawdzoną konstrukcją

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, Zyzol said:

Trzeba poczekać na Skyactiv x. Chociaż tutaj jest pewne ryzyko związane z niesprawdzoną konstrukcją

Ot prawda, a poza tym cena najprawdopodobniej bedzie o 20k wyzsza, jak w przypadku nowej 3-ki. Jak dla mnie musi byc wyrazna roznica, aby bylo warto (dane na papierze nie zachwycaja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, peteres napisał:

Silnik 2.0 122 KM rakieta nie bedzie, ale po pierwsze jest juz jakis czas na rynku i nic sie znim nie dzieje

 

No ten to akurat nie - w 3 i CX-30 jest 2.0 mild hybrid. O ile sam blok silnika może być identyczny jak wcześniej, to w osprzęcie sporo namieszali. Więc niepewność zawsze jakaś jest, podobnie jak z tymi 2.0 na wtrysku bezpośrednim w Subaru :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, Skodziarz said:

 

No ten to akurat nie - w 3 i CX-30 jest 2.0 mild hybrid. O ile sam blok silnika może być identyczny jak wcześniej, to w osprzęcie sporo namieszali. Więc niepewność zawsze jakaś jest, podobnie jak z tymi 2.0 na wtrysku bezpośrednim w Subaru :) 

Moze byc jak piszesz, ale zawsze to mniejsze ryzyko niz zupelnie nowa konstrukcja Skyactiv-x, ktora podobno dziala jak diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem w przypadku Mazd robi się ubezpieczenie... Popyt u złodziei jest niestety wybitny.   Koledze który ma 6kę z 2014 roku na 10 towarzystw 5 wyceniło OC + AC powyżej 20 tys !!!!!!!  ( zniżkę ma 50 % ). Oczywiście po to by się odczepił..

Ostatecznie udało się za 4 tys na 65 tys z udziałem własnym 15 %  

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Piskoor napisał:

Problemem w przypadku Mazd robi się ubezpieczenie... Popyt u złodziei jest niestety wybitny.   Koledze który ma 6kę z 2014 roku na 10 towarzystw 5 wyceniło OC + AC powyżej 20 tys !!!!!!!  ( zniżkę ma 50 % ). Oczywiście po to by się odczepił..

Ostatecznie udało się za 4 tys na 65 tys z udziałem własnym 15 %  

 

 

 

 

Może w leasingu, albo jeszcze innych warunkach,  bo za CX-5 nigdy nie zapłaciłem więcej niż 2,5 za komplet AC/OC... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piskoor napisał:

Problemem w przypadku Mazd robi się ubezpieczenie... Popyt u złodziei jest niestety wybitny.   Koledze który ma 6kę z 2014 roku na 10 towarzystw 5 wyceniło OC + AC powyżej 20 tys !!!!!!!  ( zniżkę ma 50 % ). Oczywiście po to by się odczepił..

Ostatecznie udało się za 4 tys na 65 tys z udziałem własnym 15 %  

 

 

 

 

 

Nigdy nie miałem Mazdy ale stawki za ubezpieczenie OC/AC o których piszesz wydają mi się nieprawdopodobne.

Nie chce mi się wierzyć, że idę do salonu Mazdy, kupuję 6 za powiedzmy 130 tyś. i dopłacam 20 za ubezpieczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Michał W. napisał:

Nie chce mi się wierzyć, że idę do salonu Mazdy, kupuję 6 za powiedzmy 130 tyś. i dopłacam 20 za ubezpieczenie?

 

Po prostu niektóre firmy boją się ryzyka i dają zaporową stawkę, żeby odstraszyć klientów. Wiadomo, że nikt tyle nie zapłaci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, GREGG napisał:

 

Po prostu niektóre firmy boją się ryzyka i dają zaporową stawkę, żeby odstraszyć klientów. Wiadomo, że nikt tyle nie zapłaci

Dokładnie... W kilku firmach można usłyszeć że Mazda ma najwyższą kategorię ryzyka kradzieżowego.   kilka dni temu czytałem że na 1 passata przypada 10 mazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, GREGG napisał:

 

Po prostu niektóre firmy boją się ryzyka i dają zaporową stawkę, żeby odstraszyć klientów. Wiadomo, że nikt tyle nie zapłaci

 

No ale co z tymi co jeżdżą nowymi Mazdami, przecież z pewnością mają AC i chyba nie za 20 tyś.?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno z kradzieżami Mazdy (szczególnie tych z Keyless) jest rzeczywiście problem. Sprzedawcy (przynajmniej w Krakowie) próbują chyba coś z tym robić. Koleżanka, kupując nowe CX-5 dostała auto wyposażone w dodatkowy immobilizer, którego nie zamawiała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko kilka ubezpieczalni.  Spokojnie można kupic ubezpieczenie w normalnych ( choć wysokich ) stawkach. Na 3 % wartości samochodu jednak nie ma co liczyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Michał W. napisał:

Rozumiem, że kradną Mazdy i są wysokie stawki ale tyle tego jeździ i taka stawka by zniechęciła 90% potencjalnych klijentów. Tylko najwięksi fanatycy marki są w stanie dopłacić 20 tyś. do auta za 120-130. 

 

Na nowe auto na pewno jest jakiś pakiet dealerski, problem się zaczyna później 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, PRIMAR napisał:

Podobno z kradzieżami Mazdy (szczególnie tych z Keyless) jest rzeczywiście problem. Sprzedawcy (przynajmniej w Krakowie) próbują chyba coś z tym robić. Koleżanka, kupując nowe CX-5 dostała auto wyposażone w dodatkowy immobilizer, którego nie zamawiała.

Mojej nikt nie weźmie - nikomu nie chciałoby się tyle glinkować przeciwporostówki :biglol: 

Edytowane przez Blixten
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Piskoor napisał:

Dokładnie... W kilku firmach można usłyszeć że Mazda ma najwyższą kategorię ryzyka kradzieżowego.   kilka dni temu czytałem że na 1 passata przypada 10 mazd.

Zawsze wiedziałem, że Mazda jest lepsza od VW, ale że aż dziesięciokrotnie ? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zła sława pozostała? :) Czy jednak problem nadal istnieje?

Jak interesowałem się CX5, to obsługa salonu twierdziła, że problem kradzieży to juz przeszłość.

Mazda montuje dodatkowe zabezpieczenia (immobilizer), a także ma różne opcje antykradzieżowe dostępne za za dopłatą.

 

95DFC9EE-239F-4B23-BE33-17C71DC5E988.jpeg

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Michał W. napisał:

A ja myślałem, że w Mazdzie jest tak różowo, skoro tyle ich jeździ. :unsure:

 

Mało kto myśli o takich sprawach przed zakupem auta. No i z tego co rozumiem problem jest głównie w stolicy, na prowincji pewnie bezpieczniej ;)

 

Swoją drogą, bo już nie pamiętam, w tych kradzieżach chodzi o rynek części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, GREGG napisał:

 

Mało kto myśli o takich sprawach przed zakupem auta. No i z tego co rozumiem problem jest głównie w stolicy, na prowincji pewnie bezpieczniej ;)

 

Swoją drogą, bo już nie pamiętam, w tych kradzieżach chodzi o rynek części?

 

Gdyby przy zakupie klient dostał ofertę ubezpieczeniową na 20 tyś. to z pewnością większość by odstąpiła od umowy.

Jeśli kradną to na części, teraz raczej każde auto rozbierają, chyba że kradną na przejażdżkę

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też jestem przekonany, że chodzi o rynek części bo nie sądzę, żeby w dzisiejszych czasach dało sie taką ilość trefnych aut sprzedać. MNie się Mazda bardzo podoba, kilka podejść robiłem ale zarówno polityka cenowa nowych/używanych aut jak i cenowo-serwisowa skutecznie mnie zniechęciła. Wiadomo, że w dzisjszych czasach klient jest pazerny na upusty i dodatki gratis ale sorry - "dywaniki gratis" zaoferowane przez sprzedawcę w Odyssey? W aucie za 180 tys? Masakra!

W takim aucie spokojnie na masową skalę można by montować system lokalizacyjny - podobnie jak w stosowany w Subaru i tylko by to na dobre wyszło całej sieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...