Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, TomekNN napisał:

 

Bardzo zgrabny, zastanawia mnie czemu Koreańczycy potrafią skroić samochód, który podoba się wszystkim, a Japończycy poza Mazdą i klasą premium tworzą modele o wyglądzie .... dość kontrowersyjnym? 

Myślę, że Japończycy tak jak Amerykanie, Francuzi, Włosi czy Niemcy starają się zachować swój narodowy charakter we wzornictwie a Koreańczycy biorą od każdego tak by trafić do wszystkich i każdemu się podobać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MaMis napisał:

Bardzo ładna kijanka.... z zewnątrz. W środku pewnie jak większość tej marki czyli twardy ordynarny plastik. Silniki turbo szczególnie 1,6 i 204 km!!  

 

Nie widziałem sam na żywo w środku, ale obecny Ceed w różnych testach niszczy jakością wnętrza konkurencję i jest porównywalny z Golfem czyli topem w tej klasie... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, TomekNN napisał:

 

Bardzo zgrabny, zastanawia mnie czemu Koreańczycy potrafią skroić samochód, który podoba się wszystkim, a Japończycy poza Mazdą i klasą premium tworzą modele o wyglądzie .... dość kontrowersyjnym? 

 

Bo koncern Kia / Hyundai zainwestował mocno w europejski rynek i m.in. stworzyli w tym celu centrum projektowe w Niemczech, zatrudnili europejskich projektantów itd. A ci japończycy którzy pozostają mniej lub bardziej niezależni (jak subaru, honda czy suzuki) siedzą sobie w swoich niszach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, GREGG napisał:

 

Bo koncern Kia / Hyundai zainwestował mocno w europejski rynek i m.in. stworzyli w tym celu centrum projektowe w Niemczech, zatrudnili europejskich projektantów itd. A ci japończycy którzy pozostają mniej lub bardziej niezależni (jak subaru, honda czy suzuki) siedzą sobie w swoich niszach 

Zawieszenie do pro ceed podobno projektował gość który wcześniej pracował dla BMW. 

Edytowane przez MaMis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Blixten napisał:

 

I co Panowie na to ? 

interesujące autko do jazdy po mieście i od czasu do do czasu do wyskoczenia poza miasto ale dalej oczywiście po drogach. ...tylko testy tego gościa musze puszczać niestety tak na min. 1,5x predkości bo się inaczej oglądać nie da. Przerwy takie robi w zdaniach, że zapominam o czym mówił na początku. Nie chcę nikogo urazić bo widocznie ma taką manierę ale mnie to irytuje a moja córka mówi, że mu "procesor laguje" i dlatego nie daje rady mówić szybciej :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Meteor napisał:

interesujące autko do jazdy po mieście i od czasu do do czasu do wyskoczenia poza miasto ale dalej oczywiście po drogach. ...tylko testy tego gościa musze puszczać niestety tak na min. 1,5x predkości bo się inaczej oglądać nie da. Przerwy takie robi w zdaniach, że zapominam o czym mówił na początku. Nie chcę nikogo urazić bo widocznie ma taką manierę ale mnie to irytuje a moja córka mówi, że mu "procesor laguje" i dlatego nie daje rady mówić szybciej :D 

Nie rozumiem i nigdy nie zrozumię, dlaczego auta długości ponad 4 m i mocy 140 km (oczywiście mowa tu o silniku 1,4 t) to auta do miasta, czyli do stania w korkach w mieście.  Klasa "miejski crossover" to wymysł podszyty jakimiś kompleksem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, FanSub napisał:

Nie rozumiem i nigdy nie zrozumię, dlaczego auta długości ponad 4 m i mocy 140 km (oczywiście mowa tu o silniku 1,4 t) to auta do miasta, czyli do stania w korkach w mieście.  Klasa "miejski crossover" to wymysł podszyty jakimiś kompleksem.

bardziej chyba moda niz kompleks. Natomiast co do długości (wymiarów) i mocy to rózne sa opinie i rózne punkty widzenia. 140KM to przy benzynie rewelacji nie ma, (te konie to może i sa ale przy 5000-6000 obr/min a moment obrotowy tak naprawdę niziutki) zwłaszcza w "dynamicznym" ruchu miejskim ;) gdzie jak zostawiasz zbyt duzo miejsca przed autem to zaraz ci się ktoś wcisnie ;) Co do wielkości hmmm, przy dzwonie to z małego autka typu opel corsa to niewiele zostaje a zdrowie i zycie ludzi w srodku to jednak priorytet. parkowanie małego kompakta tak 4-4,2 to tez żaden problem jak ktoś nie ma hobby wciskania się gdzieś po trawnikach czy przy śmietnikach - wszystko ma więc swoich zwolenników i uzytkowników, i tak ma być, różnorodność jest OK! :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Meteor napisał:

bardziej chyba moda niz kompleks. Natomiast co do długości (wymiarów) i mocy to rózne sa opinie i rózne punkty widzenia. 140KM to przy benzynie rewelacji nie ma, (te konie to może i sa ale przy 5000-6000 obr/min a moment obrotowy tak naprawdę niziutki) zwłaszcza w "dynamicznym" ruchu miejskim ;) gdzie jak zostawiasz zbyt duzo miejsca przed autem to zaraz ci się ktoś wcisnie ;) Co do wielkości hmmm, przy dzwonie to z małego autka typu opel corsa to niewiele zostaje a zdrowie i zycie ludzi w srodku to jednak priorytet. parkowanie małego kompakta tak 4-4,2 to tez żaden problem jak ktoś nie ma hobby wciskania się gdzieś po trawnikach czy przy śmietnikach - wszystko ma więc swoich zwolenników i uzytkowników, i tak ma być, różnorodność jest OK! :) 

Co Europa, powiedzmy zachodnia i południowa uważa za auta miejskie, to widać na ulicach (i ich zderzakach):).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FanSub napisał:

Co Europa, powiedzmy zachodnia i południowa uważa za auta miejskie, to widać na ulicach (i ich zderzakach):).

:D:D:D  co racja to racja!  

Edytowane przez Meteor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, FanSub napisał:

Klasa "miejski crossover" to wymysł podszyty jakimiś kompleksem.

 

W Subaru takim miejskim crosoverem jest XV ale tylko dlatego że oni zwyczajnie nie mają mniejszego auta w ofercie niż Impreza. 

Marketing marketing i jeszcze raz marketing. 

Najlepszy przykład Impreza i XV. Pomimo że to to samo XV sprzedaje się a Impreza jakoś tak słabo. Ford z Focusem zrobił to samo, teraz Kia z Ceed'em. Teraz "miejskiego crossovera" można zrobić praktycznie z każdego auta podwyższając go o pare cm i dodając offroadowe nakładki, dokładki, pierdoły. Sprzedaż aut to biznes, firmy chcą produkowac to co sprzedaje się najlepiej. Wcale bym się nie zdziwił jakby Toyota czy Honda zrobiły to samo z Aurisem czy Civem ;)

 

wracając do tematu to nie kompleks to moda

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Karas napisał:

 

W Subaru takim miejskim crosoverem jest XV ale tylko dlatego że oni zwyczajnie nie mają mniejszego auta w ofercie niż Impreza. 

Marketing marketing i jeszcze raz marketing. 

Najlepszy przykład Impreza i XV. Pomimo że to to samo XV sprzedaje się a Impreza jakoś tak słabo. Ford z Focusem zrobił to samo, teraz Kia z Ceed'em. Teraz "miejskiego crossovera" można zrobić praktycznie z każdego auta podwyższając go o pare cm i dodając offroadowe nakładki, dokładki, pierdoły. Sprzedaż aut to biznes, firmy chcą produkowac to co sprzedaje się najlepiej. Wcale bym się nie zdziwił jakby Toyota czy Honda zrobiły to samo z Aurisem czy Civem ;)

 

wracając do tematu to nie kompleks to moda

 

toyota już próbowała. Toyota auris w wersji freestyle. Tylko obudowana, prześwitu nie ruszali. 

 

 

2018-toyota-auris-touring-sports-freestyle-is-a-wagon-with-an-identity-crisis-120459_1.jpg

Edytowane przez Szmiglo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Karas napisał:

Marketing marketing i jeszcze raz marketing. 

Najlepszy przykład Impreza i XV. Pomimo że to to samo XV sprzedaje się a Impreza jakoś tak słabo.

 

Marketing marketingiem, ale ten prosty przykład  jasno dowodzi w czym rzecz.

Komfort wsiadania, pozycja za kierownicą, lepsza widoczność, prześwit, który przydaje się nawet w mieście na dziurawych i wyboistych drogach, podczas podjeżdżania do krawężnika, itd. 

Dla mnie auto musi być funkcjonalne .    

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Blixten napisał:

Dla mnie auto musi być funkcjonalne .  

 

Dokładnie, po mieście zdecydowanie wygodniej przemieszczać się podwyższonym autem, powody wypunktowałeś. Więc to nie tylko moda, raczej 'moda i wygoda' 

 

Przy prawie takiej samej cenie XV i Imprezy było oczywiste, że sprzedaż tej ostatniej będzie śladowa. Impreza miałaby sens tylko z mocnym silnikiem, a jako "mułek" bez wszystkich zalet XV jest kompletnie nietrafioną propozycją 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bmbm napisał:

Napisałem do KIA na fejsiku - w XCeed nie będzie napędu 4x4. 

 

No to lipa... Ale się nie dziwię, bo opcję 4x4 wzięłoby kilka % klientów, więc pewnie nie opłaca się jej wprowadzać. Może w późniejszej fazie dorzucą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, GREGG napisał:

 

No to lipa... Ale się nie dziwię, bo opcję 4x4 wzięłoby kilka % klientów, więc pewnie nie opłaca się jej wprowadzać. Może w późniejszej fazie dorzucą 

 

Pytałem, czy w planach mają 4x4 dodać - też napisali, że nie. Jak ktoś szuka 4x4 ma brać Sportage, któ®e w przyszłym roku ma być zupełnie nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Blixten napisał:

Komfort wsiadania, pozycja za kierownicą, lepsza widoczność, prześwit, który przydaje się nawet w mieście na dziurawych i wyboistych drogach, podczas podjeżdżania do krawężnika, itd. 

Dla mnie auto musi być funkcjonalne .  

dokładnie tak.

Kiedyś temat został  poruszony  w dziale XV ponieważ  któryś z użytkowników forum  napisał że auta typu Suv są dla niego bez sensu.

Podejrzewam że gdyby XV oferowany był  z napędem na jedną oś to sprzedaż XV z AWD byłaby marginalna - ze względu na cenę i osiągi .

-  w DE była oferowana impreza z napędem na jedna os

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...