Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Przejeżdżałem wczoraj obok salonu Toyoty i wszedłem z ciekawości zobaczyć nową RAV4 .  

Miłości od pierwszej wejrzenia nie było, bo urodą nie zachwyca.

Tak jak do kształtu z zewnątrz może i bym się z czasem nawet przyzwyczaił, tak we wnętrzu nie mogłem wytrzymać dłużej niż 2 minuty. 

Dziwna ergonomia, wielkie pokrętła kontrastują z maleńkimi przyciskami, ocean twardego plastyku, toporne, wręcz wulgarne kształty, pionowy tablet za którym nie przepadam. 

Jak wróciłem i usiadłem z powrotem we wnętrzu XV , to aż odetchnąłem z ulgą. 

 

 

 

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zyzol napisał:

Generalnie jest to zdecydowanie bardziej ergonomiczne umieszczenie,  gdyż ekran jest na linii wzroku. Jak wszystko, może być zrealizowane dobrze (np. nowa Mazda3) lub źle, a w jest RAV4 dramatycznie ;) 

Pomysł aby umieszczać na linii wzroku jest zasadniczo słuszny, tylko wykonanie często tandetne....  

Podoba mi się nowe rozwiązanie w Mercedesie gdzie nawigacja i zegary tworzą spójną całość, wyświetlacz jest na połowę szerokości deski rozdzielczej... ... albo wyświetlanie najważniejszych informacji na samej szybie to w ogóle inna bajka :) 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat, co zamiast XV, w moim przypadku jest  ciężką sprawą. Jedyną marką jaka mi pasuje... ideologicznie ;) poza premium jest Subaru. Zwracam uwagę na zdecydowanie inne sprawy niż np. wielkość bagażnika, czy to jest auto rodzinne itp. Po 15 latach pomykania Volvo, a wcześniej Mercedesami, a jeszcze wcześniej BMW, razem to jakieś pod 30 lat..... no czemu to/te Subaru w PL mi takie rzeczy robi ;) Forester z wyprzedaży.... mi akurat nie pasuje, XV mi pasuje, kształt mi pasuje...  No czemu mnie oni takie rzeczy robią?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2019 o 01:48, Zyzol napisał:

No i robi się elektrycznie. Niestety dużo ględzenia o pierdołach, a samym samochodzie mniej

 

 

sorry - może nie naruszę świętości i nie chce nikogo urazić ale rzeczywiście p. Pertyn w tych swoich testach opowiada i opowiada - usnąć idzie. Ma ciekawe auta do testów ale słuchać normalnie się Go nie da. Jedyne wyjście to puścić na "przyspieszonej" prędkości tak mniej więcej 1,5-2 razy do normalnej - wtedy jeszcze ujdzie :D  Na szczęście można tak YouTuba ustawić żeby odtwarzał szybciej... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nikogo, ale byłem się przejechać nową Hondą CRV. I tak w skrócie, to Subarku > skoda > Honda. 

 

Gabarytowo fajniej, bo o wiele pakowniej, jest nawet wersja 7 osobowa. Ale cała reszta słaaaaba. Silnik 1.5 Turbo 19* km + CVT wypada tam strasznie. Serio :D Może kwestia przyzwyczajenia do tego lineatronika, ale tam to dopiero wyje i trzyma na obrotach, a auto WCALE nie przyśpiesza. Napęd dołączany, na suchym trzymał się, ale na szutrze/piasku słabo. Tempomatu aktywnego nie udało się nam uruchomić, bo za wolno niby jechaliśmy (czyli w korkach nie działa), ekran multimedialny ok, nagłośnienie spoko. HUD to jakieś jaja, bo ten plastik to bardziej przeszkadzał i był tak nisko umieszczony, że patrząc się na niego i tak widać było zegary. 

 

No i cena, czyli 160 000 zł i to w wersji nie na full, to moim zdaniem, dużo, o wiele za dużo. 

 

W sumie nie wiem po co to pisze, bo to inny segment. :D 

 

edit:

Najbogatsza wersja + pakiet cargo + pakiet aero + kolor ciekawszy i mamy cenę:
 

Spoiler

198 074

Zrzut ekranu 2019-04-16 14.34.20.png

 

Edytowane przez bmbm
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Meteor napisał:

 

sorry - może nie naruszę świętości i nie chce nikogo urazić ale rzeczywiście p. Pertyn w tych swoich testach opowiada i opowiada - usnąć idzie. Ma ciekawe auta do testów ale słuchać normalnie się Go nie da. Jedyne wyjście to puścić na "przyspieszonej" prędkości tak mniej więcej 1,5-2 razy do normalnej - wtedy jeszcze ujdzie :D  Na szczęście można tak YouTuba ustawić żeby odtwarzał szybciej... 

Jak sama nazwa mówi ten gość Ględzi :)

czasami ma ciekawe wnioski ale trzeba sporo samozaparcia aby je wyłapać. Duży minus jest taki ze w ogóle nie pokazuje jak zbudowane jest auto i jak spasowane są elementy co fajnie uwidacznia np Autocentrum. 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MaMis napisał:

Jak sama nazwa mówi ten gość Ględzi :)

czasami ma ciekawe wnioski ale trzeba sporo samozaparcia aby je wyłapać. Duży minus jest taki ze w ogóle nie pokazuje jak zbudowane jest auto i jak spasowane są elementy co fajnie uwidacznia np Autocentrum. 

Każdy ma swój styl, testy Pertyna (bardziej prezentacje modelu) są jakby bardziej humanistyczne, zgodne zresztą z Jego wykształceniem. Warto obejrzeć i Zachara i  Pertyna oraz Marka Wieruszewskiego, co daje pełniejszy obraz testowanego auta.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FanSub napisał:

Warto obejrzeć i Zachara i  Pertyna oraz Marka Wieruszewskiego, co daje pełniejszy obraz testowanego auta.

Im więcej opinii tym bliżej prawdy, ale dla M. Wieruszewskiego Mazda CX-5 to auto ze stałym napędem na cztery koła :biglol: 

Jego recenzje są dla mnie za bardzo ą i ę, a krytyczne komentarze często naiwne. Specyficzny styl i ton Pertyna mnie osobiście mniej drażni.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2019 o 09:45, Meteor napisał:

Jedyne wyjście to puścić na "przyspieszonej" prędkości tak mniej więcej 1,5-2 razy do normalnej - wtedy jeszcze ujdzi:D

Przetestowałem na dzisiejszych filmach. Lekki kabaret się robi, ale 1.5x faktycznie pomaga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Blixten napisał:

a już myślałem, że muszę zmienić mojego XV po roku. Nie chcę się wyłamywać, więc zostaje na następny :thumbup:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 3.03.2019 o 13:26, Meteor napisał:

...a co sensownego w tym napędzie widzisz??? To, że reklamę ma dobrą przez "renomowanego" dziennikarza motoryzacyjnego? Generalnie zastosowanie tylko przy prędkościach tak naprawdę miejskich a na trasie praktycznie już go nie ma. Co za tym idzie zużycie paliwa drastycznie wzrasta! I to nie jest opinia z "netu" - przetestowałem osobiście gdzie własnie RAV4 z hybryda 197KM spaliła mi na trasie do Wrocławia ponad 12l/100km (w zasadzie jadąc zgodnie z przepisami ;)) Jak dla mnie to napęd do aurisa (i podobnych) do śmigania po mieście.

Co innego np. infinity - tu praktycznie wspomaganie elektryczne działa prawie we wszystkich prędkościach i nie ma problemu żeby jechać ekonomicznie zachowując prędkość autostradową tj. ok. 150km/h. Q50 z silnikiem benzynowym V6 (3,6l) AWD, potrafi się przy takich prędkościach zamknąć na poziomie max 8l a nawet mniej

Sorry za odgrzewanie kotleta, ale coraz bardziej zastanawiamy się nad XV e-boxer w domu i czytam ten wątek od nowa.

1) w nowej RAV4 jest zupełnie nowy zespół napędowy. Poprzednia generacja hybrydy rzeczywiście była beznadziejna na trasy, ale nowa wszyscy chwala. W mieście podobno kręci super wyniki.

2) jechałeś kiedyś hybryda Q50? :) Nie wiem skąd ty wziąłeś to spalanie MAX 8l przy 150 km/h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Sorry za odgrzewanie kotleta, ale coraz bardziej zastanawiamy się nad XV e-boxer w domu i czytam ten wątek od nowa.

1) w nowej RAV4 jest zupełnie nowy zespół napędowy. Poprzednia generacja hybrydy rzeczywiście była beznadziejna na trasy, ale nowa wszyscy chwala. W mieście podobno kręci super wyniki.

2) jechałeś kiedyś hybryda Q50? :) Nie wiem skąd ty wziąłeś to spalanie MAX 8l przy 150 km/h :)

nową RAV4 nie jeździłem i nie testowałem natomiast rzeczywiście jechałem tą Q50 (trasa Warszawa - Gdańsk) i to wszystko zalezy od wielu czynników. Nie będe się sprzeczał o ułamki litra ale na tej trasie udało nam się mniej więcej taką średnią uzyskać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa. Q50S hybrid ma genialne spalanie jak na swoją pojemność, ale 8 l to chyba tylko przy tylnym napędzie i bardzo spokojnej jeździe. Zaobserwowałem, że jeśli spalinowy silnik jest włączony to spalanie oscyluje w granicach 10-15 litrów (nie mówię o prędkościach autostradowych). Każde spalanie poniżej 10l spowodowane jest wyłącznie tym, że odcinkowo jedziemy na baterii. Jadąc 50, 70 czy 90 km przy włączonym silniku spalinowym komputer pokazuje między 10 a 15 litrów. Przy prędkościach autostradowych jazda na samym elektryku możliwa jest wyłącznie gdy ściągamy nogę z gazu np. widząc wyprzedzające się TIRy. Chociaż pozytywnie zaskoczyło mnie, że chwilowo możliwa jest jazda 120km/h przy na samym elektryku.

 

Przymierzaliśmy się dla żony do QX30 2.0T, ale tam spalanie jak w FXT (przy spokojnej jeździe nawet sporo wyższe), więc się rozczarowałem ;-) Silnik ciągnie, ale skrzynia ma potwornego laga - być może jakoś udałoby się do tego przyzwyczaić. Stąd wstępna decyzja o czekaniu na e-boxer.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...