Jump to content

Meteor

Użytkownik
  • Content Count

    158
  • Joined

  • Last visited

About Meteor

  • Rank
    ..:: Bywalec :..
  • Birthday 12/23/1969

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Legacy MY10 2.0D Sedan PL [po wymianie silnika ;)]
    V60CC 2,4D AWD
  • Zainteresowania
    FT, ...no i oczywiście motoryzacja! ;)

Recent Profile Visitors

297 profile views
  1. takie wczesne ostrzeganie ma niestety swoje wady ale i zalety. Wg mnie system "powszednieje", człowiek się przyzwyczaja i coraz mniej zwraca uwagę, zwłaszcza jak rzeczywiście zagrożenia nie ma. A już przy jeździe w podwyższonym natężeniu ruchu system się robi kompletnie bezużyteczny bo lampka miga prawie cały czas
  2. Meteor

    Co zamiast XV???

    a najsmieszniejsze, że inne marki jakos nie wstydzą się swojego charakteru, śmiało drapiezne linie kreślą (np. nowa honda), śmiało montują silniki o duzych mocach. Nawet nowe volvo nabrało zdecydowanego charakteru i napis z tyłu na kufrze ma!
  3. Meteor

    Co zamiast XV???

    a może inicjatywa samodzielna? Literki można bez problemu zamówić (są takie do aut na tył typu "16V", a potem samodzielnie nakleić - trochę rękodzieło i może być problem "linię" lub symetrię utrzymac ale jak ktoś chce to opcja taka jest! Co Wy na to?
  4. Meteor

    Co zamiast XV???

    Każdy ma swoje kryteria i swój "algorytm" wyciagania wniosków. Jak dla mnie rzeczywiście, mimo ogromnej sympatii i kredytu zaufania do marki, dostrzegam ten syndrom wykastrowania Subaru. Nie wiem czy to sprawili księgowi - takiego przekonania nie mam zwłaszcza, że auta Subaru nie staniały. Raczej wydaje mi się, że firma TARGET właśnie zmienia (stąd trochę większy nacisk na bezpieczeństwo - choć to powszechna tendencja), a i może konstruktorzy do lepiej płacących/perspektywicznych marek odeszli! Istotne też jest, że właściciel Subaru to prężna firma ale w innego rodzaju maszynach (np. przemysłowych) - może konkurencja sprawiła, że przesunieto w firmie akcenty
  5. Meteor

    Co zamiast XV???

    No i uciszasz dyskusję! - BRAWO! @Michał W.
  6. Meteor

    Co zamiast XV???

    aha i jeszcze jedno właśnie dlatego, że większość z nas patrzy tu "sercem" a nie pragmatyzmem i patrząc na same logo już daje 8/10 pkt. A "biznes" na większą skalę prowadzony musi uwzględniac warunki rynkowe i mam pewność, że @Dyrekcjato doskonale wie! Wykorzystywac nalezy wszystkie możliwe narzedzia rynku - to oczywiste, że także emocje ale nie zapewnią one elementu skali - to tak "off topic"
  7. Meteor

    Co zamiast XV???

    Nam jako sympatykom, a nawet fascynatom marki niestety chyba cięzko przyjąc obiektywne fakty - raczej chcemy widzieć rzeczy bardziej "różowo" niż faktycznie są - nie sądzicie? Bo faktem podawanym przez producenta jest: przyspieszenie do 100 na poziomie 12 sek - raczej nie powala, prawda? Faktem jest moc w "konikach" i faktem moment w Nm - a dorabiamy filozofię i subiektywnie "lepsze przyspieszanie". Zapewniam, że inne marki też subiektywnie i całkiem sprawnie dają sobie radę. Co do kokpitu to też mam na ten temat swoje zdanie i niestety mam wrażenie, że rynek europejski samochodów i same samochody dla właściciela stały sie hmmm... mniej istotne niz pozostała działalność i trochę jedzie bidą, normalną zwykłą bidą - nazywaną optymalizacją/racjonalizacją wydatków. I moim skromnym zdaniem albo firma powinna idąc skrótem dokonac gruntownej zmiany na "+" wprowadzając np. całkowicie elektryczny pojazd z charakterem Subaru i rewolucyjnym zasiegiem np 600-800 km (sa juz takie możliwości!!) albo będzie ciągle gonić i za chwile dostanie zadyszki nie do opanowania. ...Sorry za troche smutny komentarz ale popatrzcie na to wszystko z dystansu
  8. Meteor

    Co zamiast XV???

    jak dla mnie mimo ogromnego sentymentu do marki i faktu, że jak do tej pory żadnym autem nie jeździło mi się tak dobrze i pewnie jak Subaru to traci sie duch tej marki, auta coraz słabsze, silnik juz prawie jak karton mleka - duch jakoś tak powoli zanika :/ ...a moze to o to chodzi, że się starzejemy i rzeczywiście dla nas auta są nazwijmy je "dla cierpliwszych". Może najmłodsze pokolenie woli już coś innego? ...w sumie to powinno być coś co ma ich przyciagnąć? Ot taka wiejska filozofia troszkę prowokacyjna
  9. Meteor

    Co zamiast XV???

    troche przypomina autka z lat 90-tych, pmietacie fita 126p? to bardzo podobne coś. Może to o jakiś sentyment chodzi!
  10. Meteor

    Co zamiast XV???

    oczywiście przesadzam bo "zmowa" oznaczałoby że zawarto jakiś pakt poza plecami klientów ale to takie prowokacyjne sformułowanie Wg mnie przyczyna tkwi własnie w tym lobby paliwowym bo czy ktoś kupowałby auto do jeżdzenia w zasadzie po mieście za 100tys. z silnikiem tyle co karton mleka i to jeszcze z koniecznością tankowania, przeglądów, wymiany oleju gdyby miał do wyboru elektryka za 60-80 tys., którego by zatankował na 400km za 10 zł. a przegląd? No sorry nie ma co wymieniać! Byłem w chinach - tam jest to lobby paliwowe duzo mniejsze a podaż energii elektrycznej dużo wiekszy. I w zasadzie na ulicach Pekinu to tylko duże samochody są spalinowe i to coraz mniej. Możecie mi wierzyć lub nie ale 99% jedno-i trójśladów to elektryki, tyle tesli ile widziałem w Pekinie w tydzień nie widziałem przez ostatnie 10 lat w całej Polsce
  11. Meteor

    Co zamiast XV???

    jest popyt - jest podaż. To takie błędne koło! Ludzie tyrają po 12h żeby kupić auto, kupują a producent podnosi cenę auta bo są chętni i kupują. Jakby jakąś zmowę klientów wprowadzić, że przez pół roku nikt SUVA żadnej marki nie kupi to ceny by spadły o połowę. Tak samo zresztą z typowo elektrycznymi autami. Pierwszy z brzegu przykład znana marka, model LEAF cena 150-170 tys PLN w zależności od wersji, gdzie wersja oznacza TYLKO wystrój w środku. Auto de facto powinno kosztować góra 60, no może 80 tys. bo nie ma ani całego układu napedowego opartego na paliwie (mam na myśli wszystko wraz z zasilaniem) a zamiast sa w sumie dość tanie układy elektryczne i ogniwa (koszt ogniw max 20 tys - i to tych bardzo pojemnych). To tylko zmowa producentów, że auto elektryczne tyle kosztuje, a juz wiadomo Tesla za pół miliona to juz szczyt wszystkiego! Skrytykujcie mnie teraz ale tak racjonalnie myśląc to niewiele się mogę mylić.
  12. Meteor

    Co zamiast XV???

    a w Warszawie gdzieś juz jest?
  13. a przyjęcie czy dynamika jest akurat w tej proporcji 1/10 to też rzecz względna bo dla jednego tyle wystarczy a dla drugiego nie. Wrangler kolegi @mechanik dynamikę na pewno ma ale także i z tego powodu, że nadmiar mocy jest na tyle wystarczający że wystarcza i w nizszych predkościach obrotowych
  14. ależ ognista dyskusja ...tylko liczcie dobrze! Nie 10KM/10kg tylko 1KM/10kg! Forek wolnossący to ma tyle ale tylko w granicznych warunkach! Zadajcie sobie pytanie przy jakiej predkości obrotowej Forek ma bo te 150KM! Bo o ile dobrze pamietam to przy prawie 6tys/min. Przy standardowych ok. 3-3,5tys to ma połowe tej mocy. Nie ma się więc czym za bardzo ekscytować - istotą jest charakterystyka silnika w optymalnych zarówno dla momentu jak i mocy zakresie - dopiero wtedy pojawia się dynamika!
×
×
  • Create New...