Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, Blixten napisał:

180 KM i przyspieszenie 9,2 sek przy automacie i AWD ? 

 

 

Subiektywnie na pewno odczucia są lepsze niż na papierze ;)

Fajnie to wygląda, jednakże prawie 160k z full opcję to sporo. Fakt, że jakoś materiałów i wykonania w nowej C-3 jest super, tu pewnie podobnie. Prześwit sporo mniejszy niż w XV. Ciekawe jak im się to będzie sprzedawało. I co wart jest ten nowy silnik SkyActive-X. 

 

A na koniec chciałem dodać, że Mazda nie w mocnych silników w EU.

Edytowane przez Tsunetomo
Niedopatrzenie :)
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Subiektywnie na pewno odczucia są lepsze niż na papierze ;)

Fajnie to wygląda, jednakże prawie 160k z full opcję to sporo. Fakt, że jakoś materiałów i wykonania w nowej C-3 jest super, tu pewnie podobnie. Prześwit sporo mniejszy niż w XV. Ciekawe jak im się to będzie sprzedawało. I co wart jest ten nowy silnik SkyActive-X. 

Nie zapomniałeś przypadkiem dodać na koniec, że Mazda nie ma mocnych silników w UE ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Blixten napisał:

Nie zapomniałeś przypadkiem dodać na koniec, że Mazda nie ma mocnych silników w UE ? 

Sprostowałem ;)

CX-5 z 2,5 jeździłem. Jedzie przyzwoicie, subiektywnie lepiej niż 2,5 w OBK, choć to pewnie też kwestia skrzyni biegów. Ten 1,8 SkyActive-X ma ponoć zastąpić 2,5. Po osiągach CX-30 wygląda, że daje chyba nieco słabsze osiągi. Co ma kompensować niższym spalaniem. W teorii. Ciekawi mnie czy nie będzie stwarzał problemów jak 2,2 diesle Mazdy na początku. Swoją drogą fajnie że Subaru i Mazda trzymają się swojej filozofii, szukając własnej drogi rozwoju, także dla EU. Nawet jak nie mają mocnych silników ;) Jak widać coraz mniejszej grupie ludzi to potrzebne. Co więcej w Polandii sprawę załatwia dodatkowo akcyza na auta powyżej 2,0. Ponoć większość wyjeżdżających dziś z salonów BMW, Mercedes i Audi to 2,0. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Tsunetomo napisał:

Jak widać coraz mniejszej grupie ludzi to potrzebne.

No takie wnioski można wyciągnąć czytając forum ;) Ważne, że jedzie i dojedzie ;) 

 

10 minut temu, Tsunetomo napisał:

Ponoć większość wyjeżdżających dziś z salonów BMW, Mercedes i Audi to 2,0

Wcale mnie to nie dziwi. Osiągi na bardzo dobrym poziomie, a cena na naszym rynku znacznie niższa, co można spożytkować na lepsze wyposażenie

Edytowane przez Zyzol
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mechanik napisał:

Bardzo dużo na Forum o Maździe ostatnio. Kolejny wątek - Mazda. :huh:

Ładne auta, bardzo udany design. Uważam, że to najładniejsze japońskie auta pomijając segment premium.

 

Mazda ma swoją wizję motoryzacji i za to lubię tę markę.

Mazda 6 raczej nie jest kandydatem do zastąpienia XV ale co ciekawe w przyszłym roku ma mieć premierę kolejna generacja i zadebiutuje w niej silnik 6-cio cylindrowy (!!!) i prawdopodobnie ma mieć napęd na tył. :thumbup:

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bmbm napisał:

Bardzo, bardzo mi brakuję jakiegokolwiek nawiązania do XV w tym filmiku. Aż się prosi - skoro na codzień Pertyn używa Subaru... 

 

 

Chyba nie chciał kopać leżącego, bo porównanie by było raczej druzgocące dla XV... :ph34r:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Skodziarz napisał:

Chyba nie chciał kopać leżącego, bo porównanie by było raczej druzgocące dla XV... :ph34r:

 

Mnie przekonałaby tylko większa skuteczność napędu.

Litr czy sekunda  w tą czy w tamtą, nie ma dla mnie znaczenia. W teorii, bo w praktyce akurat mam możliwość porównania XV z CX-5. Ta druga pali w mieście dokładnie litr więcej, a w wyścigu jest szybsza od XV o długość zderzaka. 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Blixten napisał:

Mnie przekonałaby tylko większa skuteczność napędu.

Subaru zrezygnowało z mocnych silników. W BRZ nie ma AWD - przez to gdy ktoś pyta czy Forester ma napęd na cztery koła, nie mogę odpowiedzieć prosto 'każde Subaru ma napęd AWD Kolego'. BRZ go nie ma.

Zrezygnowano z centralnego dyferencjału ze wzgledu na koszty, pod marketingową przykrywką nowoczesności. Zrezygnowano z SLS.

O szybach bez ramek i napisie S U B A R U pamięta coraz mniej.

16 godzin temu, Blixten napisał:

sekunda  w tą czy w tamtą, nie ma dla mnie znaczenia.

Skoro na prawdę nie ma znaczenia, to poprosimy tęsekundę mniej. Przeglądam AŚ i widzę: Peugeot 308GTi: 262KM, 340Nm, i nic nie znaczący na Forum Subaru parametr: 0-100km/h: 6,2s Vmax 250km/h ograniczona elektronicznie. A

I jeszcze to niżej. Napis S K O D A, bo wygląda mega rasowo, Porsche dalej go ma, teraz nawet Skoda, a w Subaru wywalono do śmietnika :-(

superb_scout_8852_rear_300dpi.jpg?itok=q

No i ciśnienie zaraz skacze człeku!

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mechanik napisał:

O szybach bez ramek i napisie S U B A R U pamięta coraz mniej.

 

Szyb bezramkowych mi akurat nie żal, bo w aucie typu SUV pasowały jak kwiatek do kożucha, a powodowały różne niedogodności. Ale ten napis... nie mam pojęcia, czemu z niego zrezygnowali - pewnie dlatego, że się zrobił niemodny, więc subaru z czasem zrezygnowało z tego elementu i "nadrobiło" braki do konkurencji, no i zamiast stylowego napisu wstawili znaczek bez jaj. Chyba że był inny powód, może się dowiemy, że znowu winne normy emisji? :P Pewnie za jakiś czas napis powróci,  skoro królowa stylu Skoda go oficjalnie lansuje :P Tylko że teraz to już będzie zrzynanie ze skody i innych dusterów zamiast trzymania się swojego stylu... Smutne to trochę 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mechanik napisał:

Subaru zrezygnowało z mocnych silników.

Wszyscy nad tym ubolewamy. Jest to smutne i zastanawiające czemu silniki Subaru przegrywają osiągami  z europejską konkurencją. 

 

8 godzin temu, mechanik napisał:

W BRZ nie ma AWD - przez to gdy ktoś pyta czy Forester ma napęd na cztery koła, nie mogę odpowiedzieć prosto 'każde Subaru ma napęd AWD Kolego'. BRZ go nie ma.

Na pytanie "gdyś ktoś pyta czy Forester ma napęd na cztery koła" odpowiedziałbym wprost; tak ma i to stały (podkreślając różnice względem dołączanych tylnych osi).

BRZ to auto o kompletnie innym przeznaczeniu, dlatego to nie wstyd, że ten model nie ma 4x4, z resztą tak jak Toyota GT86. 

Zamiast o BRZ, opowiedz Kolegom, że tylko Subaru oferuje stały napęd 4x4 w standardzie. 

W większości innych marek do których porównujecie Subaru: np. w Skodzie, VW, Seacie, Peugeocie, Toyocie, Hondzie, itd., ba,  nawet w niektórych modelach Jeep'a trzeba dodatkowo dopłacić za napęd 4x4. Jak wiadomo, są też crossovery czy SUVy, w których nawet za dopłatą 4x4 nie jest dostępny.   

 

9 godzin temu, mechanik napisał:

Zrezygnowano z centralnego dyferencjału ze wzgledu na koszty, pod marketingową przykrywką nowoczesności. Zrezygnowano z SLS.

W jakich dzisiejszych autach są one dostępne ? 

 

9 godzin temu, mechanik napisał:

O szybach bez ramek i napisie S U B A R U pamięta coraz mniej.

Szyby bez ramek ? Superowo to wygląda. 

Napis Subaru ? Kosmetyka. Na allegro można kupić takie litery 3d i samemu napisać sobie co się chce ;)

 

9 godzin temu, mechanik napisał:

Skoro na prawdę nie ma znaczenia, to poprosimy tęsekundę mniej.

Lepiej już zostańmy przy tym co jest :blush: 

Ale dalej twierdzę, że ta sekunda więcej, jest mniej warta niż skuteczny napęd. 

 

9 godzin temu, mechanik napisał:

Przeglądam AŚ i widzę: Peugeot 308GTi: 262KM, 340Nm, i nic nie znaczący na Forum Subaru parametr: 0-100km/h: 6,2s Vmax 250km/h ograniczona elektronicznie. 

Po pierwsze, w takim Auto Świecie nie przeczytasz nigdy rzetelnej oceny - niemieckiemu wydawcy nie leży w interesie promowanie japońskich marek. Skoda / VW ewentualnie Seat z zasady muszą wygrać każde porównanie. 

Po drugie, dlaczego 308 ? Gdybym szukał mocy i osiągów wybrałbym coś z muskułami i rasowym dźwiękiem jak np. Mustang, tyle, że znowu jest to auto o innym przeznaczeniu. 

 

W nieskończoność możemy próbować porównywać cokolwiek dostępnego na rynku z autami Subaru, ale jak już znajdziemy coś porównywalnego, to okaże się sekundę lub nawet dwie i pół szybsze, palące litr lub dwa mniej, ale w mojej ocenie, charakter Subaru jest niepowtarzalny i nie mam tu na myśli tylko samego napędu SAWD. 

 

Różnica między Subaru a innymi markami to dla mnie jak różnica pomiędzy dwoma turystami jadącymi do Zakopanego - jeden przejdzie Orlą Perć, drugi Krupówki, a po powrocie obaj opowiadają, że byli w górach. :D

Subaru bardziej pasuje do moich zainteresowań i stylu życia. :thumbup:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Blixten napisał:

Lepiej już zostańmy przy tym co jest :blush: 

Ale dalej twierdzę, że ta sekunda więcej, jest mniej warta niż skuteczny napęd. 

 

A najlepiej jedno i drugie jak u konkurencji za dopłatą...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, spawalniczy napisał:

A najlepiej jedno i drugie jak u konkurencji za dopłatą...

I wtedy byc po prostu kolejnym VAGiem zamiast miec cos co odroznia od konkurencji? Zwiekszyc koszty produkcji, koszty szkolen, stany magazynowe, duplikowac linie produkcyjne, etc? Bo niewielka grupa ludzi pragnie przyspieszac 2s szybciej? Ma sens... :D 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, spawalniczy napisał:

Przyspieszać 0-100 pewnie większego sensu nie ma - bezpieczniej wyprzedzać od 60 - 120 już zdecydowanie tak...

Tu sie zgodze. A jaka jest roznica miedzy takim np. XV a alternatywa w postaci .. nie wiem.. Mazdy?  Oczywiscie chodzi o ten parametr.

Edytowane przez blejzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ile to część z nas użytkowników Subaru ma zastrzeżeń do swoich aut to się zastanawiam co się takiego stało, że jeżdżą tymi autami?

Czyżby byliście niegrzeczni i Mikołaj zamiast fajnego auta pod choinkę dał Wam te nieszczęsne Plejady a może ulegliście wszechobecnemu marketingowi marki? ;)

Doszło już do tego, że sam się czasem zastanawiam czy ze mną wszystko OK bo gdzie nie pojadę, autostradą czy lasem to zawsze mam frajdę i jestem przekonany, że dokonałem słusznego wyboru kupując Forestera. To samo miałem z Outbackiem i pewnie miał bym też z XV. Może faktycznie to fatalne auta a ja jakiś taki zaślepiony jestem lub w różowych okularach. B)

Tak na poważnie to zawsze coś można poprawić i nie ma aut idealnych ale żeby się tak umartwiać z powodu przyspieszenia, spalania, dyferencjału, napisu na klapie czy ramek w drzwiach to ja nie rozumiem. :facepalm:

Życzę Wszystkim niezadowolonym ze swoich Subaru by następne auto ich tak cieszyło jak mnie moje obie Plejady. :)

Edytowane przez Michał W.
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Michał W. napisał:

Czytam ile to część z nas użytkowników Subaru ma zastrzeżeń do swoich aut to się zastanawiam co się takiego stało, że jeżdżą tymi autami?

 

Wybrałem XV dla żony do jazdy miejsko podmiejskiej z premedytacją. Jest to optymalne rozwiązanie.

Ale pisanie o tym samochodzie, że jest wyjątkowy i dużo lepszy od konkurencji to w mojej ocenie przejaw bardzo dużego optymizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, spawalniczy napisał:

 

Wybrałem XV dla żony do jazdy miejsko podmiejskiej z premedytacją. Jest to optymalne rozwiązanie.

Ale pisanie o tym samochodzie, że jest wyjątkowy i dużo lepszy od konkurencji to w mojej ocenie przejaw bardzo dużego optymizmu.

Nie pisałem, że jest wyjątkowy i dużo lepszy tylko, że daje mi frajdę z jazdy i nie zamieniłbym go na Skodę, Mazdę czy co tam jeszcze. ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Michał W. napisał:

żeby się tak umartwiać z powodu przyspieszenia, spalania, dyferencjału, napisu na klapie czy ramek w drzwiach to ja nie rozumiem

Te elementy do niedawna były cechami samochodów Subaru, nieodłącznym elementem. Producent kolejno z tych elementów rezygnował. Został silnik w układzie przeciwsobnym, ale przecież analogicznie można z niego zrezygnować, bo nie daje realnie nic, a jest droższy w produkcji i serwisie. Napisałem realnie, bo teoria o niższym środku ciężkości jest fajna ale to niuanse.

Co by szkodziło gdyby każdy model Subaru miał wersję dynamiczną? Gdyby te auta były jeszcze fajniejsze. 

Miałem Forestera z silnikiem wolnossacym w czasie gdy na Forum wychwalano jedynie XT. Chwalilem ten model i dawał mi mnóstwo radości, jednak XT daje cały pakiet frajdy extra.

2 godziny temu, Blixten napisał:

W jakich dzisiejszych autach są one dostępne ?

Wiadomo, Audi quattro (od A4 wzwyż) , Mercedes 4Matic (od GLC wzwyż), Range Rover. Generalnie najlepsi. Nie przeszkadzałoby gdyby jedynie Subaru oferowało centralny dyfer bo to jest prawdziwe AWD, ale zrezygnowano dla oszczędności. Sprzęgło wieloplytkowe to substytut, jak rosół z kostki w porównaniu z prawdziwym. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...