yarthecat Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Z pomocą niezależnego warsztatu Pana Marcina zdiagnozowano problem piszczenia moich klocków po wymianie. Winne są zużywające się tarcze i rant na nich. Niestety nowe klocki są twarde by zmniejszyć pylenie i tarcze zużywają się szybciej. Tak że przy 45tys szykuje się na ich wymianę...Fakt dostały w kość w Norwegii. Piszczenie ustało po lekkim tuningu klocków szlifierką by rantu nie dotykały po rozgrzaniu układu - mój przypadek może się nie pojawić u kogoś innego. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Jak pisałem wcześniej - i mnie powiedziano coś o spiłowania ranciku, przy okazji przeglądu po 15kkm. Minęło od tego czasu 3kkm i fakt co raz bardziej przestawało skrzypieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Szürkebarát napisał: Jak pisałem wcześniej - i mnie powiedziano coś o spiłowania ranciku, przy okazji przeglądu po 15kkm. Minęło od tego czasu 3kkm i fakt co raz bardziej przestawało skrzypieć. Miałem sporo aut, w których tarcze wytrzymywały dwie zmiany klocków, nigdy nie doświadczyłem trzeszczenia nowych klocków na tarczach mających „rancik”, a już tym bardziej nigdy wcześniej nie słyszałem o konieczności „piłowania rancików” To jakaś komedia. Poza tym, trudno mi uwierzyć w tą teorię, bo moje skrzypiące hamulce zostały dzisiaj przeczyszczone i przesmarowanie i przynajmniej w tej chwili nie trzeszczą, a przecież na swoje miejsce wróciły te same nowe klocki z tym samym „rancikiem” na tarczach ? Edytowane 28 Lutego 2020 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 W typowym przypadku piszczenie klocków bierze się z wibracji klocka ściskanego przez zacisk. Jeśli w miejscu kontaktu klocka z zaciskiem nie ma smaru (lub podkładek zmniejszających tarcie lub tworzywa amortyzującego wibracje) to pojawia się pisk. Żeby rant powodował piszczenie, to jakoś trudno mi sobie wyobrazić. Musiałby grzbiet klocka ocierać o tarcze, po znacznym zużyciu okładziny (ale wtedy klocek jest to wymiany a nie rant do spiłowania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 (edytowane) Z tego co zauważyłem u siebie tarcze w Subaru są chyba zrobione z materiału na literę g W każdym razie wystarczają na jeden komplet klocków. Albo klocki są za twarde. Edytowane 1 Marca 2020 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 (edytowane) https://www.youtube.com/watch?v=LXiqnsP0RaU Edytowane 1 Marca 2020 przez bmbm 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarthecat Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 Tak mi właśnie klocki naprawiono i już nie piszczą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 7 godzin temu, Karas napisał: tego co zauważyłem u siebie tarcze w Subaru są chyba zrobione z materiału na literę g W każdym razie wystarczają na jeden komplet klocków. Albo klocki są za twarde. Bierze Pan udział w zawodach sportowych ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OA77 Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 (edytowane) Mozecie przeciez wymienic jak sa do d...., pierwsze z brzegu tarcze i klocki komplet przod i tyl: Edytowane 1 Marca 2020 przez OA77 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 11 godzin temu, Andrzej Koper napisał: Bierze Pan udział w zawodach sportowych ? XV'em Ma Pan jednak niezłe poczucie humoru . Subaru jest moim pierwszym autem w którym tarcze hamulcowe trzeba było wymienić razem z pierwszym kompletem klocków - tarcza na grubości minimalnej + ranty z tyłu i z przodu tarczy. Co prawda byłem zaskoczona na jak długo wystarczyły klocki prawie 70k km ale co z tego skoro razem z tarczami... W żadnym innym moim aucie tarcze tak szybko się nie kończyły zawsze wystarczyły co najmniej na 2 komplety klocków. Więc zwracam tylko uwagę że albo oem tarcza w Subaru jest za miękka, albo oem klocek za twardy. Nadmieniam również że oem zestaw hamuje bardzo sprawnie i na zimno i na ciepło na tyle sprawnie że nawet nie bawiłem się w sportowe zamienniki typu hawk czy ferrodo ds, które stosowałem w poprzednich autach ponieważ oem zestaw hamował średnio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 5 godzin temu, Karas napisał: Co prawda byłem zaskoczona na jak długo wystarczyły klocki prawie 70k km ale co z tego skoro razem z tarczami... byłam zaskoczona czy byłem zaskoczony , bo nie wiem jak odpowiedzieć ... ps. wymiana tarcz 60/80 tyś prawidłowa , wymiana klocków po 70 tyś mało prawdopodobna ale możliwa w przypadku MT i ..spacerowej jeździe / lub autostrada. Przeciętnie klocki przód wymieniamy co 30/40 tyś 5 godzin temu, Karas napisał: Nadmieniam również że oem zestaw hamuje bardzo sprawnie i na zimno i na ciepło na tyle sprawnie że nawet nie bawiłem się w sportowe zamienniki zdecydowanie się poprawiło w stosunku do poprzednich modeli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 21 minut temu, Andrzej Koper napisał: byłam zaskoczona czy byłem zaskoczony , bo nie wiem jak odpowiedzieć ... zaskoczony 21 minut temu, Andrzej Koper napisał: ps. wymiana tarcz 60/80 tyś prawidłowa , wymiana klocków po 70 tyś mało prawdopodobna ale możliwa w przypadku MT i ..spacerowej jeździe / lub autostrada. Przeciętnie klocki przód wymieniamy co 30/40 tyś głównie autostarda. Czyli wszystko w normie. Dobrze wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 2 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2020 9 godzin temu, Karas napisał: Co prawda byłem zaskoczona na jak długo wystarczyły klocki prawie 70k km ale co z tego skoro razem z tarczami... W żadnym innym moim aucie tarcze tak szybko się nie kończyły zawsze wystarczyły co najmniej na 2 komplety klocków. Nie mogę tego teraz znaleźć ale chyba Textar w swoich materiałach pisał o tym, że teraz taka moda że tarcze i klocki zużywają się jednocześnie. W nie-subaru także to widzę (za chwilę zmiana klocków i tarcz przy 100-110kkm). Mało hamuję bo hamowanie szkodzi środowisku (bo za chwilę znowu trzeba przyśpieszać i emisje rosną...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 17 minut temu, Szürkebarát napisał: Mój Ice Silver Szary Mnich właściwie się nie brudzi Przy okazji i wracając na chwilę do tematu zalewania różnych ilości oleju silnikowego przy wymianie, dzisiaj wreszcie wyciągnąłem bagnet i sprawdziłem jaki jest poziom oleju w silniku. Mam po przejechaniu prawie 5kkm od wymiany oleju około 8 mm ponad maximum . Chyba i dzisiaj bym tego nie zrobił ale idąc do Szarego Mnicha minąłem kogoś kto sprawdzał poziom oleju w silniku no i wreszcie Szary Mnich stał dostatecznie długo na równym . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 z pol litra przelane. Nie przejmuj się Szary Mnich przepali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 18 godzin temu, Szürkebarát napisał: Mam po przejechaniu prawie 5kkm od wymiany oleju około 8 mm ponad maximum E tam, pół litra to małe halo. Mieści się w granicach normy ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 20 godzin temu, Szürkebarát napisał: Przy okazji i wracając na chwilę do tematu zalewania różnych ilości oleju silnikowego przy wymianie, dzisiaj wreszcie wyciągnąłem bagnet i sprawdziłem jaki jest poziom oleju w silniku. Mam po przejechaniu prawie 5kkm od wymiany oleju około 8 mm ponad maximum . Chyba i dzisiaj bym tego nie zrobił ale idąc do Szarego Mnicha minąłem kogoś kto sprawdzał poziom oleju w silniku no i wreszcie Szary Mnich stał dostatecznie długo na równym . Poziom 8 mm, ale z której strony miarki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 7 godzin temu, FanSub napisał: Poziom 8 mm, ale z której strony miarki? Sugerujesz, że maksymalny poziom oleju w fb16 pokazuje punkt w dolnej części bagnetu?! No, przyznam że tylko przekartkowałem w instrukcji strony o sprawdzaniu poziomu oleju, myśląc że punkt na górze pokazuje maximum a punkt na dole minimum. To mój pierwszy boxer, czyżby aż tak perfidne były by te Japońce?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 9 godzin temu, Blixten napisał: W dniu 14.03.2020 o 16:29, Szürkebarát napisał: Mam po przejechaniu prawie 5kkm od wymiany oleju około 8 mm ponad maximum E tam, pół litra to małe halo. Mieści się w granicach normy ASO Tym bardziej, że według faktury wlano mi tylko 4,5 ltr. Puchnie ten olej cycuś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 7 godzin temu, FanSub napisał: Poziom 8 mm, ale z której strony miarki? W dniu 14.03.2020 o 16:29, Szürkebarát napisał: około 8 mm ponad maximum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 10 minut temu, Blixten napisał: Proponuje ponowić pomiar i porównać poziom na jednej stronie miarki i na drugiej. Na tej stronie, gdzie poziom będzie niższy, to to będzie rzeczywisty poziom. I zrób to na zimnym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 Teraz rozumiem więcej. Napiszcie mi jeszcze która strona bagnetu jest która, która jest pierwsza a która druga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 (edytowane) 40 minut temu, Szürkebarát napisał: Teraz rozumiem więcej. Napiszcie mi jeszcze która strona bagnetu jest która, która jest pierwsza a która druga. Tak jak mówi FanSub, bagnet wchodzi do miski olejowej pod kątem, więc ślad oleju na dwóch stronach bagnetu jest różny - sprawdź ten niższy stan Edytowane 15 Marca 2020 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 Różnica jest symboliczna - na pewno nie 8 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 Dzisiaj choć Szary Mnich stał dostatecznie długo, na równym i w dodatku było widno to spieszyłem się i nie sprawdziłem. Sprawdzę jutro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się