Skocz do zawartości

Przeglądy - czy warto w ASO ?


Garibaldi

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Blixten napisał:

Jakimś cudem po ostatniej wizycie moje hamulce (prawie) nie skrzypią jak tapczan - jak myślisz co mogło się stać, bo przecież konstrukcja hamulców się nagle nie zmieniła ? 

Ja już pisałem o tym, że i moje hamulce przestały skrzypieć po przeglądzie 45kkm? Ale tylko gdy są rozgrzane... :biglol: . Gdy są zimne skrzypią po staremu :facepalm: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Szürkebarát napisał:

Ja już pisałem o tym, że i moje hamulce przestały skrzypieć po przeglądzie 45kkm? Ale tylko gdy są rozgrzane... :biglol: . Gdy są zimne skrzypią po staremu :facepalm: .

U mnie pomogło baaaaaaardzo dokładne czyszczenie, a potem przesmarowanie prowadnic jarzm i to nie był podobno zwykły smar, tylko wyjątkowy dla wyjątkowo marudnych klientów ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Blixten napisał:

U mnie pomogło baaaaaaardzo dokładne czyszczenie, a potem przesmarowanie prowadnic jarzm i to nie był podobno zwykły smar, tylko wyjątkowy dla wyjątkowo marudnych klientów ;)

W Szarym Mnichu, po jakimś czasie dopiero zauważyłem, że cięgna ograniczników drzwi zostały przesmarowane. Albo smaru mieli za dużo albo to jakiś utajniony eksperyment, co by tu jeszcze można posmarować tym wyjątkowym smarem... :biglol: .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Szürkebarát napisał:

co by tu jeszcze można posmarować tym wyjątkowym smarem... :biglol: .

-cięgna ograniczników

-mechanizm od zamykania klapy bagażnika

-mechanizm od zamykania maski

- mechanizm sprzęgła ( ten znajdujący się w środku auta )

Jak serwisowałem w ASO smarowali to i tamto ;)

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Karas napisał:

-cięgna ograniczników

-mechanizm od zamykania klapy bagażnika

-mechanizm od zamykania maski

- mechanizm sprzęgła ( ten znajdujący się w środku auta )

Jak serwisowałem w ASO smarowali to i tamto ;)

 

Teraz, gdy @Karas nie serwisujesz(?) w ASO, nie ma konieczności smarowania? Tego i tamtego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Szürkebarát napisał:

Teraz, gdy @Karas nie serwisujesz(?) w ASO, nie ma konieczności smarowania? Tego i tamtego?

oczywiście że jest. dlatego zakupiłem puchę białego smaru w sprayu za 20 pln i co roku popsikam tu i tam i wszystko smiga.  Warto dbac o te mechanizmy - U mnie nie konserwowany  mechanizm zamykania maski zaczął się zacinać tzn nie można było jej zamknąć bo odskakiwała. Po aplikacji wd40 a później smaru problem zniknął. Warto też od czasu do czasu przesmarować silikonem uszczelki drzwi i klapy bagaznika w celu ich konserwacji 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Karas napisał:

Warto też od czasu do czasu przesmarować silikonem uszczelki drzwi i klapy bagaznika w celu ich konserwacji 

To zrobiłem po ostatnim myciu nadwozia, przed ujemnymi temperaturami. Po myciu najpierw wytarłem uszczelki papierowymi ręcznikami.

 

PS. Po co właściwie otwierasz maskę w Subaru?! :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Ja już pisałem o tym, że i moje hamulce przestały skrzypieć po przeglądzie 45kkm? Ale tylko gdy są rozgrzane... :biglol: . Gdy są zimne skrzypią po staremu :facepalm: .

A może to staw? W końcu też pracuje przy hamowaniu!!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, FanSub napisał:

A może to staw? W końcu też pracuje przy hamowaniu!!! :D

@FanSub który?!  Ja mu dam!

 

Ale dlaczego, gdy ruszam z miejsca parkowania, ludzie odwracają głowy w moim kierunku? To Subaru, owszem, ale to skrzypienie z zawieszenia... :facepalm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szürkebarát napisał:

PS. Po co właściwie otwierasz maskę w Subaru?! :biglol:

płyn do spryskiwaczy. Nie cierpię mieć brudnej szyby. Gdyby nie myjnia na której jest automat z płynem to chyba bym na tym specyfiku zbankrutował ;)  ( 2,5 /litr zimowego ) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Karas napisał:

płyn do spryskiwaczy. Nie cierpię mieć brudnej szyby. Gdyby nie myjnia na której jest automat z płynem to chyba bym na tym specyfiku zbankrutował ;)  ( 2,5 /litr zimowego ) 

Też (za) dużo zużywam.

https://allegro.pl/oferta/plyn-zimowy-do-spryskiwaczy-zapachowy-traker-20l-11315328350

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

płyn do spryskiwaczy

2 godziny temu, radix99 napisał:

Też (za) dużo zużywam.

No właśnie, płyn do spryskiwaczy… :facepalm: Jestem w szoku, w jakim tempie mi znika, mimo że w zbiorniku mieści się co najmniej 5 l. Mam takie podejrzenie, że winne są spryskiwacze reflektorów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Karas napisał:

płyn do spryskiwaczy. Nie cierpię mieć brudnej szyby. Gdyby nie myjnia na której jest automat z płynem to chyba bym na tym specyfiku zbankrutował ;)  ( 2,5 /litr zimowego ) 

 

8 godzin temu, radix99 napisał:

 

6 godzin temu, RedSasza napisał:

No właśnie, płyn do spryskiwaczy… :facepalm: Jestem w szoku, w jakim tempie mi znika, mimo że w zbiorniku mieści się co najmniej 5 l. Mam takie podejrzenie, że winne są spryskiwacze reflektorów. :)

Od razu wiedziałem, że o to chodzi, że Subaru spartoliło ten szczegół i żeby uzupełnić płyn do spryskiwaczy trzeba otworzyć i podnieść maskę. :biglol:

 

Ale ze mną jest chyba coś nie tak bo ja już drugą zimę jeżdżę z tym samym płynem do spryskiwaczy, z tej samej 4 litrowej bańki i pewnie stanie się to co i w inne zimy się stało, że zostanę na lato z nieotwartą bańką zimowego płynu. Jeśli zaś chodzi o lato to polecam koncentrat Sonaxa 1:100. Kiedyś gdy kupiłem butelkę to chyba po 10 latach się wyczerpała, pod koniec zacząłem rozczęstowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, artaa napisał:

Chyba nie masz spryskiwaczy reflektorów...

Oj mam. Od kwietnia 2019 użyłem ich może z 10 razy. Co prawda odkryłem je dopiero po jakimś czasie, gdy przytrzymałem dźwigienkę dłużej niż zwykle :facepalm: .

15 minut temu, RedSasza napisał:

@Szürkebarát, a może Ci w ASO zakleili, w ramach globalnej akcji zmniejszania śladu węglowego. ;)

O jakim śladzie węglowym mowa? O tym jaki zostawiają węglarki jadące z węglem z Rosji do Polski? :biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
4 godziny temu, Sztylet napisał:

Czołem Szanownym Państwo.
Czy ktoś z Was ma doświadczenia z ASO w Lublinie? Wjeżdżam jutro XT na przegląd 90 tys. i naszła mnie refleksja by zapytać. 

 

;)

Jak będzie Darek kierownik, to na 100% wszystko będzie tip top ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2022 o 17:41, Sztylet napisał:

Czołem Szanownym Państwo.
Czy ktoś z Was ma doświadczenia z ASO w Lublinie? Wjeżdżam jutro XT na przegląd 90 tys. i naszła mnie refleksja by zapytać. 

 

;)

Potiwerzam co pisze Dottore .  Serwisuje u nich od lat, raczej widze tych samych mechaników,  uważam że to dobry serwis, nie boje się tam zostawić samochodu  Przez te 10 lat to może  kiedys jedna drobna wpadka była  ze zmianą kół ale wszystko załatwione w ramach reklamacji jak należy a nawet lepiej. Pan Darek ale też Pan Marek obaj godni polecenia,  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podczas ostatniego przeglądu okazało się, że muszę wymienić przednie wahacze w CX-5. ASO Mazda komplet wyceniło najpierw na 2800pln, po rabatach na 2500pln, z czego podobno ok. 2100pln to koszt materiału OEM. Mazda nie zgodziła się żebym przywiózł swoje zamienniki więc zrezygnowałem i zacząłem szukać gdzie indziej. 

Dobre zamienniki znalazłem na aledrogo za niecałe 800pln i teraz uwaga: ASO Subaru w Gdańsku, które serwisuje również Mazdę zgodziło się co prawda na mój materiał,  ale zaśpiewało za samą robociznę 1200pln. Gdy powiedziałem, że to chyba jakaś pomyłka i poprosiłem o sprawdzenie, miły głos w słuchawce odpowiedział, że owszem sprawdzi i gdyby się pomylił to oddzwoni. Nie oddzwonił.

Skorzystałem więc z oferty sieciowego serwisu Bosch za.... 359pln.

Czas wymiany wraz z geometrią to 3,5h - jak na mój gust dość długo, ale podobno śruby były mocno zapieczone. 

Tak tylko, informacyjnie.... 

 

Po gwarancji, nie warto chyba przepłacać za tak podstawowe mechaniczne wymiany, ale już np. na wymianę oleju w CVT która mnie czeka w XV, chyba podjadę do ASO...

Edytowane przez Blixten
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Blixten napisał:

Po gwarancji, nie warto chyba przepłacać za tak podstawowe mechaniczne wymiany, ale już np. na wymianę oleju w CVT która mnie czeka w XV, chyba podjadę do ASO...

warto nie warto. Biorąc pod uwagę obecne koszty:

pracownicze, ZUS'u, energii, mediów , utrzymania samego budynku, serwisu, konserwacji , wzorcowania ( np kluczy dynamometrycznych gdzie Pan Kaziu nigdy o takiej procedurze nawet nie słyszał ) maszyn,  urzędy marszałkowskie   ścigające każdego przedsiębiorcę za BDO, szkolenia itp itd to ceny są jakie są i na prawdę ciężko żeby były niższe.

Mały warsztat prowadzony przez jednego czy dwóch mechaników ze starymi maszynami , nie wystawiający paragonów może sobie pozwolić na niższe ceny, większy zakład zatrudniający xx osób wystawiający paragony, faktury i ogólnie całkowicie na legalu  niestety nie -życie. :)

 

Zawsze wymieniałem opony u zaprzyjaźnionego oponiarza - mały warsztat rodem z prl'u. Bywało że wracałem z reklamacją bo coś biło -nigdy nie było z tym problemów. W tym roku nie znalazł dla mnie czasu, więc podjechałem do autoryzowanego serwisu michelin gdzie usiadłem w pięknej poczekalni , pooglądałem na wystawce nowe opony michelin'a , obejrzałem dzień dobry tvn na wielkiej plazmie, wypiłem smaczna kawę, opony były wywarzane na najnowszych wyważarkach huntera ,  owszem zapłaciłem za wymianę 180 pln a nie 110 jak u znajomego ale sobie tak myślę że chyba zawsze będę już tam śmigał bo mi te koła tak dobrze wywarzyli jak chyba nigdy w żadnym aucie- przy mocno autostradowych prędkościach kierownica nawet nie drgnie

Edytowane przez Karas
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Karas napisał:

Pan Kaziu

Dzisiaj to nie był Kaziu, a Fred Bosch Service Gdyni, który ma dobre opinie wśród kilku moich znajomych ;)

Przetestuję ich kompetencje jeszcze raz gdy hamulce w XV zaczną mi znowu skrzypieć jak stary tapczan ;) ale na razie jest spokój i cisza  - magia pewnie  jakaś :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Blixten absolutnie nie znam tego zakładu ani ASO w którym serwisowałeś bo niby skąd mam znać skoro mieszkam we Wrocławiu :) Tylko pisze jak jest. Sam prowadze działalność gospodarczą, sam szukam tańszych rozwiązań ale to co się obecnie dzieje ogólnie na rynku w każdej branży to jakaś masakra. Paragon dostałeś? :) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...