Skocz do zawartości

Zakup WRX STI MY2015


Matross

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie to napisałem powyżej.Może Subaru powinno rozpisać przetarg na nowy silnik do STI albo kupić coś sensownego od konkurencji np. z A 45 .Niemiałbym nic przeciwko temu,tylko nie byłby to już boxer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę ciśniecie z boxera 2,5 a ten motor jest git...to kolejna taka dyskusja, która jest bez sensu. Nie ma w tej chwili na rynku samochodu, który można porównać do STI. Na asfalcie on golfR A45 i Rs3 zleją STI z powodu skrzyni najbardziej. Zawieszeniowo na śniegu, nierównym asfalcie, szutrze STI wygra. STI to nie wyścigówka to rajdówka...nie ma drugiego takiego samochodu do porównania, tylko Evo. Oczywiście na ulicy odstaje, ale charakter tego samochodu jest niezmienny od nastu lat. I za to go kocham...nie byłem nigdy fanem Skody RS ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Prawda jest obiektywna ,ale w pańskim wypadku z racji reprezentowania firmy Subaru już nie.

 

nigdy nie wpadlem na pomysł żeby komuś obrzydzać np. VW czy inna markę a mógłbym więc zdziwiony jestem osobami które wszystko wiedzą i  uważają , że ich pogląd np. na silniki 2,5 T jest jedynym słusznym......życze więc Panu spełnienia marzeń :rolleyes:  i kupna tego A45 czy też innego wspaniałego auta....

 

A to prawda  :biglol: , jak w 1998 kupujac mojego GT-eka 97 pojechalem sprawdzic prawdziwosc plotki o sprzedazy 99 oficjalnie w PL uslyszalem od Pana Andrzeja zebym dal sobie spokoj, "to twarde, niewygodne auto, lepiej kupic BMW"  :biglol: Kupilem jednak tego GT-eka, ale po 16 latach mam oprocz niego tez dwa BMW, prorok jakis czy co???  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie czuję się niewidomy albo zaślepiony. Jeździłem różnymi "wynalazkami" i mi akurat pasuje koncepcja STi lub Evo. Rozumiem też jednak tych, którzy mają potrzebę lansu w hothach'ach typu A45 AMG, RS3 itd. Dla każdego coś miłego.

Tak,tak...AMG i RS idealne lansowozy, a niebieskie STI na złotych felach, już się nie nadaje.
A później to A45 zjada estiaja czy evo i jest płacz i zgrzytanie zębami. Przykro mi :(
Płaczą i zgrzytają zębami głównie mistrzowie prostej spod świateł ;) Kupi jeden z drugim takie auto a potem marudzi że go jakiś rodzinny dupowóz ze świateł objechał, że mało wygodny i głośny na trasie i że laski na dyskotece pod remizą nie obśliniły się na widok spojlera i złotych felg.

Taka klientela powinna sobie dać spokój z STi czy Evo. "Męskie" samochody nie są dla nich

Niestety "bełkot" w broszurkach marketingowych potrafi uwieść potencjalnych kupców a potem jest lament w "internetach", że ktoś wydał 200k i ma teraz wóz drabiniasty, którego na prostej Audi w TDI odstawia.

Samochody typu Evo czy STi są dla świadomych kupujących.

 

Tak jak wcześniej pisałem w pewnych warunkach bezdyskusyjnie A45, Golf R czy inny RS3 będą szybsze. Są jednak takie gdzie STi będzie lepiej dawało sobie radę.

Każdemu wg potrzeb. Na trasy mam wygodny dupowóz z dieslem i do głowy by mi nie przyszło żeby z rodziną się telepać STi po autostradzie przez kilkanaście godzin. Teraz potrzebuję coś czym będę mógł zastąpić na jakimś Super OS'ie, Treningu w Kielcach czy innym RallyLandzie moje Evo jak się będzie akurat remontowało a do tego jak trzeba to zrobić te 200 km samemu, żeby gdzieś dojechać.

 

Dyskusja czy A45 czy STi jest lepsze, moim zdaniem jest bez sensu. Poza tym że oba mają 4 koła, kierownicę i w broszurce u dilera można poczytać o tym że dają takie same emocje itd., to te samochody są INNE. Są inne i dla zupełnie innego klienta. Grunt żeby klient był świadomy co kupuje i wtedy każdy będzie zadowlony.

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest totalnie bez sensu upalać nowo zakupione auto z salonu. Taniej i zdecydowanie LEPIEJ będzie kupić starszego lżejszego gtka, evo LUB cokolwiek innego przygotowane wg własnych upodobań. Ja nie widzę żadnych argumentów za nowym STI, mimo że widać znaczny progres względem poprzedniej wersji. Jedynie to że komuś się ono po prostu podoba. Inna kwestią jest to jak bardzo rozwojowe w kwestii tuningu jest np RS3, evo a jak STI? Co do a45 wiadome jest ze to auto jest na asfalt,a STI my15 nie jest ? Czy ktoś po zakupie nowego auta zamierza upalać na wertepach?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest totalnie bez sensu upalać nowo zakupione auto z salonu. Taniej i zdecydowanie LEPIEJ będzie kupić starszego lżejszego gtka, evo LUB cokolwiek innego przygotowane wg własnych upodobań. Ja nie widzę żadnych argumentów za nowym STI, mimo że widać znaczny progres względem poprzedniej wersji. Jedynie to że komuś się ono po prostu podoba. Inna kwestią jest to jak bardzo rozwojowe w kwestii tuningu jest np RS3, evo a jak STI? Co do a45 wiadome jest ze to auto jest na asfalt,a STI my15 nie jest ? Czy ktoś po zakupie nowego auta zamierza upalać na wertepach?...

Właśnie taką mam wizję. Mam Evo zrobione do upalania pod siebie. Jednak kiedy klęknie potrzebuję coś czym na szybko będę mógł je zastąpić.

Odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: tak zamierzam upalać nowego STi'a jeżeli zajdzie taka potrzeba.

Pewnie i tak uszkodzenie czegokolwiek będzie tańsze niż w Evo

 

 

Do tego dochodzi jeszcze jedna rzecz, która w moim mniemaniu jest ważna. Ważna dla mnie. Evo i STi mają podobnie rozwiązany napęd. Wychodzę z założenia że skoro potrafię jeździć Evo to jeżeli w "cywilu" zajdzie potrzeba się ratować to będę potrafił wykorzystać przyzwyczajenia nabyte w Evo.

Dlatego też między innymi wszystkie samochody które mam teraz mają stały napęd na 4 koła.

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, uznajemy zgodnie ze nowe STI to w rzeczywistosci 10letnie STI, co sprawia ze jest sto lat za Murzynami, poza tym cale to subaru to ch.., d... i kamieni kupa. Na autostrade nie pojedzie bo albo zaraz sie zepsuje albo jadaca rodzina bedzie narzekac ze twardo i gosno. Na tor nie pojedzie bo cokolwiek niemieckiego objedzie je w cuglach. Czyzby mialo sens tylko na krotkich odcinkach jednopasmowych drog, gdzie trzeba walczyc z ciezarowkami i komiwojazerami w yarisach? Wychodzi na to ze w zachodniej Europie, dobrze zurbanizowanej autostradami (zwlaszcza w kraju takim jak Belgia gdzie snieg jest przez 10 minut rocznie), wszelkie atuty gina. Coz pozostaje? Krete drogi Kaliforni (STI cabrio :rolleyes:)? Lesne trakty Norwegii? Dziurawe drogi lubelszczyzny?

Wszelkie te dyskusje o awaryjnosci 2.5 mozna by zamknac prostym stwierdzenie SIPu albo Subaru Jurop: W latach x-y sprzedalismy S samochodow, z ktorych B padlo na/po gwarancji, co stanowi P%. I opcje sa cztery: albo sie okaze ze P wynosi let's say 5%, albo ze wynosi 90%, albo ze takie dane nie beda podane bo to TAJEMNICA, albo bo WSTYD.

Tak z innej beczki, to czego nie lubie w subaru to ze nawiewow na tyl nie ma (wylacznie w najwyzszym modelu outbacka? haha). Na co mi jakies keylessy czy inne cuda niewidy, nawiew dajcie z tylu! Cud ze regulacja otwarcia kratki z przodu sie pojawila.

A poza tym forum trzeba zamknac!

Edytowane przez Fiji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wszelkie te dyskusje o awaryjnosci 2.5 mozna by zamknac prostym stwierdzenie SIPu albo Subaru Jurop: W latach x-y sprzedalismy S samochodow, z ktorych B padlo na/po gwarancji, co stanowi P%. I opcje sa cztery: albo sie okaze ze P wynosi let's say 5%, albo ze wynosi 90%,

Zaden producent takich danych nie ujawnia jak nie musi - juz gdzies o tym bylo w watku o padajach SBD. Widziales gdzies zeby BMW, Toyota czy inny producent ujawnil takie dane? - a przeciez swojego czasu diesle tych firm padaly jak muchy ze wzgledu na bledy konstrukcyjne ( w bmw ukrecajace sie waly, w toyocie cos z glowicami itp)  Tak jak ktos juz napisal w tym watku STI to rajdówka nie mistrz prostej. Chcesz byc najszybszy od swaatel do swiatel kupuj amg golfa r itp wybor jest duzy. Chcesz sobie polatac ostro po zakretach, sniegu szuterku kupujesz sti. poniewaz  to auto jest bezkonkurencyjne na tego typu nawierzchniach ( EVO juz nie produkuja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze 0,03PLN do dyskusji o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy.

 

Pisząc że a45 amg to fwd z dołączanym napędem pewnie wszyscy macie w pamięci auta typu golf4, leon cupra4 czy może jeszcze kangoo 4x4. Do obecnych rozwiązań ma się to jak taczki do promu kosmicznego. Obecne haldexy mogą być wstępnie spięte, wykrywają możliwy poślizg zanim on nastąpi, przy ruszaniu przenoszą więcej mocy na tył od razu. Przednionapędowe są głównie na autostradzie przy prędkości. Są lepsze niż sawd dla 99,9% kierowców. A z tych 0,01 które zauważy różnicę 99,9% nie będzie miało okazji i potrafiło wykorzystać tej różnicy. Ten ułamek promila który decydowanie powinien kupić sti to niestety nie j a czy ty tylko Kajto, Siemanko i jeszcze 3-4 gości w Polsce. Dla reszty wybór sawd czy haldex nie będzie miał żadnego praktycznego znaczenia.

 

A45 amg jest szybsze niż sti. Nie wiem o jakim specyficznym torze piszesz Matross,ale wszystkie porównania które widziałem podawały zauważalną różnicę w czasie na torze, po zakrętach. Chyba że mówimy o Nurburgringu pod śniegiem, wtedy może sti.

 

STI jest większe, ładniejsze praktyczniejsze tańsze, i silnik 2.5 ma bardzo fajną charakterystykę, napędy są sprytne, ale kupić auto za 45 tys € i zastanawiać się czy mogę jeszcze jechać szybko, czy już powinienem zwolnić żeby upg odpoczeła, jakośmnie to nie przekonuje

sti jest zdecydowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A45 amg jest szybsze niż sti. Nie wiem o jakim specyficznym torze piszesz Matross,ale wszystkie porównania które widziałem podawały zauważalną różnicę w czasie na torze, po zakrętach. Chyba że mówimy o Nurburgringu pod śniegiem, wtedy może sti.

 

Na motortrend.com było porównanie:

 

BMW M235i vs. Mercedes CLA45 AMG vs. Subaru WRX STI Fun and Games: Which Enthusiast Steed Kicks Our Endorphins into the Highest Gear?

 

Read more: http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1403_bmw_m235i_mercedes_cla45_amg_subaru_wrx_sti_comparison

 

co prawda nie A45 a CLA45 AMG ale STI było i tak najszybsze na torze.  

 

Ich konkluzja: 

 

3rd Place: Mercedes-Benz CLA45 AMG

Big on speed, style, and price; small on emotion.

2nd Place: BMW M235i

A well-balanced rear-driver in need of options for pizzazz.

1st Place: Subaru WRX STI

Launch Edition: Loud, fast, surefooted, amenity-packed—it typifies fun.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Nie czuję się niewidomy albo zaślepiony. Jeździłem różnymi "wynalazkami" i mi akurat pasuje koncepcja STi lub Evo. Rozumiem też jednak tych, którzy mają potrzebę lansu w hothach'ach typu A45 AMG, RS3 itd. Dla każdego coś miłego.

Tak,tak...AMG i RS idealne lansowozy, a niebieskie STI na złotych felach, już się nie nadaje.
A później to A45 zjada estiaja czy evo i jest płacz i zgrzytanie zębami. Przykro mi :(
Płaczą i zgrzytają zębami głównie mistrzowie prostej spod świateł ;) Kupi jeden z drugim takie auto a potem marudzi że go jakiś rodzinny dupowóz ze świateł objechał, że mało wygodny i głośny na trasie i że laski na dyskotece pod remizą nie obśliniły się na widok spojlera i złotych felg.

Taka klientela powinna sobie dać spokój z STi czy Evo. "Męskie" samochody nie są dla nich

Niestety "bełkot" w broszurkach marketingowych potrafi uwieść potencjalnych kupców a potem jest lament w "internetach", że ktoś wydał 200k i ma teraz wóz drabiniasty, którego na prostej Audi w TDI odstawia.

Samochody typu Evo czy STi są dla świadomych kupujących.

Tak jak wcześniej pisałem w pewnych warunkach bezdyskusyjnie A45, Golf R czy inny RS3 będą szybsze. Są jednak takie gdzie STi będzie lepiej dawało sobie radę.

Każdemu wg potrzeb. Na trasy mam wygodny dupowóz z dieslem i do głowy by mi nie przyszło żeby z rodziną się telepać STi po autostradzie przez kilkanaście godzin. Teraz potrzebuję coś czym będę mógł zastąpić na jakimś Super OS'ie, Treningu w Kielcach czy innym RallyLandzie moje Evo jak się będzie akurat remontowało a do tego jak trzeba to zrobić te 200 km samemu, żeby gdzieś dojechać.

Dyskusja czy A45 czy STi jest lepsze, moim zdaniem jest bez sensu. Poza tym że oba mają 4 koła, kierownicę i w broszurce u dilera można poczytać o tym że dają takie same emocje itd., to te samochody są INNE. Są inne i dla zupełnie innego klienta. Grunt żeby klient był świadomy co kupuje i wtedy każdy będzie zadowlony.

W zeszłym roku testowałem A45 i jakoś niedługo pózniej STI MY15.

Jezeli mam być szczery to jezeli chodzi i komfort resorowania to STI biło to AMG a głowę i jezeli mam być szczery to trzeb być masochista żeby żyć z tym a45 na codzień.zawieszeniowo auto wręcz nie do wytrzymania.

Zaskakująca MY15 można kapitalnie żyć na codzie jak z żadnym innym STI wczesniej jest bardzo wygodne i cywilizowane a z drugiej strony ma dalej to coś i prowadzi sie jak żadne poprzednie STI.Jak to zrobili nie wiem ale działa genialnie.

Ja se teraz tylko modlę żeby ktoś W FHI wpadł na genialny pomys i porażenie to wszystko do levorga kombi i puścił w EU. plizzzzzzzzzzzz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A45 amg jest szybsze niż sti. Nie wiem o jakim specyficznym torze piszesz Matross,ale wszystkie porównania które widziałem podawały zauważalną różnicę w czasie na torze, po zakrętach. Chyba że mówimy o Nurburgringu pod śniegiem, wtedy może sti.

 

Na motortrend.com było porównanie:

 

BMW M235i vs. Mercedes CLA45 AMG vs. Subaru WRX STI Fun and Games: Which Enthusiast Steed Kicks Our Endorphins into the Highest Gear?

 

Read more: http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1403_bmw_m235i_mercedes_cla45_amg_subaru_wrx_sti_comparison

 

co prawda nie A45 a CLA45 AMG ale STI było i tak najszybsze na torze.  

 

Ich konkluzja: 

 

3rd Place: Mercedes-Benz CLA45 AMG

Big on speed, style, and price; small on emotion.

2nd Place: BMW M235i

A well-balanced rear-driver in need of options for pizzazz.

1st Place: Subaru WRX STI

Launch Edition: Loud, fast, surefooted, amenity-packed—it typifies fun.

 

dziwne, bo z jednej strony w tabelce cla jest wolniejsze o 0,08 sek na okrążeniu a w tekście piszą: The CLA managed a quicker lap, but just matched the STI's lateral acceleration.

tak czy inaczej a45 i cla amg różni dość dużo, więc trzymam się mojego zdania, jest mojsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc że a45 amg to fwd z dołączanym napędem pewnie wszyscy macie w pamięci auta typu golf4, leon cupra4 czy może jeszcze kangoo 4x4. Do obecnych rozwiązań ma się to jak taczki do promu kosmicznego. Obecne haldexy mogą być wstępnie spięte, wykrywają możliwy poślizg zanim on nastąpi, przy ruszaniu przenoszą więcej mocy na tył od razu. Przednionapędowe są głównie na autostradzie przy prędkości. Są lepsze niż sawd dla 99,9% kierowców. A z tych 0,01 które zauważy różnicę 99,9% nie będzie miało okazji i potrafiło wykorzystać tej różnicy. Ten ułamek promila który decydowanie powinien kupić sti to niestety nie j a czy ty tylko Kajto, Siemanko i jeszcze 3-4 gości w Polsce. Dla reszty wybór sawd czy haldex nie będzie miał żadnego praktycznego znaczenia.

 

Jeśli chodzi o jazdę na codzień - zgadzam się. Ale przecież mówimy tu o samochodach z założenia sportowych, czyli użytkowanych (przynajmniej weekendowo) na torze. A na torze to już każdy poczuje różnicę między haldexem a SAWD czy 4WD z Evo na własnej skórze i wyczuwa się to raczej bez problemu i po krótkim odcinku. Więc z tym ułamkiem promila to bym nie przesadzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Są lepsze niż sawd dla 99,9% kierowców. A z tych 0,01 które zauważy różnicę 99,9% nie będzie miało okazji i potrafiło wykorzystać tej różnicy. Ten ułamek promila który decydowanie powinien kupić sti to niestety nie j a czy ty tylko Kajto, Siemanko i jeszcze 3-4 gości w Polsce. Dla reszty wybór sawd czy haldex nie będzie miał żadnego praktycznego znaczenia.

 

Hmmm... muszę się w takim razie Wojtka zapytać następnym razem jak on to odczuwa różnicę między SAWD a "haldexem" ;) Rękę dałbym sobie uciąć że sam tą różnicę jestem w stanie wyraźnie wyczuć ale widać, że jednak powinienem zostać w kuchni a nie szlajać się po torach

 

http://www.mercedescla.org/forum/14-mercedes-benz-cla45-amg/9883-race-start-4matic-currently-unavailable.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...