Skocz do zawartości

Zakup WRX STI MY2015


Matross

Rekomendowane odpowiedzi

Atrakcyjna cena STI to jest w US (+/- 35 tys.$ ) , płacąc tyle można przymknąć oko na upg.W PL cena chora z kapelusza-praktycznie we  wszystkich państwach ościennych jest taniej.

 

 Cena samochodu to nie wszystko. Jest jeszcze registracja, podatek drogowy, ubezpieczenie itp.

W Belgii STI jest tansze cennikowo, ale rejestracja kosztuje 5 tysiecy euro (w Walonii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiji jakby w Belgii ludzie średnio zarabiali tyle co w Polsce,  to nikt by nie kupił żadnego STI. Tam to zupełnie przeciętny samochód,

tu to luksus dla sympatyków marki.

Edytowane przez fedex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka jest na rynku alternatywa do WRX STI jeśli chodzi o auta fabrycznie nowe

np.: golf4 R, audi s3/s4, volvo v40 cc t5 awd( 254koni tylko), a45 amg, pewnie cos ze stajni BMW np 1,2,3 z x drive tez by sie znalazlo. Wszystko to haldexy 5 gen albo inne systemy elektroniczne

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

np.: golf4 R, audi s3/s4, volvo v40 cc t5 awd( 254koni tylko), a45 amg, pewnie cos ze stajni BMW np 1,2,3 z x drive tez by sie znalazlo. Wszystko to haldexy 5 gen albo inne systemy elektroniczne

 

żadne z nich nie kupisz za 180k pln.... No może golfa. Każde inne jest bliżej 250k pln....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

np.: golf4 R, audi s3/s4, volvo v40 cc t5 awd( 254koni tylko), a45 amg, pewnie cos ze stajni BMW np 1,2,3 z x drive tez by sie znalazlo. Wszystko to haldexy 5 gen albo inne systemy elektroniczne
 

 

jednak każde z tych aut ma inny charakter jak STI czy EVO 

 

 

 

żadne z nich nie kupisz za 180k pln.... No może golfa. Każde inne jest bliżej 250k pln....
 

 

ale tez są inaczej wykonane, pod względem wykonania wnętrza to przepaść 

nawet Golf to inna klasa pod tym względem, taki urok Subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale tez są inaczej wykonane, pod względem wykonania wnętrza to przepaść  nawet Golf to inna klasa pod tym względem, taki urok Subaru

Jak ktoś chce lepsze wnętrze to bierze S4, a jak zadowoli go kompromis albo chce auto niepowtarzalne, wybierze STi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chce lepsze wnętrze to nie zależy mu na Subaru STI 

 

STI czy schodzące z rynku EVO to oferta dla innego klienta jak wspomniane Golf, S3 itp. samochody 

 

choć być może nowe STI chce coraz mocniej z wspomnianymi autami konkurować, stając się w większym stopniu  "codzienną wyścigówką" 

jak "rajdówką" 

 

było nie było pozostaje na "placu boju' samotnie  - jako oferta aut nowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

np.: golf4 R, audi s3/s4, volvo v40 cc t5 awd( 254koni tylko), a45 amg, pewnie cos ze stajni BMW np 1,2,3 z x drive tez by sie znalazlo. Wszystko to haldexy 5 gen albo inne systemy elektroniczne

 

żadne z nich nie kupisz za 180k pln.... No może golfa. Każde inne jest bliżej 250k pln....

 

Golfa kupisz poniżej 150tyś realnie........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

żadne z nich nie kupisz za 180k pln.... No może golfa. Każde inne jest bliżej 250k pln....

kaze z tych aut oprcz amg w chwili obecnej kupisz za 180-190k pln a napewno golfa volvo i jakas s3 -  magiczne wyprzedaze rocznika 2014, rabaty dla lekarzy ,prawnikow itp

 

 

jednak każde z tych aut ma inny charakter jak STI

pewnie tak i to chyba dobrze. Mowimy tu o konkurecnji czyli mocnych ( 300konnych lub zblizonych mocowo) turbo doladowanych benzyniakach z tego samego segmentu z awd . Panowie ja wiem ze wszyscy jestesmy fanami subaru , ale nie badzmy zaslepieni. Kazdy przed zakupem sti powinien sie kazdym z tych aut przejechac ze wzgledu na swoje preferencje , upodobania itp. Co prawda maja inaczej rozwiazane awd ale czy to zle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Golfa warto kupić , świetny środek , bardzo szybki i < 150 tyś..... :)

Nie wiem czy traktować to jako wypowiedź z lekką nutką ironii czy innaczej, ale już w wrzesniu miałem oficjalna ofertę od Dealera w PL na wersję 5d z maualna skrzynią (tak chciałem) i z kilkoma dodatkami za 143 tyś zł. Dalej nie negocjowałem bo podjąłęm decyzje o zakupie raczej auta z silnikiem H6 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

np.: golf4 R, audi s3/s4, volvo v40 cc t5 awd( 254koni tylko), a45 amg, pewnie cos ze stajni BMW np 1,2,3 z x drive tez by sie znalazlo. Wszystko to haldexy 5 gen albo inne systemy elektroniczne
 

 

jednak każde z tych aut ma inny charakter jak STI czy EVO 

 

 

 

żadne z nich nie kupisz za 180k pln.... No może golfa. Każde inne jest bliżej 250k pln....
 

 

ale tez są inaczej wykonane, pod względem wykonania wnętrza to przepaść 

nawet Golf to inna klasa pod tym względem, taki urok Subaru

 

 

 

 

 

Jaka znowu przepasc???

Sam ma Golfa (nie R ale zawsze Golfa i dokladnie go znam)...

Wykonczenie fajne ale tylko jesli chodzi o górna czesc kokpitu,drzwi...

Pietro niżej (np konsola środkowa, dolna połowa  drzwi,dolna połowa kokpitu,progi itd to twardy plastik,który w miare łatwo sie rysuje.

Audi A3(ten jest w segmencie STI wiec to audi oceniam) z przodu swietnie,zwłaszcza kokpit ale...tylna czesc kabiny boczki material gorszy niz z przodu(czyli osczedzali), i sprawdzcie wykonczenie A3 w miejscu łączenia słupka A z dachem...kiepsko zmontowane materiały tapicerskie i w dodatku na stale sie odksztalcją...prózne wiec wasze zachwyty nad audi...

Nie porównujcie wykonczenia A6 czy 8 bo to inna półka cenowa...

Ja też moge sie zachwycac wykonczeniem mojej ukochanej 911 (sztywno i swietnie spasowane choc twarde materiały w srodku ,obite skóra na życzenie) jakby odlane z jednego kawałka...tylko ze to Porsche kosztuje srednio 600-700 tys wiec bez sensu jest porownanie wykonczenia tego samochodu z STI .ktore kosztuje 185 tys.

 

To co mnie zaskoczylo natomiast (na plus) to materialy wykonczeniowew nowym STI w porownaniu ze starym STI.

Tego chcielismy głownie w EU(nie w USA !!!) i to dostalismy.

Wymagac teraz trzeba ,zeby zaczeli montowac  308 konnego  ej20 w europejskiej specyfikacji,no chyba ze szykują unowoczesnionego ej22 (byłoby rewelacyjnie) :yahoo: :yahoo:

Edytowane przez wasz_hugo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy Subaru mogłoby wypuścić limitowaną serię STi z silnikami EJ20 na Europę. Cena byłaby troszkę wyższa i ciekawe ile sztuk musiałoby się sprzedać aby wyszli na "+" z kosztami homologacji etc. Jeśli chodzi o spalanie to edycje specjalne/limitowane chyba inaczej się liczy do flotowej emisji CO2, bo tutaj zapewne jest główna przeszkoda. Taka limitowana wersja mogłaby też pokazać różnice (wady i zalety) obu silników EJ względem siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jaka jest na rynku alternatywa do WRX STI jeśli chodzi o auta fabrycznie nowe

np.: golf4 R, audi s3/s4, volvo v40 cc t5 awd( 254koni tylko), a45 amg, pewnie cos ze stajni BMW np 1,2,3 z x drive tez by sie znalazlo. Wszystko to haldexy 5 gen albo inne systemy elektroniczne

 

to nie sa alternatywy pod wzgledem charakteru dla STI,co najwyzej podobne cenowo

bo Sti jest (jak to czesto  p.Kornacki  nazywa) atawistyczne ;)

te wyzej wymienione sa bardzo skomputeryzowane( nie Ty decydujesz tylko komputer)

jedyna ale poważna wątpliwoscią STi jest ...ej25 :( 

ps: DAJCIE  Ej 20 na EUROPE !!!!

Zastanawiam się czy Subaru mogłoby wypuścić limitowaną serię STi z silnikami EJ20 na Europę. Cena byłaby troszkę wyższa i ciekawe ile sztuk musiałoby się sprzedać aby wyszli na "+" z kosztami homologacji etc. Jeśli chodzi o spalanie to edycje specjalne/limitowane chyba inaczej się liczy do flotowej emisji CO2, bo tutaj zapewne jest główna przeszkoda. Taka limitowana wersja mogłaby też pokazać różnice (wady i zalety) obu silników EJ względem siebie.

Z  EJ20 pod maską jade w najblizszy dzien roboczy do salonu i zamawiam. :yahoo:

Edytowane przez wasz_hugo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Najlepiej żółtego z wymalowanym wielbłądem   

 

 .....fajny był. :rolleyes: .....ale po nim bezpośrednio miałem Legacy Turbo.... które zakręty pokonywało znacznie szybciej , lepiej przyspieszało i dawało większą frajdę z jazdy..... :)

 

ps. ten Golf o którym piszecie to.....płuży przodem w zakrętach.... :( ..ale do normalnej jazdy..ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A STI nie płuży? :) tam gdzie STI ucieka przód, tam w brz mryga kontrolka od ESP bo ucieka tył :D po zrobieniu w BRZ 10tys km, WRX STI jest dla mnie za miękki, za wysoko się siedzi, za gładko wszystko chodzi, za bardzo płuży.. Jest trochę za bardzo ucywilizowany - spodziewałem się czegoś ostrzejszego....

Co nie zmienia faktu, że gdybym miał $$$ to bym się mocno zastanawiał nad zakupem, chociaż o wiele lepiej prowadzi się BRZ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

po zrobieniu w BRZ 10tys km, WRX STI jest dla mnie za miękki, za wysoko się siedzi, za gładko wszystko chodzi, za bardzo płuży.. Jest trochę za bardzo ucywilizowany - spodziewałem się czegoś ostrzejszego....

 

i zdecydowanie więcej pali...... :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...