Jump to content

plejadek

Użytkownik
  • Content Count

    813
  • Joined

  • Last visited

About plejadek

  • Rank
    ..:: Profi ::..
  • Birthday 06/17/1971

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    2006 WRX, 2012 OBK 3.6, 2015 Challenger 5.7 HEMI

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.brukland.net

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. plejadek

    E-Boxer

    TOMA52 68 KM i 139 Nm wg mnie odnoszą się do starszej generacji toyoty. Nowa hybrydowa RAV4 z napędem na przód ma 218 KM a Hybrydowa AWD ma 222KM. Jeżeli silnik z tyłu miałby tyle koni co twierdzisz różnica w mocy między FWD a AWD byłaby znacznie większa. poniżej znalazłem dane techniczne do Lexusa UX 250h e-four hybrid i tam jest informacja, że wesja FWD nie ma silnika zamontowanego na tylnej osi. Wersja hybrid AWD ma zamontowany dodatkowy silnik elektryczne na tylnej osi o mocy 7KM i 55 Nm
  2. plejadek

    E-Boxer

    sam wcześniej napisałeś, że opóźnienie reakcji kół tylnej osi na uślizg przodu w RX 450h jest odczuwalne. Cytowany przez ciebie tekst to materiał promocyjny Lexusa, więc tam zawsze wszystko będzie naj...... RX i NX mają zamontowane na tylnej osi silniki elektryczne mające 68KM ale to są starsze konstrukcje hybrydowe. Najnowszy Lexus UX 250h e-four i Toyota RAV4 AWD hybrid mają silniki elktryczne napędzające tylną oś o mocy około 7 KM.
  3. plejadek

    Wrx 2015+

    eddie_gt4 masz rację, może jakbym się przejechał autem z manualem to decyzja byłaby inna. Ale nie żałuję, bo zamiast wrx-a sprowadziłem sobie Challengera z V8
  4. plejadek

    Wrx 2015+

    parę lat temu miałem pomysł aby zamienić swojego wrx z 2006 z tym "strasznym 2.5 turbo" na wrx z 2015. Miałem okazję przejechać się wersją z CVT i pewnie to spowodowało, że zrezygnowałem z pomysłu pozbycia się starego auta. CVT jest przyzwoitą skrzynią, idealną do jazdy codziennej, wadą jest to, że przytępiła trochę pazurki wrx-owi, powodując, że stał się takim trochę szybszym kompaktem.
  5. Nasz outback 3.6 w maju skończył 6 lat, nie przypominam sobie abym musiał cokolwiek dolewać między przeglądami. Obecny przebieg to około 135 000 km. Może B6 zaczyna prosić o olej dopiero jak już się trochę zużyje, tak od 200 000 km.
  6. Koledzy mają słuszność - jeżeli auto dla kobiety to zdecydowanie Forek. Natomiast przeceniasz trochę możliwości leworga opisując go jako FUN CAR czy świetną ścigawkę. Kupując żonie forka, prędzej czy później zauważycie, że będzie mógł spokojnie zastąpić wasze obecne auto rodzinne czyli Lancię Voyagera. Wtedy sprzedaj Lancię i poszukaj sobie prawdziwego fun cara czyli STI albo BRZ.
  7. Trochę smutno się robi....... może jednak nie trzeba żałować, że 3.6 z CVT nie jest oferowany u nas.
  8. Na twoim miejscu pominąłbym temat różnicy spalania między silnikami wolnossącymi a turbo w Subaru. Z mojego doświadczenia wynika, że różnica w spalaniu między 2.0 150 KM (miałem forka przez 3,5 roku), 2.0 123 KM(miałem legacy przez 3 lata a 2.5 turbo (mam WRX od 9 lat) wynosiła około 1 litr na 100km. Co nie oznacza, że pozostałe koszty związane z utrzymaniem i serwisowaniem auta są zbliżone. Zaturbione auta są zwykle dużo szybsze a ich części eksploatacyjne muszą być trwalsze i bardziej wytrzymałe a więc ich wymiana jest kosztowniejsza i częstsza.
  9. Jak na razie szwindel udowodniono tylko VAG-owi co oznacza, że oszustwem zbrukane są tylko takie marki jak skoda, seat , volkswagen, audi i porsche, i bosch oczywiście, któremu zlecono wymyślenie i wyprodukowanie milionów czarodziejskich modułów. VAG nie musiał montować tego ustrojstwa, żeby spełnić normy, bo ich silniki diesla mogły spokojnie te normy spełniać bez tego urządzenia. Oszustwo podczas badań emisji miało na celu umożliwienie sprzedaży silników o lepszych parametrach niż konkurencja. Z testów porównawczych turbodiesli 4 czy 6 cylindrowych często wynikało, że te VAG-owskie mniej palą a jednocześnie są bardziej dynamiczne. Dlaczego dzisiaj kiedy VAG został zmuszony do wgrywania oprogramowania zgodnego z normami emisji, ludzie, których auta zostały poddane temu procesowi, narzekają na pogorszoną dynamikę, zwiększone spalanie i ogólny wzrost awaryjności silnika i częste włączanie się trybu awaryjnego. Wielu użytkowników zainfekowanych passatów, a4 czy cayennów wcale się nie pali aby odwiedzić serwis i "naprawić" silnik.
  10. Ta konkluzja wydaje się najbardziej słuszna - nie zbaczaj z niej. Outback 3.6 ma nie tylko wszystkie zalety outbacka 2.5, ale dodatkowe 100 KM oraz bardziej zaawansowany napęd AWD powodują, że jazda 3.6 jest przyjemniejsza i daje więcej satysfakcji takiej czysto motoryzacyjnej. Kupując outbacka 2.5 dostajesz pyszny tort na talerzu, kupując 3.6 dostajesz nie tylko więcej tego tortu ale i wisienkę.
  11. Zapraszamy, zapraszamy .....
  12. plejadek

    Jaki rocznik wybrać

    Wydaje mi się, że Outback 3,6 jest bardziej dynamicznym autem, pomimo niewielkiej różnicy mocy, z powodu chociażby niższej masy. Sam zauważyłeś, że: nie wiem z jakim silnikiem był ten outback, ale jeśli 2,5 i podobało ci się to w przypadku 3,6 dostajesz jeszcze dodatkowo prawie 100 koni i litr pojemności. U nas w rodzinie outback 3,6 jest już prawie 6 lat - dynamika połączona z komfortem to 2 największe zalety tego auta.
  13. chyba miałeś na myśli bloba, sam jeżdżę 2,5 litrowym hawkiem i raczej nie marudzę na reakcję na gaz czy dynamikę w dolnym zakresie obrotów.
  14. Przeglądając net trafiłem na te porównanie. Co prawda to wewnętrzna konkurencja i bohaterem z 2016 roku nie jest forek XT ale sam filmik jest bardzo fajny.
  15. Do takiego celu używam swojego WRX już od 9 lat. Ale auto nie służy mi tylko jako zabawka do wypadów na tor czy jazd weekendowych ale również jako normalny daily car. Wadą takiego rozwiązania jest to, że trochę oszczędzam auto na zawodach i treningach i nie zdecydowałem się na zrobienie z auta "rajdówki" co do różnicy między WRX a STI: (porównuję Wrx z I stage(260 KM) do seryjnego STI(280 KM) dynamika będzie zbliżona, oczywiście nieznacznie na korzyć STI, W STI będzie lepsze prowadzenie i skręcanie ze względu na aktywny dyfer na przedniej osi, STI będzie lepiej hamować. W STI będziesz miał 6 biegową skrzynię i dodatkowo możliwość pobawienia się ustawieniami dccd. STI będzie lepszym autem na tor, ale też i z 20 tyś droższym w zakupie od WRX. GT-ek też nie jest głupim rozwiązaniem, jest lżejsze i będzie tańsze w zakupie od WRX-a ale ze względu na wiek GT-ki będą mocniej wyeksploatowane i zużyte. Seryjnemu Gt-kowi brakuje też trochę mocy. Nawet jeżeli auto będzie do zabawy, kupując staraj się zawsze wybrać te w najlepszym stanie technicznym i z najbardziej sensownymi modyfikacjami.
×
×
  • Create New...