Skocz do zawartości

plejadek

Użytkownik
  • Postów

    835
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana plejadek w dniu 2 Października 2013

Użytkownicy przyznają plejadek punkty reputacji!

O plejadek

  • Urodziny 17.06.1971

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.brukland.net

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    2006 WRX, 2012 OBK 3.6, 2015 Challenger 5.7 HEMI

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia plejadek

..:: Profi ::..

..:: Profi ::.. (4/13)

30

Reputacja

  1. Taka dynamika jest charakterystyczna dla hybryd phev. volvo xc 60, i v60 są nawet trochę szybsze, lexus nx 450h+ zbiera się podobnie. Problem z tą dynamiką w phevach jest taki, że nie zawsze jest ona dostępna od ręki. Phevy kupuję się po to aby w mieście poruszać się głównie w trybie EV, korzystając z silnika elektrycznego, który ma zwykle od 60 do 190 KM, mazda ma przyzwoite 137KM - więc dynamika w trybie ev będzie zbliżona np do forestera e-boxer - co faktycznie umożliwia jazdę bez wyrzeczeń. W necie jest już trochę filmików z testów cx-60 - zorganizowano dla dziennikarzy jazdy w Portugalii. Generalnie chwalą auto za komfort i ciszę, dobrej jakości wnętrze, narzekają na wagę auta (bateria waży dodatkowe 197 kg) co średnio wpływa na jazdę w zakrętach - niektórzy twierdzą, że jest przez to mniej zwinna niż cx-5. Phev mazdy ma też niezaprzeczalnie wiele zalet, doczytałem, że jazda 4x4 jest możliwa w trybie ev, bez potrzeby włączania silnika spalinowego. To umożliwia bezpieczną jazdę w zimie z wykorzystaniem tylko trybu ev. W wielu phevach jest to niemożliwe bo silnik elektryczny odpowiada tylko za napęd jednej osi. Mazda jest też wyposażona w klasyczny automat a nie cvt. Rozwiązania, które oferuje mazda wydają się być wyjątkowo atrakcyjne, powodując, że technologia phev w wykonaniu cx-60 zaczyna nabierać sensu.
  2. co prawda w forku 4EAT ale sh - w górach do redakcji używałem trybu sport - manualna zmiana biegów lewakiem 3-2-1 - tak jak ipsx82 ci napisał. Tego trybu, dodatkowo z wyłączonym ESP używałem zawsze w trudniejszym terenie - tak jeździłem próby na trasie terenowej na plejadach w Kielcach, bo w trybie automatycznym nie zawsze dawał radę. Niestety w challengerze muszę w górach redukować łopatkami na kierownicy, pomimo że tam jest 8 biegowy ZF.
  3. E 450 4MATIC All-Terrain od 365 500 - golas
  4. ...... i zdecydowałeś się na ........Mazdę Wczoraj miałem okazję posiedzieć wewnątrz najnowszego Outbacka i wnętrze robi wrażenie. Nie do końca rozumiem politykę SIP aby oferować go z wolnym sakiem 2.5 zamiast 2.nie-ASO - wyższą akcyzę i tak trzeba płacić. Niezły wynik sprzedaży forka XT pare lat temu, świadczy, że subaraki z mocniejszymi silnikami znajdują chętnych. Może Solterra coś zmieni..
  5. Co brałeś jako alternatywę dla mazdy CX-60: RX hybrydę, czy nowego NX 450h (plug in). Czas oczekiwania na nowego NX obecnie to około 10 miesięcy. Część osób, zamawiająca auto w sierpniu 2021 jeszcze ich nie odebrała. Ta mazda rzeczywiście zapowiada się fajnie.
  6. Rok temu po 9 latach jazdy Outbackiem 3.6 przesiadliśmy się na lexusa RX 300 (2.0 turbo). Pierwotnie miał być RX 450h, ale tuż przed złożeniem zamówienie przejechałem się wersją z turbo i jazda mile mnie zaskoczyła - co spowodowało zmianę decyzji. Dynamika bardzo zbliżona do hybrydy, dane katalogowe mówią o 9.5 s/100kmh ale auto jest znacznie szybsze, niewiele ustępuje outbackowi 3.6. RX 300 w przeciwieństwie do hybrydy wyposażony jest w 6-biegowy klasyczny automat oraz wał między osiami. Istnieje możliwość blokady 4x4 do 80 kmh. (50%x50%). W hybrydzie napęd tylnej osi zapewnia 60KM silnik elektryczny co w 300KM aucie wydaje się być wartością robiącą średnie wrażenie. Po roku użytkowania zalety RX-a w stosunku do Outbacka to: znacznie wyższy komfort podróżowania w każdym zakresie prędkości, lepsza praca zawieszenia - o wiele lepiej wyciszone wnętrze, bardziej komfortowe fotele, mniejsze spalanie średnio o 05 -1 litr na 100 km. Wady to mniejszy bagażnik- ze względu na opadającą szybę, słabszy napęd awd, przy normalnej jeździe preferowana jest przednia oś 80-90%, tył ma zwykle 10-20%. W Oubacku dzięki VTD mialem nominalnie 45% przód - 55% tył. Jazdę poza asfaltem ratuje w Lexusie możliwość "zblokowania" napędów i auto sobie radzi. Outback 3.6 jest też trochę dynamiczniejszy, szczególnie sam start i pierwsze faza rozpędzania. Szukaliśmy auta, które będzie zauważalnie bardziej komfortowe niż Outback. Wcześniej testując na jazdach próbnych auta z klasy premium ale w segmencie zbliżonym do Outbacka, czyli GLC, Q5, XC 60, Lexusa NX czy X3 brakowało nam efektu wow, czyli zauważalnej różnicy w komforcie jazdy. Dopiero decyzja o spróbowaniu auta z wyższej półki spowodowało tą różnicę.
  7. plejadek

    Hot Hatch Hysteria

    Hot hatch z Korei pokazuje pazurki: Robi się smutno oglądające ten pojedynek. Kierownik STI mógłby trochę poćwiczyć procedurę startu, może wtedy uzyskałby większą przewagę i dowiózłby ją do mety a tak ....... Nie zmienia to jednak faktu, że odchodzące STI to motoryzacyjny dinozaur, którego i tak chętnie postawiłbym w swoim garażu.
  8. plejadek

    E-Boxer

    cytat z artykuł z moto.pl na temat zbyt wolnej jazdy i możliwych konsekwencji. "Zbyt wolna jazda również może być niebezpieczna Często jednak zapominamy, że zbyt wolna jazda również powoduje zagrożenie i niebezpieczeństwo na drodze. Wielu kierowców w trosce o swoje bezpieczeństwo decyduje się jechać sporo poniżej ograniczeń prędkości. To częsta sytuacja na większych miejskich arteriach, gdzie przepisy dopuszczają jazdę z prędkością 70 km/h, a większość kierowców i tak jedzie zwyczajowe 50 km/h. Taka jazda przyczynia się do korków, zatorów i irytacji uczestników ruchu. Jednak znacznie niebezpieczniej robi się, kiedy różnica prędkości jest większa. Wtedy kierowca jadący z dopuszczalną prędkością zmuszony jest do gwałtownego hamowania, a to - zwłaszcza w przypadku gorszych warunków na drodze - może zakończyć się tragedią. Dlatego zbyt wolna jazda jest w Polsce karalna. Mandat za zbyt wolną jazdę - kiedy W ustawie Prawo o ruchu drogowym zapisano, że "kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością nieutrudniająca jazdy innym kierowcom" (art.19 ust.2 pkt 1). Oznacza to, że policja może nas ukarać za zbyt wolną, niebezpieczną dla innych kierowców jazdę. Taryfikator mandatów za zbyt wolną jazdę przewiduje 50-200 zł mandatu oraz 2 punkty karne. W przepisach nie ma konkretnej liczby, która definiowałaby "zbyt wolną jazdę". Za kierownicą musimy pamiętać, że naszym obowiązkiem jest jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa. Mandat za zbyt wolną jazdę - wysokość Wysokość mandatu za zbyt wolną jazdę: 50-200 zł Punkty karne za zbyt wolną jazdę: 2"
  9. plejadek

    E-Boxer

    volvo T6 to chyba jest turbo + kompresor a nie podwójna turbina, T5 ma te 250 KM, ale tych koni za bardzo nie czuć, skrzynia mocno ogranicza możliwości silnika ze względu na normy emisji spalin. Ostatnio to problem większości mocniejszych silników. różnica wynika pewnie z większej akcyzy i z faktu, że outback to auto z wyższego segmentu, co nie zmienia faktu, że 30 tyś piechotą nie chodzi. Przy tej różnicy cenowej e-boxer wydaje się sensowniejszym wyborem.
  10. plejadek

    E-Boxer

    czytając wasze doznania z użytkowania e-boxera nie dziwię się, że zaczynasz myśleć o przesiadce .... jako osoba, która przesiadła się z forestera do outbacka polecam tą zamianę. Silnik w przyszłym outbacku nie powinien być problemem, bo z reguły Outback jest wyposażany w lepsze i mocniejsze silniki niż forester. U nas wyjątkiem był tylko ostatnio forek XT szczególnie po wycofaniu z oferty w Polsce outbacka 3.6.
  11. W Europie będzie można kupić następcę BRZ ale ze znaczkiem Toyoty, będzie się prawdopodobnie nazywać GR86. https://autokult.pl/39334,nowe-subaru-brz-najpewniej-nie-zagosci-w-europie-ale-toyota-gt86-nigdzie-sie-nie-wybiera
  12. Mogę trochę opisać jak się sprawuje outback 3.6 z 2012. salon-Polska. Autem jeździmy od 8 lat. 1. Skrzynia: klasyczny automat 5-biegowy - przy tej pojemności silnika i 260 KM, 5 biegów w zupełności wystarcza. Przy 140 km/h na autostradzie jest 2700 obrotów/m. auto zbiera się od najniższych obrotów - także szybka zmiana biegów nie jest koniecznością. Jeżeli mimo to jest taka potrzeba można przełączyć w tryb sport# sharp i wtedy skrzynia się trochę "wyostrza". Jest komfortowa, nie szarpie. Po przesiadce z dodga, w którym mam 8-biegowy ZF nie czuję dyskomfortu w outbacku. 2. Korozja - odpukać brak. 3. oil consumption - raz w górach zdarzyło mi się dolać 0.5 litra. zwykle między przeglądami (15 tys km) bez dolewek. 4. do około 120 km/h jest naprawdę cicho, przy 140 km/h jest przyzwoicie, powyżej zaczyna już być słyszalny szum powietrza i opon co jest już trochę uciążliwe. Bolączki - nic mi nie przychodzi do głowy. O różnicach miedzy wersjami USA/Europa już ci koledzy napisali. Z auta jesteśmy bardzo zadowoleni.
  13. Octavia scout to mimo wszystko auto z niższego segmentu, a jej "zdolności terenowe" głównie opierają się na dodatkach wizualnych. Z grupy VAG na następców outbacka rozważałbym raczej A4 i A6 allroad.
  14. Volvo V60 CC to bardzo fajne auto, ale ma takie sobie silniki. Diesel jest za słaby, 2.0 turbo benzyna jest lepsza ale też nie imponuje dynamiką, dodatkowo jest bardzo paliwożerna. W opcji nie ma wersji hybrydowej. Mimo tego, niestety z przykrością muszę stwierdzić, że i tak to jest droższa ale i ciekawsza propozycja niż obecnie oferowany w Polsce Outback 2.5.
  15. plejadek

    E-Boxer

    Wydaje mi się, że możemy wierzyć radiologowi jak mówi, że nowy Forester jest stabilny, bo bezpieczeństwo czynne w Subaru zawsze było na wysokim poziomie. Również te wpadki volkswagena i skody to chyba bardziej błędy w oprogramowaniu niż skopane zawieszenie. Co jak co ale Niemcy przywiązują wagę do pracy zawieszenia i generalnie ich auta prowadzą się dobrze na czym często niestety cierpi komfort jazdy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...