Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Tez czekam na info od Dyrekcji kiedy mniej więcej pierwsze egzemplarze FXT po faceliftingu bedą w Polsce i od kiedy można zamawiać .

Czy będzie dostępny jakiś inny kolor skórzanego środka niż czarny ?

Chcieliśmy brać obecny model ale jednak poczekamy

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Wg strony japońskiej są dwa nowe kolory nadwozia - granatowy i odcień brązowego. Do tej pory paleta kolorów była ta sama na świecie.

Co do wnętrza - nie pochwalili się nigdzie jasną tapicerką.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Kiedy ukaże się nowy cennik zawierający The New Forester - czyli od kiedy będzie można zamawiać? Kiedy pierwsze sztuki trafią do klientów?

W przyszłym roku. 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do wałkowanego wielokrotnie tematu opon do Forestera XT.

 

Wczoraj chciałem zakupić zimówki do mojego Leśnika. Okazuje się że wybór opon w rozmiarze 225/55/R18 z indeksem prędkości homologowanym do tego samochodu (V - 240km/h) jest niezwykle mierny. Właściwie są 3 opony:

 

Bridgestone Blizzak LM 80 Evo

Yokohama W Drive

Hankook witer i*concept evo2

+ kilka no name

 

Nokian SUV 3, Dunlop Winter Sport 4D czy Michelin Latitude Alpin nie występują z indeksem V w tym rozmiarze. (co jest dziwne bo w innych rozmiarach są).

 

Wiem, że większość z was ma to gdzieś i powołuje się na jakieś zapisy na forach że niby nic się nie stanie jak kupię opony np do 210k/h. Ja jednak nauczony przykrymi doświadczeniami z ubezpieczycielami wolę nie ryzykować. Dziś ubezpieczalnie szukają każdego powodu aby odmówić wypłaty świadczeń, do tego często popierani są przez sądy. Np masz nieoryginalny kluczyk, nie wypłacamy. ukradli Ci auto z kluczykiem z garażu - nie wypłacamy, zostawiłeś dowód rejestracyjny w aucie które Ci ukradli - nie wypłacamy (a przecież od kilku lat dowodem własności jest Karta Pojazdu, a nie dowód rejestracyjny). 

Nie chcąc przegrać w sądzie sprawy z ubezpieczycielem z tytułu "rżącego zaniedbania" kupuję jednak indeks V i tyle w temacie.

 

Którą więc oponę z tych 3 polecacie (proszę nie piszcie że Nokian bo i tak jej nie kupię ze względu na powyższe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku opon zimowych można sobie można obniżyć indeks prędkości, warto w samochodzie nakleić sobie stosowną informację o prędkości  maksymalnej. Z tym wymienionych co prawda w OBK mam Bridgestone Blizzak LM 80 Evo i jest dla mnie dobra w miarę cicha, dobrze trzyma na mokrym w śniegu też dobrze tyle, że ostatniej zimy  nie było okazji dobrze sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W przypadku opon zimowych można sobie można obniżyć indeks prędkości, warto w samochodzie nakleić sobie stosowną informację o prędkości maksymalnej.
   To nawet obowiązek uwzględniony w odpowiednich paragrafach  ;)

Choć mam wrażenie graniczące z pewnością, że jest to jeden z tych martwych przepisów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W przypadku opon zimowych można sobie można obniżyć indeks prędkości, warto w samochodzie nakleić sobie stosowną informację o prędkości maksymalnej.
   To nawet obowiązek uwzględniony w odpowiednich paragrafach  ;)

Choć mam wrażenie graniczące z pewnością, że jest to jeden z tych martwych przepisów

 

 

Zawsze zastanawiałem się gdzie można sobie takie naklejki kupić :) W sumie martwy bo sensowny jedynie w krajach gdzie nie ma ograniczeń prędkości.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bridgestone Blizzak LM 80 Evo Yokohama W Drive Hankook witer i*concept evo2

której  nie kupisz to i tak bedziesz zadowolony. Sam mam blizzaki co prawda lm32 w XV i jestem z nich bardzo zadowolny ( w porównaniu z seryjnymi geolandarami sa mega), kolega ma w ceedzie hankooki i również poleca ( chociaz ja nauczony doswiadczeniem wiem ze w warunkach mocno zimowych najlepiej spisują sie opony z bieznikiem w kształcie jodełki ) , co do yokahamy  ludzie na serwisach oponiarskich chwala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać że zmieniono wzór felg w wersjach n/a i XT. Czytałem, że opracowano je pod kątem zmniejszenia oporów, a co za tym idzie zużycia paliwa.

Ciekawy jestem czy obecny wzór felg wersji XT będzie w ofercie..

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wczoraj chciałem zakupić zimówki do mojego Leśnika. Okazuje się że wybór opon w rozmiarze 225/55/R18 z indeksem prędkości homologowanym do tego samochodu (V - 240km/h) jest niezwykle mierny. Właściwie są 3 opony:

 

Zobacz Vredestein Wintrac 4 extrem: 225/55/R18 98V.

My na tym jeździmy i są ok, zwłaszcza na śniegu, ubitym śniegu. Dają sobie świetnie radę w koleinach pośniegowych. Jedyny minus to hałas. Dają dobre czucie co się dzieje pod kołami i nieźle hamują. Ale uwaga na bardzo mokrych drogach: koleiny zalane wodą. Bieżnik jest zbyt wyrafinowany żeby odprowadzał dobrze dużą ilość wody. Ale i tak jest lepiej niż na większości letnich opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zobacz Vredestein Wintrac 4 extrem: 225/55/R18 98V.

My na tym jeździmy i są ok, zwłaszcza na śniegu, ubitym śniegu. Dają sobie świetnie radę w koleinach pośniegowych. Jedyny minus to hałas. Dają dobre czucie co się dzieje pod kołami i nieźle hamują.(...)

A jak te oponki trzymają na mokrym asfalcie?

 

 

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zobacz Vredestein Wintrac 4 extrem: 225/55/R18 98V.

 

 

 

Dzięki, finalnie dziś zamówiłem jednak Bridgestone Blizzak LM 80 EVO 225/55/R18 98 V FR

 

głównie ze względu na "Felgen Ripen" (FR) - rant ochraniający felgę.

Zastanawiam się nad zakupem belek dachowych.

 

Wybór pada na serię Thule WingBar Edge - ze względu na ich kompaktowy kształt.

Montowane są jakby pomiędzy relingami, a nie jak zwykłe belki, odstające poza relingi.

 

Czytamy ktoś na forum posiada ten model ? Jeżeli tak to który rozmiar mam kupić (na stronie Thule konfigurator ma Forestera 13- ale bez relingów).

 

Kilkadziesiąt stron wcześniej w tej dyskusji jest coś o modelach 9595 i 9582 tyle że ten pierwszy ma 89,6 a drugi 86,6cm !?

 

Jako że belki wchodzą miedzy relingi to coś mi tu nie gra.

 

Czy ktoś ma w Foresterze 2013-2015 jeden z tych dwóch systemów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Relingi nie są równoległe. Przednia i tylna belka mają różny rozstaw. Ja mam dość tandetne belki, ale tak jest. Polecam whispbary, miałem w poprzednim aucie, choć z uwagi na kształt jak bagażnik nie na wsuwki, to warto przymierzyć bo te belki są szerokie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzięki, finalnie dziś zamówiłem jednak Bridgestone Blizzak LM 80 EVO 225/55/R18 98 V FR głównie ze względu na "Felgen Ripen" (FR) - rant ochraniający felgę.

ten rancik za duzy to nie jest - wiem bo mam w blizzakach lm32 aczkolwiek felgi do tej pory nie uszkodzilem wiec dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wybór pada na serię Thule WingBar Edge - ze względu na ich kompaktowy kształt.

Montowane są jakby pomiędzy relingami, a nie jak zwykłe belki, odstające poza relingi.

 

Czytamy ktoś na forum posiada ten model ? Jeżeli tak to który rozmiar mam kupić (na stronie Thule konfigurator ma Forestera 13- ale bez relingów).

 

Kilkadziesiąt stron wcześniej w tej dyskusji jest coś o modelach 9595 i 9582 tyle że ten pierwszy ma 89,6 a drugi 86,6cm !?

 

Jako że belki wchodzą miedzy relingi to coś mi tu nie gra.

 

Czy ktoś ma w Foresterze 2013-2015 jeden z tych dwóch systemów ?

 

 

Ja kupiłem ten zestaw

 

https://www.cartravels.pl/226-thule-fixpoint-753-wingbar.html

https://www.cartravels.pl/202-thule-dynamic-l-900-black-box-dachowy.html

 

Jestem zdecydowanie zadowolony z zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, finalnie dziś zamówiłem jednak Bridgestone Blizzak LM 80 EVO 225/55/R18 98 V FR

 

Też kupiłem takie, ale 225/60R17, bo mam drugie felgi - zeszłej zimy byłem zadowolony, ale wczoraj widziałem test opon do SUV, w którym przegrywają z konkurencją w tym z tańszymi Nokianami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale wczoraj widziałem test opon do SUV, w którym przegrywają z konkurencją w tym z tańszymi Nokianami.

ja bym w te testy za bardzo nie wierzyl tylko poczytal opinie osob które maja te opony np na portalach z oponami. Bo jak to mozliwe ze np w 2012 roku lm80 w tescie adac wypadl najlepiej a juz rok czy 2 lata pozniej opona nagle wypada gorzej od tych samych od ktorych byla ponoc lepsza rok wczesniej. Najwidoczniej ktoś z bridgestone nie zaproponował "czegos"  panom testującym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biłem się z myślami od tygodnia. Robić powłokę ceramiczną czy nie robić?

 

Jedni że "super, będziesz miał lakier jak nowy na lata", pozostali "to jest zwykła ściema, po pół roku tego nie widać".

 

Tyle samo było dyskusji czy Ceramic Pro czy Gtechniq...

 

W weekend podjąłem decyzję: nie robić!

 

Jednak brak snu przez kolejne trzy dni i w końcu:

 

https://www.facebook.com/smartdetailingpolska/posts/430977690438358

 

Raz się żyje :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...