Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Podam taki przykład - co dziennie przez rok jesteś w stanie wypijać 100 ml wódki. I nawet tego specjalnie nie zauważysz. A spróbuj jednorazowo wypić tylko 10% rocznej dawki. Widzisz różnicę? Liczy się ilość dostarczona w jednostce czasu, a nie ilość bezwzględnie dostarczonej do organizmu substancji w czasie dowolnie długim.
 

 

odchodząc od tematu czynnika chciałem zwrócić uwagę, że

 

100 ml wódki każdego dnia to jakby przedpole alkoholizmu

na tym polega podstęp niewielka ilość ale każdego dnia a układ nagrody się przyzwyczaja i z czasem będzie domagał się więcej 

 

 

natomiast jednorazowe mocne zatrucie alkoholem zazwyczaj działa wręcz przeciwnie zniechęcając na długo osobę nieuzależnioną (choć oczywiście można zatruć się etylowym śmiertelnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ketivv, Mogłem podać dowolnie inny przykład (z promieniowaniem włącznie), ale wybrałem ten, który z pewnością dla nas na TF jest najbliższy sercu, a dla nieobeznanych najłatwiejszy do organoleptycznego sprawdzenia  ;)

Mam nadzieję, że sens przekazu i tego co chciałem powiedzieć jest oczywisty ;) - tu nie padniesz/zwymiotujesz i  przestaniesz przyjmować kolejne dawki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@cOijN, niestety muszę trochę zburzyć Twój spokój.

 

siedzisz w płonącym (!) aucie i dym dostaje się do kabiny. czyli brzydko mówiąc- i tak jesteś trupem więc ci wszystko jedno
- pojawienie się ognia w samochodzie jeszcze nie oznacza, że on spłonął. Ty w tym czasie możesz być po prostu uwięziony lub nieprzytomny. Jest bardzo duża szansa, że nim zginiesz, ogień zostanie ugaszony ofiary wyciągnięte.

 

  zagrożeniem jest głównie kontakt z wodą i nie ma mowy o "toksycznym gazie"
- jest to oczywista nieprawda.

Ten gaz to fluorowodór. Jest bardzo, ale to bardzo toksyczny w stanie lotnym, co więcej - wcale nie musisz go wdychać. Bez kłopotu jest wchłaniany do organizmu przez skórę. Ilość potencjalnie wytworzonego gazu z jednej instalacji wystarczy do poważnego zatrucia  kilkunastu osób.

Wzmianka o tym, że w kontakcie z wodą "przekształca się" w kwas fluorowodorowy dotyczy czego innego, ale bardzo istotnego dla prowadzenia akcji ratunkowej oczyszczania terenu. Ten kwas (HF) jest dość specyficzną substancją i wymaga nieco innych metod jego "zbierania"  - rozpuszcza prawie wszystko, nawet szkło.

 

zgadzam się, tylko że potencjalne ryzyko zapłonu nadal nie jest porażające, biorąc pod uwagę temperaturę zapłonu od 400st musiałoby dojść do szeregu sprzyjających czynników, w pierwszej kolejności zapłon paliwa i jednoczesne rozszczelnienie instalacji klimy, lub podtrzymanie płomienia do momentu rozszczelnienia instalacji... ponoć Daimler testował i przedstawiana sytuacja była możliwa, ale prawdopodobieństwo wystąpienia tych wszystkich sprzyjających czynników jest jednak marginalne.

Co i tak nie zmienia mojego stanowiska że lepiej tego nie mieć w aucie, ale skoro ktoś nie ma wyboru to nie powinien z tego powodu nie sypiać po nocach...

 

co do fluorowodoru- ok, zostałem wprowadzony w błąd :) i dzięki za sprostowanie, generalnie mam do czynienia z gorszym świństwem (znasz tlenek etylenu? :) ) w zupełnie innych ilościach, sposób postępowania to podstawa. natomiast ilość z jednej instalacji i zatrucie kilkunastu osób? w jakich warunkach? skąd takie dane? teren otwarty, czy tunel, wiatr, czas... tak można dywagować bez końca.

do przykładu z wódką się nie odniosę, bo nie praktykuję :D

 

PS. sorry że przynudzam, zmiencie temat :D:mrgreen: 

madox gdzie jesteś!?  :ph34r:

Edytowane przez cOijN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wg teorii @ketivv'a dawno umarłem 
 

 

nie wszyscy mają tyle szczęścia

 

 

"W latach 1984-2004 w Zakładzie Medycyny
Sądowej w białymstoku wykonano 8553 sekcje
zwłok, z czego w 521 przypadkach przyczyną
zgonu było OZE, co stanowi 6,1% ogółu. średni
wiek denatów wynosił 44,5±11 lat. Najmłodsza
osoba objęta badaniem miała 16 lat a najstarsza
76 lat. W badanej grupie 41 przypadków
stanowiły osoby bez danych osobowych (NN),
dlatego też wiek ich nie został ustalony. W badaniu
przeważali mężczyźni – 466 osobowa grupa,
co stanowiło 89,4% wszystkich ostrych zatruć
etanolem, kobiety pozostawały w mniejszości
55 przypadków, co stanowiło 10,6%."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem nowego XTka byłem świadomy że posiada on 1234yf w instalacji i przyznaje że był to poważny argument przeciw, ale zrobiłem w sieci gruntowny research i  trafiłem na publikacje które mnie uspokoiły , obejmowały one raporty SAE, jakieś wytyczne dla niemieckich strażaków czy też badania niezależnych instytucji. Przyznaję że nie pamiętam linków ani nie chce mi się jeszcze raz tego wertować ale takie wyciągnąłem wnioski.

1234yf jest rzeczywiście palny w temp ok 400 stopni ale żeby doszło do wydzielanie HF (fluorowodoru ) musi być znacznie wyższa temp ok 800 stopni, jest ona możliwa do osiągnięcia tylko w wyjątkowo niekorzystych przypadkach np kontakt z rozgrzaną turbosprężarką ale podobne ilosci HF wydziela się w tych temp przy starym czynniku, znalazłem testy symulujące wdychanie czynnika przez zapalony papieros i oba czynniki prezentowały podobne zagrożenie, poniżej dopuszczalnych norm. Poza tym na świecie jeżdzą już miliony samochodów z 1234yf, pewnie jakiś odsetek już się spalił, myślę że gdyby ktoś się zatruł w skutek nowego czynnika dla firm byłby to gwóźdź do trumny. A na początku zeszłego roku i Toyota uznała czynnik za bezpieczny. Myślę że niemieckie firmy pracują nad klimą na CO2 i chcą zdysgredytować 1234yf aby być bardziej konkurencyjni. No i co wszyscy podkreślają włączając to producentów czynnika to w przypadku pożaru jest w samochodzie cała masa innych dużo bardziej łatwopalnych substancji (paliwo, olej ,plastiki) które emitują tyle syfów że 1234yf nie wpływa znacząco ani na ryzyko pożaru ani na stopień zatrucia przy wdychaniu dymu

Edytowane przez Lookash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Myślę że niemieckie firmy pracują nad klimą na CO2 i chcą zdysgredytować 1234yf aby być bardziej konkurencyjni

 

que? ciekawy wynalazek

http://www.klimatyzacja.pl/auto-klima/klimatyzacja-samochodowa-na-dwutlenek-wegla

 

na tym forum to się jednak może człowiek dokształcić, codziennie coś nowego ;)

 

PS. *dyskredytować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy wspominany wcześniej zmodernizowany Forek doczeka się poprawy foteli i wyposażenia w regulowane podparcie lędźwi. Mam też nadzieję że XTka będzie można wybrać z jasną tapicerką (wszystko to było oferowane w poprzednich generacjach i szczerze mówiąc nie rozumiem 'step back' w tych kwestiach).

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

 

[...]Myślę że niemieckie firmy pracują nad klimą na CO2 i chcą zdysgredytować 1234yf aby być bardziej konkurencyjni

que? ciekawy wynalazek

http://www.klimatyzacja.pl/auto-klima/klimatyzacja-samochodowa-na-dwutlenek-wegla

 

na tym forum to się jednak może człowiek dokształcić, codziennie coś nowego ;)

 

PS. *dyskredytować

Są też systemy solankowe, w samochodzie planuje je wykorzystać Mercedes. Najpierw w S klasie.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ucichło...... ;)

 

Tia, jasna tapicerka, lepsze fotele i co jeszcze?? może brak szmatki pod kierownicą??

No chyba niektórym to się w "tyłkach" poprzewracało.....

 

 

Hahahahahah taki żarcik .....

 

Po prostu pożyjemy - zobaczymy.

Mi się jednak najbardziej marzy wersja STi ...

 

Żeby była choć dostępna.... <AHHHHHH>

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szkoda. Okolice Rzeszowa mam nadzieje ze to nie Kukson ani Sjak. Ich bialaski takie sliczne, mimo ze jeden z nowym silnikiem. Baj de łej - jak widac 1234syf się nie zapalił. Więcej - strefy kontroli zgniotu nieźle zadziałały. Bus w gorszym stanie ale nie ma co dewagować nie znając przebiegu zdarzenia.

 

Pozdrawiam,promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szkoda. Okolice Rzeszowa mam nadzieje ze to nie Kukson ani Sjak. Ich bialaski takie sliczne, mimo ze jeden z nowym silnikiem. Baj de łej - jak widac 1234syf się nie zapalił. Więcej - strefy kontroli zgniotu nieźle zadziałały. Bus w gorszym stanie ale nie ma co dewagować nie znając przebiegu zdarzenia.

 

Pozdrawiam,promil_one

Promil kto ma nowy silnik??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...