ketivv Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Podam taki przykład - co dziennie przez rok jesteś w stanie wypijać 100 ml wódki. I nawet tego specjalnie nie zauważysz. A spróbuj jednorazowo wypić tylko 10% rocznej dawki. Widzisz różnicę? Liczy się ilość dostarczona w jednostce czasu, a nie ilość bezwzględnie dostarczonej do organizmu substancji w czasie dowolnie długim. odchodząc od tematu czynnika chciałem zwrócić uwagę, że 100 ml wódki każdego dnia to jakby przedpole alkoholizmu na tym polega podstęp niewielka ilość ale każdego dnia a układ nagrody się przyzwyczaja i z czasem będzie domagał się więcej natomiast jednorazowe mocne zatrucie alkoholem zazwyczaj działa wręcz przeciwnie zniechęcając na długo osobę nieuzależnioną (choć oczywiście można zatruć się etylowym śmiertelnie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 @@ketivv, Mogłem podać dowolnie inny przykład (z promieniowaniem włącznie), ale wybrałem ten, który z pewnością dla nas na TF jest najbliższy sercu, a dla nieobeznanych najłatwiejszy do organoleptycznego sprawdzenia Mam nadzieję, że sens przekazu i tego co chciałem powiedzieć jest oczywisty - tu nie padniesz/zwymiotujesz i przestaniesz przyjmować kolejne dawki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 (edytowane) @@cOijN, niestety muszę trochę zburzyć Twój spokój. siedzisz w płonącym (!) aucie i dym dostaje się do kabiny. czyli brzydko mówiąc- i tak jesteś trupem więc ci wszystko jedno- pojawienie się ognia w samochodzie jeszcze nie oznacza, że on spłonął. Ty w tym czasie możesz być po prostu uwięziony lub nieprzytomny. Jest bardzo duża szansa, że nim zginiesz, ogień zostanie ugaszony ofiary wyciągnięte. zagrożeniem jest głównie kontakt z wodą i nie ma mowy o "toksycznym gazie"- jest to oczywista nieprawda. Ten gaz to fluorowodór. Jest bardzo, ale to bardzo toksyczny w stanie lotnym, co więcej - wcale nie musisz go wdychać. Bez kłopotu jest wchłaniany do organizmu przez skórę. Ilość potencjalnie wytworzonego gazu z jednej instalacji wystarczy do poważnego zatrucia kilkunastu osób. Wzmianka o tym, że w kontakcie z wodą "przekształca się" w kwas fluorowodorowy dotyczy czego innego, ale bardzo istotnego dla prowadzenia akcji ratunkowej oczyszczania terenu. Ten kwas (HF) jest dość specyficzną substancją i wymaga nieco innych metod jego "zbierania" - rozpuszcza prawie wszystko, nawet szkło. zgadzam się, tylko że potencjalne ryzyko zapłonu nadal nie jest porażające, biorąc pod uwagę temperaturę zapłonu od 400st musiałoby dojść do szeregu sprzyjających czynników, w pierwszej kolejności zapłon paliwa i jednoczesne rozszczelnienie instalacji klimy, lub podtrzymanie płomienia do momentu rozszczelnienia instalacji... ponoć Daimler testował i przedstawiana sytuacja była możliwa, ale prawdopodobieństwo wystąpienia tych wszystkich sprzyjających czynników jest jednak marginalne. Co i tak nie zmienia mojego stanowiska że lepiej tego nie mieć w aucie, ale skoro ktoś nie ma wyboru to nie powinien z tego powodu nie sypiać po nocach... co do fluorowodoru- ok, zostałem wprowadzony w błąd i dzięki za sprostowanie, generalnie mam do czynienia z gorszym świństwem (znasz tlenek etylenu? ) w zupełnie innych ilościach, sposób postępowania to podstawa. natomiast ilość z jednej instalacji i zatrucie kilkunastu osób? w jakich warunkach? skąd takie dane? teren otwarty, czy tunel, wiatr, czas... tak można dywagować bez końca. do przykładu z wódką się nie odniosę, bo nie praktykuję PS. sorry że przynudzam, zmiencie temat madox gdzie jesteś!? Edytowane 25 Września 2015 przez cOijN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 choć oczywiście można zatruć się etylowym śmiertelnie miałeś na myśli alkohol metylowy. Etylowy to ten zdrowy Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 nie pomylił się, nawet etylowy ma dawkę śmiertelną* * nie dotyczy Polaków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Podobno alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w największych ilościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Podobno alkohol pity z umiarem nie szkodzi nawet w największych ilościach tez tak uważam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Wg teorii @@ketivv'a dawno umarłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Wg teorii @ketivv'a dawno umarłem nie wszyscy mają tyle szczęścia "W latach 1984-2004 w Zakładzie Medycyny Sądowej w białymstoku wykonano 8553 sekcje zwłok, z czego w 521 przypadkach przyczyną zgonu było OZE, co stanowi 6,1% ogółu. średni wiek denatów wynosił 44,5±11 lat. Najmłodsza osoba objęta badaniem miała 16 lat a najstarsza 76 lat. W badanej grupie 41 przypadków stanowiły osoby bez danych osobowych (NN), dlatego też wiek ich nie został ustalony. W badaniu przeważali mężczyźni – 466 osobowa grupa, co stanowiło 89,4% wszystkich ostrych zatruć etanolem, kobiety pozostawały w mniejszości 55 przypadków, co stanowiło 10,6%." http://www.amsik.pl/archiwum/3_2009/3_09e.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Ostre śmiertelne zatrucie alkoholem: to tylko potwierdza teorię @@sjak, -a. A co do szczęścia, to moją je tylko najlepsi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Dokładnie jak wyżej.. Ja zaczynam weekend... ;-) :-D Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Ostre śmiertelne zatrucie alkoholem: to tylko potwierdza teorię @sjak, -a. nie twierdziłem, że jest ona niewłaściwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 (edytowane) Przed zakupem nowego XTka byłem świadomy że posiada on 1234yf w instalacji i przyznaje że był to poważny argument przeciw, ale zrobiłem w sieci gruntowny research i trafiłem na publikacje które mnie uspokoiły , obejmowały one raporty SAE, jakieś wytyczne dla niemieckich strażaków czy też badania niezależnych instytucji. Przyznaję że nie pamiętam linków ani nie chce mi się jeszcze raz tego wertować ale takie wyciągnąłem wnioski. 1234yf jest rzeczywiście palny w temp ok 400 stopni ale żeby doszło do wydzielanie HF (fluorowodoru ) musi być znacznie wyższa temp ok 800 stopni, jest ona możliwa do osiągnięcia tylko w wyjątkowo niekorzystych przypadkach np kontakt z rozgrzaną turbosprężarką ale podobne ilosci HF wydziela się w tych temp przy starym czynniku, znalazłem testy symulujące wdychanie czynnika przez zapalony papieros i oba czynniki prezentowały podobne zagrożenie, poniżej dopuszczalnych norm. Poza tym na świecie jeżdzą już miliony samochodów z 1234yf, pewnie jakiś odsetek już się spalił, myślę że gdyby ktoś się zatruł w skutek nowego czynnika dla firm byłby to gwóźdź do trumny. A na początku zeszłego roku i Toyota uznała czynnik za bezpieczny. Myślę że niemieckie firmy pracują nad klimą na CO2 i chcą zdysgredytować 1234yf aby być bardziej konkurencyjni. No i co wszyscy podkreślają włączając to producentów czynnika to w przypadku pożaru jest w samochodzie cała masa innych dużo bardziej łatwopalnych substancji (paliwo, olej ,plastiki) które emitują tyle syfów że 1234yf nie wpływa znacząco ani na ryzyko pożaru ani na stopień zatrucia przy wdychaniu dymu Edytowane 26 Września 2015 przez Lookash Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 [...]Myślę że niemieckie firmy pracują nad klimą na CO2 i chcą zdysgredytować 1234yf aby być bardziej konkurencyjni que? ciekawy wynalazek http://www.klimatyzacja.pl/auto-klima/klimatyzacja-samochodowa-na-dwutlenek-wegla na tym forum to się jednak może człowiek dokształcić, codziennie coś nowego PS. *dyskredytować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Ciekawe czy wspominany wcześniej zmodernizowany Forek doczeka się poprawy foteli i wyposażenia w regulowane podparcie lędźwi. Mam też nadzieję że XTka będzie można wybrać z jasną tapicerką (wszystko to było oferowane w poprzednich generacjach i szczerze mówiąc nie rozumiem 'step back' w tych kwestiach). Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka [...]Myślę że niemieckie firmy pracują nad klimą na CO2 i chcą zdysgredytować 1234yf aby być bardziej konkurencyjni que? ciekawy wynalazek http://www.klimatyzacja.pl/auto-klima/klimatyzacja-samochodowa-na-dwutlenek-wegla na tym forum to się jednak może człowiek dokształcić, codziennie coś nowego PS. *dyskredytować Są też systemy solankowe, w samochodzie planuje je wykorzystać Mercedes. Najpierw w S klasie. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Coś ucichło...... Tia, jasna tapicerka, lepsze fotele i co jeszcze?? może brak szmatki pod kierownicą?? No chyba niektórym to się w "tyłkach" poprzewracało..... Hahahahahah taki żarcik ..... Po prostu pożyjemy - zobaczymy. Mi się jednak najbardziej marzy wersja STi ... Żeby była choć dostępna.... <AHHHHHH> Edytowane 2 Października 2015 przez Tommi1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Tyle że jasna tapicerka jest już w wolnym ssaku. Podparcie lędźwi jest w wyposażeniu na innych rynkach. Szmatka ma zostać :-D Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Jak sie mi uda dostać wolny termin to w tym miesiacu tapicera do poprawy... Wiec moze taki krok sie wam spodoba... Oczywiscie zdjecia beda do wgladu Edytowane 2 Października 2015 przez Tommi1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Co będziesz poprawiał? Wiele stron wcześniej jeden z forumowiczów zmieniał poszycia na alcantarę. Możesz poszukać, bo wklejał zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapitalista Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) No i mamy pewne możliwości dla narzekających na zbyt duże spalanie. Gaz dla Forester XT 2.0DIT 2013+ Edytowane 3 Października 2015 przez Kapitalista Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz111222 Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Chyba @@madox kiedyś o tym gazie pisał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Forester XT po "czołówce" z busem - nieźle to zniósł. http://m.rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,106519,18957626,7-osob-w-szpitalu-czolowka-busa-z-subaru.html?utm_source=m.gazeta.pl&utm_medium=testbox&utm_campaign=lokale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Szkoda "białasa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
promil_one Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 No szkoda. Okolice Rzeszowa mam nadzieje ze to nie Kukson ani Sjak. Ich bialaski takie sliczne, mimo ze jeden z nowym silnikiem. Baj de łej - jak widac 1234syf się nie zapalił. Więcej - strefy kontroli zgniotu nieźle zadziałały. Bus w gorszym stanie ale nie ma co dewagować nie znając przebiegu zdarzenia. Pozdrawiam,promil_one Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 No szkoda. Okolice Rzeszowa mam nadzieje ze to nie Kukson ani Sjak. Ich bialaski takie sliczne, mimo ze jeden z nowym silnikiem. Baj de łej - jak widac 1234syf się nie zapalił. Więcej - strefy kontroli zgniotu nieźle zadziałały. Bus w gorszym stanie ale nie ma co dewagować nie znając przebiegu zdarzenia. Pozdrawiam,promil_one Promil kto ma nowy silnik?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się