Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Więc można tą utratę wartości niejako obniżyć ,oszczędzając 20tys na paliwie.

Gdyby to była normalna instalacja z wierceniem kolektorów,parownikiem,komputerem gazowym,przełączaniem na gaz itp ,to nawet by mi do głowy nie przyszło wkładanie czegoś takiego,ale ten rodzaj instalacji ,czyli wtrysk w fazie ciekłej gazu,normalnie przez wtryskiwacze benzynowe jest interesujący.Brak ingerencji w auto i system kompletnie nie potrzebuje benzyny ,nawet do rozruchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc można tą utratę wartości niejako obniżyć ,oszczędzając 20tys na paliwie.

   Jeżeli ktoś czuje taką potrzebę - wolnoć Tomku w swoim domku. Mnie to nie przekonuje -  rozwiązanie (i potencjalna oszczędność) nie warte związanych z tym kosztów:

- gwarancja

- zmniejszenie bagażnika

- permanentne obciążenie tyłu

- większe ryzyko awarii

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko jak gazownik poradzi sobie z zestrojeniem tego z komputerem. O utracie gwarancji i związanych z tym konsekwencjach nie wspomnę.

 

Ale jeśli chcesz rzeźbić,twoja sprawa.

 

Chętnie poczytamy o efektach. Tylko nie zapomnij o zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 @@madox,  wytłumacz nam proszę jedno - po co się tak onanizujesz przy tym Forku szukając rzeźbiarskich rozwiązań, skoro:

 

.Masz napęd ,który mają już wszyscy i nic więcej.Myślisz,że masz markę?Jaką ? Z osiągami Fabii ? Myślisz ,że jesteś wyjątkowy ? Wyjątkowość zaczyna się powyżej miliona ,to co masz to bida z nędzą.Jak będziesz miał Ssang Yonga będziesz równie wyjątkowy.NIe masz chłopie nic ,ani designu ,ani materiałów ,ani wyglądu ,ani oszczędności ,ani nowoczesności,nie masz już nawet ponad przeciętnej bezawaryjności

Nie lepiej kupić coś innego i udać się na inne forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Więc można tą utratę wartości niejako obniżyć ,oszczędzając 20tys na paliwie.

   Jeżeli ktoś czuje taką potrzebę - wolnoć Tomku w swoim domku. Mnie to nie przekonuje -  rozwiązanie (i potencjalna oszczędność) nie warte związanych z tym kosztów:

- permanentne obciążenie tyłu

 

W Subaru to akurat polepszyłoby rozkład masy. Ale dodam jeszcze jeden minus: zakaz wjazdu do wielu garaży podziemnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeżeli ktoś czuje taką potrzebę - wolnoć Tomku w swoim domku. Mnie to nie przekonuje - rozwiązanie (i potencjalna oszczędność) nie warte związanych z tym kosztów: - gwarancja - zmniejszenie bagażnika - permanentne obciążenie tyłu - większe ryzyko awarii

LPG nie do przyjecia dla osób chcacych parkowac swoje nowe Subaru w jakimkolwiek garazu. Jaki jest koszt regulacji zaworów w 2.0dit? Bo zeby sie nie okazało ze za instalke wywalisz 10k pln której serwisowanie do tanich nie nalezy + duzy koszt regulacji zaworów i okaze sie ze oszczednosci wcale nie sa takie duze. LPG to paliwo dobre jak kazde inne ale osobę ktora kupuje auto za 150k pln napewno stac na jego utrzymannie i LPG nie założy.  Temat zrobi sie pewnie dopiero aktualny za 5-7 lat kiedy to uzywanego xt'ka bedzie mozna kupic pewnie w granicach 50k pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie specjalnie jest co serwisować w tej instalacji.Nie ma wielu elementów ,które są i podlegają wymianie w tradycyjnych instalacjach.I nie 10 tylko 8.490.

Jak dzwoniłem z ciekawości do gościa ,to powiedział mi ,że zrobił już 5 takich i dwa czekają w kolejce ,bo ludziom w salonie powiedzieli ,że spali 8litrów benzyny,a pali dokładnie 2x tyle ,co by się pokrywało z moimi doświadczeniami.Gdyby tyle mi paliło ,to oszczędności byłyby dla mnie duże.Spalanie na co dzień przy butowaniu 7l ropy maks,w przeliczeniu.Sjak - pisałem ,że XT to jedyne w tej chwili coś co można porównać z dawnym Subaru.Nie ma wiele ,ale przynajmniej jest szybkie (jak na suva).Tzn w kwestii dynamiki jezdzi tak,jak powinno jedzić auto ,w odróżnieniu od Forestera w dieslu i automacie,który dla mnie,jest tak mułowaty,że aż niebezpieczny.Co dziwne ,bo mój SBD w Outbacku jest absolutnie inny.Widać cvt daje takie straty.

Chociaż za 2miesiące czy trzy wchodzi nowy Tiguan i może się to wszystko zmienić,ale póki co XT biorę mocno pod uwagę,jedyną rzeczą nieakceptowalną dla mnie W STOSUNKU do tego co oferuje jest spalanie,stąd ,jak zobaczyłem tego rodzaju instalację ,zrobioną i dedykowaną specjalnie do tego auta ,to się zainteresowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiguan wali Forestera na kolana. Nawet nie ma czego porownywac jak wyjdzie Tiguan R. Wersja L ma 475 cm czyli tyle co moj Legacy. Niestety cena bedzie odpowiednia i popyt rowniez wiec wiekszego rabatu nie dostaniesz.

 

Niestety FHI dziala kompletnie niezrozumiale np. czemu Levorg w wersji max nie ma ES ? Forester rowniez nie ma ES.

 

Sjak a co bys powiedzial na to, ze zycie jest za krotkie by czekac w Subaru na auto, ktore moze wejdzie moze nie np. OBK lub Levorg 2 DIT ??

 

Co do gazu w Foresterze XT to regulacja zaworow pewnie pozre oszczednosci jakie daje LPG

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak dzwoniłem z ciekawości do gościa ,to powiedział mi ,że zrobił już 5 takich i dwa czekają w kolejce ,bo ludziom w salonie powiedzieli ,że spali 8litrów benzyny,a pali dokładnie 2x tyle
   Taki klient jak Ty, to marzenie każdego handlowca i akwizytora ;)  

 

Tiguan wali Forestera na kolana.
Jeśli się lubi VW. Mnie one nudzą, nie lubię nimi jeździć. I dotyczy to każdego z popularniejszych VAG-ów. Niemiecki perfekcjonizm, w czym VAG jest mistrzem jakoś za bardzo dla mnie "odhumanizowuje" samochody.  Ale oczywiście doskonale rozumiem tych, do których taka filozofia przemawia. Sam bym nie kupił, ale nigdy nie powiem, że to zły wybór. Natomiast jakoś nie mam pomysłu, aby wchodzić na ich forum i płakać, że żaden z ich pojazdów nie spełnia moich oczekiwań, a ja na siłę bardzo chcę to mieć.

 

Sjak a co bys powiedzial na to, ze zycie jest za krotkie by czekac w Subaru na auto, ktore moze wejdzie moze nie np. OBK lub Levorg 2 DIT ??
Że to również prawda. Jeśli nie odpowiada komuś nic z gamy Plejad, czekanie, aż się coś zmieni jest bez sensu. Trzeba wędrować gdzie indziej. Ja jestem bardzo zadowolony z "zestawu", który posiadam, ale  to jestem ja. Gdyby to był sam OBK - czegoś by mi brakowało. Najpewniej mocy ;) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie trzeba przecież jechać na Maledivy, można jechać np. na ... Mazury. :D

A lepiej tu i tam. Ale zgadzam się i po Polsce uwielbiam jedzić. Natomiast są na świecie takie miejsca które warto zobaczyć.

 

 

Jeśli będzie działać to tylko skrajny głupiec mógły powiedzieć ze wydawanie 2x większej kwoty na benzynę jest słuszne.

Na tak postawione stwierdzenie faktycznie odpowiedź jest jedna.

Jednak

 

 

Pytanie tylko czy będzie działać i ile czasu. I jaki wpływ wywrze na silnik. Ja osobiście póki gwarancja nie zmienię (5lat) ale później kto wie

Dodatkowo, co ważne, XT nie pali średnio tyle ile twierdzi @@madox, można też jeździc znacznie oszczędniej. Gdyby faktycznie XTek palił - cytuję - 2x8l =16l/100 sprawa wyglądałaby inaczej.

Poza tym jeśli pierwszy właściciel sprzedaje Forka po 3/4 latach użytkowania - instalka po zakończeniu gwarancji ekonomicznego uzasadnienia nie ma. Pozostałe minusy instalacji gazowej (jak wyżej w postach) - nie ma sensu ich ponownie cytować, jednak wszystko razem sprawia że opcja zainstalowania LPG w Forku XT nie jest traktowana z zachwytem gremium jakiego oczekiwał Madox przedstawiajac pojawiającą sie na rynku ofertę.

Pozdro :)

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że trzeba wyjmować silnik do regulacji zaworów ,ale w 2.0dit dalej jest konieczność regulacji ,jak w PF126p ??? Co ile? Ta konkretna instalacja nie wiem czy powoduje konieczność częstszej regulacji,chyba ,ale może tak ,ze względu na samą pracę na gazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ile?

W n/a 120tys km.

 

 

konieczność regulacji ,jak w PF126p ???

hydrauliczna regulacja zaworów ma wiele wad, największą jej zaletą jeśli nie jedyną jest brak konieczności regulacji. Wiele brdzo dobrych silników wymaga regulacji zaworów.

 

 

jak w PF126p ???
w każdym aucie jest wiele podobieństw do PF126: mają po 4 koła, spalinowy silnik, tłoki, korbowody... :)  - w końcu to też samochód.. Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w 2.0dit co ile? A utrata gwarancji po zamontowaniu takiej instalacji na sam silnik i osprzęt? Dla lakieru,,skrzyni ,napędu nie ma to przecież znaczenia.Ciekawe czy dealerzy nie mogliby tak nowoczesnej instalacji montować i udzielać normalnej gwarancji.Masę marek tak robi.Gdyby wywalczyli rabat w Prins-ie i wkładali to za 8490 ,to myślę ,że podnieśliby sobie sprzedaż.A przez 100tys i tak silnikowi nic z tego powodu nie będzie.A sam montaż jest podobno banalny,ten gość mówił,że jak lego dla 7latka,bo w zasadzie nie ingeruje się w ogóle auto.Jedynie doprowadzenie do pompy i nic więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiguan wali Forestera na kolana. Nawet nie ma czego porownywac jak wyjdzie Tiguan R. Wersja L ma 475 cm czyli tyle co moj Legacy. Niestety cena bedzie odpowiednia i popyt rowniez wiec wiekszego rabatu nie dostaniesz.

 

Niestety FHI dziala kompletnie niezrozumiale np. czemu Levorg w wersji max nie ma ES ? Forester rowniez nie ma ES.

 

Sjak a co bys powiedzial na to, ze zycie jest za krotkie by czekac w Subaru na auto, ktore moze wejdzie moze nie np. OBK lub Levorg 2 DIT ??

 

Co do gazu w Foresterze XT to regulacja zaworow pewnie pozre oszczednosci jakie daje LPG

A tak na poważnie to czym wali na kolana ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

madox nie podniecaj się :D. Od dwóch lat napalasz się na ten samochód i dupa blada, ani samochodu ,ani poprawy jakości. Wcześniej diesel, teraz gaz. buhahahhahahahhahhaha. Nie mam czasu ostatnio zaglądać na forum, ale jak zobaczyłem ,że jeszcze nie kupiłeś wyśnionego subaru , a kontakt z tą marką masz przy 56 jeździe  próbnej, to spadłem z krzesła. :biglol: :biglol: :biglol: :biglol: :biglol: :biglol:. ....dzień świstaka.

Afryka dzika, dawno odkryta..chałupy welcome to .

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szmatki. :D

 

 

no troche prawdy w tym stwierdzeniu jest  ;)  do tego wykonczeniem , wyciszeniem, gama silnikowa mozliwoscie konfiguracji no i oslawionymi siedzieniami.

Stary Tiguan to masakra ale nowy to inna polka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny Tiguan to ciasny plasticzak i NICZYM nie przewyższa Forka XT. Do tego jest chyba najbrzydszym VW zarówno w środku jak i na zewnątrz (kwestia gustu oczywiście). Do tego jeździ średnio...nuda absolutna.

 

Być może nowy, 2016 model coś zmieni, ale obecny to nic ciekawego z każdej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...