Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

Dodano również Active Torque Vectoring dla FXT.

 

to ja tego nie mam ? Ale mnie wkręcili. Jeździ jakby miał :)

 

Rzeczywiście FXT jest bardzo stabilny i przewidywalny (jak na taką budę ;) ), ale porównując np starego i nowego OBK stwierdzam, że działanie ATV się odczuwa. I to bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dodano również Active Torque Vectoring dla FXT.

 

to ja tego nie mam ? Ale mnie wkręcili. Jeździ jakby miał :)

Adam powiedzmy sobie szczerze. Twój samochód i mój który odbieram w tym miesiącu to już paździerz.

Właściwie zadzwonię do salonu, i powiem żeby odesłali go od razu z fabryki na złom, albo sprzedali na części gościom takim jak Ty, którzy jeszcze tym krunklem muszą trochę pojeździć. ;)

 

A tak na serio: Subaru's Active Torque Vectoring, ATV - 2015 and later Outback, Legacy, WRX, and STi. Applies braking in inner front wheel in a turn in addition to front-rear. - czyli wychodzi na to, że w Foresterach 2013-2015 tego nie było.

Edytowane przez Kapitalista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to już paździerz.

 

jakoś to przeżyję :)

 

 

 

Subaru's Active Torque Vectoring

 

 

 

Foresterach 2013-2015 tego nie było.

 

trzeba nie lada umiejętności żeby wykorzystać obecny potencjał w XT. Może super szybkim dupowozie to jest potrzebne ale w Forku.....

 

 

 

Właściwie zadzwonię do salonu, i powiem żeby odesłali go od razu z fabryki na złom

 

na F XT MY16 będziesz musiał poczekać do nowego roku: pewnie okolice marca/kwietnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wychodzi na to, że w Foresterach 2013-2015 tego nie było

 

nie było

 

dotychczas w EU tylko STI, Outback i Levorg

trzeba nie lada umiejętności żeby wykorzystać obecny potencjał w XT. Może super szybkim dupowozie to jest potrzebne ale w Forku.....

jest w Levorgu jak i w OBK a obydwa są wolniejsze od FXT

 

jest też w Skodach i innych "powolnych" autach ;)

 

 

* usztywnienie zawieszenia z przodu
 

 

to samo powinni - być może już zrobili - w XV przynajmniej dieslu gdzie jakby stabilizator przedni wydaje się być za słaby względem tylnego lub tylny za mocny względem przodu 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do użytkowników przestarzałego Forestera 2013-2015, którym za chwilę też będę.

 

Wiele zmian było oczekiwanych (LED, wyciszenie), natomiast nikt nie narzekał dotychczas na problemy z właściwościami jezdnymi. Dla Subaru jednak poprawa tego była ważniejsza niż upgrade foteli.

 

Czy:

* usztywnienie zawieszenia z przodu

* poprawiona sprawność amortyzatorów

* dodanie systemu Active Torque Vectoring

* poprawki w AWD i Lineartronic

* zmiana przełożenia w kierownicy z 15.5:1 na 14.0:1

 

oznaczają, że był z tym jakiś poważny problem? Czy forester'13-15 jest rzeczywiście tak podsterowny (rozkład momentu 60/40 i niedowaga tylu).

Czy bardzo te braki utrudniają jazdę ?

Czy może gdyby nie te informacje o zmianach wersji 2016 w ogóle byście nie dostrzegli problemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkolenie SJS w znacznym stopniu rozwiązuje problem podsterowności :) dynamiczne dociążenie porzodu pomaga. Auto prowadzi się moim zdaniem bardzo fajnie, ale nie bardzo "ostro". Przyśpieszenie układu kierowniczego, ATV, usztywnienie przodu (to akurat może zwiększać podsterowność) mogą przekładać się na szybsze/ostrzejsze reakcje. 

 

Usztywnienie przodu może być robione pod kątem stabilności przy dużych prędkościach - źle nie jest, ale jeździłem autami pewniejszymi przy prędkościach "ponadautostradowych".

 

Na pewno wyciszenie jest warte poprawek. W mieście ciuchutko, w trasie OK, na autostradzie głośno.

 

Jak już pisałem - mi fotel pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkolenie SJS w znacznym stopniu rozwiązuje problem podsterowności :) (...)Jak już pisałem - mi fotel pasuje.

Ale SJS nikt chyba nie zamyka z pojawieniem się poliftowej wersji.

Poprawa konstrukcji nie zaszkodzi.

Co do foteli - jak ze wszystkim, kwestia porównania.

Ważne, że - w wersjach ze sterowaniem elektrycznym będzie pamięć ustawień fotela kierowcy - jak dla mnie super.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Co do foteli - w wersjach ze sterowaniem elektrycznym będzie pamięć ustawień fotela kierowcy - jak dla mnie super.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

No w koncu! Czyli na pewno warto poczekac na poliftowy wypust, bo jest sporo nowych smaczkow :)

 

 

 

p.s. "szmatka" i niedoswietlone sloneczniki nadal bez zmian, czy to tez poprawili przy okazji? :P

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadnicze pytanie to czy zmiany dotyczą wersji XT czy generalnie Forka. Wiadomo, że 2.0i N/A ma całkiem inny zawias i może ten utwardzili.

Osobna kwestia to może się okazać, że różnice wyłapują tylko kierowcy testowi.....

 

Jedyne do zasługiwało na stanowczą poprawę to wyciszenie. Przy 150 / 160+ km/h limuzyna to to nie jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. "szmatka" i niedoswietlone sloneczniki nadal bez zmian, czy to tez poprawili przy okazji?

Było już omawiane; zamiast szmatki wyrób skóropodobny, słoneczniki z oświetleniem. 

EDYCJA

Informacja nie do tego wątku.

Edytowane przez Grzegorz Magdziarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

p.s. "szmatka" i niedoswietlone sloneczniki nadal bez zmian, czy to tez poprawili przy okazji?
Było już omawiane; zamiast szmatki wyrób skóropodobny, słoneczniki z oświetleniem. 

 

 

czyli tak jak w Levorgu? fajnie :)

 

teraz nic, tylko odkladac dukaty na poliftowego XT'eka B) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy forester'13-15 jest rzeczywiście tak podsterowny (rozkład momentu 60/40 i niedowaga tylu).

jestem pewien, że wcześniej "serce" Ci stanie zanim doświadczysz podsterowności w XT.

No coz mi serce bije jeszze a juz dwa razy dosc odczuwalnie przod mi uciekal i to na suchym asfalcie. Efektu doswiadczylem tylko i wylacznie na tak zwanej "szykanie" gdzie wystepowaly ciasne blisko siebie zakrety w przeciwnych kierunkach. Dla tych co znaja Warszawe dodam ze raz dosc mocno uciekl mi przod przy galerii mokotow jadac marynarska za skrzyzowaniem z rzymowskiego w strone wilanowa. Sa tam dwa pasy skrecajace najpierw w lewo a potem w prawo (ominiecie beto owej wysepki na srodku). No i co po skrecie w lewo musialem dosc szybko skrecic w prawo i nastapil uslizg. Przod delikatnie wylecial mi za podwojna ciaglą juz za zakretem. Naszczescie z przeciwka nikt nie jechal. Predkosc oczywiscie przepisowa ;) Na wyswietlaczu z kolami pojawil sie slad utraty przyczepnosci trwajacy jakies 2 sek.

Ale smarkacz ze mnie i jezdzic nie umiem. Musze sie do SJS zapisac bo zaraz rok minie od zakupu :).

 

Pozdrawiam, promil_one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że źle zostałem zrozumiany. :)

Jak się zapomni, że jedziemy autem z prześwitem 22cm i wysokości 180cm to można uślizgi zaliczać na każdym zakręcie i żaden super hiper system nie pomoże. Do tego masz pewnie fabryczne wielosezonowe opony notabene o niebo lepsze od G95 ale w dalszym ciągu to opony do wszystkiego.  Z ich zaletami i wadami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że źle zostałem zrozumiany. :)

Jak się zapomni, że jedziemy autem z prześwitem 22cm i wysokości 180cm to można uślizgi zaliczać na każdym zakręcie i żaden super hiper system nie pomoże. Do tego masz pewnie fabryczne wielosezonowe opony notabene o niebo lepsze od G95 ale w dalszym ciągu to opony do wszystkiego.  Z ich zaletami i wadami.

Jasna sprawa. Tym się akurat nie przejmuję w ogóle bo auto bardzo mnie cieszy po dziś dzień. Kupiłem je dla silnika, skrzyni i napędu i to działa super. Gdyby nie forum pewnie podobałby mi się jeszcze bardziej :))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...