Adam12 Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 i zlozyc grupowe zamowienie na plyty i oslony do nowych FXT i zwyklych Forkow i przy okazji na kilka kompletów turbin ze skrzyniami.... Osobiście wysoko cenię sobie "rzemieślniczą" robotę ale żeby dać auto do eksperymentów to już inna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) i zlozyc grupowe zamowienie na plyty i oslony do nowych FXT i zwyklych Forkow i przy okazji na kilka kompletów turbin ze skrzyniami.... Osobiście wysoko cenię sobie "rzemieślniczą" robotę ale żeby dać auto do eksperymentów to już inna sprawa. Nie trzeba z tą ostrożnością przesadzać. Forester XT osłonę silnika/miski olejowej posiada ta jest jednak delikatna, z jakiegoś stopu aluminium. Wykonanie identycznej z grubej blachy stalowej czemu miałoby szkodzić (oczywiście chodzi mi o wykonanie wiernej kopii). Co do osłony przekładni i dyfrów to samo tu chłodzeniu nie zaszkodzimy, zwłaszcza że osłona może być ażurowa (blacha perforowana). Swoją drogą umieszczenie turbiny na poziomie podwozia to dopiero pomysł, zwłaszcza w SUVie którego dobre właściwości off-road są znane i cenione co jest również wykorzystywane (i słusznie) marketingowo. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Edytowane 2 Listopada 2015 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 oczywiście chodzi mi o wykonanie wiernej kopii chyba, że tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Myślę, że tylko perforowana osłona wchodzi w grę. Z racji świąt nie miałem czasu, ale spróbuję coś doczytać, czy hamburgery za Wielką Wodą coś wydumały w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Nawet Wrangler ma perforowaną więc na pewno nie jest potrzebna pełna. Osłona nie ma być przecież szczelna. Na perforowanej nie zbiera się brud, piach, ścieka woda. Jednak porządna osłona zmniejsza prześwit poprzeczny, który jest stały tylko w aucie ze sztywnymi osiami, dlatego tego zabiegu nie wykonałem. Takie osłony potrzebne są do przede wszystkim rock-crawlingu (pelzania po skałach kamieniach) do tego sportu forester i tak się nie nadaje, natomiast o miękką koleinę nic nie uszkodzimy jadąc stosowną prędkością i pamiętając że choć ze skutecznym napędem forester to dalej SUV. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Edytowane 2 Listopada 2015 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Osłona nie ma być przecież szczelna szczelna nie ale musi mieć odpowiednie "prowadnice" powietrza do chłodzenia turbiny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 OK, wzór jest więc jeśli brakuje tego elementu w ofercie trzeba wykonać w warsztacie na wzór lecz z solidnej blachy. Bądź zastanowić się nad autem bardziej terenowym, co czynię ;-) Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 W tym cały problem. Wykonanie jednej sztuki to pewnie spory koszt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 W tym cały problem. Wykonanie jednej sztuki to pewnie spory koszt.Myślę że do przyjęcia, w sklepie SIP ceny też nie są niskie - z tego co pamiętam około 1000 złotych, bez dodatkowych mocowań i montażu. Tu montaż pewnie 'inclusive'. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Odnośnie odsłony do XT to oryginalna jest jest tylko dość delikatna, ale też odkształcenie jej jest niebezpieczne dla przewodów olejowych. Izotom kiedyś pisał, że można by ją inaczej wyprofilować, żeby była bardziej odporna na odkształcenia. A otwory wentylacyjne lubią zaklejać się błotem. Dobrze jest sprawdzić je po taplaniu się w błocie, żeby chłodzenie turbiny było odpowiednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 SBD też ma turbinę od spodu i do niego jest jakaś dedykowana osłona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 A pasuje też do SBD CVT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Przeszedłem dzisiaj drugi przegląd forka - 30kkm. Cena 1500 ze wszystkim (Eneos). Główne zaskoczenie - mam jeszcze połowę klocków hamulcowych (choć przyznam - jazda głównie w trasie). Awarii brak, choć wibracja kierownicy (o której pisałem oddzielnie) trochę mnie martwi - niby taka słabiutka, ale chyba za duża. Co do osłon - elementy typu miska skrzyni powinny być osłonięte. Nawet duży fiat miał osłonę (miski olejowej z płaskowników). Duster ma całkiem zdrową stalową płytę pod silnikiem. Koleiny to często mixt błotno-kamienny - samochód na niezależnym zawieszeniu potrafi przywalić spodem. Widzę jak wyglądają osłony w moim Kyronie, a są z blachy alu 6mm i prześwit to 24cm. Do tego to auto z automatem i reduktorem więc można jeździć bardzo powoli. Choć przyznam, że 90% pracy bierze na siebie przednia osłona, to cieszę się, że zbiornik paliwa jest też chroniony. Ponieważ mam Kyrona, to nie męczę forka, ale nawet w twardym śniegu osłona (przednia) ma sens. Edytowane 2 Listopada 2015 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Przeszedłem dzisiaj drugi przegląd forka - 30kkm. Cena 1500 ze wszystkim (Eneos). Główne zaskoczenie - mam jeszcze połowę klocków hamulcowych (choć przyznam - jazda głównie w trasie). u mnie 60 kkm się zbliża i klocków jeszcze też nie wymieniałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Przeszedłem dzisiaj drugi przegląd forka - 30kkm. Cena 1500 ze wszystkim (Eneos). Główne zaskoczenie - mam jeszcze połowę klocków hamulcowych (choć przyznam - jazda głównie w trasie). u mnie 60 kkm się zbliża i klocków jeszcze też nie wymieniałem Ja wymieniałem na 30tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Ja wymieniałem na 30tys. u mnie trasy głównie były to się nie hamuje i pewnie dlatego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 A pasuje też do SBD CVT? nie wiem, trzeba by było mierzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Chodziło mi o to czy jest też przeznaczona (dopuszczona) do tego modelu. Bo w XT-ku problemem było chłodzenie turbiny, ale też skrzyni CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Ja również wymieniałem klocki przy 30 tys. km. Razem z przeglądem zapłaciłem 1700 PLN. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Edytowane 2 Listopada 2015 przez MForbi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 (edytowane) Bo w XT-ku problemem było chłodzenie turbiny, ale też skrzyni CVT. nie wiem czy ta osłona dochodzi do skrzyni, oczywiście pewnie zaburza dostęp strugi powietrza ale to samo zrobi system plastikowych osłon montowanych fabrycznie zakładam, że FXT jakieś plastikowe osłony ma założone Edytowane 2 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Nie. Jest tylko osłona na przednią część silnika (aluminiowa). Skrzynia jest nieosłonięta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 może skrzynia jest na tyle schowana, że na pierwszy ogień idzie osłona silnika i miska olejowa. Muszę tam zerknąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 nie mam pewności ale fabryczna osłona do diesla to by chyba nawet w okolice skrzyni nie dochodziła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Na fotce widać że uszkodzić skrzynię można po zdemolowaniu osłon silnika i miski olejowej..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 3 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2015 Zależy po czym się jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się