Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

i zlozyc grupowe zamowienie na plyty i oslony do nowych FXT i zwyklych Forkow :yahoo:

 

 

i przy okazji na kilka kompletów turbin ze skrzyniami....

Osobiście wysoko cenię sobie "rzemieślniczą" robotę ale żeby dać auto do eksperymentów to już inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

i zlozyc grupowe zamowienie na plyty i oslony do nowych FXT i zwyklych Forkow :yahoo:

i przy okazji na kilka kompletów turbin ze skrzyniami....

Osobiście wysoko cenię sobie "rzemieślniczą" robotę ale żeby dać auto do eksperymentów to już inna sprawa.

Nie trzeba z tą ostrożnością przesadzać. Forester XT osłonę silnika/miski olejowej posiada ta jest jednak delikatna, z jakiegoś stopu aluminium. Wykonanie identycznej z grubej blachy stalowej czemu miałoby szkodzić (oczywiście chodzi mi o wykonanie wiernej kopii). Co do osłony przekładni i dyfrów to samo tu chłodzeniu nie zaszkodzimy, zwłaszcza że osłona może być ażurowa (blacha perforowana).

 

Swoją drogą umieszczenie turbiny na poziomie podwozia to dopiero pomysł, zwłaszcza w SUVie którego dobre właściwości off-road są znane i cenione co jest również wykorzystywane (i słusznie) marketingowo.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet Wrangler ma perforowaną więc na pewno nie jest potrzebna pełna. Osłona nie ma być przecież szczelna. Na perforowanej nie zbiera się brud, piach, ścieka woda.

Jednak porządna osłona zmniejsza prześwit poprzeczny, który jest stały tylko w aucie ze sztywnymi osiami, dlatego tego zabiegu nie wykonałem. Takie osłony potrzebne są do przede wszystkim rock-crawlingu (pelzania po skałach kamieniach) do tego sportu forester i tak się nie nadaje, natomiast o miękką koleinę nic nie uszkodzimy jadąc stosowną prędkością i pamiętając że choć ze skutecznym napędem forester to dalej SUV.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, wzór jest więc jeśli brakuje tego elementu w ofercie trzeba wykonać w warsztacie na wzór lecz z solidnej blachy. Bądź zastanowić się nad autem bardziej terenowym, co czynię ;-)

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym cały problem. Wykonanie jednej sztuki to pewnie spory koszt.

Myślę że do przyjęcia, w sklepie SIP ceny też nie są niskie - z tego co pamiętam około 1000 złotych, bez dodatkowych mocowań i montażu. Tu montaż pewnie 'inclusive'.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie odsłony do XT to oryginalna jest jest tylko dość delikatna, ale też odkształcenie jej jest niebezpieczne dla przewodów olejowych. Izotom kiedyś pisał, że można by ją inaczej wyprofilować, żeby była bardziej odporna na odkształcenia.

 

A otwory wentylacyjne lubią zaklejać się błotem. Dobrze jest sprawdzić je po taplaniu się w błocie, żeby chłodzenie turbiny było odpowiednie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem dzisiaj drugi przegląd forka - 30kkm. Cena 1500 ze wszystkim (Eneos). Główne zaskoczenie - mam jeszcze połowę klocków hamulcowych (choć przyznam - jazda głównie w trasie). Awarii brak, choć wibracja kierownicy (o której pisałem oddzielnie) trochę mnie martwi - niby taka słabiutka, ale chyba za duża.

 

Co do osłon - elementy typu miska skrzyni powinny być osłonięte. Nawet duży fiat miał osłonę :) (miski olejowej z płaskowników). Duster ma całkiem zdrową stalową płytę pod silnikiem.

 

Koleiny to często mixt błotno-kamienny - samochód na niezależnym zawieszeniu potrafi przywalić spodem. Widzę jak wyglądają osłony w moim Kyronie, a są z blachy alu 6mm i prześwit to  24cm. Do tego to auto z automatem i reduktorem więc można jeździć bardzo powoli. Choć przyznam, że 90% pracy bierze na siebie przednia osłona, to cieszę się, że zbiornik paliwa jest też chroniony. Ponieważ mam Kyrona, to nie męczę forka, ale nawet w twardym śniegu osłona (przednia) ma sens.

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przeszedłem dzisiaj drugi przegląd forka - 30kkm. Cena 1500 ze wszystkim (Eneos). Główne zaskoczenie - mam jeszcze połowę klocków hamulcowych (choć przyznam - jazda głównie w trasie).

 

u mnie 60 kkm się zbliża i klocków jeszcze też  nie wymieniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przeszedłem dzisiaj drugi przegląd forka - 30kkm. Cena 1500 ze wszystkim (Eneos). Główne zaskoczenie - mam jeszcze połowę klocków hamulcowych (choć przyznam - jazda głównie w trasie).

 

u mnie 60 kkm się zbliża i klocków jeszcze też  nie wymieniałem

 

Ja wymieniałem na 30tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również wymieniałem klocki przy 30 tys. km.

Razem z przeglądem zapłaciłem 1700 PLN.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w XT-ku problemem było chłodzenie turbiny, ale też skrzyni CVT.

 

nie wiem czy ta osłona dochodzi do skrzyni, oczywiście pewnie zaburza dostęp strugi powietrza ale to samo zrobi system plastikowych osłon montowanych fabrycznie

 

zakładam, że FXT jakieś plastikowe osłony ma założone

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...