Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Takie pytanie do znawców tematu.

Czy spotkał się ktoś kiedykolwiek z tym, aby Subaru w wersji ecomatic miało silnik EJ204 zamiast EJ20F? A jeżeli tak, to czy istnieje szansa, że pomimo oznaczenia EJ204 są tam wzmacniane gniazda zaworowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, S1M0N napisał:

Takie pytanie do znawców tematu.

Czy spotkał się ktoś kiedykolwiek z tym, aby Subaru w wersji ecomatic miało silnik EJ204 zamiast EJ20F? A jeżeli tak, to czy istnieje szansa, że pomimo oznaczenia EJ204 są tam wzmacniane gniazda zaworowe?

Tak:

Tu masz przykład:

Instalacja nie była montowana "fabrycznie". Chyba żadna nie była montowana "fabrycznie". Krążyła po forum taka urban legend, ale niczym nie potwierdzona że instalacja była montowana w ASO, że niby wymieniali nawet głowice itd. Jeśli masz wątpliwości i konieczność regulacji 30 Cię przeraża to odpuść samochód. Kup Legasia al bo OBK z 2.5 na jednym wałku w głowicy i jeździj. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ewemarkam napisał:

Tak:

Tu masz przykład:

Instalacja nie była montowana "fabrycznie". Chyba żadna nie była montowana "fabrycznie". Krążyła po forum taka urban legend, ale niczym nie potwierdzona że instalacja była montowana w ASO, że niby wymieniali nawet głowice itd. Jeśli masz wątpliwości i konieczność regulacji 30 Cię przeraża to odpuść samochód. Kup Legasia al bo OBK z 2.5 na jednym wałku w głowicy i jeździj. 


W podanym przykładzie mowa o silniku 2.0 SOHC 137KM, w którym akurat regulacja to nie problem, bo jest "na śrubki".

Mi natomiast chodzi o 2.0 DOHC, który występował jako EJ204 (bez wzmacnianych gniazd) oraz EJ20F (wzmacniane gniazda). Po prostu trafiłem na ogłoszenie sprzedaży Imprezy, która niby jest wersją ecomatic, a zarówno z VINu, jak i z tabliczki znamionowej wynika, że silnik to EJ204.

A regulacja w DOHC przez wyciąganie silnika co 30-50k km przeraża mnie nie mniej, niż widmo niemal pewnej UPG w 2.5 :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, S1M0N napisał:

A regulacja w DOHC przez wyciąganie silnika co 30-50k km przeraża mnie nie mniej, niż widmo niemal pewnej UPG w 2.5 :P

Średni roczny przebieg to 15 tyś km, naprawdę robisz więcej km rocznie?

Jeśli tak to i tak będziesz silnik wyciągał do remontu.B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Forester SH z EJ25 miał ponad 300k na PB i luzy mieściły się jeszcze w dozwolonych widełkach a prawdopodobnie luzy nie były po wyjechaniu z fabryki nigdy ustawiane.

 

Legacy IV EJ20 w LPG regulacja na śruby co 30k sprawdzam i nie ma zbyt wiele ustawiania...

 

W silnikach EJ 25 najczęściej najpierw dochodzi do uszkodzenia uszczelki na płaszczu olejowym, co skutkuje najpierw poceniem się silnika a potem sytuacja z wolna nabiera tępa i często potem dochodzi problem dostawania się spalin do obiegu cieczy chłodzącej.(a druga usterka dyskwalifikuje samochód z dalszej eksplantacji bez naprawy)

jeśli silnik zaczyna palić płyn chłodniczy bo następuje wyciek do komory bez przedmuchu(rzadkie zjawisko) to wykręcając świece zauważysz dziwne ciała stałe.

 

Silnik EJ 25 jest o wiele łatwiej przegrzać ma podobną pojemność cieplną co EJ20 a generuje więcej ciepła plus ścianki uszczelki są cieńsze dlatego problemy z układem chłodzenia np rozszczelnienia chłodnica powodują większe straty.

 

Natomiast jeśli chodzi o silnik DOHC to jest on skomplikowany i według mnie ma więcej elementów które sprawiają problemy.

 

 

Jeśli chodzi zaś o samo LPG to jeśli jest poprawnie wystrojone oraz nie jeździsz z dużymi prędkościami po autostradach to luzy zaworowe będą utrzymywać się dłuuugo w normie.

Zaryzykuje stwierdzenie że nawet ta jednostka bez F nie będzie wymagała częstych korekt.

 

DOHC i wyciąganie silnika do regulacji to...

 

 

Jeśli przednie zawory wymagają tylko regulacji, to w grodzi powinieneś to wstanie zrobić natomiast  tylne zawory, tutaj może być problem...

Nigdy takich czarów nie odprawiałem.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć, 

 

Montował ktoś z Was LPG w zakładzie Multiserwis w Niwiskach?

 

Jakie macie opinie?

 

 

 

Czy butla 67l będzie miała duże znaczenie w "obniżeniu się" auta w porównaniu do mniejszej butli?

 

 

 

Zapomniałem dodać jakie auto.. 

 

Legacy IV 2.0 165km 2007r. 

 

 

Edytowane przez Lukasz9518
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 
 
Montował ktoś z Was LPG w zakładzie Multiserwis w Niwiskach?
 
Jakie macie opinie?
 
 
 
Czy butla 67l będzie miała duże znaczenie w "obniżeniu się" auta w porównaniu do mniejszej butli?
 
 
 
Zapomniałem dodać jakie auto.. 
 
Legacy IV 2.0 165km 2007r. 
 
 
Cześć, montowałem w 2012/13 roku u nich gaz (nie w Subaru ale w Oplu Corsa 1.2 więc nic wymagającego). Mimo, że miałem do nich spory kawałek to wybrałem ich ze względu na bardzo dobre opinie...
Niestety ja byłem niezadowolony. Fakt jest taki, że wizualnie zamontowane pierwsza klasa, nic nie widać, estetycznie wszystko ukryte. Ale po miesiącu i pierwszych mrozach samochód zaczął gasnąć przy przełączaniu na gaz. Jako, że miałem kawałek do nich to tak męczyłem się do przeglądu (wypadał co 3 miesiące więc względnie często). Po przeglądzie problem został rozwiązany, silnik nie gasł ale za to palił ponad 10l LPG... Dalej oby do następnego przeglądu. Potem zrobili spalanie ale powstał inny problem (już nie pamiętam z czym) i w końcu pojechałem do kogoś innego i tam mi ustawili wszystko tak jak trzeba.
Może to przypadek, może nic poważnego ale mimo wszystko w tak prostej konstrukcji nie potrafili się odnaleźć.

Na chwilę obecną jeżdżę z Subaru do Eco-Car w Łańcucie i jestem bardzo zadowolony.



Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może zaradzić na obniżanie wskaźnika benzyny w Subaru xv hybryda. Mimo, że gazownik założył emulator od hondy to prawidłowo nie zlicza. Obniża się wskaźnik i nie wraca. Mimo, że jak podpiąłem pod OBD komputer pokazuje 97% benzyny. Dodatkowo wyskoczył Check engine ale go skasowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Właśnie sprzedałem Forka SG w wersji 125KM, który przy przebiegu 330.000 przejechał na gazie (BRC) ok. 200.000 km. Z tej okazji przywracam do codziennego użycia Ostatniego Mohikanina (SG 2.0 NA MT 158KM) z 2008 roku w stanie mint (przebieg na dziś 204.000 km (przez ostatnie dwa i pół roku zaledwie 9.000; stał w garażu i okazjonalnie jeździł po suchym).

 

Jutro Forester jedzie na wymianę rozrządu z pompą wody + standard (płyny, filtry, co-tam-jeszcze-wyjdzie). Silnik: EJ204LSPLB.

 

Mam w związku z tym pytania:

 

1) Ponieważ planuję szybką instalację LPG (o tym za chwilę), to czy poprosić serwis, by korzystając z okazji "rozrządowej" zrobiono kontrolę i ew. regulację zaworów?

 

2) O co jeszcze poprosić / na co zwrócić uwagę w kontekście planowanej instalacji LPG - może np. o sprawdzenie zawieszenia pod kątem instalacji dużej butli? Samochód ma już hak (nie był używany); stoi całkiem zdrowo na SLSach.

 

3) Dostałem dwie oferty na instalację LPG z wiarygodnego zakładu: STAG i BRC. STAG jest kilkaset złotych tańszy, ale ten zakład go poleca. Tak jak pisałem, wcześniej jeździłem na BRC; STAG jest mi kompletnie nieznany. Ma to współcześnie jakieś znaczenie?

 

Z góry bardzo dziękuję za rady!

 

Kacper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak robisz rozrząd to niech zmierzą luzy, jak nie będą bliskie max, to niech robią na max, przyda się do LPG

2. SLS przy takim przebiegu pewnie niedługo padną, mi padły przy 240tys (20 tyś po założeniu butli) i teraz mam zwykłe i 365tys

3. STAG w dobrej wersji, będzie miał więcej ustawień i więcej możliwych wtrysków do użycia, i do tego tańszych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie między stagiem a BRC jest różnica cenowa. Mianowicie komplet wtrysków STAGa to jeden BRC. Ale skoro miałeś BRC to zapewne to wiesz. Druga sprawa, instalując BRC jesteś w zasadzie uwiązany z warsztatem. Dopilnuj tylko montażu prawidłowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...