Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, ewemarkam napisał:
43 minuty temu, ipsx82 napisał:
Do forestera wchodzi butla 67L co daje 54 L po zatankowaniu do pełna i podziel te 54 L przez średni dystans z podanego zakresu od 340 do 370

Ja tankowałem jak już to 42-43 litry. Więc butla nie miała tyle ile podajesz.

Byłem jeszcze płukać nagrzewnicę i w sumie dobrze, bo syfu było co nie miara, niestety sprawa ogrzewania zostaje jeszcze nie rozwiązana :( jest opcja podpisać reduktor szeregowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ipsx82 napisał:

To spalanie na poziomie 15L na 100km :o

Czemu, ja robię 380km na 46L i spalanie wychodzi mi 12.10L/100km (miasto) w trasie robię ok 420-430km więc w trasie wychodzi 10.69L/100 przy prędkościach między 115-120Km/h. Zależy ile komu wejdzie do zbiornika ;)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, ipsx82 napisał:

Do forestera wchodzi butla 67L co daje 54 L po zatankowaniu do pełna i podziel te 54 L przez średni dystans z podanego zakresu od 340 do 370

Mi wchodzi 42-44 litry. Butla na wysokość koła.

Czyli analogicznie jak u @ewemarkam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu, ja robię 380km na 46L i spalanie wychodzi mi 12.10L/100km (miasto) w trasie robię ok 420-430km więc w trasie wychodzi 10.69L/100 przy prędkościach między 115-120Km/h. Zależy ile komu wejdzie do zbiornika 
No to mój SF STurbo jakiś mocno zepsuty jest bo trasa to od 14L/100 (100-120) a powyżej to +1L/10kmh i miasto średnio 17-20L
W butle ładuje 44L na stacji i zasięg 230-280 rekord raz to 299km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, falente napisał:

No to mój SF STurbo jakiś mocno zepsuty jest bo trasa to od 14L/100 (100-120) a powyżej to +1L/10kmh i miasto średnio 17-20L
W butle ładuje 44L na stacji i zasięg 230-280 rekord raz to 299km

Ja już w swoim trochę tajli powymieniałem, 20śtyś km robione głowice bo się gotował, nowy reduktor LPG, świece, kable, itd, itp, Może jak wtryskiwacze LPG wymienię to może uda się zejść w trasie poniżej 10L/100?? :biglol:.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem jeszcze płukać nagrzewnicę i w sumie dobrze, bo syfu było co nie miara, niestety sprawa ogrzewania zostaje jeszcze nie rozwiązana  jest opcja podpisać reduktor szeregowo.
Puścisz szeregowo zobaczysz wtedy jak przy wyższym obciążeniu zachowuje się reduktor. Tzn czy wyrabia ogrzać gaz i czy go nie mrozi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, falente napisał:

No to mój SF STurbo jakiś mocno zepsuty jest bo trasa to od 14L/100 (100-120) a powyżej to +1L/10kmh i miasto średnio 17-20L
W butle ładuje 44L na stacji i zasięg 230-280 rekord raz to 299km

Masakra... To automat czy manual? Sprawdzałeś zużycie benzyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, .Misza. napisał:

Mi wchodzi 42-44 litry. Butla na wysokość koła.

Czyli analogicznie jak u @ewemarkam

To jakieś małe te butle macie albo źle pływak wyregulowany bo w miejsce po pełnowymiarowym kole zapasowym wchodzi butla 67 L i z buforem 20% powinno odbijać przy tankowaniu na 53,6 L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ipsx82 - mówimy o SF/SG? Bardzo możliwe, że weszłaby wyższa butla ale wstawiłem taka jaką była poprzednio. Dodatkowo miałem jeszcze stelaż podnoszący podłogę (ale już nie mam ;)) Wymieniałem butlę w lipcu i akcja trochę na wariata, bo jeden gaziarz zwodził mnie z terminami a drugi wziął auto prawie z marszu, więc nie zastanawiałem się za bardzo, co można zakombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, kriskristoffers napisał:

Potwierdzam, sturbo w mieście 18 litrów wciągał :thumbup:

Nigdy nie przekroczyłem 16 w ruchu ulicznym liczone z całej butli, a to i tak z proszeniem się o kłopoty ;) Automaty jednak trochę więcej łykają, co nie zmienia faktu że sporo z tych staruszków nie chodzi jak powinna. Trochę minęło zanim doprowadziłem teoretycznie sprawny samochód do jego optimum i uważam przedliftowe sturbo mt za bardzo ekonomiczne, ale może jednak za słabo go gniotę prawą stopą :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:
4 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:
Byłem jeszcze płukać nagrzewnicę i w sumie dobrze, bo syfu było co nie miara, niestety sprawa ogrzewania zostaje jeszcze nie rozwiązana emoji20.png jest opcja podpisać reduktor szeregowo.

Puścisz szeregowo zobaczysz wtedy jak przy wyższym obciążeniu zachowuje się reduktor. Tzn czy wyrabia ogrzać gaz i czy go nie mrozi.

Orientujesz się może czy do nagrzewnicy są po drodze jakieś zawory otwierające/zamykające? Jeśli nie to może poprawić faktycznie sytuację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz się może czy do nagrzewnicy są po drodze jakieś zawory otwierające/zamykające? Jeśli nie to może poprawić faktycznie sytuację 
Wepnij szeregowo, szybciej Ci się na LPG przełączy. Zaworów nie ma po drodze. Także śmiało. Odzyskasz ogrzewanie. Przypuszczam że za dużo płynu leci przez parownik. Nagrzewnica ma zdławiony przepływ bo jest zawalona przez te wszystkie lata. Tylko istnieje ryzyko że parownik będzie nie dogrzany. Druga opcja to zdławić przepływ przez parownik jakiś zaworkiem albo kryza na wężu.
Możesz jeszcze zobaczyć na węże od środka chyba od strony pedałów jest szansa je zobaczyć. Sprawdź czy są oba gorące.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Wepnij szeregowo, szybciej Ci się na LPG przełączy. Zaworów nie ma po drodze. Także śmiało. Odzyskasz ogrzewanie. Przypuszczam że za dużo płynu leci przez parownik. Nagrzewnica ma zdławiony przepływ bo jest zawalona przez te wszystkie lata. Tylko istnieje ryzyko że parownik będzie nie dogrzany. Druga opcja to zdławić przepływ przez parownik jakiś zaworkiem albo kryza na wężu.
Możesz jeszcze zobaczyć na węże od środka chyba od strony pedałów jest szansa je zobaczyć. Sprawdź czy są oba gorące.

Tyle ile będzie w mojej mocy sprawczej :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, falente napisał:

Fakt opony mam ciut większe bo 215/65 r16 zamiast 215/60 r16 i automat.
Sondę lambda Wymieniałem na pewno przy montażu LPG. Tylko nie wiem którą.
No i kombo automat+Turbo

To coś skopane masz w instalacji  bo u mnie jeszcze rezerwa się nie zapaliła a przejechane 315 km i też większe opony niż nominał oraz automat i turbo i w tej chwili spalanie wychodzi 17 L i cały czas spada bo jeszcze gazu w butli obstawiam  że zostało 15-20 L

Dodam tylko że lekkiej nogi nie mam i jak tylko jest możliwość to wyprzedzam innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ipsx82 napisał:

To coś skopane masz w instalacji  bo u mnie jeszcze rezerwa się nie zapaliła a przejechane 315 km i też większe opony niż nominał oraz automat i turbo i w tej chwili spalanie wychodzi 17 L i cały czas spada bo jeszcze gazu w butli obstawiam  że zostało 15-20 L

Dodam tylko że lekkiej nogi nie mam i jak tylko jest możliwość to wyprzedzam innych.

Ale dało się zauważyć po wypowiedziach że masz większą butle niż inni w Forku. Zakładam że @falentema taką samą jak np @.Misza.. Wszystko zalezy od stylu jazdy. Pamiętam miałem kiedyś mazdę 323P w klekocie wolnossącym, w mieście paliła ok 5,5-6, potem zmieniłem samochód i jeździł nim mój ojciec. On nie potrafił zejść poniżej 7. A to samo miasto, podobne odległości itd. Porównywać można spalanie jeśli dwa samochody jadą ta samą trasą jeden za drugim w rozsądnym odstępie. Mi Forek latem z klimą i w korkach spalał nawet 16, a zimą palił 12-13, bo też noga lżejsza wtedy jest. W trasie poniżej 10 się mieściłem bez problemów. Także spalanie 20 jakbym miał turbo to było by na pewno osiąglalne bez jakiś problemów. Teraz mam benzyniaka z wiatrakiem i w automacie i pali mi tyle co forek wolnossak a koników prawie 2x więcej i samochód cięższy o jakieś 300kg.

 

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...