Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, artaa napisał:

1. Jak robisz rozrząd to niech zmierzą luzy, jak nie będą bliskie max, to niech robią na max, przyda się do LPG

2. SLS przy takim przebiegu pewnie niedługo padną, mi padły przy 240tys (20 tyś po założeniu butli) i teraz mam zwykłe i 365tys

3. STAG w dobrej wersji, będzie miał więcej ustawień i więcej możliwych wtrysków do użycia, i do tego tańszych

Dziękuję!

Ad. 1 - o to poproszę na pewno, dzięki!

Ad 2. - w poprzednim Forku wymieniłem SLSy na sztywne od razu po zakupie (tj. na przełomie 2009/2010) i wciąż są w super stanie. Przy okazji tego serwisu nowszego SG poproszę o kontrolę SLSów - jeśli jeszcze są w miarę OK, to się na razie wstrzymam ($$$).

Ad. 3 - skłaniam się ku STAGowi :)

 

11 godzin temu, ewemarkam napisał:

W zasadzie między stagiem a BRC jest różnica cenowa. Mianowicie komplet wtrysków STAGa to jeden BRC. Ale skoro miałeś BRC to zapewne to wiesz. Druga sprawa, instalując BRC jesteś w zasadzie uwiązany z warsztatem. Dopilnuj tylko montażu prawidłowego.

BRC w poprzednim SG sprawował się rewelacyjnie i wymagał - przez cały czas od instalacji do sprzedaży jednej tylko regulacji; obyło się bez wymiany wtrysków. Być może trafiłem po prostu na jakiś doskonały zestaw. Do STAG przekonuje mnie to co piszecie o większej dostępności warsztatów/specjalistów.

11 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

Mam Staga w V8 i idzie jak zły.

Zero problemów a już ponad dziesięć tysięcy nakulałem.

Na to liczę, tj. bardziej na sto tysięcy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma LOVATO SMART z wtryskami KP4 :

LISTWA WTRYSKOWA LOVATO SMART KP4 2CYL 2SZT. za 337,90 zł z Łomża - Allegro.pl - (7667030272)

 

wytrzymują jakieś 110-120tyś km

Generalnie działa OK, ale... :)

 

Niestety warsztat w którym robiłem lata temu nie miał STAGa w ofercie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.02.2022 o 04:29, Kiwi 4ester napisał:

Ze swojej strony mogę również polecić zenit. Działa bardzo dobrze:)

Na zenicie 200kkm bez żadnej awarii w 2,5 sohc. Następny właściciel dołożył kolejne 100 000, nie narzeka.

Taki sam outback i model użytkowania z BRC: notorycznie check engine, trzy naprawy po 500zł+ A instalacja około 150tkm ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, BiP napisał:

Na zenicie 200kkm bez żadnej awarii w 2,5 sohc. Następny właściciel dołożył kolejne 100 000, nie narzeka.

Taki sam outback i model użytkowania z BRC: notorycznie check engine, trzy naprawy po 500zł+ A instalacja około 150tkm ma.

BRC też może być dobre. Podstawa to kumaty montażysta, który nie idzie na skróty tylko robi tak jak ma być czyli dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

BRC też może być dobre. Podstawa to kumaty montażysta, który nie idzie na skróty tylko robi tak jak ma być czyli dobrze :)

Tak się składa, że kupiłem z instalacją montowaną w innym punkcie, gdzie serwisuję. Mój checka też nie ogarnął. A powodem sprzedaży auta był ten check. Irytował poprzednika, sprawa po montażu opierała się o centralę.

ig Nobel należy się już za konstrukcję wskaźnika poziomu gazu. Na jazdę w terenie za delikatny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresuję się tym Zenitem - nie słyszałem nigdy wcześniej o takim rozwiązaniu. Ciekaw jestem, czy w przypadku jakichś nagłych awarii łatwo jest znaleźć znający się na tym systemie warsztat (np. "gdzieś w trasie")?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresuję się tym Zenitem - nie słyszałem nigdy wcześniej o takim rozwiązaniu. Ciekaw jestem, czy w przypadku jakichś nagłych awarii łatwo jest znaleźć znający się na tym systemie warsztat (np. "gdzieś w trasie")?
Tak, bo.... Z tego co wiem, nie potrzeba licencyjnego oprogramowania do podłączenia. Więc prawie każdy warsztat się z tym dogada. A BRC każe sobie płacić za licencję co rok.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, artaa napisał:

Z instrukcji wygląda że jest sporo opcji.

 

Ile kkm i jak długo już na niej jeździsz?

Świeża, raptem 5000km :). Po 1000 byłem na sprawdzeniu i wszystko jest git :)

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program do Zenita to sobie sam z ciekawości z neta pobrałem, ale póki jest gwarancja to nie będę za bardzo ingerował
Sterowniki rejestrują każde podłączenie jak i parametry które są zmienienie. Ale gwarancja to już zależy od warsztatu, zazwyczaj niby ja tracisz. Ale z drugiej strony gwarancja jest na graty, taki dziwny to temat. Bo zakład nie jest producentem elementów instalacji. Więc teoretycznie jeśli zmienisz parametry a wtryskiwacz się podeprze to przecież nie uszkodziles go młotkiem. A zmiana programowa nie mogła go zepsuć. Dziwny to temat, no ale co zrobisz. Grunt żeby dopilnować aby instalacja przełączała się ładnie na wolnych obrotach. A ostatnio u mnie w mieście jest jakiś dziwny trend, przełączania po obrotach. Wychodzi tu lenistwo warsztatu. Warto na to uwagę zwrócić.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ewemarkam napisał:

Grunt żeby dopilnować aby instalacja przełączała się ładnie na wolnych obrotach.

Napisz coś więcej, czemu to ważne, co to daje?

wydaje mi się że u mnie w Lovato jest tylko przełączanie przy wzroście obrotów lub przy spadku.

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ewemarkam napisał:
2 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:
Program do Zenita to sobie sam z ciekawości z neta pobrałem, ale póki jest gwarancja to nie będę za bardzo ingerowałemoji4.png

Sterowniki rejestrują każde podłączenie jak i parametry które są zmienienie. Ale gwarancja to już zależy od warsztatu, zazwyczaj niby ja tracisz. Ale z drugiej strony gwarancja jest na graty, taki dziwny to temat. Bo zakład nie jest producentem elementów instalacji. Więc teoretycznie jeśli zmienisz parametry a wtryskiwacz się podeprze to przecież nie uszkodziles go młotkiem. .

Na graty mam 2 lata, ale na elektrykę i elektronikę (w tym sterownik) już 6, toteż jeszcze trochę poczekam, bo montażysta, chcąc zareklamować sterownik, wyślę go do producenta, a tam pierwsze co to będą sprawdzane logi.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej, czemu to ważne, co to daje?
wydaje mi się że u mnie w Lovato jest tylko przełączanie przy wzroście obrotów lub przy spadku.
No nie tyle ważne co upierdliwe. Jedziesz sobie masz światła, samochód już dawno by pracował na LPG a tak czeka na warunki. Mnie to osobiście niesamowicie drażni. A wynika to z lenistwa instalatorów, nie chce się im ustawiać czasów przełączania cylindra tak aby odbyło się to bez szarpnięć. Druga sprawa, trzeba to zrobić na zimnym, więc samochód stoi u nich dzień dłużej. Wiem że są to może niewielkie ilości wachy, ktoś mnie wyśmieje że tak myślę. Ale bardziej tu chodzi mi o lenistwo ludzi którym płacisz za jakąś pracę. Uważam że jeśli za coś place to ma być to zrobione dobrze a nie po łebkach. Robią tak bo łatwiej i szybciej ale nie koniecznie lepiej. To jakby się cofnąć do czasów instalacji mieszalnikowej.
To tak jakbyś malował ścianę i pierwsza warstwa farby to wymieszaną z gruntem druga już sama farba, co by dwa razy malować a nie 3 (grunt, farba i farba)
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 23.02.2022 o 16:18, ewemarkam napisał:

No nie tyle ważne co upierdliwe. Jedziesz sobie masz światła, samochód już dawno by pracował na LPG a tak czeka na warunki. Mnie to osobiście niesamowicie drażni. A wynika to z lenistwa instalatorów, nie chce się im ustawiać czasów przełączania cylindra tak aby odbyło się to bez szarpnięć.

U mnie jedyny sygnał, że silnik chodzi na lpg to dźwięk elektrozaworu i to muszę pilnować aby go usłyszeć.;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...