Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam pytanko ... jakie bebechy do forka 2.5 xt MY08 - 280KM/430 Nm ?

myślę o sterowniku Agis bo jako jedyny chyba pracuje w czasie rzeczywistym ... 

no chyba że są jakieś sprawdzone/inne propozycje do takiej mocy

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał(a):

Chyba któryś KME albo Tech jeszcze brał czas wtrysku z bierzącego czasu wtryskiwacza benzynowego. Gdzieś na forum LPG na taką informację trafiłem.

A to nie wszystkie sterowniki tak działają? Pytam jako amator :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 555marcin napisał(a):

A to nie wszystkie sterowniki tak działają? Pytam jako amator :upside-down-face_1f643-small:

Większość z poprzedniego cyklu. Generalnie najbardziej to widać w różnicy spalania wyliczonego przez "komputer" samochodu. Różnica w trasie i w mieście. A jak się domyślasz przy butowwniu, samochód może być nie dolany. Przez jakiś tam czas. Z drugiej strony nie wiem czy jest aż taki sens o to walczyć. 

Edytowane przez ewemarkam
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
1 godzinę temu, Pan Dziedzic napisał(a):

Czy ten silnik w imprezie, dobrze znosi lpg ? 
 

IMG_0603.png

 

To zależy czy to EJ20F, a tego dowiesz się z dolnej części słupka B. Jeśli EJ204 to regulacja zaworów wymagana częściej.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Pan Dziedzic napisał(a):

Niestety ej204 i 213 tyś przebiegu.

Gość sprzedaje po niespełna pół roku eksploatacji,

Trochę się boje.

Jeśli lpg będzie dobrze ustawione i serwisowane to nawet ej204 100kkm zrobi, a jak będzie typowy wrzut pod maskę to i ej20f klęknie.

Jak buda zdrowa to brać, założyć bulgot, montować gaz i niech młody poużywa trochę życia.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Godzinę temu, Major0013 napisał(a):

Pytanie od odnośnie żywotności silnika 2.5 NA 171 km (USA), zasilanego LPG od 10 lat. Zrobione jakieś 150k km na LPG. 

Taki silnik ma jeszcze przyszłość (nic się z nim nie dzieje). Warto KUPIĆ auto z takim, czy lepiej odpuścić? 

Jak najbardziej kupić. Ciągle krążą mity że LPG niszczy silnik, nie jest tak. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie od odnośnie żywotności silnika 2.5 NA 171 km (USA), zasilanego LPG od 10 lat. Zrobione jakieś 150k km na LPG. 
Taki silnik ma jeszcze przyszłość (nic się z nim nie dzieje). Warto KUPIĆ auto z takim, czy lepiej odpuścić? 
Zła albo nieserwisowana instalacja gazowa pewnie może zniszczyć silnik. Ale to tak samo jak czy wymieniany był olej na czas i na nie byle jaki. Więc jak widać że sprzedający dbał o auto to nie ma co się bać o LPG, a jak nie dbał to nie brać niezależnie od LPG. W 2.5 gaz jest fajny, regulacja luzów szybka , a to zasadniczo jedyna silnikowa kwestia.
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ewemarkam napisał(a):

Jak najbardziej kupić. Ciągle krążą mity że LPG niszczy silnik, nie jest tak. 

 

8 godzin temu, LosioDriver napisał(a):

Zła albo nieserwisowana instalacja gazowa pewnie może zniszczyć silnik. Ale to tak samo jak czy wymieniany był olej na czas i na nie byle jaki. Więc jak widać że sprzedający dbał o auto to nie ma co się bać o LPG, a jak nie dbał to nie brać niezależnie od LPG. W 2.5 gaz jest fajny, regulacja luzów szybka , a to zasadniczo jedyna silnikowa kwestia.

 

Dzięki.

Czyli zakładając, że wyszko było w aucie robione na czas, oleje, filtry, serwis LPG, weryfikacja luzów -> to nie ma czego się obawiać i takie auto pociągnie jeszcze kolejne 5/10 lat i kolejne 150k km na LPG bez problemu? 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Major0013 napisał(a):

Pytanie od odnośnie żywotności silnika 2.5 NA 171 km (USA), zasilanego LPG od 10 lat. Zrobione jakieś 150k km na LPG. 

Taki silnik ma jeszcze przyszłość (nic się z nim nie dzieje). Warto KUPIĆ auto z takim, czy lepiej odpuścić? 

 

Z tymi mocami to różnie było przeliczane, motor to EJ25 na pojedynczym wałku i pasku rozrządu czy FB25 na podwójnym, z łańcuchem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2024 o 07:15, 555marcin napisał(a):

Z tymi mocami to różnie było przeliczane, motor to EJ25 na pojedynczym wałku i pasku rozrządu czy FB25 na podwójnym, z łańcuchem?

 

Sprawa wygląda tak:

- Silnik 2.5 NA - EJ253

- Silnik 2.0 NA - EJ20F

Nad tymi dwoma się aktualnie zastanawiam. I nie wiem na którego ewentualnie się decydować. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Major0013 napisał(a):

 

Sprawa wygląda tak:

- Silnik 2.5 NA - EJ253

- Silnik 2.0 NA - EJ20F

Nad tymi dwoma się aktualnie zastanawiam. I nie wiem na którego ewentualnie się decydować. 

 

Ok, czyli Forester SH. Zdecydowanie EJ253. Tańsza regulacja luzu, odczuwalnie lepszy moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...