Kiwi 4ester Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 23 minuty temu, KGS-R napisał(a): Ci goście spod Krakowa autogaz Holandia się przenieśli do Radomia. I trochę lipa. Szok. Kurka, dopiero teraz się dowiaduje? Choć... No u nich to tak jakby nie bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KGS-R Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 2 minuty temu, Kiwi 4ester napisał(a): Szok. Kurka, dopiero teraz się dowiaduje? Choć... No u nich to tak jakby nie bardzo. Dzwoniłem do nich ponad pół roku temu, mówił gościu że został sklep z częściami, a serwis już w Radomiu. Inni co robią te gazy gdzieś chyba w zielonej górze są i Szczecinie chyba, ale tam to nawet nie dzwonię, za daleko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 23 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2023 23 minuty temu, KGS-R napisał(a): Dzwoniłem do nich ponad pół roku temu, mówił gościu że został sklep z częściami, a serwis już w Radomiu. Inni co robią te gazy gdzieś chyba w zielonej górze są i Szczecinie chyba, ale tam to nawet nie dzwonię, za daleko. Dlatego właśnie zmieniłem instalacje na coś bardziej przyziemnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jojo80 Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 16 godzin temu, KGS-R napisał(a): Właśnie o tej śrubie myślałem. Dzięki wielkie kolego, ale lipa straszna bo z tego co widzę to nie mam kurka do zakręcenia gazu na butli, no chyba że ślepy jestem, wrzucam zdj może ktoś mi udzieli odp. A tak w ogóle to @Jojo80 - serwisujesz ten gaz gdzieś? Widzę że jesteś z Kalwarii, ja trochę dalej bo Tarnów. Ci goście spod Krakowa autogaz Holandia się przenieśli do Radomia. I trochę lipa. Jedyne co to widziałem że da się kupić interfejs z programem do tego gazu i jeździć po gaziarzach pytać czy ustawią. Nic poza membraną i filtrami nie robiłem. Kupiłem gacka w zeszłym roku i pali super, teraz, bo wcześniej gaz cofał się do kolektora ssącego i zalewało go przy odpaleniu.. kłopoty z rozruchem na ciepłym. Spalanie ok. 11l. Max. Nie jeżdżę dużo więc ciężko mi stwierdzić ile w trasie. Co do interfejsu to czytałem gdzieś ale nie pytałem nikogo kto by to sprawdził. Ja to jestem zdania że jak dobrze pali to po co grzebać;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KGS-R Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 5 godzin temu, Jojo80 napisał(a): Nic poza membraną i filtrami nie robiłem. Kupiłem gacka w zeszłym roku i pali super, teraz, bo wcześniej gaz cofał się do kolektora ssącego i zalewało go przy odpaleniu.. kłopoty z rozruchem na ciepłym. Spalanie ok. 11l. Max. Nie jeżdżę dużo więc ciężko mi stwierdzić ile w trasie. Co do interfejsu to czytałem gdzieś ale nie pytałem nikogo kto by to sprawdził. Ja to jestem zdania że jak dobrze pali to po co grzebać;) Czyli mam identycznie jak ty miałeś, reduktor też sobie zregeneruję. Te same objawy. Jest dobrze jak przed zgaszeniem fury wyłączam gaz by się wypalił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 24 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2023 57 minut temu, KGS-R napisał(a): Czyli mam identycznie jak ty miałeś, reduktor też sobie zregeneruję. Te same objawy. Jest dobrze jak przed zgaszeniem fury wyłączam gaz by się wypalił Dziwne, nie mniej pewnie podciśnienie w kolektorze wyciąga resztki gazu z węża i reduktora. Nie jest to głupi doraźny sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik H Opublikowano 21 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2023 Cześć wszystkim, Pozwolę sobie podpiąć się z pytaniem o dobrego fachowca w LPG z Trójmiasta lub okolic. Czy możecie polecić kogoś, kto wszystko poprawnie zmontuje i wystroi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2023 Panowie przyszedł czas żeby wymienić reduktor Palacar 170KM i wybór padł na Tomasetto Nordic XP 244KM. Wszystko poskładałem, wykręciłem dysze 3mm z Baracud 110, po odpaleniu zwiększyłem domyślne ciśnienie gazu 1bar na 1.25bar, zebrałem nowe mapy i mimo dobrych korekt w zakresie 0-5, silnik nie wkręcał się w obroty bez czkawki, każda zmiana biegu była z szarpnięciem a silnik nie wkręcał się powyżej 5000 RPM na żadnym biegu. Zresetowałm całkowicie sterownik LPG i przeprowadziłem autokalibracje, po zakończeniu silnik fajnie zaczął się odpychać, bez szarpnięć i czkawek, wkręca się powyżej 5000 RPM bez problemu, z tym że korekty poszybowały w górę i są w przedziale 20-25, AFR na wolnych obrotach trzyma praktycznie równo 14.7 a przy pałowaniu nieznacznie spada poniżej 14, przy spokojnej jeździe oscyluje 14-14,5. Zwiększenie dawkowania LPG żeby korekty spadły i czasy wtrysków Pb zbytnio nie różniły się kiedy silnik pracuje na LPG, skutkuje tym że silnik zaczyna mieć czkawkę i czuć spadek mocy. Może ktoś podpowie w czym może być problem, żeby lekko zwiększyć dawkowanie LPG, zmniejszyć AFR na bardziej bezpieczny a silnik chciał poprawnie pracować. Kable i świece mają 20kkm nalotu, cewka pewno oryginał i będziecie sugerować że to są główni winowajcy, ale może coś źle robię podczas kalibracji. Podsyłam screen map jakie zebrał sterownik podczas autokalibracji, będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 29 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2023 Odstaw te mapy. Wystrój na korekty skoro masz podgląd. Na wolnych doprowadź tak aby krótka była jak najmniejsza. Ale pamiętaj że korekty długie i krótkie się sumują. Tzn że jak długa masz -8 a krótka jest 0 to musisz mu dolać i tak paliwa żeby długa się wyzerowała. Czyli krótka musisz zrobić na +8%. Potem wio w trasę we dwie osoby. Jazda ok 90 i tak samo obserwuj korekty, i reguluj tak aby była jak najbliżej 0. Potem jazda najlepiej pod górkę także w trasie i przyspieszaj, tak aby być w górnych zakresie czasów wtrysków, i tak samo zrób korekty. Pamiętając że one się sumują. Generalnie mapy są ok, jak zbierzesz obie podczas takiej samej trasy w takich samych warunkach. Na czasy stroi się gdy nie masz podgląd na korekty. A skoro masz to tak jest najwygodniej. Podczas ustawiania przełączaj na benzynę i tak samo obserwuj korekty jak się zachowują. Odnośnie AFR, nie zrobisz innego niż sterownik chce utrzymać. Musiałbyś go mapować aby jechał bardziej na bogato. To się sprawdzało przy samochodach z sondą waskopasmową, gdzie przy pełnym bucie jechał po mapie i faktycznie można było mu dolać wtedy paliwa. Bo nie brały pod uwagę odczytu sondy. Ale nie wiem do końca jak jest u Ciebie. Wiem za nawet ELM327 da radę wyłapać to czy sterownik jedzie w closed loop czy open loop. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 ogarnąłem ustawienia sterownika LPG,tak żeby korekty spadły do sumy 7%, silnik fajnie się odpycha, nie ma czkawek, ale spalanie LPG wzrosło z 12l na 14l, zaobserwowane po przejechaniu przeszło 600km i 3 tankowaniach. Trochę dziwna sprawa, skoro ECU steruje tym żeby silnik dostawał taką samą ilość paliwa dokonując zmian w korektach paliwowych. Wcześniej na starym reduktorze i dyszach 3mm suma korekt była około 10%. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 Jest to dziwne że po regulacji wzrosło. Ludziom często spada właśnie oo regulacji. Grunt że teraz ma korekty lepsze. Im mniej wykorzystuje się limity tym lepiej zawsze. Grunt że się udało. Widziałem Twój temat na forum LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 a może wykręcenie dysz było złym pomysłem i w niektórych sytuacjach silnik jest przelewany, chociaż korekty tego nie sugerują. Może ktoś ma przy silniki 2.5 wtryskiwacze Baracuda 110 i orientuje się jakie ma dysze i ustawione ciśnienie LPG na reduktorze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 Jeszcze możesz się dalej bawić w strojenie i wprowadzać korekty po obrotach jeszcze tak gdzie jest przelany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 ogarnąłem ustawienia sterownika LPG,tak żeby korekty spadły do sumy 7%, silnik fajnie się odpycha, nie ma czkawek, ale spalanie LPG wzrosło z 12l na 14l, zaobserwowane po przejechaniu przeszło 600km i 3 tankowaniach. Trochę dziwna sprawa, skoro ECU steruje tym żeby silnik dostawał taką samą ilość paliwa dokonując zmian w korektach paliwowych. Wcześniej na starym reduktorze i dyszach 3mm suma korekt była około 10%. Przy strojeniu zawsze więcej spala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 Przy strojeniu zawsze więcej spala Od strojenia już przejechane przeszło 600km. Będę musiał z kimś pojeździć i dostroić jak sugeruje EwemarkamWysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 Auto może być przelane w otwartej pętli. Spróbuj zejść z mnożnikiem w tym zakresie i obserwuj wskazania AFR. Podrzuć link do wątku. Ostatnio LPG Forum mi się nie otwiera z powodu jakichś certyfikatów - też tak macie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 1 godzinę temu, dr.elich napisał(a): Auto może być przelane w otwartej pętli. Spróbuj zejść z mnożnikiem w tym zakresie i obserwuj wskazania AFR. Podrzuć link do wątku. Ostatnio LPG Forum mi się nie otwiera z powodu jakichś certyfikatów - też tak macie? Jak otwieram na telefonie to tak też mam. Ale działa z tapatalk oraz normalnie na komputerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leminkainen Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 Cześć, ma ktoś polecić gdzie by zainstalowali we Wrocławiu albo okolicach? (a najlepiej jakby też hak mogli założyć) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borowice Opublikowano 31 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2023 ABART Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberek Opublikowano 1 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2023 Witam,jaka instalacje i dobrego sprawdzonego montera polecacie z okolic Puław,Lublina,Radomia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyberek Opublikowano 1 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2023 Do OUTBACK V 2.5 175KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klimson Opublikowano 6 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2023 (edytowane) Witam wszystkich W niedługim czasie stanę się posiadaczem Forestera 2.0 XT (20F) z 2018r. W planach mam montaż instalacji LPG, i pytania: - jakie macie pozakładane instalacje LPG (stag, zenit, Kme czy jacyś inni) - jak wygląda spalanie - i oczywiście cena instalacji Na dziś dostałem kilka ofert montażu, niestety są rozbieżności w cenach (4-6 tyś). Z najrozsądniejszych (przynajmniej tak mi się wydaje) to chyba STAG 400 DPI i KME Nevo Sky Direct - w obydwu przypadkach to +-6tyś. Czytałem też o jakiś instalacjach Prins za miliony ale podobno już tego nie zakładają. pozdro Aktualizacja: wstawiłem instalacje KME, jakby komuś było potrzebne to spalanie 11,5 gazu i 2,5 benzyny na 100km (cykl mieszany nastawiony bardziej na miasto). Realny dotrysk Pb jest mniejszy bo nie uwzględniłem tu poboru na rozgrzewanie silnika. Edytowane 19 Grudnia 2023 przez Klimson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 6 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2023 Nie wiem w zasadzie czym się je DPI dokładnie, ale wertuję forum LPG czasami. Generalnie Stag dużo ma dotrysku, KME jest pod tym względem oszczędniejsze. Czytaj będzie mniej benzyny spalał. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 8 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2023 Przy bezpośrednim wtrysku skup się na znalezieniu dobrego montażysty bo w tych instalacjach to 95% sukcesu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 7 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2023 Czy wtryski gazowe pracują cały czas, nawet jak gaz mam wyłączony ? Pytam bo, ostatnio jeżdżę na benzynie i na postoju było słychać klepanie ( wtrysków ? ) bo jak puściłem gaz to klepanie ucichło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się