Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, KGS-R napisał(a):

Ci goście spod Krakowa autogaz Holandia się przenieśli do Radomia. I trochę lipa. 

 

:o Szok. Kurka, dopiero teraz się dowiaduje? Choć... No u nich to tak jakby nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kiwi 4ester napisał(a):

:o Szok. Kurka, dopiero teraz się dowiaduje? Choć... No u nich to tak jakby nie bardzo.

Dzwoniłem do nich ponad pół roku temu, mówił gościu że został sklep z częściami, a serwis już w Radomiu. Inni co robią te gazy gdzieś chyba w zielonej górze są i Szczecinie chyba, ale tam to nawet nie dzwonię, za daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, KGS-R napisał(a):

Dzwoniłem do nich ponad pół roku temu, mówił gościu że został sklep z częściami, a serwis już w Radomiu. Inni co robią te gazy gdzieś chyba w zielonej górze są i Szczecinie chyba, ale tam to nawet nie dzwonię, za daleko.

Dlatego właśnie zmieniłem instalacje na coś bardziej przyziemnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, KGS-R napisał(a):

Właśnie o tej śrubie myślałem. Dzięki wielkie kolego, ale lipa straszna bo z tego co widzę to nie mam kurka do zakręcenia gazu na butli, no chyba że ślepy jestem, wrzucam zdj może ktoś mi udzieli odp.

 

A tak w ogóle to @Jojo80 - serwisujesz ten gaz gdzieś? Widzę że jesteś z Kalwarii, ja trochę dalej bo Tarnów. Ci goście spod Krakowa autogaz Holandia się przenieśli do Radomia. I trochę lipa. Jedyne co to widziałem że da się kupić interfejs z programem do tego gazu i jeździć po gaziarzach pytać czy ustawią.

IMG20230223174727.jpg

Nic poza membraną i filtrami nie robiłem. Kupiłem gacka w zeszłym roku i pali super, teraz, bo wcześniej gaz cofał się do kolektora ssącego i zalewało go przy odpaleniu.. kłopoty z rozruchem na ciepłym. Spalanie ok. 11l. Max. Nie jeżdżę dużo więc ciężko mi stwierdzić ile w trasie. Co do interfejsu to czytałem gdzieś ale nie pytałem nikogo kto by to sprawdził. Ja to jestem zdania że jak dobrze pali to po co grzebać;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Jojo80 napisał(a):

Nic poza membraną i filtrami nie robiłem. Kupiłem gacka w zeszłym roku i pali super, teraz, bo wcześniej gaz cofał się do kolektora ssącego i zalewało go przy odpaleniu.. kłopoty z rozruchem na ciepłym. Spalanie ok. 11l. Max. Nie jeżdżę dużo więc ciężko mi stwierdzić ile w trasie. Co do interfejsu to czytałem gdzieś ale nie pytałem nikogo kto by to sprawdził. Ja to jestem zdania że jak dobrze pali to po co grzebać;)

Czyli mam identycznie jak ty miałeś, reduktor też sobie zregeneruję.

Te same objawy. Jest dobrze jak przed zgaszeniem fury wyłączam gaz by się wypalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, KGS-R napisał(a):

Czyli mam identycznie jak ty miałeś, reduktor też sobie zregeneruję.

Te same objawy. Jest dobrze jak przed zgaszeniem fury wyłączam gaz by się wypalił

Dziwne, nie mniej pewnie podciśnienie w kolektorze wyciąga resztki gazu z węża i reduktora. Nie jest to głupi doraźny sposób. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Panowie przyszedł czas żeby wymienić reduktor Palacar 170KM i wybór padł na Tomasetto Nordic XP 244KM. Wszystko poskładałem, wykręciłem dysze 3mm z Baracud 110, po odpaleniu zwiększyłem domyślne ciśnienie gazu 1bar na 1.25bar, zebrałem nowe mapy i mimo dobrych korekt w zakresie 0-5, silnik nie wkręcał się w obroty bez czkawki, każda zmiana biegu była z szarpnięciem a silnik nie wkręcał się powyżej 5000 RPM na żadnym biegu. Zresetowałm całkowicie sterownik LPG i przeprowadziłem autokalibracje, po zakończeniu silnik fajnie zaczął się odpychać, bez  szarpnięć i czkawek, wkręca się powyżej 5000 RPM bez problemu,  z tym że korekty poszybowały w górę i są w przedziale 20-25, AFR na wolnych obrotach trzyma praktycznie równo 14.7 a przy pałowaniu nieznacznie spada poniżej 14, przy spokojnej jeździe oscyluje 14-14,5. Zwiększenie dawkowania LPG żeby korekty spadły i czasy wtrysków Pb zbytnio nie różniły się kiedy silnik pracuje na LPG, skutkuje tym że silnik zaczyna mieć czkawkę i czuć spadek mocy. Może ktoś podpowie w czym może być problem, żeby lekko zwiększyć dawkowanie LPG, zmniejszyć AFR na bardziej bezpieczny a silnik chciał poprawnie pracować. Kable i świece mają 20kkm nalotu, cewka pewno oryginał i  będziecie sugerować że to są główni winowajcy, ale może coś źle robię podczas kalibracji. Podsyłam screen map jakie zebrał sterownik podczas autokalibracji, będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

28.jpg

28-1.jpg

28-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstaw te mapy. Wystrój na korekty skoro masz podgląd. Na wolnych doprowadź tak aby krótka była jak najmniejsza. Ale pamiętaj że korekty długie i krótkie się sumują. Tzn że jak długa masz -8 a krótka jest 0 to musisz mu dolać i tak paliwa żeby długa się wyzerowała. Czyli krótka musisz zrobić na +8%. Potem wio w trasę we dwie osoby. Jazda ok 90 i tak samo obserwuj korekty, i reguluj tak aby była jak najbliżej 0. Potem jazda najlepiej pod górkę także w trasie i przyspieszaj, tak aby być w górnych zakresie czasów wtrysków, i tak samo zrób korekty. Pamiętając że one się sumują. 

 

Generalnie mapy są ok, jak zbierzesz obie podczas takiej samej trasy w takich samych warunkach. Na czasy stroi się gdy nie masz podgląd na korekty. A skoro masz to tak jest najwygodniej. Podczas ustawiania przełączaj na benzynę i tak samo obserwuj korekty jak się zachowują. 

 

Odnośnie AFR, nie zrobisz innego niż sterownik chce utrzymać. Musiałbyś go mapować aby jechał bardziej na bogato.

To się sprawdzało przy samochodach z sondą waskopasmową, gdzie przy pełnym bucie jechał po mapie i faktycznie można było mu dolać wtedy paliwa. Bo nie brały pod uwagę odczytu sondy. Ale nie wiem do końca jak jest u Ciebie. Wiem za nawet ELM327 da radę wyłapać to czy sterownik jedzie w closed loop czy open loop. 

 

 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ogarnąłem ustawienia sterownika LPG,tak  żeby korekty spadły do sumy 7%, silnik fajnie się odpycha, nie ma czkawek, ale spalanie LPG wzrosło z 12l na 14l, zaobserwowane po przejechaniu przeszło 600km i 3 tankowaniach. Trochę dziwna sprawa, skoro ECU steruje tym żeby silnik dostawał taką samą ilość paliwa dokonując zmian w korektach paliwowych. Wcześniej na starym reduktorze i dyszach 3mm suma korekt była około 10%. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może wykręcenie dysz było złym pomysłem i w niektórych sytuacjach silnik jest przelewany, chociaż korekty tego nie sugerują. Może ktoś ma przy silniki 2.5 wtryskiwacze Baracuda 110 i orientuje się jakie ma dysze i ustawione ciśnienie LPG na reduktorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogarnąłem ustawienia sterownika LPG,tak  żeby korekty spadły do sumy 7%, silnik fajnie się odpycha, nie ma czkawek, ale spalanie LPG wzrosło z 12l na 14l, zaobserwowane po przejechaniu przeszło 600km i 3 tankowaniach. Trochę dziwna sprawa, skoro ECU steruje tym żeby silnik dostawał taką samą ilość paliwa dokonując zmian w korektach paliwowych. Wcześniej na starym reduktorze i dyszach 3mm suma korekt była około 10%. 
Przy strojeniu zawsze więcej spala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto może być przelane w otwartej pętli. Spróbuj zejść z mnożnikiem w tym zakresie i obserwuj wskazania AFR.

Podrzuć link do wątku.

Ostatnio LPG Forum mi się nie otwiera z powodu jakichś certyfikatów - też tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dr.elich napisał(a):

Auto może być przelane w otwartej pętli. Spróbuj zejść z mnożnikiem w tym zakresie i obserwuj wskazania AFR.

Podrzuć link do wątku.

Ostatnio LPG Forum mi się nie otwiera z powodu jakichś certyfikatów - też tak macie?

Jak otwieram na telefonie to tak też mam. Ale działa z tapatalk oraz normalnie na komputerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich

W niedługim czasie stanę się posiadaczem Forestera 2.0 XT (20F) z 2018r. W planach mam montaż instalacji LPG, i pytania:

- jakie macie pozakładane instalacje LPG (stag, zenit, Kme czy jacyś inni)

- jak wygląda spalanie 

- i oczywiście cena instalacji

Na dziś dostałem kilka ofert montażu, niestety są rozbieżności w cenach (4-6 tyś). Z najrozsądniejszych (przynajmniej tak mi się wydaje) to chyba STAG 400 DPI i KME Nevo Sky Direct - w obydwu przypadkach to +-6tyś. Czytałem też o jakiś instalacjach Prins za miliony ale podobno już tego nie zakładają. 

pozdro

 

Aktualizacja: wstawiłem instalacje KME, jakby komuś było potrzebne to spalanie 11,5 gazu i 2,5 benzyny na 100km (cykl mieszany nastawiony bardziej na miasto). Realny dotrysk Pb jest mniejszy bo nie uwzględniłem tu poboru na rozgrzewanie silnika. 

Edytowane przez Klimson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...