Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jestem na etapie poszukiwania dla siebie Forestera SG. Ma to być tańsza alternatywa na dojazdu w góry, więc poszukuję wersji N/A - przedliftowego 2.0X. Samochód musi być zasilany LPG, żeby było taniej ;) I mam takie pytania:

1. Czy każdy 2.0X 125 KM ma regulację zaworów na śrubki?

2. Czy lepiej szukać zagazowanego już EJ20F, czy lepiej którykolwiek, a gaz założyć samemu? 

3. Czy silniki EJ20F ze wzmocnionymi gniazdami były tylko sprzężone z fabryczną instalacją LPG?

4. Ile to realnie spali w mieście, na wsi, na autostradzie? (Kraków, średnio lekka noga)?

5. Jaką maksymalnie butle upcham we wnękę na koło bez podnoszenia podłogi?

 

Pozdro

Edytowane przez kurczepiecozne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, kurczepiecozne napisał(a):

Cześć. Jestem na etapie poszukiwania dla siebie Forestera SG. Ma to być tańsza alternatywa na dojazdu w góry, więc poszukuję wersji N/A - przedliftowego 2.0X. Samochód musi być zasilany LPG, żeby było taniej ;) I mam takie pytania:

1. Czy każdy 2.0X 125 KM ma regulację zaworów na śrubki?

2. Czy lepiej szukać zagazowanego już EJ20F, czy lepiej którykolwiek, a gaz założyć samemu? 

3. Czy silniki EJ20F ze wzmocnionymi gniazdami były tylko sprzężone z fabryczną instalacją LPG?

4. Ile to realnie spali w mieście, na wsi, na autostradzie? (Kraków, średnio lekka noga)?

5. Jaką maksymalnie butle upcham we wnękę na koło bez podnoszenia podłogi?

 

Pozdro

1. Tak.

2. EJ20F to już silnik montowany w polifcie, 158km, podwójne wałki rozrządu, regulacja szklanki. Odpowiadając na pytanie. Skłaniałbym się ku czystej benzynie i domontowaniu instalacji, ale jeśli byłaby dobra historia serwisowa również instalacji LPG to taki czemu nie :)

3. Były przystosowane do montażu instalacji LPG stąd wzmocnione gniazda zaworowe, ale nie każdy nowy właściciel decydował się na montaż przez ASO.

4. Jestem z Krakowa. Od roku mam nową instalację. Średnie spalanie z dziennika za cały rok wynosi niecałe 12 litrów. Mam przedlifta 125km.

5. Zainstalowaną mam butlę bodajże 50L brutto. Netto najwięcej mi weszło przy tankowaniu do tej pory 43,5 litra. Najwięcej udało mi się na tym przejechać 380km.

Edytowane przez Kiwi 4ester
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a):

1. Tak.

2. EJ20F to już silnik montowany w polifcie, 158km, podwójne wałki rozrządu, regulacja szklanki. Odpowiadając na pytanie. Skłaniałbym się ku czystej benzynie i domontowaniu instalacji, ale jeśli byłaby dobra historia serwisowa również instalacji LPG to taki czemu nie :)

3. Były przystosowane do montażu instalacji LPG stąd wzmocnione gniazda zaworowe, ale nie każdy nowy właściciel decydował się na montaż przez ASO.

4. Jestem z Krakowa. Od roku mam nową instalację. Średnie spalanie z dziennika za cały rok wynosi niecałe 12 litrów. Mam przedlifta 125km.

5. Zainstalowaną mam butlę bodajże 50L brutto. Netto najwięcej mi weszło przy tankowaniu do tej pory 43,5 litra. Najwięcej udało mi się na tym przejechać 380km.

Dzięki za odpowiedź. Rozjaśniło mi to dużo ;) Skoro już jeździsz na gazie, to jak wyglądało użytkowanie samochodu przez ten rok? Jaki przejechałeś dystans i co musiałeś w samochodzie zrobić do tej pory? Gdzie montowałeś gaz? Jaki koszt instalacji rok temu?

 

Edytowane przez kurczepiecozne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że szukam bezskutecznie nowego "starego" Subaru (H4) od prawie roku, to zastanawiam się nad rozszerzeniem zakresu poszukiwań na H6 (OBK II, ostatecznie III, bądź odpowiednie Legacy), ale Żona postawiła warunek w rozglądaniu się za H6: tylko z LPG. Stąd pojawia się moje pytanie, czy poza kosztem regulacji zaworów, są jeszcze jakieś przeciwskazania do zagazowania tego silnika (poza oczywistym - profanacja, ale to już wiem:D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Lipton napisał(a):

Stąd pojawia się moje pytanie, czy poza kosztem regulacji zaworów, są jeszcze jakieś przeciwskazania do zagazowania tego silnika (poza oczywistym - profanacja, ale to już wiem:D).

 

Nie ma.

 

Dla mnie H6 bez gazu jest bez sensu.

 

Osobiście testuje wtrysk w fazie ciekłej. W teorii powinien rozwiązywać / znacząco ograniczać problem zaworów. Czas pokaże.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Outbacka H6 EZ30 2004r. z przebiegiem 480k gaz założony został przy przebiegu 180k przez poprzedniego właściciela.
Z tego co mówił o ile nie kłamał, akurat w tej kwestii to On zawory regulował raz.
Gdy ja go kupiłem i po niedługim czasie wyszła UPG zleciłem pełny remont głowic. Kilka zaworów było do regulacji, nie chce wymyślać ale to były minimalnie przekroczone wartości.
Akurat o zawory bym się nie bał w tym silniku.
Nam w cyklu 70% miasto (krótkie dystanse), 30% trasa palił średnio 18L LPG.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem przy 485k. Ale już ktoś grzebał przy silniku, i najprawdopodobniej zrobił tylko jedna głowice.
Nie wiem przy jakim przebiegu ktoś tam kombinował, bo oczywiście poprzedni właściciel zarzekał się, że nic oprócz rozrządu, to akurat prawda nie było robione przy silniku.
Strasznie zmęczył mnie ten samochód. Myślałem że go uratuje ale sił i kasy zabrakło. H6 super sprawa pewnie jeszcze kiedyś wrócę.
Szukaj możliwie najniższego przebiegu który można jakoś zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi Volvo (2.5T R5 ok 200kunia) potrafi zjeść w mieście 18-20l LPG na 100km, 100% miasto odcinki po 2-4 km. Jak pojeżdżę więcej bo np zrobie 10km to już widzę że spalanie średnie spada. Wszystko przez ekologie i rozgrzewanie katalizatora :upside-down-face_1f643-small:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał(a):

Mi Volvo (2.5T R5 ok 200kunia) potrafi zjeść w mieście 18-20l LPG na 100km, 100% miasto odcinki po 2-4 km. Jak pojeżdżę więcej bo np zrobie 10km to już widzę że spalanie średnie spada. Wszystko przez ekologie i rozgrzewanie katalizatora :upside-down-face_1f643-small:

Idąc tym tokiem rozumowania to po wycięciu kąta samochód powinien mniej spalić?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, hugo napisał(a):

Idąc tym tokiem rozumowania to po wycięciu kąta samochód powinien mniej spalić?:D

Nie do końca. Bo nie wiem skąd on wie że kat jest już rozgrzany. Bo spalanie spada w jakimś konkretnym momencie. I nie jest to w pełni zależne od temperatury silnika. Może coś bierze z sondy drugiej. Naprawdę nie wiem. Dziś to widziałem tak idealnie na ekspresie, mam do S52 na Cieszyn ok 3 km. Podczas jednostajnej jazdy po równym na tempomacie nagle spadło z 12 na 9 litrów chwilowe. Zastanawia mnie to, bo nie ukrywam chciałbym jakoś to obejść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że niby bajer ale sytuacja się powtarza regularnie. Silnik ma 85-88 stopni już dawno a dopiero po jakimś czasie sobie obniża spalanie. Specjalnie obserwowałem parametry silnika, czas wtrysku, tps korekty. I jest pewien moment w którym nagle czas wtrysku spada i korekty chwilowe się normują, lecą z ujemnej na zero, zmienna faza zaczyna w innym zakresie pracować. Szperam po internetach i wychodzi że sterownik sobie katalizator chce nagrzać jak najszybciej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ewemarkam napisał(a):

Wiem, ciągle chodzi k ekologię. Wiem że ten typ tak ma. I nic na to się nie poradzi.

Miałem kiedyś Civica 98' 1.4, przy spokojnej jeździe palił 7l lpg.

To jedyny sposób na niskie spalanie, silnik o mniejszej pojemności.

Choć Mondeo mk2 2.5 potrafił zadowolić się 10litrami lpg, ale to większość km w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, hugo napisał(a):

Miałem kiedyś Civica 98' 1.4, przy spokojnej jeździe palił 7l lpg.

To jedyny sposób na niskie spalanie, silnik o mniejszej pojemności.

Choć Mondeo mk2 2.5 potrafił zadowolić się 10litrami lpg, ale to większość km w trasie.

Ciężko powiedzieć :D mi kiedyś audi s4 4.2 paliło 14L na mieście i nawet 9L na trasie… a dużo dużo wcześniej fiat uno 1.0 - 4,5L lpg :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie ma to większego znaczenia. Wszędzie trafi Ci się lepszy albo gorszy gaz. Zmieniaj filtry częściej i tyle. Kiedyś kolega mi mówił że zatankował tanio na Crab'ie i później problemy miał z LPG. Ja tam tankuję i żadnych nie mam. Tylko filtry co 10 tyś zmieniam. 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, chudy87 napisał(a):

Kto poleci gdzie tankować lpg? Tak wygląda filtr i uszczelka po 15 tys.km. Instalacja założona w styczniu tego roku. Dodam, że cały czas tankowałem na dwóch stacjach: Lotos i BP

805A6706-61B7-4D26-9A01-C656CDBD9922.jpeg

Stacje takie jak BP , Shell , Lotos , Orlen  nie są już wyznacznikiem jakości gazu. Ja tankuje tylko na Shellu i BP i nie wiele lepszy miałem filtr przy prawie 9 tysiącach km najechanych.  Tylko częste wymiany filtra uchronią od zapchania wtrysków. A po tych obserwacjach stanów filtrów to wydaje mi się że wszystkie stacje w Polsce mają z jednego może dwóch źródeł i wszędzie ten syf.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówią doświadczeni gazownicy...

filtr wymieniaj co max 10kkm ;-)

 

Reduktor do regeneracji /wymiany co ok 120kkm

 

wtryski z reguły podobnie, wymiana co 100kkm

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.12.2022 o 00:27, ewemarkam napisał(a):

Nie ma to większego znaczenia. Wszędzie trafi Ci się lepszy albo gorszy gaz. Zmieniaj filtry częściej i tyle. Kiedyś kolega mi mówił że zatankował tanio na Crab'ie i później problemy miał z LPG. Ja tam tankuję i żadnych nie mam. Tylko filtry co 10 tyś zmieniam. 

A co to za różnica czy zmienisz filtry co 10 albo co 15 tys. jak zatankujesz jakiegoś syfu i zapieprzysz filtr. Dlatego zastanawiam się jak na niby markowych stacjach taki syf jest

Edytowane przez chudy87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...