Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.04.2022 o 20:59, artaa napisał:

Wiele razy przez te lata miał odpinany akumulator, nigdy tak się nie działo z LPG

Reset przy okazji wszystkich czynności o których pisałem.

Z elektryki można sprawdzić poprawić zapięcie kości wiązki elektrycznej nadwozia/silnika, oraz stan pinów w konektorach systemu dodmuchu powietrza wtórnego i przepustnicy.

Masy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro masy i konektory.

 

Układ powietrza wtórnego (przewody zawory pompa) jest sprawny, ale odpięty od kolektora (kolektor ma zaślepki) dmucha tylko sobie w powietrze, przez chwilę po zimnym rozruchu, aby nie było CHECK od błędów tego systemu.

 

Wczoraj obejrzałem przewody odmy ich opaski, zdemontowałem zawór zwrotny odmy PVC i przepłukałem w benzynie, teraz kulka lata w nim jak szalona :biglol:, ale nic to nie pomogło ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, aktualizacja.

 

1. podziękowania dla dr.elich, w poniedziałek rozwiązał 90% problemu z nurkowaniem obrotów, zmienił jedno ustawienie:

dla załączonej opcji Wycięcie ekstrawtrysków, zmiana czasu progu ekstrawtrysku z domyślnego 1,4 ms na 1,2 ms

 

tak przejeździłem do dziś, bez większych problemów, do spotkania z technikiem Lovato;

 

2. pierwsze co zrobił technik to wyłączył to opcję... ;-)

i zaczęliśmy ponad godzinny proces regulacji, jeżdżenia i zmian wszystkiego

 

Mam jeszcze pojeździć i sprawdzić w korku (czy nurkowanie się nie pojawi), ale na pewno zmienił pracę silnika na równiejszą, subiektywnie lepiej przyspiesza i równiej rozwija moc.

 

Opcje Wycięcie ekstrawtrysków na koniec ustawił z progiem 1ms

 

 

Generalnie patrząc ile parametrów zmieniał i testował, to warsztaty tego chyba nigdy nie ogarniają...

 

 

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacyjnie dostałem linka z info, więc się dzielę :

 

https://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=80752

 

skrót:

Przeróbka" Lovato RGJ 3.2L na RGJ 3.2L DD

Jakby ktoś chciał przerobić zwykły reduktor Lovato RGJ 3.2L na wersję DD (dwustopniową) podnoszącą ciśnienie pod obciążeniem to wystarczy kupić zestaw naprawczy z wersji DD:
https://nagaz24.pl/zestaw-napr-red-lova ... d-3-2l-dd/
Firma nagaz24.pl ma też konto na allegro, także jak ktoś ma smarta to można tam znaleźć ten zestaw w tej samej cenie.
Dodatkowo trzeba dokupić dłuższe śruby 6x m5x20.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawa sytuacja. Zatankowałem gaz, nie do pełna (nie do odbicia) tylko jakoś tak na czuja z myślą, że za niecałe 100km będę jeszcze tankował przed autostradą.

Przed autostradą (czyli te niecałe 100km przejechane na gazie) tankuję, a tam... weszło gazu za niecałą złotówkę, a wskaźnik ciśnienia na "wężu" na dystrybutorze grubo na czerwonym polu.

Również nie odbiło, ale dystrybutor nie był w stanie wpompować więcej.

Na stacji kolejka, nikt inny nie miał problemu bo stałem na posiłku.

I teraz taka myśl, bo nie wiem ile było w butli przy pierwszym tankowaniu, czy ja mogłem tak grubo ponad stan nabić? Do następnego tankowania (licząc od tego pierwszego) wyszło 420km i nie wyczerpałem całego gazu (butla 59L).

Tak czy inaczej, tankowanie na miarę cen i inflacji.

983675e684a9cd0236f1eca3544efc5b.jpg

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało prawdopodobne ale możliwe że podniosłeś ciśnienie w zbiorniku od wydechu i pompa zbyt słaba w dystrybutorze nie miała siły przebić ciśnienia w butli.
Od wydechu? Co masz na myśli?
Zastanawia mnie ten wskaźnik na dystrybutorze, nigdy jak tankowałem nie wszedł na czerwone pole, a tu był grubo ponad.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy że na stacji będzie już mało gazu i dystrybutor wtedy ledwo tankuje.

Często tankuję na tej samej stacji i są dni że tankowanie trwa 3-4 min a są dni ze i 6 min to za mało a ta sama ilość gazu do butli wpychana.

Edytowane przez ipsx82
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka ciekawa sytuacja. Zatankowałem gaz, nie do pełna (nie do odbicia) tylko jakoś tak na czuja z myślą, że za niecałe 100km będę jeszcze tankował przed autostradą.

Przed autostradą (czyli te niecałe 100km przejechane na gazie) tankuję, a tam... weszło gazu za niecałą złotówkę, a wskaźnik ciśnienia na "wężu" na dystrybutorze grubo na czerwonym polu.

Również nie odbiło, ale dystrybutor nie był w stanie wpompować więcej.

Na stacji kolejka, nikt inny nie miał problemu bo stałem na posiłku.

I teraz taka myśl, bo nie wiem ile było w butli przy pierwszym tankowaniu, czy ja mogłem tak grubo ponad stan nabić? Do następnego tankowania (licząc od tego pierwszego) wyszło 420km i nie wyczerpałem całego gazu (butla 59L).

Tak czy inaczej, tankowanie na miarę cen i inflacji.

983675e684a9cd0236f1eca3544efc5b.jpg


Może poszedł na benzynie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może ktoś podpowie, nie wiem czy to po wymianie wtryskiwaczy czy po aktualizacji softu sterownika LPG. Zostawienie samochodu na kilka godzin w słońcu, powoduje że po odpaleniu i przy próbie przejściu na LPG mam sygnał dźwiękowy i mruganie kontrolek. Wyłączenie i włączenie ponowne instalacji skutkuje przełączeniem się na LPG. Po zimnej nocy albo jak silnik jest rozgrzany nie ma tego problemu , przełącza się normalnie na LPG. Może podpowiecie co przestawić w ustawieniach, żeby pozbyć się tego problemu.

lpg2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Instalacja brc sequent 24; po odpuszczeniu pedału przyspieszenia natychmiast przełącza się na PB. Na jałowych i przy stałym otwarciu przepustnicy jedzie na lpg, gdy tylko zdejmę nogę z pedału przyspieszenia następuje przełączenie na PB. Gdzie, czego szukać? Zapchany/e filtry, membrana reduktora, elektrozawór na zbiorniku?

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapchane filtry czy membrana powodowałyby brak gazu przy przyśpieszaniu, gdzie wymagane jest stałe ciśnienie z reduktora.

Te objawy masz od dawna, kupiłeś tak auto? Trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co się tam dzieje, ale zdarzały się różne przypadki, łącznie z podłączeniem sygnału obrotów pod pedał gazu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ura_bus napisał:

Instalacja brc sequent 24; po odpuszczeniu pedału przyspieszenia natychmiast przełącza się na PB. Na jałowych i przy stałym otwarciu przepustnicy jedzie na lpg, gdy tylko zdejmę nogę z pedału przyspieszenia następuje przełączenie na PB. Gdzie, czego szukać? Zapchany/e filtry, membrana reduktora, elektrozawór na zbiorniku?

Pozdrawiam,

 

Nie pozostawił kolega podłączonego adaptera w porcie OBD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Daroot napisał:

Te objawy masz od dawna, kupiłeś tak auto?

Od wczoraj :). Instalacja ma już 10 lat. Niedawno wymieniłem zbiornik na nowy bo stary tracił legalizację. Po wymianie wszystko hulało jak należy. Do wczoraj. Nic nie robiłem przy gazie a tu taki zonk. Podjadę do jakiegoś "gazownika" może coś stwierdzi.

2 godziny temu, rosaskc napisał:

Nie pozostawił kolega podłączonego adaptera w porcie OBD?

Efekt ten sam czy jadę z podłączonym kabelkiem KKL do złącza OBD czy bez.

Dziękuję wszystkim za wypowiedzi.

Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...