Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Szürkebarát napisał:

Ja też mogę odesłać cię do literatury, choć by w Wikipedii, na temat krakingu ropy naftowej. Tam powinieneś znaleźć przystępne wyjaśnienia dlaczego propan i butan powstałe w wyniku przerobu ropy naftowej nie nadają się do niczego innego jak do spalenia. Jak nie na miejscu w rafinerii do ogrzania procesów, to przez kogoś innego po za rafinerią, który LPG od rafinerii kupi.

 

Super. Kto temu zaprzeczył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do XV wejdzie 45l lpg netto, butla w kole. Pali mi 10l na 100km. Jeśli robisz tyle co dwa dni to instalka zwróci Ci się po miesiącu:) Przegląd z filtrami to max 150pln. Same filtry 20 pln.

 

Lpg to zwykle nie więcej niż połowa ceny benzyny. Rachunek jest prosty.

 

 

Edytowane przez buc niskopienny
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Nosek kreseczka napisał:

Do procesów powstawania gazu w złożach to odeślę cię do literatury, podstawowy podręcznik od geografii czy wikipedia.

Nie, Kolego @Nosek kreseczka . Na drzewo możesz znajome sobie małpy wysyłać. Proszę o napisanie tutaj, na tym Forum, w kilku zdaniach jak przebiega proces odkładania się czy powstawania (LPG) naturalnie i gdzie to występuje w Rosji i na Białorusi. Żeby nie było że się czepiam - niech będzie o odkładaniu się mieszaniny propan- butan w stanie gazowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, buc niskopienny napisał:

Rachunek jest prosty.

 

Znam ten rachunek, w ostatnim samochodzie z LPG przejechałem ponad 200 kkm. Gazownik który zakładał mi instalację nie mógł uwierzyć, że zanim parownik padł zrobiłem 140 kkm.

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, buc niskopienny napisał:

Do XV wejdzie 45l lpg netto, butla w kole. Pali mi 10l na 100km. Jeśli robisz tyle co dwa dni to instalka zwróci Ci się po miesiącu:) Przegląd z filtrami to max 150pln. Same filtry 20 pln.

 

Lpg to zwykle nie więcej niż połowa ceny benzyny. Rachunek jest prosty.

 

 

Jednak nie jestem właściwie przygotowany do dyskusji bo nie wymierzyłem wnęki "na koło" w swoim XV II a podejrzewam, że może być mniejsza niż ta w XV I.

 

Zgodzę się, że i mój palił by 10 ltr/100 km. Nie zgodzę się, że instalka zwróci się po miesiącu bo zwraca się po około 15kkm a tyle ostatnio przejeżdżam w ciągu roku. No i na koniec litr LPG to nie jest mniej więcej połowa ceny litra benzyny. Najczęściej to 55-60% ceny litra benzyny pb95, na stacjach sieciowych, nie krzakowych.

 

Dodatkowy koszt na przeglądzie technicznym i przynajmniej raz na rok regulacja instalacji i wymiana filtra są pomijanie niewielkie ale już zakaz wjazdu do podziemnych parkingów to istotne ograniczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale chyba trochę szukasz problemów na siłę. Średnio z ostatnich lat lpg kosztował grubo poniżej połowy ceny pb95. Wjazd na parking podziemny to kwestia tego czy stosujesz się do bezprawnych zakazów. Nikt Ci w dowód nie zajrzy a po to jest homologacja butli i pojazdu aby w wypadku jakiegokolwiek problemu nikt nie mógł złożyć pozwu przeciwko Tobie. Przegląd techniczny mówi jasno czy pojazd jest sprawny. Zgodnie z rozporządzeniem z 2002r nie można budować parkingów powyżej 25 miejsc postojowych bez wentylacji i czujników lpg oraz CO. Temat rzeka. Ja tylko mówię że nie ma problemu z subaru, zwłaszcza z XV.

 

O szczegółach powie  każdy dobry instalator, niestety nie ma ich wielu.

Edytowane przez buc niskopienny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Szürkebarát napisał:

Nie zgodzę się, że instalka zwróci się po miesiącu bo zwraca się po około 15kkm a tyle ostatnio przejeżdżam w ciągu rok

@Szürkebarát
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Przy tak małym przebiegu rocznym to nie ma sensu.
Nie wiem jak jest w silniku 1.6. Czy tez to jest bezpośredni wtrysk tak jak w 2.0? Jeśli tak to trzeba wziąć po uwagę jeszcze spalanie benzyny. Muszą być ustawione dotryski benzyny bo inaczej zapiecze wtryskiwacze benzynowe. A tu średnio wychodzi 1,5 litra pb na 100km.
tu przykład jak poprawnie ma być zamontowania instalacja w subaru. Kolektor wyjmowany do wiercenia. -> https://autonagaz.net/subaru-xv-ii-2-0-150km

Sam kiedyś miałem 2 toyoty avensis t27 na lpg i wszystko działało bez problemu. Tylko toyota miała pośredni wtrysk paliwa i hydrauliczną regulacje zaworów. Roczny przebieg jaki robiłem to 40 tys.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

Proszę o napisanie tutaj, na tym Forum, w kilku zdaniach jak przebiega proces odkładania się czy powstawania (LPG) naturalnie i gdzie to występuje w Rosji i na Białorusi

 

LPG to gaz skroplony pod ciśnieniem zatem naturalnie się nie odkłada. Natomiast gaz ziemny, propan, butan już powstaje naturalnie i żeby mieć LPG wystarczy go sprężyć.

Jeśli ten skrót myślowy jest zbyt skomplikowany dla Ciebie to ja wysiadam.

"LPG uzyskiwany jest jako produkt uboczny przy rafinacji ropy naftowej. Niewielkie jego ilości otrzymuje się także ze złóż gazu ziemnego, zwykle na początku uruchamiania nowego odwiertu. W skali światowej szacuje się, że prawie 60% globalnej produkcji LPG pochodzi z wydobycia naturalnego, zaś pozostała część z procesów rafineryjnych."
 

Nie masz pojęcia o czym ale gadasz :hi:
 

Edytowane przez Nosek kreseczka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, lukikosa napisał:

@Szürkebarát
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Przy tak małym przebiegu rocznym to nie ma sensu.
Nie wiem jak jest w silniku 1.6. Czy tez to jest bezpośredni wtrysk tak jak w 2.0? Jeśli tak to trzeba wziąć po uwagę jeszcze spalanie benzyny. Muszą być ustawione dotryski benzyny bo inaczej zapiecze wtryskiwacze benzynowe. A tu średnio wychodzi 1,5 litra pb na 100km.
tu przykład jak poprawnie ma być zamontowania instalacja w subaru. Kolektor wyjmowany do wiercenia. -> https://autonagaz.net/subaru-xv-ii-2-0-150km

Sam kiedyś miałem 2 toyoty avensis t27 na lpg i wszystko działało bez problemu. Tylko toyota miała pośredni wtrysk paliwa i hydrauliczną regulacje zaworów. Roczny przebieg jaki robiłem to 40 tys.
 

XV 1.6 rocznik 19 ma zwykły wielopunkt, wystarczy zwykła instalacja za 3,5k. Po co dotryski?

 

Nawet jak robisz 15kkm rocznie to na zwrot długo nie poczekasz:)

Edytowane przez buc niskopienny
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, buc niskopienny napisał:

XV 1.6 rocznik 19 ma zwykły wielopunkt, wystarczy zwykła instalacja za 3,5k. Po co dotryski?

Jeśli pośredni wtrysk to tak jak piszesz dotrysk nie potrzebny. W 2.0 jest wtrysk bezpośredni i tu już dotryski wymuszony.
Pytanie też jak długo ma posłużyć samochód jak minimum z 3 lata to powiedzmy że się opłaca. Oszczędność w granicy 5 tys zł

Edytowane przez lukikosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, buc niskopienny napisał:

XV 1.6 rocznik 19 ma zwykły wielopunkt, wystarczy zwykła instalacja za 3,5k. Po co dotryski?

 

Nawet jak robisz 15kkm rocznie to na zwrot długo nie poczekasz:)

Za miesiąc u siebie będę miał wymont holendra i montaż nowej 4 gen. Średni roczny przebieg jakieś 12tys więc 2,5 roku i będzie nabijał na plus. Fakt, że auto ma dożywocie pomaga mi podjąć taką decyzję + ewentualne koszty corocznego przeglądu instalacji, a także mnogość serwisów... Mówi samo przez sie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szürkebarát napisał:

Jednak nie jestem właściwie przygotowany do dyskusji bo nie wymierzyłem wnęki "na koło" w swoim XV II a podejrzewam, że może być mniejsza niż ta w XV I.

 

Zgodzę się, że i mój palił by 10 ltr/100 km. Nie zgodzę się, że instalka zwróci się po miesiącu bo zwraca się po około 15kkm a tyle ostatnio przejeżdżam w ciągu roku. No i na koniec litr LPG to nie jest mniej więcej połowa ceny litra benzyny. Najczęściej to 55-60% ceny litra benzyny pb95, na stacjach sieciowych, nie krzakowych.

 

Dodatkowy koszt na przeglądzie technicznym i przynajmniej raz na rok regulacja instalacji i wymiana filtra są pomijanie niewielkie ale już zakaz wjazdu do podziemnych parkingów to istotne ograniczenie.

Kosztowo to nawet w hybrydzie się opłaca LPG zrobić, natomiast mam wrażenie że cię bardziej męczy zużycie. To ci powiem że zużycie silnika przy poprawnie wystrojonej instalacji jest porównywalne, tylko czynności serwisowych jest więcej, za to niższa cena jazdy masakruje koszty serwisowe bez litości.

 

Średnio zwróci ci się poniżej 3 lat, a instalacja gazu jest na co najmniej 10....

 

ps. co do wydobycia propanu to się obaj mylicie, większość produkcji pochodzi ze złóż metanowo-etanowych gdzie propan-butan jest zanieczyszczeniem;

 

ergo nie pochodzi z frackingu ropy (choć stamtąd się też go bierze, choć pewnie głównie z pól niefrackowanych) w czym nie miałeś racji, ale z rafinacji już tak w czym tój rozmówca się mylił, tyle że głównie gazu ziemnego.

 

i generalnie durnia który zezwolił na fracking należy rozstrzelać, a potem uzdrowić i rozstrzelać jeszcze raz.... albo 5, małymi kulami żeby bardziej cierpiał

Edytowane przez Vercy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Vercy napisał:

. co do wydobycia propanu to się obaj mylicie, większość produkcji pochodzi ze złóż metanowo-etanowych gdzie propan-butan jest zanieczyszczeniem

Myli się kolega, który twierdzi że jedynym źródłem LPG jest odpad z rafinacji ropy - o to był spór. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Nosek kreseczka napisał:

 

LPG to gaz skroplony pod ciśnieniem zatem naturalnie się nie odkłada. Natomiast gaz ziemny, propan, butan już powstaje naturalnie i żeby mieć LPG wystarczy go sprężyć.

Jeśli ten skrót myślowy jest zbyt skomplikowany dla Ciebie to ja wysiadam.

"LPG uzyskiwany jest jako produkt uboczny przy rafinacji ropy naftowej. Niewielkie jego ilości otrzymuje się także ze złóż gazu ziemnego, zwykle na początku uruchamiania nowego odwiertu. W skali światowej szacuje się, że prawie 60% globalnej produkcji LPG pochodzi z wydobycia naturalnego, zaś pozostała część z procesów rafineryjnych."
 

Nie masz pojęcia o czym ale gadasz :hi:
 

Być może w skali globalnej tak jest ale nie w Polsce. Nie słyszałem o przemysłowym wydobywaniu w Polsce gazu propan czy butan, zapewne jest jakiś odzysk przy wydobywaniu gazu ziemnego czy odgazowywaniu ropy naftowej. Głównym źródłem propanu i butanu w Polsce jest przerób ropy naftowej oraz import.

4 godziny temu, Nosek kreseczka napisał:

Myli się kolega, który twierdzi że jedynym źródłem LPG jest odpad z rafinacji ropy - o to był spór. 

Na prawdę napisałem, że jedynym źródłem LPG jest odpad z rafinacji ropy? :unsure:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Na prawdę napisałem, że jedynym źródłem LPG jest odpad z rafinacji ropy?

Naprawdę, popatrz niżej gdzie cytuję popełniony przez Ciebie wpis. Wcześniej też takie znajdziesz.

 

15 godzin temu, Szürkebarát napisał:

Proszę o napisanie tutaj, na tym Forum, w kilku zdaniach jak przebiega proces odkładania się czy powstawania (LPG) naturalnie i gdzie to występuje w Rosji i na Białorusi. Żeby nie było że się czepiam - niech będzie o odkładaniu się mieszaniny propan- butan w stanie gazowym.

 

Widzę, że teraz w skali globalnej Ci się pogląd zmienił, bo wcześniej pisałeś że nie istnieje proces naturalnego jego powstawania i nie słyszałeś o wydobywaniu gazu ze złóż naturalnych :mrgreen:

4 minuty temu, Szürkebarát napisał:

Być może w skali globalnej tak jest ale nie w Polsce. Nie słyszałem o przemysłowym wydobywaniu w Polsce gazu propan czy butan, zapewne jest jakiś odzysk przy wydobywaniu gazu ziemnego czy odgazowywaniu ropy naftowej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skalę globalną wywołałeś sam, Kolego, więc się do tego odniosłem. I czy właściwie rozumiesz zwrot "być może", który zastosowałem ponieważ nie wiem czy źródło twoich informacji jest rzetelne. Nadal nie wiem w którym miejscu przeczytałeś użyte przeze mnie słowo "jedynym". I na koniec - jeśli życzysz sobie nadal prowadzić ze mną rozmowę na temat pochodzenia LPG w Polsce to proponuję na priv bośmy odbiegli daleko od tematu wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo, że najbardziej uczciwa cena to za darmo :mrgreen: ale czy 700zł to w sam raz za sprawdzenie luzów zaworowych w forku SG 2.0 158km DOHC?
No tyle to nie. Połowę max, cytując Klasyka.
Nie mniej za samo sprawdzenie to moim zdaniem sporo , za dużo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Max 84 napisał:

No tyle to nie. Połowę max, cytując Klasyka.
Nie mniej za samo sprawdzenie to moim zdaniem sporo , za dużo.

przy DOHC tyle kosztuje, tam regulacja 2.5k, to nie sohc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...