slavok Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 K.O. @xperia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 A już chciałem moją Imprezę 2,5NA na tuning wysłać. A może Dyrekcja tylko taki prymaaprylisowy żarcik zaserwowała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 może Dyrekcja tylko taki prymaaprylisowy żarcik zaserwowała. Niestety nie - zwykła fizyka. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 A może to h6 z turbina albo kompresorem @xperia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Bo tak to już jest,papier wszystko przyjmie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 może to h6 z turbina albo kompresorem Nie było o tym mowy. Gdyby tak, to tylko skrzynia powie przerażona : Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Uwielbiam Dyrekcję Wydawało mi się, że było to przejęzyczenie z 390 nm na 490 nm, w 390nm jakoś byłbym skłonny uwierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Jak miało robić coś jeszcze gorszego od X to może to i lepiej. Poza tym ułatwi mi to wybór dupowozu Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) nie wiem czy bylo ale w D ceny 41 t€ za Acktiv i 45 za Sport. To sa takie ceny jakie pamietam z 2006 A tak sie wszyscy podniecali jakie to Evo X cudowne a Subaru to juz 50 lat za murzynami i kawal g.... A teraz wyglada wrecz bosko Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) (...) A tak sie wszyscy podniecali jakie to Evo X cudowne a Subaru to juz 50 lat za murzynami i kawal g.... A teraz wyglada wrecz bosko EVOX wygladalo (z naciskiem na czas przeszly ) BARDZO fajnie, ale jakies 7 lat temu... dzis juz traci myszka wiec rzeczywiscie, design Subaru troszke odstaje... Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Co z tego że wygląda/wyglądało jak nie jeździ Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perscitus Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Pozdrowienia Dziekuje za wylewny komentarz. Milo przeczytac cos z rodzimego miasta. Hamownia (Dyno Dynamics z Australii, jedna z bardziej konserwatywnych) wykazala 380Nm przy 1,800 obr/min, 353Nm przy 2,000 obr/min. Srednio 272Nm w gornym zakresie (3,000-5,200) obrotow. Moment na wale korbowym to kwestia sporna, ale zakladajac konserwatywne 25% strat wynikajacych z napedu, dyferencialow (przod/tyl w EZ36D), skrzyni (5EAT), itp. daje nam min. 475Nm. Ale mniejsza, powiedzmy ze istotniejszy jest sredni moment w zakresie 3,000-5,200. 272Nm na rolkach (zakladajac takie straty jak wyzej) to ok. 340Nm na wale korbowym. Mam nadzieje ze ten wynik jest bardziej realistyczny i do zaakceptowania. PS - A propos momentu obrotowego, polecam troszke wiecej poczytac. W przypadku klasycznej skrzyni automatycznej ze zwyklym sprzeglem hydro-kinetycznym, pojawia sie pojecie "torque amplification". To glownie funkcja poslizgu zanim konwerter zdarzy sie spiac mechanicznie przy odpowiedniej predkosci obrotowej z silnikiem. Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez Perscitus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Moment na wale korbowym to kwestia sporna Hmmm, to nie jest kwestia sporna - moment obrotowy to własnie siła na wale ... daje nam min. 475Nm. Nie daje. Zabrakło korekty wynikającej z : "torque amplification" A propos momentu obrotowego, polecam troszke wiecej poczytac. Dziękuję za miłą radę Tak się złożyło, że jako inżynier mechanik miałem z tym odrobinę do czynienia ... A może by tak samemu dowiedzieć się, co to właściwie jest ten tajemniczy "moment obrotowy" ? Myślę że po przeczytaniu prostego wywodu: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html zrozumie Pan, że skrzyni, czy też sprzęgłu hydrokinetycznemu ... nic do tego ( o czym już wspomniałem ). Bądźmy realistami. Moment obrotowy jest zależny od ciśnienia spalania oraz sumarycznej powierzchni tłoków. Dla silników wolnossących będzie to więc zależne w rezultacie od stopnia sprężania. Dla H6 ta wartość ( w cytowanym silniku bez zmian ) wynosi 10,5:1. Dla wskazanych "rekordzistów" Ferrari ponad 12:1. I żadna hamowania nie jest w stanie tego zmienić. Wobec powyższego tytułowe 490 Nm z H6 kwalifikuje się bezpośrednio do kategorii "miejskie legendy". Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 W wypowiedzi Dyrekcji z poprzedniej strony - może na początku warto wyedytować, że dotyczy to silników wolnossących ( 100Nm na litr pojemności ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perscitus Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 A propos momentu obrotowego, polecam troszke wiecej poczytac. Bądźmy realistami. Moment obrotowy jest zależny od ciśnienia spalania oraz sumarycznej powierzchni tłoków. Dla silników wolnossących będzie to więc zależne w rezultacie od stopnia sprężania. Dla H6 ta wartość ( w cytowanym silniku bez zmian ) wynosi 10,5:1. Dla wskazanych "rekordzistów" Ferrari ponad 12:1. I żadna hamowania nie jest w stanie tego zmienić. Wobec powyższego tytułowe 490 Nm z H6 kwalifikuje się bezpośrednio do kategorii "miejskie legendy". Pozdrowienia Dzieki, tutaj mgr. inz. mechaniki (WIMiR z AGH), lektura zbedna. Jezeli wynik momentu przekazywany na kola nie podlega korekcie, to zgadzam sie - nie powinienem pisac o 490Nm tylko gora 380Nm (a lepiej, srednio 272-300Nm). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 W wypowiedzi Dyrekcji z poprzedniej strony - może na początku warto wyedytować, że dotyczy to silników wolnossących ( 100Nm na litr pojemności ). Słuszna uwaga ( pisałem o takich własnie parametrach, lecz w wypowiedzi tego nie podkreśliłem jednoznacznie ) - edycja zrobiona Pozdrowienia nie powinienem pisac o 490Nm tylko gora 380Nm I tak może być O.K. Dzieki, tutaj mgr. inz. mechaniki (WIMiR z AGH), lektura zbedna. Czyli inżynier z inżynierem zawsze się dogada Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Super link. Chyba prościej nie dało się tego wytłumaczyć. Mam tylko dwa pytania. 1. Czy moment obrotowy podawany przez producentów mierzony jest "bezpośrednio na silniku" i stąd pomiary na rolkach są zaniżone? 2. OT Jaki wpływ na pomiar na rolkach, czy też to "co trafia" na koła ma reduktor w skrzyniach manualnych. No bo na moment obrotowy silnika nie ma wpływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Moc mierzona na rolkach to moc silnika wyliczana wg. jakiejś normy. @xperia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Wyliczana na podstawie siły jaką muszą pokonać koła na rolkach oraz prędkości obrotowej, jeśli dobrze zrozumiałem. Tyle, że między silnikiem a kołami jest jeszcze skrzynia, dyfer lub dyfry oraz łożyska kół które razem stawiają silnikowi dodatkowy opór, więc zaniżają pomiar. Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) 1. Czy moment obrotowy podawany przez producentów mierzony jest "bezpośrednio na silniku" i stąd pomiary na rolkach są zaniżone? Tak. Na hamowni silnikowej. Jest to de facto sprawdzanie wyliczeń teoretycznych. Normalnie na rolkach dokonuje się pomiaru strat na układzie napędowym. Czyli najpierw mierzony jest moment przekazywany na rolki ( "napędzanie rolek stawiających określony opór ), a następnie opór układu ( "wybieg" , gdy rolki są hamowane przez sam układ napędowy). Różnica pomiędzy pierwszym i drugim pomiarem to wynik. Do tego dochodzi korekta dla samych rolek ( dane producenta sprzętu), oraz korekta na temperaturę i ciśnienie powietrza. Tak więc przy normalnym pomiarze reduktor nie wpływa na wyniki. Pomiary na rolkach są naturalnie obarczone błędem. Co ciekawe pomiary dokonywane w tym samym samochodzie, w tych samych warunkach mogą na skutek błędu pomiaru dość znacznie się różnić. Szczególnie duże błędy są generowane zwykle przy samochodach z turbo - to zazwyczaj już niewystarczające chłodzenie intercoolera generuje już w samym pomiarze duże rozbieżności. Pozdrowienia Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Jak to jest,że z następną generacją praktycznie nie zminił się napęd ? 6 lat minęło a napęd pozostał taki sam.Zarówno silnik jak też skrzynia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 (edytowane) Mam cichą nadzieję że silnik trochę zmodyfikowali i nie będą go trapić problemy poprzednika Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Edytowane 1 Kwietnia 2014 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_adi Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Czy ktoś zna powód, dla którego nowe STI będzie w wersji TOP sprzedawane bez spoilera? Chcąc mieć bogatsze wyposażenia "zrzekamy" się spoilera; chcąc mieć spoiler mamy tylko wyposażenie podstawowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Czy ktoś zna powód, dla którego nowe STI będzie w wersji TOP sprzedawane bez spoilera? ktoś uznał , że do TOP spojler nie pasuje..... ..ale prawdopodobnie bez problemu można go zamontować ( w poprzedniej wersji wymagało to wymiany klapy bagaznika..o ile dobrze pamietam..) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_adi Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Oczywiście, że można zamontować. Należy "tylko" wymienić klapę na wzmocnioną i sprężyny co wiąże się z niepotrzebnym kosztem. Nie łatwiej wrzucić spoiler do opcji jak w innych krajach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się