Skocz do zawartości

Perscitus

Użytkownik
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Błękitna Dziura, Belize
  • Auto
    2010 Legacy BM9

Ostatnie wizyty

221 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Perscitus

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Pozdrowienia dla szanownej Dyrekcji. Nie wydaje mi sie zeby cos uleglo zmianie od czasow kiedy 15 lat temu konczylem Mgr Inz. na AGHu (IMiR) lub kiedy pierwsze WRX mozna bylo kupic u stup Forum. Wydawalo mi sie ze dosc jasno podkreslilem 'srednia' wartosc momentu obrotowego w zakresie pewnych obrotow. Przy 5K jak i 5252 RPM, dokaldny moment ~379-386Nm wiec chyba blizej 198-202kW. A jezeli chodzi o wartosci przy niskich obrotach, jest to po czesci blad hamowni (zawyzony moment przy skrzyniach AT/CVT) a po czesci funkcja poslizgu TC.
  2. oczywiście że nie. mowa o SERII... W takim wypadku... oczywiscie ze masz racje: SERIA Wedlug specyfikacji USDM, EZ36D ~92,3Nm/1L @ 4.4K RPM. A wedlug specykifacji ADM, ~96,5Nm/1L @ 4.4K RPM (usredniajac oba mamy ~94,4Nm/1L). PO ZMIANACH U mnie ~109,6Nm/1L @ 4.4K RPM (srednio 100,9Nm/1L miedzy 3-5K RPM)
  3. Oczywiscie ze jest. U mnie, na zwyklej benzynie, obecnie maks. ~460Nm przy 2.5-2.8K RPM (srednio 400Nm pomiedzy 3-5K RPM) i ~217-221kWprzy 5.2-5.5K RPM. Mierzone na DynoDynamics DD450DSAWD v7.40. Dolot Takeda aFe Filtr powietrza Donaldson PowerCore G2 (srednica 15cm, dlugosc 18cm) kolektor wydechowy Raptor wydech Magnaflow/Vibrant 6.5->7.6cm kolo pasowe walu korbowego Unorthodox Racing Ecutek RaceROM Kolega z EZ36D + mechanicznym kompresorem Raptor (cisnienie doladowania ustawione obecnie @ 0.3bar) wyciska ~500-515Nm. Ma tez kolo pasowe ktore daje 0.5bar, ale skrzynia 5EAT juz przy 500Nm zaczyna sie buntowac. Przydalaby sie zamiana na 6MT z STI (pasuje) lub przebudowa Valve Body i nowy TC. Zeby nawet myslec o podniesieniu cisnienia do 0.5bar, musial dodac chlodnice ATF i dwie chlodnice oleju silnikowego. Bez nich olej w silniku z latwoscia osiagal >100C, a przy takiej temperaturze w EZ36D awaryjnie wylacza sie AVCS.... i nici z zabawy. http://youtu.be/f3HD2Hfl2gI?list=UU5r_IdfFQslMHXZ6l521IeQ
  4. Podziele sie z Wami 2015 WRX CVT mojego mlodszego brata. Autko w garazu od konca Marca. Obecnie: 211km*/352Nm* (* na rolkach hamowni) Docelowe doladowanie: ~1.3bar Dla porownania, na tej samej hamowni DynoDynamics: - seryjne 2015 WRX 6MT/CVT wyciagaja ok. 170-180km/250Nm - seryjne 2015 WRX STi 6MT wyciagaja ok. 210-220km/284Nm Zmiany: wydech SPT/STi, dolot Mishimoto, filtr powietrza Volant/Dolandson PowerCore G2, dodatkowa chlodnica oleju CVT Mishimoto, Ecutek RaceROM Na wiosne: Downpipe P&L Motorsports, TMIC RacerX Engineering
  5. Pare fotek z NYAS 2014. Wnetrze paskudne, jakosc znacznie gorsza od BL/BP, a nawet BM/BR.
  6. Pare nowych filmikow brata: https://www.youtube.com/watch?v=LeCBceg0qM0 https://www.youtube.com/watch?v=QIA7L9obxbs Czesci zamowione od Dealer'a: E2410VA000 STI Front Under Spoiler ($315, czyli okolo $16 powyzej ceny hurtowej) E5610VA000 STI Rear Side Under Spoiler ($250, po cenie hurtowej)
  7. Bądźmy realistami. Moment obrotowy jest zależny od ciśnienia spalania oraz sumarycznej powierzchni tłoków. Dla silników wolnossących będzie to więc zależne w rezultacie od stopnia sprężania. Dla H6 ta wartość ( w cytowanym silniku bez zmian ) wynosi 10,5:1. Dla wskazanych "rekordzistów" Ferrari ponad 12:1. I żadna hamowania nie jest w stanie tego zmienić. Wobec powyższego tytułowe 490 Nm z H6 kwalifikuje się bezpośrednio do kategorii "miejskie legendy". Pozdrowienia Dzieki, tutaj mgr. inz. mechaniki (WIMiR z AGH), lektura zbedna. Jezeli wynik momentu przekazywany na kola nie podlega korekcie, to zgadzam sie - nie powinienem pisac o 490Nm tylko gora 380Nm (a lepiej, srednio 272-300Nm).
  8. Dziekuje za wylewny komentarz. Milo przeczytac cos z rodzimego miasta. Hamownia (Dyno Dynamics z Australii, jedna z bardziej konserwatywnych) wykazala 380Nm przy 1,800 obr/min, 353Nm przy 2,000 obr/min. Srednio 272Nm w gornym zakresie (3,000-5,200) obrotow. Moment na wale korbowym to kwestia sporna, ale zakladajac konserwatywne 25% strat wynikajacych z napedu, dyferencialow (przod/tyl w EZ36D), skrzyni (5EAT), itp. daje nam min. 475Nm. Ale mniejsza, powiedzmy ze istotniejszy jest sredni moment w zakresie 3,000-5,200. 272Nm na rolkach (zakladajac takie straty jak wyzej) to ok. 340Nm na wale korbowym. Mam nadzieje ze ten wynik jest bardziej realistyczny i do zaakceptowania. PS - A propos momentu obrotowego, polecam troszke wiecej poczytac. W przypadku klasycznej skrzyni automatycznej ze zwyklym sprzeglem hydro-kinetycznym, pojawia sie pojecie "torque amplification". To glownie funkcja poslizgu zanim konwerter zdarzy sie spiac mechanicznie przy odpowiedniej predkosci obrotowej z silnikiem.
  9. Tak, z tego okolo 400 trafia na ziemie. Dolot, wydech, metalowe katalizatory, polerka przepustnicy, przemapowanie Ecutek na podstawie najnowszych seryjnych mapek 3.6R z Australii. W lecie bedziemy robic kolektor wydechowy. Moment to rowniez zasluga (jedna z niewielu 'na plus') skrzyni 5EAT, a dokladniej jej sprzegla hydro-kinetycznego ktore w dolnym zakresie obrotow wzmacnia/mnozy moment obrotowy. Autko radzi sobie swietnie, 0-100 w okolo 5-5.2 sekund. 120-140km/godz przy 1,500-1,800 obr/min. Osiagi zblizone do seryjnego STi, minus za nieco wiekszy ciezar. Dzieki! Zgadzam sie. Tak na zdjeciach (ktory pstrykal brat) jak na zywo, znacznie lepiej niz w oficjalnych zdjeciach. Jak dla mnie najlepiej prezentuje sie wlasnie szary/grafit, bialy, srebrny, niebieski. Klapa bagaznika jest tak lekka ze wydaje sie zrobione z plastiku lub wlukna weglowego (pewnie z aluminium). Nawet w STI ze skrzydlem jest bardzo bardzo lekka. Jakosc wykonczenia wreszcie na swiatowym poziomie. Cos miedzy Mazda/VW a Audi/BMW.
  10. Mlodszy brat odebral w koncu swoje 2015 WRX Premium w zeszla Sobote. Reksio czekal na niego gotowy od poltora tygodnia. Droga do domu w dwa samochody - czysta poezja! http://legacygt.com/forums/showpost.php?p=4777462&postcount=9005 http://legacygt.com/forums/showpost.php?p=4777860&postcount=901 PS - A tu jeszcze moj Leggy ostatnio na hamowni (wyszlo prawie 310 kucy, 350-380Nm (srednio 272Nm) :
  11. Perscitus

    Legacy VI

    ha ha ha, dokladnie Tutaj mamy jeszcze wszystkie http://legacygt.com/forums/showpost.php?p=4720551&postcount=1885
  12. Perscitus

    Legacy VI

    Dzieki Kuba, tym razem to juz nie ja ale Edmunds, tutaj nowy link: http://forums.nasioc.com/forums/showpost.php?p=41399200&postcount=317
  13. Perscitus

    Legacy VI

    Narazie nie ma zdjec LGT, lub/i wersji H6. Wszystko wskazuje na to ze od tej generacji, Legacy bedzie oferowany tylko w Stanach i Kanadzie. To model SoA pod hamerykanski plebs. Sprzeda sie jak cieple buleczki. A jak sie jeszcze postaraja to opchna w ten sposob troche starych silnikow i technologii. Reszta swiata (w tym Ameryka Lacinska) otrzyma za to znacznie lepszy product FHI - Levorg. Wracajac jednak do nowego Legacy, co jeszcze myslicie o zdjeciach z mojego wczorajszego wycieku? Choc kazali mi je usunac z NASIOC i LGT, to siec w pore wylapala wszystkie i od rana kazdy serwis i blog zamieszcza gdzie i jak moze. Szkoda tylko ze dodaja spekulacyjny opis. Nie ma zadnych szczegolow, tylko te zdjecia.
  14. Informacje z Kanady: http://www.pr.subaru.ca/Content/7907/Media/en-ca/Download/2015WRX_PG_EN.pdf http://www.pr.subaru.ca/Content/7907/Media/en-ca/Download/2015STI_PG_EN.pdf
  15. Perscitus

    Legacy VI

    Nowy grill, w wersji plastic-fantastic: Choc to Legacy to pasowalby tak na OBK albo jednym z nowych Audi (A9, Q8, itp.)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...