Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Ja podzielam zdanie kolegi TurdziGT. Mnie subarak to się kojarzy z jazdą po OESach a MY15 to widziałem conajwyżej w jakiejś żwirowni. Nie rozwijanie zasadniczo napędu przez 10 lat jest przeciwnym zjawiskiem na rynku motoryzacyjnym.Prosze zobaczyć historię BMW M3.

 

Ja też raczej nie kupię MY15 bo nie wywołuje u mnie żadnych emocji i żadnych skojarzeń ,które cenię.Jak już to wolę BRZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha wpierw Panowie posługujecie sie rekordami osiek na ringu żeby udowodnić ze STI jest be, a teraz gdy sie okazuje ze ma super czasy na torach to "no to nic nie znaczy bo liczy sie wkładka miesna"

 

;)

 

Litości, juz wiemy ze turdzi i jacky nie kupią sobie STI. Wiadomość dotarła!

 

A ja sobie nie kupie a klasy amg! I teraz bede to powtarzał w każdym poście przez następne fafnascie stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha wpierw Panowie posługujecie sie rekordami osiek na ringu żeby udowodnić ze STI jest be, a teraz gdy sie okazuje ze ma super czasy na torach to "no to nic nie znaczy bo liczy sie wkładka miesna"

 

;)

 

Litości, juz wiemy ze turdzi i jacky nie kupią sobie STI. Wiadomość dotarła!

 

A ja sobie nie kupie a klasy amg! I teraz bede to powtarzał w każdym poście przez następne fafnascie stron.

 

Ja też nie kupię BMW, AMG ani Audi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha wpierw Panowie posługujecie sie rekordami osiek na ringu żeby udowodnić ze STI jest be, a teraz gdy sie okazuje ze ma super czasy na torach to "no to nic nie znaczy bo liczy sie wkładka miesna"

Udowadnianie czy to czy inne auto jest 0,1 sekundy lepsze na torze nie ma absolutnie żadnego sensu, bo jaki promil czy ułąmek promila uzytkowników z tego skorzysta ?

Prawda jest taka że STi zostało ucywilizowane i jest jednym z wielu bardzo szybkich kompaktów. Ze poprawiono zawias i prowadzenie? -super!

Tylko rzecz w tym że te auta nie pojawią sie tłumnie na pojeżdżawkach czy impreazch amatorskich jak to jest w przypadku aut typu GC i GD czy wszystkich evolucji lancera łacznie z X. I nie chodzi tu o koszty, bo niejedno "amatorskie" auto kosztem swojej specyfikacji przewyższa nowe STi. Już Lanos pokazał że klient docelowy sie zmienił. Tak więc klientem na nowe STi raczej nie jest rajdowiec amator.

Dzisiaj klientem na to auto, ale i inne o podobnych osiagach jest osoba która ceni sobie uniwersalność i sportowy "sznyt", ale chce go wykorzystywać na co dzień. I tu pojawia się pewien problem dla niektórych -jak np. dla mnie - co z tego ze poprawiono zawieszenie, sztywnośc budy itp. jak został stary  paliwożerny silnik, który nawet wg przedstawicieli niektórych obecnych na forum ASO nie jest odpowiedni na szybkie podróże niemieckimi czy nawet naszymi autostradami przez setki kilometrów. A ja taką potrzebę mam i wielu innych klientów  też, a konkurencja to potrafi........

Dlatego uważam że choćby niewiem jak świetnym zawieszeniowo i dopracowanym autem było nowe STi to wypuszczenie go z starym 2.5T jest błedem i to jest główny  argument na nie dla wielu oponentów. Dla mnie FHI powinno od razu wypuścić MY'15 z motorem 2.0 DIT.

Na dzień dzisiejszy MY15 bym nie kupił, choć i tak to nie problem bo mnie najzwyczjniej na niego nie stać ( ina inne AMG też) :mrgreen:

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

co z tego ze poprawiono zawieszenie, sztywnośc budy itp. jak został stary  paliwożerny silnik

Na tej amerykańskiej stronce co się tu przewijała, gdzie porównywali STI z mercem i bejcą w tabelkach faktycznie podawane przez producenta zużycie paliwa drastycznie odstawało od konkurencji. Ale było niżej też rzeczywiste zużycie jakie zanotowali i tutaj wielkich różnic między Subaru a resztą nie było. Co ciekawe, spalanie rzeczywiste było znacznie niższe od podawanego przez producenta. To stawia pod znakiem zapytania skuteczność metody wedle której takie przeliczenia są prowadzone, w Mercedesie i BMW takich różnic nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

co z tego ze poprawiono zawieszenie, sztywnośc budy itp. jak został stary  paliwożerny silnik

Na tej amerykańskiej stronce co się tu przewijała, gdzie porównywali STI z mercem i bejcą w tabelkach faktycznie podawane przez producenta zużycie paliwa drastycznie odstawało od konkurencji. Ale było niżej też rzeczywiste zużycie jakie zanotowali i tutaj wielkich różnic między Subaru a resztą nie było. Co ciekawe, spalanie rzeczywiste było znacznie niższe od podawanego przez producenta. To stawia pod znakiem zapytania skuteczność metody wedle której takie przeliczenia są prowadzone, w Mercedesie i BMW takich różnic nie było. 

 

Ja nie opieram się na tych z danych producentów, bo sa one o dupe potłuc. Wiadomo ze jak coś ma 300 koni i ciśniemy to wychleje chocby nie wiem co. Ale nowoczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim przy rozsądnym traktowaniu i spokojnej jeździe potrafi bardzo miło zaskoczyć i widac to juz nawet w porównaniu spalania Forka 3 generacji 2.5T z Forkiem obecnym z 2.0DIT :idea:

Ps. Sam byłem w szoku jak przy spokojnej choć nie slamazarnej jeździe moje 300 konne S3 spaliło na trasie W-wa - Gdańsk 7,8 l/100km :blink: . W STi nawet jadac z żoną w ciązy i sę starając nigdy nie zszedłem poniżej 10,8 l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to do ludzi nie dociera :) wiadomo do wyprodukowania 300 KM potrzeba odpowiedniej ilosci energii (paliwa) a silnik benzynowy ma sprawnosc jaka ma od lat sie nie zmienia. Te ich cale zuzycie na kartce papieru to ze start/stop itp. Jzdze teraz super eco corsa o pojemnosci 1,4 i pali mi 7 L/100 km (nie jedzie w ogole)  a stara 20 letnia mazda 1,5 (88 KM) ktora katujemy w miscie pali 8 L/100 km. Tu widac jak wielki jest rozwoj motoryzacyjny. Glownie w safty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Wprawdzie rozmawianie o zużyciu paliwa w przypadku STI to ... lekki nietakt  :P , ale niech tam.

Jak już ktoś koniecznie chce, to w Szwecji przy jeździe bocznymi drogami miałem 8,2.

 

Natomiast co do oceny prowadzenia samochodu, to mogę się tylko zgodzić z opinia testera z Laguna Seca ( poprzednia strona wątku - filmik ).

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wylewasz żale czy jak? Bo nie rozumiem kilku ostatnich twoich postów, subaru beee sti beee, przecież nikt Cię nie zmusza do zakupu tego samochodu.

@xperia

Natomiast zaskakująco rozczarował mnie motor i skrzynia czyli to co mialo być najmocniejszą stroną auta.

Skrzynia to dalej głupi automat który i tak zmienia ( a właściwie nie redukuje ) kiedy ty chcesz.

 

Odnośnie silnika to nie wiem czemu ale nie wydawał się aż o tyle szybszy od A4 którym mam 300 km a na papierze powinien mnie zdewastowac.STI w którym miałem 330 było na pewno szybsze wiec nie wiem czy kwestia egzemplarza czy może jakis słabszy program do demowek żeby się ludzie nie pozabijali.

 

 

Turdzi,

 

Jeździełm Twoim byłym STI kilka miesięcy i mam bezpośrednie porównanie z A45, którym jeździłem po ulicach jak i po torze. STI brutalniej oddaje swoją moc ale nie miało podejścia do A45

jeżeli chodzi o szybkość na prostych odcinkach. Oczywiście na keetym torze można bardziej zaszaleć prowadząc STI.

A45 to super szybki hot hatch/dupowóz i takim pozostanie

Edytowane przez Ken
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

prawdzie rozmawianie o zużyciu paliwa w przypadku STI to ... lekki nietakt :P , ale niech tam. Jak już ktoś koniecznie chce, to w Szwecji przy jeździe bocznymi drogami miałem 8,2.

A w Polsce ? Na takiej trasie Kraków-Warszawa z Dyrekcji stylem jazdy (gdzieś kiedyś się przewinęło o + 10-20km/h  do przepisów) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha wpierw Panowie posługujecie sie rekordami osiek na ringu żeby udowodnić ze STI jest be, a teraz gdy sie okazuje ze ma super czasy na torach to "no to nic nie znaczy bo liczy sie wkładka miesna"

;)

Litości, juz wiemy ze turdzi i jacky nie kupią sobie STI. Wiadomość dotarła!

A ja sobie nie kupie a klasy amg! I teraz bede to powtarzał w każdym poście przez następne fafnascie stron.

Junior podawalem czasy że pokazać jaki przez ostatnie 10 lat producenci hot hatchy zrobili krok do przodu z FWD natomiast na tej podstawie nie twierdziłem czy też nie twierdzę że np Leon Cupra jest lepszy od STI czy Spec C tylko dlatego że przejechal ring w podobnym czasie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko rzecz w tym że te auta nie pojawią sie tłumnie na pojeżdżawkach czy impreazch amatorskich jak to jest w przypadku aut typu GC i GD czy wszystkich evolucji lancera łacznie z X. I nie chodzi tu o koszty, bo niejedno "amatorskie" auto kosztem swojej specyfikacji przewyższa nowe STi. Już Lanos pokazał że klient docelowy sie zmienił. Tak więc klientem na nowe STi raczej nie jest rajdowiec amator.

 

Mam nadzieje ze moja zona tego nie czyta bo i tak ciężko idzie mi tłumaczenie dlaczego samochód znowu stoi w Mysiadle i się "naprawia" i co to za paczki znowu kurier naznosił :D

Moim zdaniem producenci jak zaczynają budować pod "wszystkich" to właśnie tym sposobem zabijają modele. Wydaje mi się, że tak właśnie mitsu wykończyło Evo. X ani nie była tak "zadziorna" jak poprzednie generacje, ani nie była w stanie konkurować z typowymi GT pokroju BMW M3. Nie była ani jakimś miażdżącym ścigantem ani daily carem tupu Golf GTI.

BMW też się chyba połapało że M3 zmierza gdzieś w złą stronę bo podobno nowy model ma wracać do korzeni (tak słyszałem, nigdy nie jeździłem).

Mam nadzieję że Subaru tak nie zrobi z STi bo chyba trochę to idzie w tym kierunku. Jak to mnie ktoś tu "wypunktował" ani nim już kolegom nie zaimponuję, ani nie ma to już tej legendy i gość w kaszkiecie w mocnym dieslu mnie objedzie ;)

 

 

 

 

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż myślę, że w FHI przeanalizowali rynek i doszli do wniosku, że tworzenie hardcorowych samochodów dla ortodoksów nie jest tym na czym można się wzbogacić czy nawet utrzymać się na powierzchni, STi to dalej fajny szybki samochód a że się ucywilizował, cóż - tego wymaga rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się jak ktoś wyżej napisał ciężko połączyć wszystko na raz gdyz zazwyczaj coś wtedy na tym cierpi. Najłatwiej jest po prostu posiadanir paru modeli które sa w stanie zaspokoić różne potrzeby klientów majacych różne wymagania.

Kiedyś mozna bylo wybraz WRXa , WRXa kombi , Legacy Spec B tez w dwóch odmianach nadwozia a dla lubiący hardcore byl STI.Tam nikt nie marudzil ze plastiki takie czy siakie głośno twardo bo zawsze można było sięgnąć po cos innego. Dzis wszystko to spadło na jedno auto wiec nie ma się co dziwić że beda głosy krytyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby był WRX STi kombi to brałbym bez zastanowienia ale jako, że jest sedan to trzeba iść na kompromisy (sport i osiągi czy rodzinny charakter i dużo miejsca [XT-ek])

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby był WRX STi kombi to brałbym bez zastanowienia ale jako, że jest sedan to trzeba iść na kompromisy (sport i osiągi czy rodzinny charakter i dużo miejsca [XT-ek])

Wiesz to nie do końca jest takie proste jeżeli STI jest tak twarde jak przypuszczam to dodatkowa przestrzeń ladunkowa I tak nic nie zmienia bo jazda takim autem po kiepskich drogach dla mnie to meczarnia a co dopiero dla żony I dzieci czy pasażerów nie majacych mięty do takich aut z kolei XT to zadna alternatywa bo to nie jest samochód juz nawet nie sportowy a usportowiony.

Zawieszenie to też główny problem A45 auto było dla mnie wręcz jak z betonu i jechałem na zimowkach !Twardości byla wręcz nieprzyjenma.Nie do koca to rozumie bo twardość samego amortyzatora to jakiś ułamek wpływający na to jak zachowuje się i jak odbierasz auto i wcale nie musi być tak twardy żeby się swietnie prowadzić. To stabilizatory , gumy w zawieszeniu i geometria mają największy wplyw wiec poco tak okaleczac auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo rybki albo akwarium... albo coś ma być sportową furą albo dupowozem, ciężko wymagać od A AMG by była komfortowa i w dodatku dobrze się prowadziła, przecież to stosunkowo mały samochód. W miarę wygodnymi i zapie....ymi samochodami są np. RS6, E65AMG, quattroporte, czy jakieś inne samochody cechowane bardziej na Gran Turismo... szukanie wygody w klasie hot hatch to chyba nie bardzo ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...