Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam dziś dzień testów. Na pierwszy ogień poszlo Macane i zostałem jak to się mówi blown away a bylo to auto w dyszlu które uwaga jest u mnie tansze niż STI !

Za chwilę jedziemy z A45 AMG a na STI niestety musze czekac konca kwietnia.

STI przetestuje z ciekawości bo I tak wiem że go nie kupie choć by nie wiem jak dobre się okazało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylewasz żale czy jak? Bo nie rozumiem kilku ostatnich twoich postów, subaru beee sti beee, przecież nikt Cię nie zmusza do zakupu tego samochodu.

@xperia

Subaru jest beee bo wsadzili do niego blisko 10 letni motor który ma emisję jak ciężarówka a że tu gdzie mieszkam cło wyliczane jest na podstawie emisji /pojemnosci/mocy/wagi to samochod kosztuje kosmiczne pieniądze.Nie bede ci podawal kwot bo sa one nie miarodajne i nic ci nie powiedza ale cena jest taka jak by na polskie realia kosztowal ponad 300K.Dodatkowo z chwila wyjazdu z salonu samochod robi się niesprzedawalny przez najblizsze 10 lat gdyz nikt przy zdrowych zmysłach nie wyda równowartości nowego Porsche Cayenne za Subaru i trzeba będzie czekać az cena spada do jakiś rozsądnych granic. To tytułem mojej decyzji.

 

Odnośnie A45 AMG. Testowałem go na tej samej drodze co Macan .

Skręca hamuje rewelacyjnie dodatkowo auto z pełnym wyposażeniem wiec kubly i sportowy wydech więc duzo dodatkowych wrażeń i bodźców tak ze to na plus.Ogolnie kabina deska pozycja jak na sportowe auto przystało.Twardo sztywno i nisko świetny układ kierowniczy.

 

Natomiast zaskakująco rozczarował mnie motor i skrzynia czyli to co mialo być najmocniejszą stroną auta.

Skrzynia to dalej głupi automat który i tak zmienia ( a właściwie nie redukuje ) kiedy ty chcesz.

 

Odnośnie silnika to nie wiem czemu ale nie wydawał się aż o tyle szybszy od A4 którym mam 300 km a na papierze powinien mnie zdewastowac.STI w którym miałem 330 było na pewno szybsze wiec nie wiem czy kwestia egzemplarza czy może jakis słabszy program do demowek żeby się ludzie nie pozabijali.

 

Podsumowując super hot hatch z trochę oldschoolowym klimatem i świetną trakcja ale czy bym go kupił chyba nie i nie potrafię powiedzieć dlaczego. Może to Macan podniosło mu poprzeczkę bo ma równie precyzyjny uklad kierowniczy , switnie skreca w ogóle się nie kładzie i mialem tyle samo funu za kierownicą mimo mniejszej mocy auto jednak praktyczniejsze i lepszy allrounder.Jedyna wada to bardzo slabe hamulce wiec dla lubiących szybko jadę chyba tylko ceramika.

Oglnie dobry background do testu STI gdyż oba auta wyznaczają standard w klasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie silnika to nie wiem czemu ale nie wydawał się aż o tyle szybszy od A4 którym mam 300 km a na papierze powinien mnie zdewastowac.STI w którym miałem 330 było na pewno szybsze wiec nie wiem czy kwestia egzemplarza czy może jakis słabszy program do demowek żeby się ludzie nie pozabijali.

 

 

Może takie odczucia wynikają z tego że samochód rozwija moc równomiernie i nie ma tego kopnięcia w plecy jak w starszych konstrukcjach gdzie najpierw nic się nie dzieje a potem "kopniak" i wciska w fotel?

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Odnośnie silnika to nie wiem czemu ale nie wydawał się aż o tyle szybszy od A4 którym mam 300 km a na papierze powinien mnie zdewastowac.STI w którym miałem 330 było na pewno szybsze wiec nie wiem czy kwestia egzemplarza czy może jakis słabszy program do demowek żeby się ludzie nie pozabijali.

 

Może takie odczucia wynikają z tego że samochód rozwija moc równomiernie i nie ma tego kopnięcia w plecy jak w starszych konstrukcjach gdzie najpierw nic się nie dzieje a potem "kopniak" i wciska w fotel?

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

 

 ERee,chyba nie,bo tam nie ma CVT ;)

 

Ale,że hamulce słabe w Porsche to bym się nie spodziewał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odnośnie silnika to nie wiem czemu ale nie wydawał się aż o tyle szybszy od A4 którym mam 300 km a na papierze powinien mnie zdewastowac.STI w którym miałem 330 było na pewno szybsze wiec nie wiem czy kwestia egzemplarza czy może jakis słabszy program do demowek żeby się ludzie nie pozabijali.

 

Może takie odczucia wynikają z tego że samochód rozwija moc równomiernie i nie ma tego kopnięcia w plecy jak w starszych konstrukcjach gdzie najpierw nic się nie dzieje a potem "kopniak" i wciska w fotel?

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

 

 ERee,chyba nie,bo tam nie ma CVT ;)

 

Ale,że hamulce słabe w Porsche to bym się nie spodziewał.

 

Ale to Porsche to chyba był "tylko" Diesel... więc może stąd takie a nie inne hamulce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego że CVT nie ma to czuć "kopanie"

Dla porównania A45 AMG osiąga max momentu przy 2250 obr/min a nowy STi przy 4000 obr/min

Trudno mi powiedzieć jak przebiega krzywa tego momentu ale wygląda to (przynajmniej dla mnie), że "mietek" ciągnie z dołu i właśnie dlatego może się wydawać że słabo przyspiesza.

Szczególnie jak ktoś ma samochód który właśnie z dołu nie jedzie a dopiero potem jest "piekło"

Oczywiście zakładam że mówimy o przyspieszaniu w normalnym ruchu a nie 0-100kmh czy ciagłym trzymaniu samochodu na obrotach żeby turbo na maksa pompowało.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Odnośnie silnika to nie wiem czemu ale nie wydawał się aż o tyle szybszy od A4 którym mam 300 km a na papierze powinien mnie zdewastowac.STI w którym miałem 330 było na pewno szybsze wiec nie wiem czy kwestia egzemplarza czy może jakis słabszy program do demowek żeby się ludzie nie pozabijali.

 

Może takie odczucia wynikają z tego że samochód rozwija moc równomiernie i nie ma tego kopnięcia w plecy jak w starszych konstrukcjach gdzie najpierw nic się nie dzieje a potem "kopniak" i wciska w fotel?

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

 

 ERee,chyba nie,bo tam nie ma CVT ;)

 

Ale,że hamulce słabe w Porsche to bym się nie spodziewał.

 

Ale to Porsche to chyba był "tylko" Diesel... więc może stąd takie a nie inne hamulce :)

 

A skąd pomysł,że Porsche diesel ma z założenia gorsze hamulce? :huh::biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak stach napisal Q5.

 

Graf Macan biore pod uwagę tylko jako benzynę aczkolwiek ten 3.0 diesel S jedzie nawet fajnie a ja miałem norweska wersje czyli 258 KM wykastrowany do 211 KM.O ile się nie mylę hamulce sa wszędzie takie same poza Turbo.

 

Wracajac do A45 to może przez to twarde zawieszenie I hardcorowe wrażenia podświadomie oczekiwałem takiego kopa jakiego dawal 2.0 STI tak pisze martos albo po prostu samochód tak pewnie się prowadził że nic na nim nie robilo wrażenia.

Żeby nie bylo to niesamowity sprzęt niesamowicie szybki nie byłem w stanie zauważyć żadnych słabości tego ze byl to haldex zero podsterownosci a auto fajnie się ustawialo przez odjęcie gazu ale tak jsk mowie auto psuje skrzynia I zyskało by dużo jak by tam siedział zwykły manual. Dodatkowo potwornie twardy zawias a testowałem na zimowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie

 

 

Haubi nikt nie mówi że cienias ale pamiętaj że wszelkiego rodzaju czasy I porównania na torach trzebs brac trochę z przymrużeniem oka gdyż największą różnice robi wkładka mięsna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...