Skocz do zawartości

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

25 minut temu, viggen napisał:

Kurde całe życie jeżdże manualem i nigdy mi się coś takiego nie przytrafilo, skrzynia jakoś nie blokuje tego żeby przez pomylke nie wbić niższego biegu? W automatach podobno przy kickdown (dluzsze przytrzymanie łopatki i redukcja do maksymalnie najnizszego biegu odrazu) też niestety to się potrafi stac.

 

 

Odpukac tez nigdy mi się to nie zdarzyło ale dawno, dawno temu Al Lenczowski zrobił nam kurs szybkiej i pewnej zmiany biegów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, viggen napisał:

Kurde całe życie jeżdże manualem i nigdy mi się coś takiego nie przytrafilo, skrzynia jakoś nie blokuje tego żeby przez pomylke nie wbić niższego biegu?

W końcu to manual ;) Błąd kierownika, ale może się zdarzyć. Manual w M2C ma automatyczne wyrównanie obrotów. Wtedy podobno masz szansę usłyszeć, że coś jest nie tak i jeżeli nie puścisz sprzęgła, to jesteś uratowany. Jednak przy DSC OFF wyrównywanie obrotów nie działa i tak właśnie się kończy. 

DCT powinno zrzucać na na najniższy możliwy bieg (bezpieczny), więc jeżeli odwaliłoby taki numer, to musiałby być błąd softu, bo inaczej to nie rozumiem.


 

 

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Zyzol napisał:

W końcu to manual ;) Błąd kierownika, ale może się zdarzyć. Manual w M2C ma automatyczne wyrównanie obrotów. Wtedy podobno masz szansę usłyszeć, że coś jest nie tak i jeżeli nie puścisz sprzęgła, to jesteś uratowany. Jednak przy DSC OFF wyrównywanie obrotów nie działa i tak właśnie się kończy. 

DCT powinno zrzucać na na najniższy możliwy bieg (bezpieczny), więc jeżeli odwaliłoby taki numer, to musiałby być błąd softu, bo inaczej to nie rozumiem.


 

 

To nie wada softu tylko wada silnika, na tym video ewidentnie była wina kierowcy, ale w silniku s55 można ukrecic piaste walu korbowego przy gwaltownym podbiciu obrotów nawet kiedy automat robi tzw kickdown, jest sporo udokumentowananych przypadkow zwłaszcza aut modyfikowanych, ale nie tylko. Nie jest to oczywiscie jakaś masowa sprawa jak panewy w e92 m3, ale zdarza się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.12.2019 o 12:52, Tomek Tomko napisał:

Toyota ma jasną politykę:

 

GRMN - limitki

GR - wysokonakładowe wersje

 

Oby tak bylo!

 

3 cylindry?! hm... :huh:

 

https://autogaleria.pl/toyota-yaris-gr-4-dane-techniczne-silnik-cena

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny ten jarisek

wszyscy tak narzekają na 3 cylindrowe silniki, a ja się spytam ile kilometrów Ci narzekający zrobili takimi autkami

ja nalatałem 37kkm 82KM 3 cylindrowcem w perzocie 208 i powiem że ten silnik jest naprawdę mega fajny

bardzo fajnie wkręca się od niskich obrotów i w tej budzie naprawdę daję radę, wiadome że przy większych prędkościach brakuje mocy, ale jeździ to naprawdę bardzo przyzwoicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...