Jump to content

Hot Hatch Hysteria


BartZ

Recommended Posts

W pierwszej kolejności samochód będzie oferowany w Japonii. Już teraz można składać zamówienia na edycje specjalne RZ First Edition oraz RZ High-performance First Edition (m.in. dodatkowy spryskiwacz intercoolera, alufelgi BBS, Torsen). Cenę tej pierwszej ustalono na 3,96 mln jenów brutto (ok. 138 tys. zł), a najbardziej agresywnej na 4,56 mln jenów (ok. 159 tys. zł).

 

No to co, zgadujemy, czy cena tej drozszej wersji w Polsce przebije 200 tys. zl, hm? :krecka_dostal:

Link to comment
Share on other sites

Super ! Z chcecia bym zamówił , to auto może zostać kultowym ! :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 "GR Yaris ma posiadać także fabryczne rozwiązanie do łatwej adaptacji do przebudowy na wyczynową rajdówkę."

 

To brzmi ciekawie. Jakby inni producenci poszli tą drogą...powrót mocnej i stosunkowo niedrogiej N4

 

I jeszcze, jakby takie "cóś" wzorem GT86/BRZ zrobili ze znaczkiem Subaru. Ale by był powrót fanów do marki ;)

 

 

 

 

 

Edited by Adi
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cyt. z internetu: 

 "No i Toyota odkryła auto z kamuflażu. 261 Koni, 360 Nm i napęd GR-FOUR, który według inżynierów w teorii pozwala na ustawienie auta nie tylko jako 4x4, ale także Full-FWD jak i Full-RWD.

To teraz czekać tylko na info o dostępności i cenach w Europie (i Polsce)"

 

... ciekawe rozwiązanie. 

Link to comment
Share on other sites

Zalety systemu GR-Four
Nowy napęd na cztery koła GR-Four został zaprojektowany tak, by jak najefektywniej przekazywać moc na każde koło, a do tego jest lekki i prosty w konstrukcji.

Za rozdział momentu napędowego pomiędzy przednią i tylną osią odpowiada bardzo szybkie sprzęgło. Jako opcja w Pakiecie Circuit występują dwa mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu Torsen, które rozdzielają moc między lewą i prawą stronę, żeby dać naturalną i bezpośrednią kontrolę nad autem.

Omawiany system wykorzystuje różne przełożenia biegów dla przedniej i tylnej osi, a to pozwala na rozłożenie napędu pomiędzy przednią i tylną osią w proporcjach nawet od 100:0 (pełny napęd na przód) do 0:100 (pełny napęd na tył).

W trakcie jazdy kierowca może dostosować pracę napędu na cztery koła do swoich preferencji lub sytuacji na drodze, wybierając jeden z trzech trybów pracy. W standardowym trybie 60% mocy przekazywane jest na koła przednie, a 40% na tylne. W pozycji Sport większy moment napędowy kierowany jest na tył (30:70), zaś dla funkcji Track bazowym ustawieniem jest 50:50.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, WRC fan napisał:

Z rzędowym 3-cylindrowcem? ;)

 

Oj tam, oj tam. Ramki w drzwiach przełknęliśmy, to i z tym damy radę.

Zawsze to o niebo lepiej, niż subiektywnie dynamiczne obecne modele ;) 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, WRC fan napisał:

Z rzędowym 3-cylindrowcem? ;)

 

to moze byc prawie kawal: inzynierowie Subaru (z pomoca inzynierow z Toyoty :ph34r: ) wymyslili nowy sposob na pozbycie sie tzw. fabrycznej wady 4-tego cylindra :thumbup::yahoo::biglol:

Edited by eddie_gt4
  • Haha 6
Link to comment
Share on other sites

Dokładam kolejnego Japończyka ;)

 

Lift Civica type R. Zmiany kosmetyczne, coś poprawili w zawieszeniu i hamulcach, skrzynia ma być bardziej precyzyjna. Lekko zmodyfikowali zderzaki. Dołożyli nowy Subarowy kolor :mrgreen:

FB_IMG_1578646949729.jpg

FB_IMG_1578646952648.jpg

Link to comment
Share on other sites

Honda Civic Type R – face lifting

Odświeżona Honda Civic Type R otrzymała grill w większym rozmiarze, dla poprawy chłodzenia jednostki napędowej, która w tym modelu, przy wykorzystaniu jego potencjału, nie ma lekkiego życia.

Zmiany zewnętrzne obejmują poza tym kolor nadwozia. Teraz Honda Civic Type R dostępna jest z niebieskim lakierem o nazwie Boost Blue, pochodzącym ze specjalnej palety producenta

Civic Type R zyskał ponadto kilka ulepszeń mechanicznych, w tym poprawione hamulce z nowymi tarczami i klockami hamulcowymi, mniej wrażliwymi na przegrzanie i bardziej skutecznymi podczas hamowania przy wysokich prędkościach.

Zawieszenie zyskało nowe amortyzatory, w których zoptymalizowano działanie pod kątem poprawy komfortu przy normalnej, codziennej jeździe. Przednie zawieszenie natomiast przeprojektowano tak, by zapewnić bardziej bezpośrednie wyczucie przednich kół.

Kabina odświeżonego Civica Type R ma nową kierownicę, obszytą Alcantarą oraz inną niż do tej pory dźwignię zmiany biegów z krótszym skokiem między poszczególnymi przełożeniami

Siły napędowe przenoszone są na koła przedniej osi poprzez sześciobiegową skrzynię manualną, z wykorzystaniem mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy układu przeniesienia napędu i zawieszenia – Comfort, Sport oraz +R.

Pozostając przy kwestii silnika, o ile nie zmieniono nic jeśli chodzi o parametry jednostki napędowej, to jej brzmienie zostało nieco poprawione. Dodajmy, że poprawione w „sztuczny” sposób, przez system Active Sound Control, który modyfikuje dźwięk silnika dochodzący do kabiny i różnicuje go w zależności od wybranego trybu.

Odświeżoną Hondę Civic Type R zobaczymy niebawem w salonach. Na tym etapie nie wiemy, czy i w jakim stopniu zmieni się cena japońskiego hot-hatcha.

Edited by burton
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kubanow napisał:

3 drzwiowe nadwozia mocno zawęża klientów do pasjonatów
Ale jakby zrobili corolke w ten deseń to mogło by być ciekawie


Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
 

A cena zapewne uczyni to auto mega niszowym. 15 sztuk rocznie?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...