pedro Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Tak sobie jeszcze pomyślałem - a może Porshe szykuje się na wprowadzenie do oferty Diesla? Jak Audi ze swoim R10 pokazało na tegorocznym 24H Le Mans, diesel nadaje się doskonale do sportu... i do wygrywania. Swoją drogą, takiego dieselka V12 biturbo, ponad 650hp mocy i 1100nm momentu z chęcią bym w moim Legacy widział zamiast "marnego" H6. Nie byłoby mocnej STI na drodze wtedy na mnie - przynajmniej na prostych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
man111 Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Apropos spalania - wczoraj robiłem test. Legacy H6, autostrada, tempomat ustawiony na 190km/h (licznikowe). Po 5 km średnie spalania 15.2 litra (2 osoby na pokładzie + klima).Za mną kolega. C320 CDI, też automat. Sam jechał. Średnie spalanie 12 litrów... Pojemności podobne. Moce podobne. Samochody podobne masą... A jednak 20% oszczędności jest. Problem jest tylko inny - dynamiczna jazda w mieście: mój 16,5 - 17,00, jego nadal 12... Tak, tylko Twoje auto ciągnie na 4 łapy, a to stanowi wielką różnicę :? Ponadto Mercedes (jezdziłem co prawda E i S klasą nie daje komuś, kto lubi szybką jazdę żadnej z niej frajdy - niestety. Zdecydowanie Galaktyka od BMW :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Ta wielka różnica wg katalogu Mercedesa C350 to jakieś 0,7 litra więcej na setkę w mieście pomiędzy wersją dwu i czero-łapiastą Klasa E i S to już spore kolumbryny. W kwestii prowadzenia - wzmiankowane C320 CDI ma fabryczne opony 245 na 17" i jest zdecydowanie twardsze od mojego Legasia. Co ciekawe - kosztuje nowe praktycznie tyle samo, a ma dodatki: bi-xenon z doświetlaniem zakrętów, parktronic, dwustrefową klimę, samościemniające lusterka (wszystkie!) czy choćby banał - składane oparcia tylniej kanapy Ok. Bo się robi off-topic. Reasumując: diesel - TAK! Wszystkimi czterema łapami! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 pedro, 4matic to nie to samo co AWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawide-GP Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 No dobra... może i troszkę przesadzam, ale fakt faktem, Ibiza mnie rozwaliła! 0 szans na każdym metrze traciłem sekundę do niego! A wy to pewnie macie passaty sedany a nie kombi (jest cięższe). Dla porównania Toyota Corolla 1.6, którą także śmigam na codzień, rozwala passata. Ma przyspiesza do 100wy lepiej od paska o prawie sekundę, a turbo nie ma. Nawet przed 10minutami wracając z pracy pogoniłem jakiegoś Passacika Kombi TDI i no problema go łyknąłem 8). Co tu dużo patrzeć. Taki sam passat tylko, że benzyniak 1.8 TURBO bez łaski ma 150KM i łyka swojego brata diesla często gęsto i jak chce! A swoją drogą, że diesel wygrał 24H Lemans - po prostu rzadziej zaglądał do boksu po paliwo 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 Dawid-Gp spalanie chwilo w czasie jednej sekundy ma sie nijak jak spalanie calkowite zrob 100km z noga wcisnieta w podloge caly czas a i tak nie przekreoczy 11L tak jak powiedzial man111, a jesli chodzi o turbo dziure to chyba nie wiesz sam co mowisz, bo w tym momencie chodzi o moment jaki samochod posiada przy danych obrotach i nawet w autach co maja grooboo wiecje niz 200km jak przy 1 tys obrotow wbijesz 2 to nic sie nie bedzie dzialo Jak diesel pali 11 litrów, to już się nie opłaca. Bo auto benzynowe tańsze, a spali góra litr więcej. Howgh. P.S. Ostatnio wlałem Passatowi '06 TDi. Accordem - 2.0 N/A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
termit Opublikowano 13 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2006 W każdym wątku o dieslu w Subaru jest taka sama argumentacja, nie bo nie. Moi drodzy robicie z Subaru bóg wie co a to są przeciętne samochody z niezłym napędem, nawet z tym brakiem awaryjności nie jest już za ciekawie. Osobiście uważam że diesel powinien być dostępny i to jak najszybciej, niech klient ma wybór. Jak kogoś stać albo ma ochotę to niech wydaje na paliwo ale niech nie będzie to obowiązkiem. Co do wyższości albo niższości diesli nad benzyną nie ma co dyskutować jeden jak i drugi ma swoje zalety. Ale ekonomia ekonomią sam się teraz zdziwiłem jak szykowałem faktury za paliwo dla ubezpieczalni, wynik nie za ciekawy 18 dni jazdy po mieście i ponad 1 tyś zł wydane na samą naftę. Przecież to paranoja. Jak jeździłem dieslem to na 1,5 mc to starczało. owoc666, To że Ci Mondeo pali 11 litrów to tylko jedno powiedzenie się nasuwa „złej baletnicy to i rąbek w spódnicy…” Naucz się jeździć dieslem i potem dopiero się wypowiadaj. W autach na gnojówkę nie traktujemy gazu jak włącznik on-off tylko jak potencjometr. Najpierw samochód zacznie jechać nie będzie efektu jak by się „zalewał” a i na stacji będzie różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 termit, przeciez benzyna, szczegolnoie turbo tez sie powinno tak jezdzic jak opisujesz aby uzyskac odpowiednia ekonomie. W sumie to nie dziwne ze benzyna pali Ci dwa razy wiecej kal uzywasz gazu jako przelacznik dwupozycyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 owoc666, To ?e Ci Mondeo pali 11 litrów to tylko jedno powiedzenie si? nasuwa „z?ej baletnicy to i r?bek w spódnicy…” Naucz si? je?dzi? dieslem i potem dopiero si? wypowiadaj. W autach na gnojówk? nie traktujemy gazu jak w??cznik on-off tylko jak potencjometr. Najpierw samochód zacznie jecha? nie b?dzie efektu jak by si? „zalewa?" a i na stacji b?dzie ró?nica. Ech, nie wiem czym sobie zasłużyłem na taki ton, ale skoro tak chcesz - to jedziemy z koksem. Po pierwsze, nigdzie nie napisałem, że to spalanie mi przeszkadza - tylko, że jest normalne. Diesel gr1zly'ego pali ~8 litrów średnio. 2.0 TDi. Mondeo - jest większe i cięższe. Moja jazda: kręcę do ~3.5k, potem mi spada na 2.2k, czyli na pełny moment obrotowy. Kręcę znowu i znów zmieniam bieg przy podobnej prędkości obrotowej - takiej, żeby obroty nie spadły poniżej maksymalnego momentu obrotowego - ale też nie czekam do odcięcia. Czy napisałem też gdzieś, że auto się dusiło? Zalewało? Że gaz działał jako przełącznik on-off? Jeśli nie - to z bądź tak miły - pilnuj swoich, zajebistych umiejętności jazdy zarówno dieslem jak i turbobenzyną. Przy jeździe 140-160 po normalnych drogach, gdzie trzeba hamować, wyprzedzać - tyle spalił. I nie pisałem, że mnie to zaskakuje. Pisałem tylko, że wolnossąca benzyna w podobnych warunkach spaliłaby 13-14. A różnica w cenie, zapachu, kulturze pracy, kosztach przeglądów - jest spora. Nie będzie mi również przeszkadzał diesel w subaru - mało tego - jeśli będzie dobry - to będzie poważnie brany pod uwagę przy wymianie samochodu. Howgh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gr1zly Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 owoc zapomniales zaznaczyc ze gdbym mial oske to spalanie bylo by mniejsze :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 Ta... Mając Haldexa prawie cała moc jest na przednie koła - więc spalanie można liczyć jak dla ośki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawide-GP Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Mnie również nie zaskakuje spalanie w "moim" VWu 10 spala jak cisnę ale potrafię bez problemu zejść do 5,8l/100km! Ale równie pociskając Corollką 1.6 automatem (tak 140-185) łyka mi 11litrów benzyny, a diesel w subaru nawet miło widziany - to się nazywa przystosowanie do klienta! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 Ta... Mając Haldexa prawie cała moc jest na przednie koła - więc spalanie można liczyć jak dla ośki. Chyba, że ktoś sobie preload ustawi większy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 19 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2006 w zwiazku z tym ze chwilowo nie moge jezdzic porzadnym autem smigam Golfem V TDI mojej mamy. Auto pali kolo 8 w miescie, silnik jest niezly, dosc fajnie sie zbiera (turbo dziura jest mala) ale najgorsze prowadzenie auta bo jezdzi sie zle i trzeba uwazac na dziury itd - chyba zabardzo sie przyzwyczailem do Subaru:) aha diesel nie smierdzi przynajmniej wsrodku, za to pewnie jadacy za mna wachaja smrody bo widze czasem troche dymu w lusterku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawide-GP Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Jeśli VW posiada oznaczenie TDI gdzie tylko I jest czerwone to ma te 100 kucy i pompę wtryskówą, czyli będzie palił mało, a przynajmniej od diesla z VWa 130KM, gdyż ten drugi posiada już pompę wtryskową - a to kuna fak już żre jak się depnie. Dlatego VW odchodzi od tego rozwiązania, czego dowodem jest wspaniała i zwycięzka jednoska napędowa zastosowana w Audi na 24h LeMans! Ps. Jak dobrze, że mam w N-Gage internet i forum działa bo w pracy nie zamontowali mi 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Jeśli VW posiada oznaczenie TDI gdzie tylko I jest czerwone to ma te 100 kucy i pompę wtryskówą, czyli będzie palił mało, a przynajmniej od diesla z VWa 130KM, gdyż ten drugi posiada już pompę wtryskową - a to kuna fak już żre jak się depnie. Coś się to kupy nie trzyma. Dlatego VW odchodzi od tego rozwiązania, czego dowodem jest wspaniała i zwycięzka jednoska napędowa zastosowana w Audi na 24h LeMans! Równie dobrze można by ten rajd nazwać rajdem o kropelce, bo wygrywa ten co średnio mniej do boksu zjeżdża po paliwo na każde okrążenie a nie ten co ma najszybsze czasy. Drugie miejsce zajęła załoga z silnikiem hybrydowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Jeśli VW posiada oznaczenie TDI gdzie tylko I jest czerwone to ma te 100 kucy i pompę wtryskówą, czyli będzie palił mało, a przynajmniej od diesla z VWa 130KM, gdyż ten drugi posiada już pompę wtryskową - a to kuna fak już żre jak się depnie. Dlatego VW odchodzi od tego rozwiązania, czego dowodem jest wspaniała i zwycięzka jednoska napędowa zastosowana w Audi na 24h LeMans! Ps. Jak dobrze, że mam w N-Gage internet i forum działa bo w pracy nie zamontowali mi 8) małe wyjasnienie: co do oznaczeń w 1,9 TDI ale tych starszych: 3 czarne to 90km na VP jedna czerwona literka oznacza wersję VP 100 - 115KM (pompa rotacyjna) silniki ASV, AHF dwie czerwone to silnik 130 ASZ i AWX i on jest na pompowtryskach (tak jak ARL czyli 150) 3 czarne w nowych 19tdi to wersja 100-105km na pompowtryskach... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 tu jest pełne info: http://vwforum.pl/silniki/tech4.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Dlatego VW odchodzi od tego rozwiązania, czego dowodem jest wspaniała i zwycięzka jednoska napędowa zastosowana w Audi na 24h LeMans! Wycyznowe silniki mają tyle wspólnego z cywillami że bym w ogóle to pominął - czysty marketing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gr1zly Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 chyba raczej nie odchodzi od rozwiazania silnika z pompo-wtryskiwaczme bo wszystkie dielsa takie sa w audi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misioo Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 chyba raczej nie odchodzi od rozwiazania silnika z pompo-wtryskiwaczme bo wszystkie dielsa takie sa w audi 3.0 tdi i 4.2 tdi to już CR, co do mniejszych i V10 to zgoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawide-GP Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 Dzięki luki za uzupełnienie luk w moim poście:D Ale tak czy siak ten z jedna czerwoną literrką pali mniej. A postój w boksie robi swoje! bo nie zaprzeczycie, że nie ma wpływu na wynik! Dłuższe tankowanie już sekundy lecą, mechanicy siegrzebią przy zmianie opon i nastepne poleciały, a wyścig sietoczy i konkurencja nie śpi! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spalili Opublikowano 20 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2006 jak audi ma doswiadczenie w dieslach w cywilu,to na pewno w chocby małej częsci procentuje to w projektowaniu silnika do wyscigów 24godzinnych (to był pierwszy start!!!!) tak,wszystko ciągnie marketing, to było cos co miało zwrocic na siebie uwage... i zwrociło juz przed wyscigiem, a jeszcze bardziej po.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 jak audi ma doswiadczenie w dieslach w cywilu,to na pewno w chocby małej częsci procentuje to w projektowaniu silnika do wyscigów 24godzinnych (to był pierwszy start!!!!) To był pierwszy zakończony zwycięstwem start diesla. Z szybkiego przeglądnięcia wyników Le Mans 24 udało mi się znaleźć załogi startujące na dieslach już w 1950 roku Więc nie poddawaj się marketingowemu bełkotowi. Prawdopodobnie od przyszłego roku samochody startujące z silnikiem diesla będą miały mniejszy zbiornik paliwa by wyrównać szanse przy konkurencji z autami napędzanymi benzyną. Chodzi o to by auta miały do spalenia taką samą ilość energii. http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/5176398.stm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 To tylko wskazuje na przewagę Diesli. W końcu skoro przy tej samej pojemności mają lepszą sprawność (lepiej wykorzystują paliwo) i to do tego stopnia, że trzeba je na siłę ograniczać... to ja tym bardziej chcę takiego Diesla! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się