Skocz do zawartości

wkrotce diesel dla subaru


duch_gor

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie jeszcze pomyślałem - a może Porshe szykuje się na wprowadzenie do oferty Diesla? Jak Audi ze swoim R10 pokazało na tegorocznym 24H Le Mans, diesel nadaje się doskonale do sportu... i do wygrywania.

 

Swoją drogą, takiego dieselka V12 biturbo, ponad 650hp mocy i 1100nm momentu z chęcią bym w moim Legacy widział zamiast "marnego" H6. Nie byłoby mocnej STI na drodze wtedy na mnie - przynajmniej na prostych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 837
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Apropos spalania - wczoraj robiłem test. Legacy H6, autostrada, tempomat ustawiony na 190km/h (licznikowe). Po 5 km średnie spalania 15.2 litra (2 osoby na pokładzie + klima).

Za mną kolega. C320 CDI, też automat. Sam jechał. Średnie spalanie 12 litrów...

Pojemności podobne. Moce podobne. Samochody podobne masą... A jednak 20% oszczędności jest.

Problem jest tylko inny - dynamiczna jazda w mieście: mój 16,5 - 17,00, jego nadal 12...

Tak, tylko Twoje auto ciągnie na 4 łapy, a to stanowi wielką różnicę :? Ponadto Mercedes (jezdziłem co prawda E i S klasą nie daje komuś, kto lubi szybką jazdę żadnej z niej frajdy - niestety. Zdecydowanie Galaktyka od BMW :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wielka różnica wg katalogu Mercedesa C350 to jakieś 0,7 litra więcej na setkę w mieście pomiędzy wersją dwu i czero-łapiastą :D

Klasa E i S to już spore kolumbryny. W kwestii prowadzenia - wzmiankowane C320 CDI ma fabryczne opony 245 na 17" i jest zdecydowanie twardsze od mojego Legasia.

 

Co ciekawe - kosztuje nowe praktycznie tyle samo, a ma dodatki: bi-xenon z doświetlaniem zakrętów, parktronic, dwustrefową klimę, samościemniające lusterka (wszystkie!) czy choćby banał - składane oparcia tylniej kanapy :)

 

Ok. Bo się robi off-topic. Reasumując: diesel - TAK! Wszystkimi czterema łapami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra... może i troszkę przesadzam, ale fakt faktem, Ibiza mnie rozwaliła! 0 szans na każdym metrze traciłem sekundę do niego! A wy to pewnie macie passaty sedany a nie kombi (jest cięższe). Dla porównania Toyota Corolla 1.6, którą także śmigam na codzień, rozwala passata. Ma przyspiesza do 100wy lepiej od paska o prawie sekundę, a turbo nie ma. Nawet przed 10minutami wracając z pracy pogoniłem jakiegoś Passacika Kombi TDI i no problema go łyknąłem 8). Co tu dużo patrzeć. Taki sam passat tylko, że benzyniak 1.8 TURBO bez łaski ma 150KM i łyka swojego brata diesla często gęsto i jak chce! A swoją drogą, że diesel wygrał 24H Lemans - po prostu rzadziej zaglądał do boksu po paliwo 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid-Gp spalanie chwilo w czasie jednej sekundy ma sie nijak jak spalanie calkowite zrob 100km z noga wcisnieta w podloge caly czas a i tak nie przekreoczy 11L tak jak powiedzial man111, a jesli chodzi o turbo dziure to chyba nie wiesz sam co mowisz, bo w tym momencie chodzi o moment jaki samochod posiada przy danych obrotach i nawet w autach co maja grooboo wiecje niz 200km jak przy 1 tys obrotow wbijesz 2 to nic sie nie bedzie dzialo :twisted:

 

Jak diesel pali 11 litrów, to już się nie opłaca. Bo auto benzynowe tańsze, a spali góra litr więcej.

 

Howgh.

 

P.S. Ostatnio wlałem Passatowi '06 TDi. Accordem - 2.0 N/A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym wątku o dieslu w Subaru jest taka sama argumentacja, nie bo nie.

Moi drodzy robicie z Subaru bóg wie co a to są przeciętne samochody z niezłym napędem, nawet z tym brakiem awaryjności nie jest już za ciekawie.

 

Osobiście uważam że diesel powinien być dostępny i to jak najszybciej, niech klient ma wybór. Jak kogoś stać albo ma ochotę to niech wydaje na paliwo ale niech nie będzie to obowiązkiem.

Co do wyższości albo niższości diesli nad benzyną nie ma co dyskutować jeden jak i drugi ma swoje zalety. Ale ekonomia ekonomią sam się teraz zdziwiłem jak szykowałem faktury za paliwo dla ubezpieczalni, wynik nie za ciekawy 18 dni jazdy po mieście i ponad 1 tyś zł wydane na samą naftę. Przecież to paranoja. Jak jeździłem dieslem to na 1,5 mc to starczało.

 

owoc666, To że Ci Mondeo pali 11 litrów to tylko jedno powiedzenie się nasuwa „złej baletnicy to i rąbek w spódnicy…” Naucz się jeździć dieslem i potem dopiero się wypowiadaj. W autach na gnojówkę nie traktujemy gazu jak włącznik on-off tylko jak potencjometr. Najpierw samochód zacznie jechać nie będzie efektu jak by się „zalewał” a i na stacji będzie różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owoc666, To ?e Ci Mondeo pali 11 litrów to tylko jedno powiedzenie si? nasuwa „z?ej baletnicy to i r?bek w spódnicy…” Naucz si? je?dzi? dieslem i potem dopiero si? wypowiadaj. W autach na gnojówk? nie traktujemy gazu jak w??cznik on-off tylko jak potencjometr. Najpierw samochód zacznie jecha? nie b?dzie efektu jak by si? „zalewa?" a i na stacji b?dzie ró?nica.

 

 

Ech, nie wiem czym sobie zasłużyłem na taki ton, ale skoro tak chcesz - to jedziemy z koksem.

 

Po pierwsze, nigdzie nie napisałem, że to spalanie mi przeszkadza - tylko, że jest normalne. Diesel gr1zly'ego pali ~8 litrów średnio. 2.0 TDi. Mondeo - jest większe i cięższe.

 

Moja jazda: kręcę do ~3.5k, potem mi spada na 2.2k, czyli na pełny moment obrotowy. Kręcę znowu i znów zmieniam bieg przy podobnej prędkości obrotowej - takiej, żeby obroty nie spadły poniżej maksymalnego momentu obrotowego - ale też nie czekam do odcięcia.

 

Czy napisałem też gdzieś, że auto się dusiło? Zalewało? Że gaz działał jako przełącznik on-off? Jeśli nie - to z bądź tak miły - pilnuj swoich, zajebistych umiejętności jazdy zarówno dieslem jak i turbobenzyną.

 

Przy jeździe 140-160 po normalnych drogach, gdzie trzeba hamować, wyprzedzać - tyle spalił. I nie pisałem, że mnie to zaskakuje. Pisałem tylko, że wolnossąca benzyna w podobnych warunkach spaliłaby 13-14. A różnica w cenie, zapachu, kulturze pracy, kosztach przeglądów - jest spora.

 

Nie będzie mi również przeszkadzał diesel w subaru - mało tego - jeśli będzie dobry - to będzie poważnie brany pod uwagę przy wymianie samochodu.

 

Howgh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również nie zaskakuje spalanie w "moim" VWu 10 spala jak cisnę ale potrafię bez problemu zejść do 5,8l/100km! Ale równie pociskając Corollką 1.6 automatem (tak 140-185) łyka mi 11litrów benzyny, a diesel w subaru nawet miło widziany - to się nazywa przystosowanie do klienta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zwiazku z tym ze chwilowo nie moge jezdzic porzadnym autem smigam Golfem V TDI mojej mamy. Auto pali kolo 8 w miescie, silnik jest niezly, dosc fajnie sie zbiera (turbo dziura jest mala) ale najgorsze prowadzenie auta bo jezdzi sie zle i trzeba uwazac na dziury itd - chyba zabardzo sie przyzwyczailem do Subaru:)

aha diesel nie smierdzi przynajmniej wsrodku, za to pewnie jadacy za mna wachaja smrody bo widze czasem troche dymu w lusterku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli VW posiada oznaczenie TDI gdzie tylko I jest czerwone to ma te 100 kucy i pompę wtryskówą, czyli będzie palił mało, a przynajmniej od diesla z VWa 130KM, gdyż ten drugi posiada już pompę wtryskową - a to kuna fak już żre jak się depnie. Dlatego VW odchodzi od tego rozwiązania, czego dowodem jest wspaniała i zwycięzka jednoska napędowa zastosowana w Audi na 24h LeMans!

 

Ps. Jak dobrze, że mam w N-Gage internet i forum działa :) bo w pracy nie zamontowali mi 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli VW posiada oznaczenie TDI gdzie tylko I jest czerwone to ma te 100 kucy i pompę wtryskówą, czyli będzie palił mało, a przynajmniej od diesla z VWa 130KM, gdyż ten drugi posiada już pompę wtryskową - a to kuna fak już żre jak się depnie.

Coś się to kupy nie trzyma.

 

Dlatego VW odchodzi od tego rozwiązania, czego dowodem jest wspaniała i zwycięzka jednoska napędowa zastosowana w Audi na 24h LeMans!

Równie dobrze można by ten rajd nazwać rajdem o kropelce, bo wygrywa ten co średnio mniej do boksu zjeżdża po paliwo na każde okrążenie a nie ten co ma najszybsze czasy. Drugie miejsce zajęła załoga z silnikiem hybrydowym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli VW posiada oznaczenie TDI gdzie tylko I jest czerwone to ma te 100 kucy i pompę wtryskówą, czyli będzie palił mało, a przynajmniej od diesla z VWa 130KM, gdyż ten drugi posiada już pompę wtryskową - a to kuna fak już żre jak się depnie. Dlatego VW odchodzi od tego rozwiązania, czego dowodem jest wspaniała i zwycięzka jednoska napędowa zastosowana w Audi na 24h LeMans!

 

Ps. Jak dobrze, że mam w N-Gage internet i forum działa :) bo w pracy nie zamontowali mi 8)

małe wyjasnienie:

co do oznaczeń w 1,9 TDI ale tych starszych:

3 czarne to 90km na VP

jedna czerwona literka oznacza wersję VP 100 - 115KM (pompa rotacyjna) silniki ASV, AHF

dwie czerwone to silnik 130 ASZ i AWX i on jest na pompowtryskach (tak jak ARL czyli 150)

3 czarne w nowych 19tdi to wersja 100-105km na pompowtryskach...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki luki za uzupełnienie luk w moim poście:D Ale tak czy siak ten z jedna czerwoną literrką pali mniej.

 

A postój w boksie robi swoje! bo nie zaprzeczycie, że nie ma wpływu na wynik! Dłuższe tankowanie już sekundy lecą, mechanicy siegrzebią przy zmianie opon i nastepne poleciały, a wyścig sietoczy i konkurencja nie śpi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak audi ma doswiadczenie w dieslach w cywilu,to na pewno w chocby małej częsci procentuje to w projektowaniu silnika do wyscigów 24godzinnych (to był pierwszy start!!!!)

 

tak,wszystko ciągnie marketing, to było cos co miało zwrocic na siebie uwage... i zwrociło juz przed wyscigiem, a jeszcze bardziej po..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak audi ma doswiadczenie w dieslach w cywilu,to na pewno w chocby małej częsci procentuje to w projektowaniu silnika do wyscigów 24godzinnych (to był pierwszy start!!!!)

To był pierwszy zakończony zwycięstwem start diesla. Z szybkiego przeglądnięcia wyników Le Mans 24 udało mi się znaleźć załogi startujące na dieslach już w 1950 roku :) Więc nie poddawaj się marketingowemu bełkotowi.

Prawdopodobnie od przyszłego roku samochody startujące z silnikiem diesla będą miały mniejszy zbiornik paliwa by wyrównać szanse przy konkurencji z autami napędzanymi benzyną. Chodzi o to by auta miały do spalenia taką samą ilość energii.

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/motorsport/5176398.stm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko wskazuje na przewagę Diesli. W końcu skoro przy tej samej pojemności mają lepszą sprawność (lepiej wykorzystują paliwo) i to do tego stopnia, że trzeba je na siłę ograniczać... to ja tym bardziej chcę takiego Diesla! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...