Skocz do zawartości

Jak ktoś o Subaru pisze to my poczytać lubimy.


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi


Jeśli naprawdę nikt nie potrzebował pomocy z osobówki (a jak widać po uszkodzeniach uderzenie było konkretne) to kolejny dowód na to, że bezpieczne są te auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo pozytywnie brzmiący test nowego XV w niemieckim Autobild. Rzadko się to zdarza w tej redakcji.

http://www.autobild.de/artikel/subaru-xv-test-13152363.html

Do setki namierzyli 9.4s, twierdzą że nabiera prędkość bez wysiłku. I że CVT wyje tylko kiedy kierowca tego chce (no i przy akceleracji).

Trochę wyższe spalanie, 9.5 l/100 km na ich testowym okrążeniu, ale przy oszczędnej jeździe było 6.2 (wow).

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
18 godzin temu, Topi napisał:

test nowego XV w niemieckim Autobild.

Jako że wcześniej było dużo spekulacji na temat przyspieszenia, głośności itp. pozwalam sobie zacytować wyniki pomiarów w wersji "light", czyli do czytania tutaj :)

 

XV 2018 Auto Bild.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Topi napisał:

Do setki namierzyli 9.4s, twierdzą że nabiera prędkość bez wysiłku. I że CVT wyje tylko kiedy kierowca tego chce (no i przy akceleracji).

 

To potwierdza odczucia z jazdy testowej - jest wyraźnie lepiej, niż by się mogło wydawać z danych papierowych (10,4 do setki). I można przyspieszać z wyciem lub bez, jak kto chce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwróciłem bardziej uwagę na 60-100 i 80-120 .Są lepiej niż dobre.

Countryman s all4 manual ,który 0-100 ma 7,3 s .80-120 na 5 biegu ma 9,2 s.według oficjalnej specyfikacji modelu ze strony bmw. Na przykład.

Ateca z silnikiem 1.4 tsi o podobnej mocy 7,6 s wg czeskiego testu-porównania .Znalazlem też polski test ,w którym chwalą jej elastyczność i podają wartość na 5 biegu ,przy skrzyni dsg 10,7 s .Strasznie duże rozbieżności w tych testach.

 

Ocena samego silnika pod kątem elastyczności jest bardzo dobra. Nawet na piątym biegu (praca sekwencyjna) rozpędzimy SUV-a od 80-120 km/h już po 10,7 s, na szóstym po 14,9 s.”

Edytowane przez Boryster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia przełożenia - warunki testów o których piszesz nie są porównywalne. Przytoczony test XV odnosi zrobiony jest z automatyczną redukcją w trakcie przyspieszania, czyli przy idealnie dobranym przełożeniu do maksymalnego przyspieszenia. Jeśli skrzynia będzie w trybie manualnym na piątym wirtualnym biegu, to wówczas przyspieszenie będzie trwało dłużej. 

 

Tu jest test przyspieszania XV 80-120 km w trybie kickdown oraz na poszczególnych biegach.

 

Spoiler

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po imprezie - jezeli w xv jest tak samo (a wszystko na to wskazuje konstrukcyjnie) - mieszanie manetkami sie nie oplaca. 

Od 2tyskm mieszam i przyznaje, ze automat robi to lepiej, szybciej, zawsze trafia ani za wysoko ani za nisko. Kickdown jest blyskawiczny. Dsg w skodzie sie chowa. Jedyne gdzie sie przydaja to redukcja przy hamowaniu oraz chec przytrzymania silnika na wyzszych obrotach abymiec wyższy moment na kolach. 

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
5 godzin temu, RoadRunner napisał:

Może rozbieżności w czasach 0-100 wynikają, że producent pomierzył do 100 km/h wg GPS (albo akcelerometru) a dziennikarze mierzą do 100 licznikowych.

Zdecydowanie nie. Dziennikarze mają sprzęt pomiarowy, więc ich pomiary są oparte na tym właśnie. Różnice w poszczególnych pomiarach mogą wynikać z różnych czynników : wilgotność powietrza, wiatr, sposób dotarcia samochodu ( a w niektórych przypadkach specjalnego "przygotowania" :) ), umiejętności dziennikarza, paliwo itd.

Producent przyspieszenie wylicza na podstawie danych teoretycznych. Przy czym zależnie od producenta ew. zostawia sobie margines bezpieczeństwa ( tak robi Subaru - marketingowo słabo, bo dane mogłyby być na papierze lepsze, ale za to nie spotykamy się ze skargami, że dane zbyt optymistyczne :) ).

 

Pozdrowienia

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetrwałem, mimo ze narracja jak dla mnie mocno powolna. Opinie bardzo pozytywne. Faktycznie to takie udane auto? Imprezę, ktora Pan Pertyn testował raczej ocenił słabo. Aż tak się różnią? A może to efekt nieprzyjemniej burzy po tamtym filmie i opinii o "kibolach, psychofanach" Subaru :)

 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tsunetomo napisał:

Przetrwałem. Opinie bardzo pozytywne. Faktycznie to takie udane auto? 

 

Pisze od 2 mscy jak sie prowadzi impreza, a pewnie bedziej neutralnie niz xv  :wub: rewelacja dla mnie. 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raport jakości firm motoryzacyjnych 2018. Według Helmutów jesteśmy trzeci od końca. Na pocieszenie Subaru lepsze od Mitsu:). Oczywiście bez punktów za TUV  (z max TUV 9 miejsce, ale i tak za Skodą:faja:).

http://www.auto-swiat.pl/uzywane/raport-jakosci-firm-motoryzacyjnych-2018/k814c9

Edytowane przez Giresse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...