Skocz do zawartości

Co zamiast Outbacka?


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, RoadRunner napisał:

Jakbym miał spędzić w aucie 6 godzin to zdecydowanie biorę RXa za wyciszenie, fotele, audio i spalanie w wersji hybrydowej.

No właśnie, wszystkie wymienione przez Ciebie zalety dotyczą właściwości wewnętrznych pojazdu, czyli wyciszenie, fotele, audio i osiągi/spalanie. Szukając auta na przeloty szosowe też zacząłbym od tych elementów, wszystko inne, a w szczególności "opakowanie" to już kwestia wtórna. Ja byłem bardzo blisko Audi A6 jednak prześwit i dobry 4x4 (na działce Forek XT miewał chwile słabości) ma wersja A6 Allroad która jest mocno powyżej moich możliwości. Stąd OBK jako miś na miarę możliwości. Piszę to, ponieważ świadomie zrezygnowałem z SUV-a. 

A propos Lexusa - mają też świetne hybrydowe sedany, też brałem pod uwagę, nawet jeździłem takim. Auto poezja, zwinne, zgrabne, świetnie wyposażone i kosztuje normalne pieniądze. Naprawdę nie wiem dlaczego trzeba dopłacać do SUV-a, ale chyba po prostu taka moda, i wiele osób nawet nie patrzy na klasyczne auta jako na przeżytek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Kristofor napisał:

Naprawdę nie wiem dlaczego trzeba dopłacać do SUV-a, ale chyba po prostu taka moda, i wiele osób nawet nie patrzy na klasyczne auta jako na przeżytek

Jak wcześniej zauważyłeś taka moda :) Modele na szczycie hierarchii kosztują niewspółmiernie więcej od przyrostu funkcjonalności do niższych modeli :)

Na podobnej zasadzie klasyfikuję hybrydy w mocnych autach. Jakbym miał pieniądze na nowego RXa hybrydowego,  wypasione Volvo XC60/90 czy jakiegoś Mercedesa to kwestia hybrydy by mnie interesowała czysto w kategoriach technologii. W przeciwnym razie nawet bym nie spojrzał na hybrydę bo po co ? Spalanie ? W aucie za 500k ? Who cares :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z SUVem przemawia kilka ciekawych aspektów:

- wygodne wsiadanie / wysiadanie

- wygodna pozycja

- wszystko ładnie widzę dookoła

- ogólne poczucie bezpieczeństwa

- parkuję wszędzie tam gdzie ktoś obedrze zderzak (wczoraj akurat miałem taką sytuację)

 

W mieście ta aerodynamika nie ma większego znaczenia. Większość z użytkowników raczej codziennie nie jeździ autostradami.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kristofor napisał:

ale nie rozumiem powodów dla których do jazdy po szosie kupuje się wielkiego kolosa, z olbrzymim prześwitem i tragiczną aerodynamiką.

Rozumiem że piszesz o swoim outbacku, tylko dodaj do tego słabowity silnik. 

Jak nie rozumiesz powodów zakupu RX to zapraszam na przejażdżkę po obwodnicy - w piątek do Gdyni się wybieram ;)

Zobaczysz jak kolos się zbiera przy 100 km/h i porównasz. A potem posłuchasz ciszy.

ps.

a jeśli chodzi o tragiczną aerodynamikę to:

Subaru Outback (2015-) - Cx: 0,34

Lexus RX (2015-) - Cx: 0,33 :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Kristofor napisał:

Naprawdę nie wiem dlaczego trzeba dopłacać do SUV-a, ale chyba po prostu taka moda, i wiele osób nawet nie patrzy na klasyczne auta jako na przeżytek. 

Ja nie dopłacałem, w cenie nowego Forestera / Outbacka wybrałem używkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jaca68 napisał:

a jeśli chodzi o tragiczną aerodynamikę to:

Subaru Outback (2015-) - Cx: 0,34

Lexus RX (2015-) - Cx: 0,33 :biglol:

Opel Omega z 1986 roku miał 0.28/0.29 (zależnie od źródeł) a w kombi 0.32 - prawie 35 lat temu. :upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Michał W. napisał:

Opel Omega z 1986 roku miał 0.28/0.29 (zależnie od źródeł) a w kombi 0.32 - prawie 35 lat temu.

Nie trzeba aż tak daleko szukać:

  • Subaru BRZ (2013-) - Cx: 0,27
  • Subaru Legacy sedan (2004 - 2009) - Cx: 0,28
  • Subaru Legacy sedan (2015-) - Cx: 0,29

Ale my tu o wielkich SUVach z tragiczną aerodynamiką rozmawiamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Jaca68 napisał:

Ja 10 dni temu kupiłem i póki co zachwyt i banan na twarzy, jedynie do rozmiarów auta trzeba przywyknąć.

Gratulacje :)

Lubię się przyczepić do zdolności AWD w hybrydowych Lexusach ale tak poza tym to jest to bardzo fajny SUV i nie ma zbyt wielu „wad” do wytykania. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do pytania z tematu. Może nie do końca auto jak OBK ale jeździ bądź jeździł ktoś najlepszym autem według forum czyli Skodą, a dokładnie Octavią 2.0 TSI 4x4 ? jestem w trakcie szukania jakiegoś auta do "turlania" się po mieście jak i poza, a kombi byłoby nawet dobrą opcją ale nie koniecznie i szukam opinii o tym bolidzie ;) bo można w dobrych chyba pieniądzach z salonu wyjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michał W. napisał:

Gratulacje :)

Lubię się przyczepić do zdolności AWD w hybrydowych Lexusach

Dzięki.

Nie pobiją Forka w terenie ale też dają radę - tu mniejszy brat w miejscach w jakie ja bym się nie zapuścił:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropos terenu i Subaru: 

 

Także rolki to jedno a życie to drugie. Elektroniczne blokady i CVT to bardziej na "bulwarowy teren" a nie teren. Chociaż jak widać na filmie to taki pół-teren z perspektywy terenówek :)

W mojej ocenie sprawę dobrze oddaje podsumowanie na koniec:

Cytat

Sam już nie wiem czy robić kolejne testy takich SUVów ... bo one będą wypadały podobnie tzn. znowu gdzieś odpadnie jakiś zderzaczek,  znowu jakiś system elektroniczny rozłoży ręce i powie, że po tym piasku nie będzie jeździł bo jest za gorąco albo za ciężko....

 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Jaca68 napisał:

Cytując forumowicza @Kristofor, taki Forek XT to "atrapa samochodu terenowego".

Dobrze że sprzedany :yahoo:

Ciężko mówić że atrapa. FXT był szybką wersją bardzo porządnego auta dla rolnika/leśnika/turysty. Do tego jego cena sprawiała, że często był kupowany z myślą o turystyce może nie offroadowej, ale z takim "akcentem". Natomiast Lexusa RX to jak raczej w lesie nie spotkałem, bo to auto do lansu. Co ciekawe powołujesz przykład NX-a co do którego się wypowiadałem że to bardzo dobre auto, i dużo bardziej rozsądny wybór do miasta. Co do wykorzystywania SUV-ów na autostradzie to moje zdanie już wyraziłem, może OBK ma słabszy silnik ale jeśli chodzi o przejazdy na autostradach to różnica jest kolosalna na korzyść OBK. 

 

P.S. Cały czas się zastanawiam, jaki jest cel sprzedawania aut wyglądających jak terenowe z napędem na jedną oś? Początków mody na SUV-y upatruję w modzie rosyjskich oligarchów jeżdżących po Moskwie lat 90 właśnie w konwojach terenowych aut, których nie zatrzyma ani dziura w jezdni ani kolczatka rozłożona przez konkurencję. Ale to były przynajmniej Nissany, jeśli nie Land Cruisery, często jadące w oficjalnej eskorcie prowadzonej przez stare Żiguli. Zwracam uwagę, że są kraje gdzie moda na SUV-y się nie przyjęła, choćby u Włochów, których na brak zmysłu estetycznego ciężko posądzać. Oczywiście urbanistyka robi swoje, ale to nie jest jedyne wytłumaczenie, przecież nie wszyscy mieszkają na starym mieście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kristofor napisał:

Cały czas się zastanawiam, jaki jest cel sprzedawania aut wyglądających jak terenowe z napędem na jedną oś?

Sprzedawania czy kupowania? Sprzedaje sie to co ludzie kupuja. Duze auto kuje somsiada w oczy a jedna oska tansza... :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie wypowiedzi w temacie, zwłaszcza o Lexusie RX. Chyba jednak sobie daruję wielkiego SUVa ze skromnymi możliwościami terenowymi. Zacząłem jeszcze myśleć nad Volkswagenem Touaregiem pierwszej generacji, ale czy z Subaru można się godnie przesiąść z powrotem (bo miałem już kiedyś Octavię) do auta z grupy VAG? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kytutr napisał:

Dzięki za wszystkie wypowiedzi w temacie, zwłaszcza o Lexusie RX. Chyba jednak sobie daruję wielkiego SUVa ze skromnymi możliwościami terenowymi. Zacząłem jeszcze myśleć nad Volkswagenem Touaregiem pierwszej generacji, ale czy z Subaru można się godnie przesiąść z powrotem (bo miałem już kiedyś Octavię) do auta z grupy VAG? ;)

Nie.:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kristofor napisał:

P.S. Cały czas się zastanawiam, jaki jest cel sprzedawania aut wyglądających jak terenowe z napędem na jedną oś?

Mam nadzieję że nie pracujesz w żadnym koncernie samochodowym i nie odpowiadasz tam za  strategię rozwoju, bo inżynierowie Nokii tak się zastanawiali jaki sens mają smartfony i wszystkim wiadomo  jak to się dla Nokii skończyło. :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kristofor napisał:

Co do wykorzystywania SUV-ów na autostradzie to moje zdanie już wyraziłem, może OBK ma słabszy silnik ale jeśli chodzi o przejazdy na autostradach to różnica jest kolosalna na korzyść OBK. 

Twierdzisz że Outback na autostradzie jest lepszy od RX? :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Jaca68 napisał:

Twierdzisz że Outback na autostradzie jest lepszy od RX? :OO:

Jako ze nie mam doswiadczenia z Lexusem to zapytam - w czym jest Lexus RX lepszy od Outbacka na autostradzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Eryk napisał:

Jako ze nie mam doswiadczenia z Lexusem to zapytam - w czym jest Lexus RX lepszy od Outbacka na autostradzie?

Tam w NJ z pewnością jest dużo dealerów umów się na jazdę próbną. ;)

A gdzie napisałem że jest? Ja tylko pytam forumowicza który twierdzi:

8 godzin temu, Kristofor napisał:

Co do wykorzystywania SUV-ów na autostradzie to moje zdanie już wyraziłem, może OBK ma słabszy silnik ale jeśli chodzi o przejazdy na autostradach to różnica jest kolosalna na korzyść OBK. 

gdzie jest ta kolosalna różnica na korzyść OBK.

 

50 minut temu, blejzu napisał:

Nie jest, tylko twoje auta sa dobre. Sa najlepsze... :)

Nie tylko moje auta są najlepsze, żony też. Ja zawsze dobrze wybieram. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Jaca68 napisał:

Tam w NJ z pewnością jest dużo dealerów umów się na jazdę próbną. ;)

A gdzie napisałem że jest? Ja tylko pytam forumowicza który twierdzi:

Ja tez tylko pytam... ale jak nie wiesz to ok...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jaca68 napisał:

Mam nadzieję że nie pracujesz w żadnym koncernie samochodowym i nie odpowiadasz tam za  strategię rozwoju, bo inżynierowie Nokii tak się zastanawiali jaki sens mają smartfony i wszystkim wiadomo  jak to się dla Nokii skończyło. :yahoo:

Matko... trzeba chyba szybko jakies Porsche kupić, bo chyba nie złapali trendu rynku, nie robią SUV’a z napędem tylko na przednia oś i zapewne podzielą los Nokii... 

Może jeszcze zdążę zamówić cos na stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tsunetomo napisał:

Matko... trzeba chyba szybko jakies Porsche kupić, bo chyba nie złapali trendu rynku, nie robią SUV’a z napędem tylko na przednia oś i zapewne podzielą los Nokii... 

Może jeszcze zdążę zamówić cos na stronie.

W Krakowie ostatnio bylem w salonie i maja bardzo przyjemna 911ke za ~1.1m PLN. W sumie to jak dadza te slynne rabaty to niewiele wiecej niz Forek :p

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...